Şoseaua de centură, readusă în actualitate!
Dimensiune font:
Un răspuns oferit deputatului Petre Movilă de către oficialii Ministerului Transportului indică faptul că în următoarea perioadă se va realiza proiectarea variantei de ocolire a municipiului Iaşi * pentru aceasta, este necesară o hotărâre de Consiliu Local prin care B-dul Poitires şi strada Trei Fântâni trec în administrarea Ministerului Transportului
Şosea de centură prin oraş
Așa numitul „obiectiv 3 – varianta de trafic greu” pornește, pe hartă, din Lunca Cetățuii (acolo unde se termină fragmentul de centură făcut deja), continuă spre oraș pe DJ 248, intră pe la CUG, coboară până în Nicolina la Selgros, se continuă pe bulevardul Poitiers, intersecția cu șoseaua Bucium, apoi pe strada Trei Fântâni (Drumul Hoților) și iese pe Drumul Național 28, cel ce dă spre Tomești. Mai multe voci au susţinut că o bucată din Varianta Sud trebuie reproiectată. „Trece prin oraș. Asta nu e șosea de centură”, a spus Petru Movilă. „Suntem singura metropolă a ţării cu centura prin centrul oraşului”, a susţinut, la rândul său, consilierul judeţean Marius Dangă, cel care propune continuarea centurii Iaşului nu pe şoseaua care intră în municipiu dinspre Lunca Cetăţuii şi apoi prin oraş până la bariera Tomeşti, ci prin realizarea unui nou traseu, Lunca Cetăţuii-Todirel-Bârnova-Păun-Tomeşti.
O propunere interesantă a venit din partea primarului Mihai Chirica, care a susţinut că realizareda variantei ocolitoare trebuie să presupună şi modernizarea pasarelei Bucium, care ar urma să fie strcuturată pe două nivele. „Prelungim pasarelea, cu sens unic pe deasupra şi cu sens spre Poitiers pe dedesubt, cu intrare spre Trei Fântâni. În felul acesta n-ar mai fi nevoie să vină camioanele prin oraş, s-ar duce direct spre graniţă, spre Albiţa sau Tomeşti, fără să mai intre prin zona Bucium”, a spus primarul.
Proiectul nu poate fi realizat din fonduri europene deoarece nu face legătura între două drumuri naţionale şi la un moment dat cuprinde porţiuni de drumuri judeţene. Proiectului șoselei de centură a Iașului a prespus, până acum, recepţionarea primul tronson pe ruta Metro – Uricani – Valea Ursului (2010), finalizarea tronsonului Valea Ursului – Dancaș - Lunca Cetățuii (2012) şi modernizarea celor 3,3 kilometri, din Lunca Cetățuii spre intrarea în Iași, la Tehnopolis (2015). Tudor DAMASCHIN
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau