Primăria studiază o nouă variantă pentru accesul la Aeroport
Dimensiune font:
„Va trebui reluat proiectul pe varianta lui iniţială, prin construcţia terminalului pe latura estică, nu vestică, cum este în momentul de faţă, acolo unde noi deja am prevăzut o cale de circulaţie care leagă oraşul prin zona Holboca, inclusiv introducerea unui tren care să poată prelua, la nivel de mare capacitate, viitorii călători”, anunţă primarul Mihai Chirica
Interpelat în cadrul ultimei şedinţei de Consiliu Local în ceea ce priveşte posibilitatea amenajării de noi căi de acces către Aeroportul Internaţional Iaşi, primarul Mihai Chirica a făcut o serie de precizări pe această temă.
„Accesibilitatea către Aeroport este o problemă foarte serioasă, într-un context mult mai larg decât pare la prima vedere. Aeroportul Iaşi a simţit o creştere explozivă a numărului de călători, mult mai mult decât a prognozat şi iniţiatorul primului proiect. Dacă până la sfârşitul anului 2018 se estima până într-un milion de călători, deja până la finalul anului prognozăm 1.600.000 de călători. Asta înseamnă că toate capacităţile Aeroportului au fost deja depăşite, atât în ceea ce priveşte terminalele construite într-o etapă anterioară, cât şi celelalte capacităţi necesare bunei funcţionări, precum zone de parcaj, accesibilitate, zone de protecţie şi altele”, a declarat primarul Mihai Chirica.
SF pentru cinci milioane de călători anual
Acesta a anunţat faptul că în cursul săptămânii trecute a avut o discuţie detaliată cu conducerea Aeroportului Iaşi în care a analizat posibilitatea amenajării unor alte zone de acces către viitoarele capacităţi de procesare ale Aeroportului, incluzând, printre altele, o a doua cale de acces, accesul pentru zona cargo şi posibilitatea amenajării unui parcaj subteran şi suprateran, care să poată deservi şi pe cei care vor veni din alte localităţi. „Concluzia este că, în momentul de faţă, pe ritmul de creştere a numărului de călători pe care Aeroportul Iaşi va trebui să-l proceseze, terminalele T1, T2 şi T3 nu mai sunt o soluţie. Va trebui reluat proiectul pe varianta lui iniţială, prin construcţia terminalului pe latura estică, nu vestică, cum este în momentul de faţă, acolo unde noi deja am prevăzut, din studiile iniţiale, o cale de circulaţie care leagă oraşul prin zona Holboca, inclusiv introducerea unui tren care să poată prelua, la nivel de mare capacitate, viitorii călători. În ceea ce priveşte găsirea unei soluţii interimare, care să poată deservi actuala capacitate de procesare a Aeroportului, noi deja am înaintat o soluţie către conducerea acestuia, care presupune şi rezolvarea unor probleme de proprietate. De pildă, drumul pe care-l gândeam iniţial, pe lângă Aviaţia Utilitară, pe o bună porţiune este al Consiliului Judeţean, nu al Primăriei Municipiului Iaşi. Am reuşit să-i găsim o racordare la reţeaua stradală care descarcă înspre str. Aeroportului - Holboca - str. Aurel Vlaicu, dar aşteptăm şi punctul de vedere al Aeroportului. Un lucru este cert: Aeroportul Iaşi trebuie să demareze elaborarea unui studiu nou de fezabilitate, să poată procesa până la cinci milioane de călători pe an. Asta înseamnă un alt terminal, într-o altă aşezare şi cu o altă cale de acces intens racordată şi cu viitoarea şosea de centură, inclusiv înspre partea de Nord, spre Sculeni. Aşteptăm şi analiza acestei propuneri. Noi suntem deschişi, pentru că acolo va trebui să facem o structură asociativă cu Holboca şi Aroneanu. Vedem care este strategia de viitor a Aeroportului şi, în funcţie de aceasta, vom răspunde pozitiv la orice solicitare”, a declarat primarul Mihai Chirica. Dan CONSTANTINESCU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau