Separatoare cu role pe „Şoseaua Morţii”
Dimensiune font:
Drumul european E85, care leagă Moldova de Capitală, cunoscut ca „Şoseaua Morţii” din cauza numărului mare de accidente rutiere, va fi prevăzut, începând de anul viitor, cu separatoare cu role, sistem ce va fi folosit în premieră în Europa. Noul parapete va fi instalat pe mijloc, dar şi pe marginea şoselei, în curbă sau în pantă. Reprezentanţii Companiei Naţionale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR) spun că au descoperit sistemul pe internet. Spre deosebire de separatoarele clasice, confecţionate din beton, separatoarele cu role permit maşinilor care ar intra în coliziune cu ele să se redreseze mai uşor, spun inventatorii. Asta deoarece separatoarele cu role, care se folosesc deja în Coreea de Sud – unde au fost inventate – şi în Australia, absorb mai uşor şocul şi transformă energia de impact într-o energie de rotaţie. Considerat una dintre cele mai periculoase şosele din România, ca urmare a numărului foarte mare de accidente rutiere cu consecinţe deosebit de grave, drumul european E85 nu va fi singurul care va fi prevăzut cu astfel de separatoare cu role. Şi pe Valea Oltului, pe DN 7, un drum la fel de periculos, vor fi montate separatoare cu role între cele două sensuri de mers. „Primele astfel de parapet vor fi montate undeva în primăvara anului viitor, pentru că până la sfârşitul acestui an ne aşteptăm să finalizăm ce înseamnă analiza cost-beneficiu acestui tip de parapete”, a declarat Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR. Cu ocazia montării acestor separatoare cu role, pe E 85 circulaţia va fi reconfigurată în sensul că în zonele unde va fi mai aglomerat se va circula pe două benzi, iar pe sensurile unde va fi mai lejer, pe o singură bandă.
76 de morţi şi 180 de răniţi anul trecut pe E 85
Cu 76 de oameni care au murit anul trecut şi 180 au fost răniţi, E 85 este unul dintre cele mai nesigure drumuri ce străbat România. Din acest motiv, şi voluntarii care militează pentru dezvoltarea infrastructurii în România cer măsuri urgente pentru reducerea numărului de accidente pe drumul care leagă Bucureştiul de zona Moldovei. Multe accidente s-au produs din cauză că unii şoferi consideră că şoseaua are două benzi pe sens - deşi, în realitate are doar una şi un acostament. Pentru că pe fiecare sens şoseaua are o bandă de trei metri şi jumătate şi un acostament îngust, două maşini mari nu pot circula în paralel. Reprezentanţii asociaţiei Pro Infrastructura susţin că din această cauză se produc multe accidente. „Oficial şi tehnic este un drum cu o singură banda pe sens. Are şi două acostamente de 2,5 metri, fiecare sunt folosite incorect ca o bandă de circulaţie. Dacă ne uităm atent observăm că nu încap patru autoturisme în acelaşi timp, în acelaşi loc, şi de aici provine pericolul foarte mare pe depăşiri”, spune Ionuţ Ciurea, directorul executiv Asociaţia Pro Infrastructura. Soluţiile propuse sunt analizate de reprezentanţii Companiei Naţionale pentru Administrarea Infrastructurii, care susţin că iau în calcul inclusiv lărgirea drumului, afirmă Nicolae Popovici, purtător de cuvânt DRDP Iaşi. O altă soluţie ar fi transformarea celor două acostamente într-o bandă de circulaţie. Varianta este folosită pe drumul de la intrarea în Eforie Nord şi în multe zone de deal şi munte. În acest caz, şoferii vor circula pe o singură bandă pe sens, iar din zece în zece kilometri ar trebui să apară alternativ o bandă specială pentru depăşiri. Florin CRĂCIUN
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau