Raportul Rectorului - Universitatea „Al.I.Cuza” a sfidat pandemia, realizând venituri incredibile!

3uaic
1uaic tudorel toader

Dimensiune font:

| 04-04-2021 20:07

 

* imediat după introducerea stării de urgenţă, UAIC a mizat totul pe creșterea veniturilor realizate prin activităţile de cercetare, din donaţii şi din proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile”, iar rezultatul a fost peste aşteptări * cel mai spectaculos salt s-a consemnat la capitolul „Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile”: 19.787.732 lei, de aproape patru ori mai mult decât estimarea de la începutul anului 2020

Vineri, 2 aprilie, a fost dat publicităţii „Raportul Rectorului” prof.univ.dr. Tudorel Toader pentru anul 2020, un document amplu, în care sunt trecuţi toţi indicatorii economico-financiari, cei de performanţă academică, precum şi stadiul investiţiilor angajate de universitate.

Încă de la primele pagini ale raportului surprinde faptul că instituţia de învăţământ ieşeană a reuşit anihileze multiplele implicaţii negative ale acestui an pandemic. În primul rând, desfăşurarea online a cursurilor şi examenelor a făcut ca studenţii domiciliaţi în afara Iaşului să nu se mai înghesuie, ca în ceilalţi ani, în căminele studenţeşti, acestea rămânând neocupate, iar cantinele închise, conturile universităţii văduvite de nişte încasări certe.

Cu toate acestea, veniturile realizate în 2020 au fost de 402.948.861 lei, deşi estimările de la începutul anului, dinainte de pandemie, dădeau valoarea de 341.000.000 lei.

Management „de manual”

Explicaţia acestei performanţe greu de prevăzut constă în principiile ce au stat la construirea bugetului instituţiei de învăţământ. E vorba de „principiul realităţii”, care presupune „asigurarea evaluării realiste a veniturilor şi dimensionarea judicioasă a cheltuielilor, avându-se în vedere şi etapele legale necesare pentru derularea activităţilor/achiziţiilor propuse” şi „principiul echilibrului”, care spune că nu pot fi bugetate cheltuieli fără a avea surse de venit.

Astfel, imediat după introducerea stării de urgenţă, rectorul prof.univ.dr. Tudorel Toader, alături de echipa de conducere a UAIC au luat decizia de a creşte veniturile realizate prin activităţile de cercetare, din donaţii şi din proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile”. Rezultatul a fost peste aşteptări. Venituri din cercetare: 29.965.796 lei, faţă de 20.000.000 lei, cât era estimarea iniţială. Din donaţii şi sponsorizări au venit 6.050.000 lei, prognosticul fiind de 4.650.000 lei, dar cel mai spectaculos salt s-a consemnat la capitolul „proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile”: 19.787.732 lei. De aproape patru ori mai mult decât estimarea de la începutul lui 2020: 5.500.000 lei.

Încă un lucru remarcabil, rezultatul financiar al anului 2020, reflectat în contul de profit şi pierdere este excedent în sumă de 66.338.476,78 lei. Rezultatul este influenţat de creşterea venitului din provizioane datorat faptului că „în cursul anului 2020, au fost achitate toate drepturile aferente Legii 85/2016, având ca rezultat creşterea venitului din provizioane (cheltuiala a fost înregistrată la momentul constituirii şi venitul se înregistrează la momentul plăţii). Totodată, rezultatul este influenţat şi de cheltuiala cu amortizările. Fără aceste influenţe rezultatul curent al anului este excedent în sumă de 68.370.416,49 lei”.

Raportul vorbeşte şi despre investiţiile deja demarate, de planurile de viitor. De notat sunt începerea lucrărilor de montaj şi punere în funcţiune a liniei de îmbuteliere apă minerală (inclusiv servicii de proiectare tehnologică), apoi renovarea Casei Universitarilor, reactivarea Observatorului Astronomic (închis în urmă cu şase ani), construirea unui complex sportiv multifuncţional, compus din terenuri exterioare (teren de fotbal cu nocturnă, teren de tenis de câmp), sală de baschet/volei, bazin olimpic de înot, bazin de antrenament, sală de gimnastică, spaţii adiacente, vestiare, băi, parcare şi multe alte proiecte de mai mică anvergură.

Ținte noi pentru anul universitar 2021/2022

Plecând de la acest bilanţ, conducerea Univeristăţii „Alexandru Ioan Cuza” Iaşi priveşte cu optimism viitorul apropiat. Ţintele pentru anul universitar 2021/2022 sunt: atragerea unui număr constant de studenţi din ţară şi din străinătate; corelarea programelor de studii de masterat cu nevoile mediului de afaceri şi continua adaptare a acestora la noile condiţii socio-economice regionale, naţionale şi internaţionale; consolidarea sistemului e-learning şi creşterea gradului de utilizare şi diversificarea tehnologiilor informaţionale şi de comunicaţii în derularea procesului educaţional; adaptarea/completarea ofertei de programe de studii cu programe de formare profesională continuă după studiile de licenţă şi dezvoltarea competenţelor transversale ale studenţilor prin pachete de cursuri facultative oferite de facultăţile de profil.

În fine, raportul atrage atenţia asupra unor „puncte slabe” în activitatea universităţii, cum ar fi numărul mic de studenţi implicaţi în activităţile extracurriculare, datorită neconcordanţei dintre agendele studenţilor şi specialiştilor care propun aceste activităţi, gradul scăzut de conştientizare la nivelul comunităţii academice a importanţei abordării unor metode de educaţie non-formale în formarea studenţilor, în vederea atragerii acestora pentru activităţile UAIC, lipsa unui sistem electronic integrat care să permită tuturor serviciilor interesate accesul la informaţiile necesare desfăşurării activităţii lor, neintroducerea obligativităţii utilizării adreselor de email pe domeniul uaic.ro în vederea comunicării dintre studenţi-profesori, studenţi-servicii ale UAIC.

Parcă sfidând pandemia, în 2020, UAIC a revenit în Top 1.000 mondial al universităţilor. Marcel FLUERARU

 

 

 

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:41

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 16.12.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 - ora 12.30; - spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 13.00; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 16.12.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (30mp) din Targul Auto, destinat amplasarii unui container/ rulote/ chiosc, pe 16.12.2024 – ora 13.45; - spatiul comercial S2 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.00; - spatiul comercial S9 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.30. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
Elevul care s-a rănit cu o petardă va avea dosar penal
12/12/2024 15:05

Poliţiştii au deschis un dosar de cercetare penală, joi, după ce un elev de la Liceul ‘Mihail Kogălniceanu’ din municipiul Vaslui s-a rănit cu o petardă in timpul unei pauze. ‘Poliţia ...

Accident mortal la Perieni
12/12/2024 15:04

Un bărbat in varstă de 70 de ani a decedat in urma accidentului rutier produs pe raza comunei Perieni, au informat reprezentanţii Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ) Vaslui. "Un autoturism, inm ...

Haosul rutier din Iași. Aglomerația de coșmar umbrește sărbătorile
12/12/2024 14:47

În fiecare dimineată si seară, Iasul se transformă intr-un labirint urban unde străzile sunt acoperite de o mare de masini. Indiferent de ora zilei, centrul orasului si zonele comerciale sunt supraagl ...

 Un instalator din Iași a câștigat 320.000 de euro la Loto 6/49: 'Am mai câștigat o Dacia Solenza'
12/12/2024 13:37

Caştigătorul premiului de categoria I la tragerea Loto 6/49 din 8 decembrie şi-a ridicat caştigul in valoare de 1,62 milioane de lei (peste 325.000 de euro), informează joi Loteria Romană Caştigătoru ...

MIHAI CHIRICA-Încă 20 străzi din municipiul Iași vor fi modernizate
12/12/2024 12:48

 Primarul Mihai Chirica a semnat un contract pentru servicii de proiectare a lucrărilor de modernizare a incă 20 de străzi din toate zonele orasului.     Este vorba despre:   ...

UN HUB MEDICAL ROPHARMA SE DEZVOLTĂ ÎN BUCȘINESCU
12/12/2024 11:39

UN HUB MEDICAL ROPHARMA SE DEZVOLTĂ ÎN BUCSINESCU Medical Hub Ropharma, situată pe Strada Smardan, reprezintă o solutie inovatoare pentru profesionistii din domeniul sănătătii care caută spat ...

PNRR: Comuna Tutova anunta finalizarea proiectului ”Dotarea cu mobiler, materiale didactice și echipamente digitale a Școlii Gimnaziale nr. 1 și a structurilor școlare arondate din comuna Tutova, jud. VASLUI”
12/12/2024 10:59

Comunicat de presă   PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformata !" Comuna Tutova anunta finalizarea proiectului ”DOTAREA CU MOBILER, MATERIALE DIDACTICE SI ECHIPAMENTE DIGITALE A ...

„L-am visat pe Moș Crăciun
12/12/2024 08:01

  Pe afisul Teatrului „Luceafărul”, titlul preferat in aceste zile este L-am visat pe Mos Crăciun, o productie pentru publicul de toate varstele. Anticipand cu mijloacele teatralit ...

Nevoia îmbunătățirii reglementării conceptului de înstrăinare părintească în contextul protecției drepturilor copiilor
12/12/2024 07:55

Presedintele Asociatiei „Justitie pentru minori” Iasi, avocat Geta Lupu, a participat la editia a VII-a a Conferintei internationale de drept civil cu tema „Familia intre evolutia ca nevoie si ...

Sfântul Spiridon, ocrotitorul vindecării
12/12/2024 07:43

În tumultul istoriei si in forfota lumii moderne, există figuri sfinte care aduc lumină, vindecare si sperantă, chiar si peste veacuri. Printre acestia, Sfantul Spiridon, episcopul Trimitundei, este o ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei