1proiecte

Dimensiune font:

Primăria Iaşi atacă pe frontul fondurilor europene

| 06-12-2018 00:00

În această lună vor fi depuse mai multe proiecte spre a fi finanţate prin POR Axa 4 * suma totală alocată municipiului Iaşi este de 58.348.400 euro

Într-o conferinţă de presă susţinută ieri, primarul Mihai Chirica a prezentat stadiul proiectelor europene ale municipalităţii. Edilul a trecut în revistă proiectele pentru care municipalitatea va solicita finanţare prin intermediul Programului Operaţional Regional Axa Prioritară 4 - Sprijinirea dezvoltării urbane durabile. Suma totală alocată Municipiului Iaşi este de 58.348.400 euro. „Pe lângă proiectele de pe Axa 4, avem în implementare proiecte în sumă de aproximativ 180 milioane de lei. Este vorba despre proiectele de reabilitare a Palatului Braunstein, Mănăstirii Frumoasa şi Băii Turceşti, respectiv de reabilitare energetică a Spitalului de Recuperare. La acestea se adaugă şi două proiecte mai mici: ReCONNECT Diaspora şi Şcoala DA! În plus, până la jumătatea anului 2019 vom derula şi etapa a doua a proiectului de reabilitare a sistemului de termoficare. În urma implementării tuturor acestor proiecte avem rambursări de 34 milioane de lei, bani care se află deja în bugetul Municipiului Iaşi”, a anunţat primarul Iaşului.

Tramvaie şi autobuze electrice noi

Primul proiect aflat depus de Primăriei pe Axa prioritară 4 „Sprijinirea dezvoltării urbane durabile” se referă la ”Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reşedinţă de judeţ prin investiţii bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă”. Se are în vedere reabilitarea infrastructurii de tramvai în Municipiul Iaşi pe trei tronsoane: Cinci Drumuri - strada Pădurii - strada Nicoriţă, Piaţa Podu Roş - Intersecţie cu bulevardul Primăverii şi Bulevardul Virgil Săhleanu – Intersecţie cu bulevardul Metalurgiei - rond Ţuţora. Este inclusă şi achiziţionarea a cinci tramvaie. Valoarea proiectului este de  24.983.499 euro, iar cererea de finanţare depusă pe 28 septembrie se află în evaluare. Apoi, reorganizarea circulaţiei pe bulevardul Tudor Vladimirescu prevede execuţia lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferente liniei de tramvai intersecţie Bucşinescu - bulevardul Tudor Vladimirescu - intersecţie Calea Chişinăului, reabilitarea podului Tudor Vladimirescu şi achiziţionarea a şapte tramvaie. Valoarea proiectului este de 24.864.958 euro, iar cererea se află şi ea în evaluare. Reabilitarea infrastructurii de tramvai Iaşi - Dancu presupune reabilitarea infrastructurii de tramvai Iaşi - Dancu, reabilitarea podului Ciurchi II şi achiziţionarea a două tramvaie (valoare 19.400.000 euro). În acest caz, documentaţia tehnico-economică este finalizată, iar cererea de finanţare va fi depusă la mijlocul acestei luni.

Primăria mai are în vedere un sistem alternativ de mobilitate urbană utilizând staţii automate de închiriere a bicicletelor. Este vorba de proiectul Iaşi VeloCity, cu o valoare: 4.852.650 euro. Cererea de finanţare, depusă pe 25 septembrie, se află în evaluare. La fel, sistem de management al transportului public şi e-ticketing (valoare 1.600.000 euro) se află în etapa de proiectare şi consultanţă, iar cererea de finanţare va fi depusă la mijlocul acestei luni.

În fine, achiziţia a 16 tramvaie noi şi 44 de autobuze electrice sau nepoluante

(valoare 76,9 milioane euro) va face ca în următorii trei ani, patrimoniul oraşului să se îmbogăţească cu 16 tramvaie noi, dar şi cu 44 de autobuze electrice sau nepoluante (20 autobuze electrice cu o lungime de 12 metri, respectiv 24 autobuze electrice cu o lungime de 10 metri), pentru care vor fi construite 13 staţii de încărcare rapidă şi 44 de staţii de încărcare lentă.

Documentaţia a fost finalizată de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, iar cererea de finanţare este în curs de depunere, data estimată fiind 30 ianuarie 2019.

Zone verzi

Un altă subaxă pe care sunt depuse proiecte se referă la ”Reconversia şi refuncţionalizarea terenurilor şi suprafeţelor degradate, vacante sau neutilizate din municipiile reşedinţă de judeţ”. Este vorba de două proiecte: 

Oaza de verdeaţă din cartierul nostru - program comunitar de revitalizare a spaţiilor publice abandonate / degradate de mici dimensiuni vizează reconversia şi refuncţionalizarea a 12.741 metri pătraţi de teren neutilizat (valoare 3.068.517 euro), cererea urmând a fi depusă pe 21 decembrie şi de Reabilitarea şi modernizarea zonei de agrement C. A. Rosetti, care vizează înfrumuseţarea zonei de agrement C. A. Rosetti şi include reconversia şi refuncţionalizarea a 17.912 metri pătraţi de teren neutilizat (valoare 3.061.224 euro). Documentaţia va fi depusă în jurul datei de 21 decembrie.

Zona Cicoarei va fi reabilitată

Pe subaxa 4.3 (Îmbunătăţirea regenerării fizice, economice şi sociale a comunităţilor marginalizate în municipiile reşedinţă de judeţ din România), a fost depus un singur proiect: Proiect integrat de regenerare urbană şi socială în zona Cicoarei - Centrul multifuncţional „Cicoarei”. Valoarea acestuia este de 2.524.461 euro, iar proiectul se află în etapa de achiziţie a serviciilor de proiectare, urmând a fi semnat contractul de servicii de proiectare. Documentaţia va fi depusă în jurul de datei de 28 decembrie.

Alte trei proiecte vizează  „Creşterea calităţii infrastructurii în vederea asigurării accesului sporit la educaţie timpurie şi sprijinirea participării părinţilor pe piaţa forţei de muncă”. Aici este vorba de construirea unei grădiniţe în cartierul Dacia (valoare 1.224.490 euro – proiect care va fi depus pe 21 decembrie) şi a alteia în cartierul Bucium (valoare 996.321 euro), cu aceeaşi dată de depunere a proiectului în vederea finanţării acestuia. O altă grădiniţă care va fi reabilitată şi modernizată este Grădiniţa PP nr. 13. Valoarea proiectului este 360.000 euro, acesta aflându-se în etapa de achiziţie a serviciilor de proiectare.

Nu în ultimul rând, pentru creşterea calităţii infrastructurii educaţionale relevante pentru piaţa forţei de muncă va fi modernizat campusul şcolar al Colegiului Tehnic „Gheorghe Asachi”. Poriectul are o valoare de 1.065.751 euro şi va fi depus pe 15 decembrie, după semnat contractului pentru servicii de proiectare şi consultanţă. Tudor DAMASCHIN

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

 

 

ALFA & OMEGA INSOLV IPURL, lichidator judiciar al debitoarei SC GANESHA DREAM S.R.L.– societate în faliment, dosar nr. 4176/99/2017 aflat pe rolul Tribunalului Iași–Faliment, în temeiul dispozițiilor Legii nr. 85/2014, vinde prin licitație publică competitivă cu strigare următoarele bunuri: 1. Bun imobil – proprietate agroindustrială, (tip “ferma creștere suine”) situată în extravilanul Com. Ibănești, punctul Condrea, T119, P3068/7; 3068/8, jud. Vaslui, format din teren extravilan în sup. de 8.432 mp, Construcția C1 în sup. de 98 mp, Construcția C2 în sup. de 720 mp și Construcția C3 în sup. de 720 mp, dotate cu echipamente interior grajd creștere suine și panouri fotovoltaice– Preț de pornire 80% din valoarea de piață stabilită prin raportul de evaluare - 303.650 Euro (exclusiv TVA). 2. Bunuri mobile conform Raport de evaluare - Preț de pornire 80% din valoarea de piață stabilită prin raportul de evaluare, astfel: Nr. crt. – Denumirea bunurilor – Buc. – Preț de pornire lei - fără TVA 1 – Tractor DEUTZ-FAHR model AGROTON L720 DCR, fabricație 2012, nr. de identificare ZKDJ5904W0LD10250, serie motor 10999830 – 1 – 244.922 2 – Vidanjă TESTORE model C160, fabricație 2015 – 1 – 62.640 3 – Semănătoare de plante prașitoare MA/AG PRECISA REALE D 6R, fabricație 2014, nr. de identificare 2141001 – 1 – 43.622 Licitațiiile vor avea loc în zilele de 09, 16, 23 și 29.11.2018, ora 12.00, la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Peneş Curcanul, TR. 5, etaj 1, Cabinet nr. 13, Jud. Iași, Complex de Birouri NH BUSINESS, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă care va conţine: - cerere de participare la licitaţie; - dovada achitării taxei de participare de 2.000 lei; - dovada achitării caietului de sarcini de 1.000 lei fără TVA– pentru bunul imobil; - dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, sumă care se va achita în contul colector deschis pe numele debitoarei la Piraeus Bank; - actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru reprezentantul societății cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă. Taxa de participare și contravaloarea caietului de sarcini se vor achita în contul lichidatorului judiciar deschis la Piraeus Bank Iaşi. În cazul în care creditorul garantat Piraeus Bank România SA îşi exprimă intenția de a adjudeca în contul creanţei bunul imobil, acesta va putea participa la licitaţiile organizate fără alte cheltuieli (taxă de participare la licitație, caiet de sarcini, cauţiune) şi fără a fi necesar a prezenta documentele de participare. Creditorul garantat poate adjudeca în contul creanţei bunul asupra căruia poartă garanţia sa la un preţ care se încadrează în strategia de valorificare aprobată de către creditori. Ofertele se vor depune la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Penes Curcanul, TR. 5, etaj 1, cabinet nr. 13, jud. Iași, cel târziu cu 1 zi lucrătoare înainte de ziua licitaţiei, până la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului în termenul stabilit de 30 zile calendaristice de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, sub sancţiunea decăderii, se va adresa lichidatorului judiciar şi va face dovada până în ziua licitaţei. Informaţii suplimentare la biroul lichidatorului judiciar sau tel: 0744520508, 0744994490; fax: 0332/814773, e-mail: alfa.omega.insolv@gmail.com.
CENTRUL DE EXPERTIZĂ ÎN INSOLVENŢĂ SPRL anunţă în datele de 9.11.2018; 23.11.2018; 7.12.2018; 21.12.2018; orele 12.00, organizarea la sediul lichidatorului din Iaşi, str. Sf. Lazăr nr. 4, bl. Peneş Curcanul, cam. 13-14, a licitaţiilor publice cu strigare pentru debitoarea SC ALFINCOOL SA, situată în Iaşi, str. Platou Abator nr. 5, vânzarea pe ansamblu imobiliar din Iaşi, str. Abator nr. 5 format din: Teren 21200 mp pe care sunt edificate construcţii: C1 Post trafo nr. inventar 3131 C3 Cabină Poartă nr. inventar 1518 C4 Cabină basculă nr. inventar 5112 C5 Anexă depozit nr. inventar 1504 C6 Depozit spirt vrac nr. inventar 1504 C7 Atelier preparare P+2E nr. inventar 1518 C8 Atelier îmbuteliere P+1E nr. inventar 1520 C9 Depozit produse finite nr. inventar 1522 C10 Hală fabricaţie P+2E nr. inventar 1501 C11 Staţie hidrofor nr. inventar 1523 C12 Atelier+Garaje+Magazii nr. inventar 1523 C13 Depozit cereal nr. inventar 1411 C14 Depozit carburanţi nr. inventar 1517 C15 Pavilion administrative nr. inventar 1502 Pe teren sunt edificate şi alte constructii (depozit borhotformat din cistern, depozit de brut-cisterne, birouri desfacere, puţ apă şi pompe, beci, staţie epurare) neintabulate care au fost luate în considerare în evaluarea proprietăţii. Preţul de vânzare al ansamblului imobiliar - 1.109.000 euro fără TVA. Prețul se va achita la echivalentul în lei din ziua efectuării plăţii. Cei interesaţi se vor adresa la sediul lichidatorului sau la tel. mobil 0774006236; 0723366786; 0747059149.
PUBLICAŢIE DE VÂNZARE S.C. VARA MR S.R.L. Iaşi, cu sediul social în mun. Iaşi, str.7 Oameni, nr.23, jud. Iaşi, C.U.I. RO4615947, O.R.C.J22/1478/1993, prin lichidator judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., cu sediul în mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr.82, jud. Iaşi, conform Sentinței civile nr. 698/18.04.2012, pronunţată de Tribunalul Iaşi – Secţia Comercială şi de Contencios Administrativ, în dosarul nr. 4938/99/2010, anunţă scoaterea la vânzare în data de 17.12.2018, ora 11.00, prin licitaţie publică cu strigare a următoarelor active: Nr. activ – Denumire și descriere active – Valoare de piață evaluare (lei, fără T.V.A.*) – Preț de pornire a licitației (lei, fără T.V.A. ) Activ 1 – Clădire hală producție țevi (Corp C1) cu sc. 866,61 mp și st. utilă de 773,76mp împreună cu teren intravilan curți construcții cu st. 1971mp înscrise în CF61393/Rediu, nr.cad.1690, nr. parcelă 1(42/13), amplasată în intravilan sat Horleşti, com. Rediu, jud. Iaşi – echipament tehnologic producere ţevi ce include linia de producţie (include linie de calibrare, sudare şi linie de formare) – Bunuri mobile: Unitate centrala Forte Quattro, Generator LX 3000, Instalație de redresare – 1.196.900,00 lei – 718.140,00 lei Activ 2 – Clădire hală (Corp C1) cu sc. 862,37 mp și st. utilă de 773,76mp împreună cu teren intravilan curți construcții cu st. 1952mp înscrise în (CF61394/Rediu, nr.cad.1691, nr.parcelă 1(42/14), amplasată în intravilan sat Horleşti, com. Rediu, jud. Iaşi; - Clădire hală (Corp C1) cu sc. 883,57 mp și st. utilă de 798mp împreună cu teren intravilan curți construcții cu st. 1970 mp înscrise în (CF61396/Rediu, nr.cad.1962, nr.parcelă 1(42/15), amplasată în intravilan sat Horleşti, com. Rediu, jud. Iasi. – 425.200,00 lei – 223.500,00 lei Poate participa la licitaţie orice persoană fizică sau juridică care depune până la data de 14.12.2018, ora 11.00, la sediul Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L. din Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iaşi, documentele necesare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L. din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr.82, jud.Iaşi, în fiecare zi de luni până vineri, orele 9.00–16.00, până pe data de 14.12.2018, ora 11.00 (după o programare prealabilă, de 24 de ore) sau pe site-ul www.insolventa.ro secțiunea Portofoliu. Relaţii suplimentare se pot obţine la telefoanele: Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L. 0232/243864, 0758049901, 0755132474.
ALFA & OMEGA INSOLV IPURL, lichidator judiciar al debitorului SC BART LIV COM S.R.L. – societate în faliment, dosar nr. 3157/103/2013 aflat pe rolul Tribunalului Neamț – Secția II Civilă, în temeiul dispozițiilor Legii 85/2006, vinde prin licitație publică competitivă cu strigare următoarele bunuri: 1. Bunuri mobile conform Raportului de evaluare al bunurilor mobile – stoc de marfă compus din echipamente electrice, echipamente sanitare, instalații electrice, feronerie etc., situate în mun. Roman, jud. Neamț, astfel: a. Preț de pornire 75% din valoarea de piață (netă) stabilită prin raportul de evaluare: 52.019 Lei (exclusiv TVA) - licitațiile vor avea loc în data de 04, 11, 18 și 25.01.2019, ora 12.00; b. Preț de pornire 65% din valoarea de piață (netă) stabilită prin raportul de evaluare: 45.083 Lei (exclusiv TVA) - licitațiile vor avea loc în data de 01, 08, 15 și 22.02.2019, ora 12.00; c. Preț de pornire 55% din valoarea de piață (netă) stabilită prin raportul de evaluare: 38.147 Lei (exclusiv TVA) - licitațiile vor avea loc în data de 01, 08, 15 și 22.03.2019, ora 12.00. Licitațiile vor avea loc la data și ora stabilită, la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Peneş Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr. 13, Jud. Iași, Complex de Birouri NH BUSINESS, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă care va conţine: - cerere de participare la licitaţie; - dovada achitării taxei de participare de 100 lei; - dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, sumă care se va achita în contul colector nr.RO26PIRB2900710925003000 deschis pe numele debitorului la First Bank; - actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxa de participare se va achita în contul: RO33PIRB2400738563001000, deschis pe numele lichidatorului judiciar la First Bank. Ofertele se vor depune la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Penes Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr. 13, Jud. Iași, cel târziu cu 1 zi lucrătoare înainte de ziua licitaţiei, până la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului în termenul stabilit de 30 zile calendaristice de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, sub sancţiunea decăderii, se va adresa lichidatorului judiciar şi va face dovada până în preziua licitaţei, ora 16.00. Lista completă a bunurilor mobile precum și alte informaţii suplimentare pot fi oferite la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Penes Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr. 13, Jud. Iași, sau tel: 0744520508,0744994490, fax: 0332/814773, e-mail: alfa.omega.insolv@gmail.com
Baroul Iaşi. Examen admitere martie 2019. Examenul de primire în profesia de avocat și admiterea în cadrul Institutului Național pentru Pregătirea și Perfecționarea Avocaților (în vederea dobândirii titlului profesional de avocat stagiar) şi de primire în profesia de avocat a persoanelor care au absolvit examenul de definitivat în alte profesii juridice - sesiunea martie 2019 - se va desfăşura în data de 3 martie 2019, pentru toţi candidaţii. Examenul se susține în cadrul I.N.P.P.A. și se desfășoară în mod unitar la București. Tematica de examen, Regulamentul cadru, taxa de examen și toate regulile de desfășurare rămân cele prevăzute în Hotărârile Consiliului U.N.B.R. nr. 367/22.06.2018, 368/22.06.2018, 369/22.06.2018. Dosarul de înscriere se va depune la secretariatul Baroului Iaşi în intervalul 17 decembrie 2018 (ora 8.00) – 21 decembrie 2018 (ora 15.00) și 04 ianuarie 2019 (ora 8.00) – 28 ianuarie 2019 (ora 15.00), de luni până vineri, în două exemplare (unul conținând acte originale și copii certificate și altul conținând copii certificate pentru conformitate ale actelor depuse în primul dosar). I. Pentru dobândirea titlului profesional de avocat stagiar, la cererea de înscriere se anexează următoarele acte: - certificatul de naştere, în copie certificată pentru conformitate; - actul de identitate, în copie; -diploma de licenţă, în copie legalizată; în cazul în care diploma de licenţă a fost obţinută după anul 1995, se va depune şi copia legalizată a foii matricole eliberată de facultatea absolvită; - dovada de plată a taxei de înscriere la examen, în original (taxa de înscriere este de 1000 lei şi se va achita în contul Institutului Naţional pentru Pregătirea şi Perfecţionarea Avocaţilor – I.N.P.P.A. din Bucuresti nr. RO56RNCB0082044172480001 deschis la B.C.R. – Sucursala Unirea – Bucureşti cu menţiunea "Taxă examen primire în profesie ca avocat stagiar, sesiunea august 2018"); - certificatul de cazier judiciar, eliberat cu cel mult 15 zile înainte de data depunerii cererii; - certificat privind starea de sănătate a candidatului eliberat de medicul de familie; - certificat de evaluare psihiatrică eliberat de un medic specialist psihiatru; - certificat eliberat de baroul competent în care solicitantul a mai fost înscris în profesie, care să ateste cauzele încetării calităţii de avocat ori, dacă este cazul, motivele respingerii unei cereri anterioare de primire în profesie (dacă este nevoie); - cererea tip de înscriere la examen va fi însoţită de o declaraţie din care să rezulte că, în cazul în care va fi declarat admis, candidatul înţelege că nu poate să se înscrie în alt barou decât cel la care a depus cererea de înscriere la examen. Totodată, candidatul va indica în declaraţie dacă doreşte să urmeze cursurile de pregătire iniţială în cadrul I.N.P.P.A. central sau într-un centru teritorial al I.N.P.P.A. În toate cazurile, candidaţii au dreptul de a opta pentru pregătirea profesională iniţială în cadrul sediului central al I.N.P.P.A. II. Pentru dobândirea titlului profesional de avocat definitiv a persoanelor care au absolvit examenul de definitivat în alte profesii juridice, la cererea de înscriere se anexează următoarele acte: - certificatul de naştere, în copie certificată pentru conformitate; - actul de identitate în copie; - diploma de licenţă, în copie legalizată; în cazul în care diploma de licenţă a fost obţinută după anul 1995, se va depune şi copia legalizată a foii matricole eliberată de facultatea absolvită; - dovada de plată a taxei de înscriere la examen, în original (taxa de înscriere este de 1000 lei şi se va achita în contul Institutului Naţional pentru Pregătirea şi Perfecţionarea Avocaţilor – I.N.P.P.A. din Bucuresti nr. RO56RNCB0082044172480001 deschis la B.C.R. – Sucursala Unirea – Bucureşti, cu menţiunea "Taxă examen primire în profesie ca avocat definitiv, sesiunea august 2018"); - certificatul de cazier judiciar, eliberat cu cel mult 15 zile înainte de data depunerii cererii; - certificat privind starea de sănătate a candidatului eliberat de medicul de familie; - certificat de evaluare psihiatrică eliberat de un medic specialist psihiatru; - dovada promovării examenului de definitivare în funcţia juridică îndeplinită anterior; - un document oficial care atestă că examenul de definitivare în altă profesie juridică a cuprins şi probe scrise la cel puţin trei materii din cele prevăzute în programa examenului de definitivat în profesia de avocat. Relații suplimentare la # 0232/217898; 0232/211322; - dovada vechimii în funcția juridică îndeplinită anterior. Decan, av. dr. Marius Sebastian Striblea..
Suspectat de contrabandă
14/12/2018 05:00

Agentii din cadrul Sectiei V de Politie au confiscat recent 800 de tigări susceptibile a proveni din contrabandă. Astfel, oamenii legii au prins in municipiul Iasi un bărbat de 33 de ani, din Republica Moldo ...

Criză fără precedent în transportul public local
14/12/2018 00:00

Deficitul mare de şoferi din transportul public local a determinat conducerea Companiei de Transport Public (CTP) Iaşi să ofere facilităţi de nerefuzat şoferilor profesionişti, care vor să se anga ...

Accesul maşinilor-şcoală pe străzi, restricţionat
14/12/2018 00:00

Încă din vara acestui an, consilierii locali au avizat eliminarea din trafic a autovehiculele care determină blocaje, mai ales la orele de varf. Sunt vizate in special maşinile-şcoală, dar şi ce ...

INEDIT: Dispută între scriitori, în instanţele ieşene!
14/12/2018 00:00

Unul dintre cei mai cunoscuţi scriitori ieşeni a fost acţionat in judecată de o editură şi de către un alt scriitor. Astfel, Gabriel Liiceanu şi Editura Humanitas (SC Humanitas SA – n.r.) l-au dat ...

 

Mihai Chirica: „1 Decembrie a fost una dintre cele mai triste zile din viaţa mea”
14/12/2018 00:00

Deşi, la Iaşi, a beneficiat de un program care a inclus peste 30 de direcţii tematice, 80 de proiecte cultural-academice, 9 proiecte de investiţii şi, in total, 180 de manifestări, evenimente şi acţiuni ...

Forestierii nu mai vor să taie pădurea
14/12/2018 00:00

    Licitaţia principală cu strigare pentru vanzarea masei lemnoase pe picior din producţia anului 2019, anunţată pentru marţi, 11 decembrie, la Direcţia Silvică din Bacău nu a mai avut loc ...

FOTO: Accident violent la Podu Iloaei
13/12/2018 18:54

 Un tanăr de 19 ani, in timp ce conducea un autovehicul pe E 583, in localitatea Podu Iloaiei, ar fi surprins si accidentat un bărbat de aproximativ 50 de ani.Cauza principală a producerii accidentului ...

Iaşul recuperează 7 milioane euro investiţi în unităţile de primire urgenţe
13/12/2018 17:52

Spitalele care au făcut investiţii in unităţile de primire urgenţe recuperează sumele cheltuite pe echipamente, aparatură medicală, lucrări de reabilitare, extindere sau modernizare. Contractul de fina ...

Fostul ministru de Interne Gabriel Berca a ieşit din puşcărie
13/12/2018 17:35

    Fostul ministru de Interne Gabriel Berca, condamnat in decembrie 2017 la doi ani de inchisoare cu executare pentru trafic de influenţă, a fost eliberat condiţionat din inchisoare, decizia Tri ...

Victima accidentului de muncă de la Universitatea Suceava a murit
13/12/2018 16:13

    Bărbatul accidentat grav pe şantierul de la Universitatea „Ştefan cel Mare” Suceava, in urmă cu aproximativ 6 zile, a murit la Spitalul Judeţean din cauza leziunilor cranio-cere ...