Şefii Aeroportului solicită interzicerea accesului maşinilor-şcoală pe drumul către aerogară
Dimensiune font:
Demersul este greu de pus în practică, atât timp cât respectivul drum nu se află în administrarea municipalităţii * într-un context mult mai larg, oamenii legii se arată în continuare înţelegători cu instructorii auto, atrăgându-le atenţia unde şi când nu au voie să circule * cei care vor continua să ignore sfaturile oamenilor legii sunt pasibili de amenzi cuprinse între 1.000 şi 2.500 lei
Subiectul prezenţei maşinilor-şcoală pe străzile din oraş la orele de vârf, fapt ce determină îngreunarea traficului, revine în actualitate după ce şefii Aeroportului Internaţional Iaşi au solicitat interzicerea accesului acestora pe tronsonul rond Ciric - Aeroport. Aici, şoseaua este îngustă, iar maşinile şcoală, care circulă cu viteză redusă, perturbă traficul auto. Zona amintită nu face parte de pe lista străzilor menţionate într-o hotărâre de Consiliu Local care interzice accesul maşinilor-şcoală în intervalele orare 7:00 - 9:00 şi 16:00 - 18:00. Este vorba de Calea Chişinăului, bulevardul Tudor Vladimirescu, şoseaua Nicolina, strada Palat, strada Anastasie Panu, strada Elena Doamna, strada Cerna, bulevardul Poitiers, strada Bucium, bulevardul Socola, bulevardul Independenţei, bulevardul Carol I, strada Păcurari şi şoseaua Păcurari. Mai mult decât atât, drumul spre Aeroport nu este administrat de Primăria Iaşi, prin urmare prevederile HCL nr. 364 /2018 nu pot fi aplicate. Cel mai probabil, o decizie finală va fi luată în cadrul Comisiei de Circulaţie.
Nicio amendă
Hotărârea vizând restricţionarea accesului maşinilor-şcoală a fost emisă vara trecută, după ce au fost aduse completări în special în ceea ce priveşte cuantumul amenzilor şi entitatea care le aplică. Prin urmare, a fost votat un nou proiect de hotărâre, cu aplicabilitate din luna februarie 2019, prin care este interzisă susţinerea examenelor şi pregătirea practică a persoanelor pentru obţinerea permisului de conducere, circulaţia maşinilor de aprovizionare, vehiculelor grele, utilajelor de construcţii, camioanelor, remorcilor şi semiremorcilor, pe arterele amintite între orele 07.00 - 09.00 şi 16.00 - 18.00. „Nerespectarea prevederilor prezentei hotărâri constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă cuprinsă intre 1.000 lei- 2.500 lei. Contravenţiile se constată şi se aplică de către personalul Poliţiei Locale Iaşi. Sumele provenite din amenzile aplicate în temeiul prezentei hotărâri, se fac venit integral la bugetul local. Contravenientul poate achita în termen de 48 de ore de la data înmânării / comunicării procesului verbal de constatare a contravenţiei, jumătate din minimul amenzii prevăzute în prezenta hotărâre”, se arată în document.
Pe de altă parte, şefii Poliţiei Locale admit faptul că au fost extrem de înţelegători cu cei care încă mai pot fi văzuţi la orele de vârf circulând cu 20 de kilometri pe oră. „După ce a fost emisă acea hotărâre de Consiliu Local, am mers la fiecare şcoală de şoferi şi le-am predat administratorilor adrese şi copii ale prevederilor acelui HCL. Nu toţi cunosc faptul că există o asemenea hotârâre, ca atare deocamdată de concentrăm pe monitorizarea maşinilor-şcoală. Nu am dorit să-i amendăm, încercând, întâi de toate, să mergem pe prevenţie, să le atragem atenţia. Însă în mod sigur va veni şi ziua în care vor fi aplicate sancţiuni”, spune Liviu Zanfirescu, directorul general al Poliţiei Locale Iaşi.
Vor poligon
În tabăra cealaltă, instructorii auto auto au susţinut deseori că ceea ce doreşte municipalitatea ieşeană – fluidizarea traficului – nu se rezolvă interzicând accesul maşinilor-şcoală. „Nu este ceva nou. Există un HCL din 2011, care, coroborat cu acordul Poliţiei Rutiere, interzice circulaţia maşinilor-şcoală, cu candidat, în zona central, între orele 7-9 şi 13-19. Acum, problema este repusă pe tapet, însă traficul va rămâne acelaşi chiar dacă este interzis accesul maşinilor-şcoală. Motivul este simplu: străzile din Iaşi sunt proiectate pentru un trafic la nivelul anilor 1970-1980, în vreme ce numărul de maşini este se 25-30 de ori mai mare şi aceasat dacă ne raportăm la nivelul anului 1990 şi nu la condiţiile actuale”, susţine reprezentantul unei şcoli-auto.
Mai mult, în Iaşi nu există în acest moment un poligon auto unde să-şi poată derula activitatea maşinile-şcoală. „Ar fi soluţie compensatorie. Nu mai lăsăm candidaţii pe străzi, ci îi băgăm într-un poligon. Dar acesta nu există”, mai adaugă instructorii auto. Oricum, primarul Mihai Chirica a susţinut că municipalitatea ieşeană va amenaja un poligon care să poată fi utilizat de toate şcolile auto din oraş. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau