1spital copii

Dimensiune font:

Spitalul de copii stă pe un butoi cu pulbere!

| 22-09-2019 18:29

* liberalii ieşeni solicită demisia directorului Spitalului Clinic de Urgenţă pentru Copii „Sfânta Maria”, Corneliu Mihai, după ce medicii chirurgi s-au revoltat împotriva noii conduceri a unităţii * medicii au formulat acuzaţii grave, într-o scrisoare deschisă, la adresa comportamentului „persecutiv, ostil şi arogant”, manifestat de managerul adus de la Botoşani * în dispută au intrat liderul consilierilor judeţeni liberali, Romeo Vatră, dar şi preşedintele CJ, Maricel Popa
Economistul Corneliu Mihai, fost manager al Spitalului Jude
ţean de Urgenţă „Mavromati” din Botoşani, şi-a început activitatea la cel mai mare spital de copii din regiune la mijlocul lunii iulie. Potrivit liderului consilierilor judeţeni liberali, Romeo Vatră (PNL), Corneliu Mihai a dat dovadă, de la bun-început, de un comportament „arogant şi persecutiv”. Totodată, acesta susţine că inspecţiile făcute personal la spital de către preşedintele CJ Iaşi, Maricel Popa, atunci când la conducerea spitalului se afla vechiul manager, Radu Terinte, arăta aceeaşi atitudine. Atunci, după cele spuse de Vatră, Popa „chema la raport doctorii, să verifice prezenţa”. „Din informaţiile primite ulterior aducerii unui nou manager interimar, care a fost director la o unitate de îngrijiri bătrâni din Botoşani, am aflat că noul director are acelaşi tip de comportament arogant şi persecutiv. Am aflat, de asemenea, de intenţiile de reducere a schemei de personal cu 200 de locuri şi a liniilor de gardă. Se dovedeşte prin această scrisoare deschisă ca amploarea nemulţumirilor doctorilor din acest spital important pentru Moldova este mult mai mare”, a spus Vatră.
Liberalul consider
ă că, deşi se reabilitează clădirea Spitalului „Sf. Maria” pe fonduri europene, proiect la care a contribuit şi fostul manager, totuşi constată că singurul spital de sub tutela CJ la care s-au făcut investiţii în aparatura medicală performantă este „Nicolae Oblu”, unde „există o relaţie foarte apropiată între manager şi conducerea CJ”. „Interesele personale şi relaţiile de afaceri sau de familie ale lui Maricel Popa sunt cele care primează în luarea deciziilor la vârful judeţului. Managerul de la Elena Doamna adus de la Comăneşti şi managerul de la Sf. Maria, adus de la Botoşani, sunt aduşi să înlocuiască pe manageri din mediul medical local, fără o motivare bazată pe competenţe profesionale”, este de părere Romeo Vatră, liderul consilierilor judeţeni ai PNL.

Conducerea CJ aduce lămuriri

În replică, ca urmare a scrisorii deschise redactată de către chirurgii de la Spitalul de Pediatrie „Sfânta Maria”, prin care îşi exprimă punctul de vedere cu privire la apariţia în mass media a unor articole ce conţin aprecieri ale conducerii CJ la adresa medicilor de aici, aceştia au venit cu precizări.
Astfel, într-un comunicat de pres
ă, remis ieri, se neagă faptul că preşedintele CJ Iaşi, Maricel Popa, ar fi evaluat actul medical. „Preşedintele CJ Iaşi nu a făcut referire şi nu a evaluat actul medical, ci a luat atitudine faţă de anumite situaţii constatate şi aduse la cunoştinţă de către conducerea unităţii medicale şi părinţi ai copiilor internaţi aici. Managerul spitalului este cel care coordonează activitatea, conducerea Consiliului Judeţean neintervenind în modul de desfăşurare a actului managerial. Deciziile cu privire la modul de organizare precum şi la investiţiile necesare se iau de către Consiliul de Administraţie”, se arată în comunicatul celor de la CJ.
În ceea ce prive
şte finanţarea acestei unităţi medicale, se subliniază faptul că sumele primite de unităţile din subordine nu au fost alocate discreţionar de CJ, ci în conformitate cu solicitările primite din partea conducerilor acestora, „nerefuzându-se, aşa cum se afirmă din necunoaştere, în mod constant, direcţionarea de fonduri către Spitalul Sf. Maria”. „Cât despre imposibilitatea utilizării aparaturii medicale, cauzată de diverse defecţiuni, demersurile pentru remedierea şi păstrarea în stare de funcţionare a echipamentelor, precum şi punerea în funcţiune a celor noi şi crearea de condiţii optime necesare utilizării acestora intră în sarcina conducerii unităţii medicale. În acest sens, aducem exemplu aparatul computer tomograf, primit de unitatea medicală în anul 2011, care a fost pus în funcţiune abia în anul 2012”.
Potrivit reprezenta
ţilor CJ, Spitalul de Copii „Sf. Maria” a beneficiat de un aparat de rezonanţă magnetică de 3,4 milioane lei, derulându-se în prezent proiectul de reabilitare şi modernizare, în valoare de 27 de milioane de euro, implementat şi cofinanţat de CJ. „Totodată, se află în evaluare proiectul de extindere şi dotare a unităţii de primiri urgenţe cu o valoare estimată de aproape 3 milioane de euro, precum şi dotarea cu aparatură performantă a secţiei de cardiologie din acest spital, în valoare de peste un milion de euro, ambele iniţiate şi cofinanţate de CJ. Tot aici, va fi construită o casă destinată cazării părinţilor ai căror copii sunt internaţi în clinicile unităţii medicale”, se menţionează în comunicatul celor de la CJ. Florentina SANDU

 

 

 

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

Subscrisul Cabinet Individual de Insolvenţă Opriş Irina, în calitate de lichidator judiciar al debitorului S.C. SALIX FARM IMPEX S.R.L, conform Încheiere nr. 137 din data de 16.10.2018, emisă de Secţia a II a Civilă a Tribunalului Iaşi-Faliment, anunţă, scoaterea la vânzare, prin licitaţie publică cu strigare, în data de 09.03.2020, orele 14.00, a imobilului situat în localitatea Popeşti, parter, ap.1, judeţul Iaşi, la 9.037,50 euro fără TVA, reprezentand 75% din valoarea de piaţă stabilită prin Raportul de evaluare. Licitaţia se va desfăşura la sediul lichidatorului judiciar din Iaşi, str. Pictor Octav Băncilă, nr.1, jud. Iaşi în conformitate cu regulamentul de vânzare, ce va fi afişat la loc vizibil, cu cel puţin 5 zile înaintea ţinerii şedinţei de licitaţie. Preţul de la care începe licitaţia este echivalentul în Ron la cursul BNR din ziua licitaţiei a 75% din valoarea stabilită prin Raportul de evaluare a imobilului, la care se adaugă TVA. În cazul în care la licitaţia din data de 09.03.2020 nu se va reuşi valorificarea imobilului, se vor organiza noi licitaţii, în aceleaşi condiţii, pe 16.03.2020, respectiv 23.03.2020 orele 14,00. Toţi cei care posedă un drept real asupra imobilului scos la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, de a face lichitatorului dovada acestuia, până în preziua licitaţiei. Imobilul se va vinde liber de orice sarcini conform art. 91 alin. 1 din Legea 85/2014. Poate participa la licitatie orice persoană fizică sau juridică care depune cu cel puţin o zi înaintea ţinerii şedinţei de licitaţie, până la ora 12.00, la sediul lichidatorului documentele prevăzute în caietul de sarcini, care se poate procura de la sediul lichidatorului judiciar, în fiecare zi de luni până vineri, între orele 08.00-16.00. Garanţiei de participare este în procent de 20% din preţul de pornire la licitaţiei. Informaţii suplimentare se pot obţine la telefon 0751103771.
Tribunalul Iaşi, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 4383/99/2017 (210/2017), în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, precum și a Codului de procedură civilă, anunță scoaterea la vânzare prin licitație publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „Ago – Parus” S.R.L. Iaşi, cu sediul în municipiul Iaşi, str. Sf. Lazăr nr. 4, bl. Peneş Curcanu, tronson 5, biroul 9, în NH Bussiness Company, la sediul Cabinetului de Avocat Daniela Arhire, etj. 1, județul Iași, după cum urmează: Nr. crt. - DENUMIRE ACTIV – Componenţa – Valoare -lei- 1. Bunuri mobile - Aparate de joc electronice slot machine - 22.605,00. Preţul de pornire al licitației pentru bunurile scoase la vânzare este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform regulamentului de vânzare și hotărârea Adunării creditorilor din data de 10.03.2019. Vânzarea prin licitație publică va avea loc la data de 16.04.2020, ora 10.00 și se vor organiza 6 ședinţe la un interval de 7 zile, respectiv la data de 23.04.2020, 30.04.2020, 07.05.2020, 14.05.2020 și 21.05.2020, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data și ora licitației, ofertanții vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din prețul de pornire al bunului licitat, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al bunului licitat și a caietului de sarcini, respectiv 100 lei, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitație, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitație, duce la pierderea garanţiei de participare la licitație, cât și a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligația să anunțe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefoanele 0335/566035 şi 0727/850575..
Tribunalul Iași, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 8669/99/2017 (526/2017), în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, precum şi a Codului de procedură civilă, anunță scoaterea la vânzare prin licitație publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „Tutun și Ziare” S.R.L. Iași, cu sediul în municipiul Iași, str. Bălţii nr. 6, judeţul Iaşi, după cum urmează: Nr. crt. DENUMIRE ACTIV – Valoare -lei- 1. Chioşcuri ziare dezafectate - 10.906,00; 2. Utilitare dacia Logan - 10.230,00. Preţul de pornire al licitației pentru bunurile scoase la vânzare este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform regulamentului de vânzare și hotărârea Adunării creditorilor din data de 10.03.2020. Vânzarea prin licitație publică va avea loc la data de 13.04.2020, ora 10.00 și se vor organiza 6 ședinţe la un interval de 7 zile, respectiv la data de 27.04.2020, 04.05.2020, 11.05.2020, 18.05.2020 și 25.05.2020, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data și ora licitației, ofertanții vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din prețul de pornire al bunului licitat, a garanției de participare la licitație de 30% din prețul de pornire al bunului licitat și a caietului de sarcini, respectiv 100 lei, cât și documentele de înființare și împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitație, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitație, duce la pierderea garanției de participare la licitație, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toți cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligația să anunțe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informații suplimentare se pot obține la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, județul Vaslui sau la telefoanele 0335/566035, 0727/850575 și 0744/291653..
Modificări în circulaţia tramvaielor
29/05/2020 17:32

Începerea lucrărilor in cadrul proiectului de reabilitare a infrastructurii de tramvai pe Strada Pădurii (intre Cinci Drumuri si intersectia cu Str. Nicorită) aduce schimbări si in circulatia mijlo ...

Contractul pentru execuția tronsonului de autostradă A3 Târgu Mureș - Ungheni (Aeroport)  a fost semnat vineri de către Compania de Drumuri
29/05/2020 16:54

 Contractul pentru executia tronsonului de autostradă A3 Targu Mures - Ungheni (Aeroport) si drum de legătură a fost semnat vineri de către Compania de Drumuri si Strabag, după o licitatie plină de t ...

Asistență socială ieșeană, la un pas de faliment!
29/05/2020 15:09

* aproape s-au epuizat banii pentru asigurarea traiului celor din sistemul de protectie socială - copiii din centrele de plasament, plata asistentilor maternali, asigurarea conditiilor de trai si ingrijire pen ...

PREMIERĂ Guvernul făcut de rușine de judele Neamț și Iași – Primul spital Modular Mobil pentru bolnavii de COVID din Moldova este aproape gata
29/05/2020 08:22

 Primul spital Modular Mobil pentru bolnavii de COVID-19 este gata! În aceste zile se instalează containerele care au sosit deja la destinatie... urmand ca in perioada imediat următoare v ...

Numărul firmelor nou-înfiinţate a scăzut, la Iaşi, cu peste 40%!
29/05/2020 00:01

* dintre acestea, 934 sunt societăţi cu răspundere limitată (SRL), 301 persoane fizice autorizate (PFA), 8 intreprinderi familiale (IF) şi 143 intreprinderi individuale (II), capitol la care Iaşul deţine ...

Reprezentanţii societăţii civile se opun construirii pasajelor din Podu Roş
29/05/2020 00:00

  „Dacă facem mai mult loc pentru masini, o să avem mai multe masini”. Este ceea ce susţin reprezentaţii Asociaţiei Civica, care, invocand faptul că principiul centrării mobilităti ...

Consiliul Local va hotărî, astăzi, soarta a 25 de proiecte esenţiale pentru ieşeni
29/05/2020 00:00

  Consilierii locali se reunesc astăzi in şedinţa ordinară aferentă lunii mai, pe ordinea de zi figurand 25 de proiecte cu tematică variată. Unul dintre cele mai importante vizează modernizar ...

O nouă campanie de colectare a hârburilor din casele ieşenilor
29/05/2020 00:00

  Primăria Municipiului Iasi si Asociatia RoRec, Serviciul Local de Colectare Iasi, SC Salubris S.A impreună cu partenerii locali organizează in luna iunie o actiune specială de colectare a deseur ...


CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!


CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!