Staţiile de măsurare a calităţii aerului din oraş ar putea fi mutate
Dimensiune font:
Este vorba de cea din Cantemir şi cea din zona Tătăraşi – Oancea * ca o măsură ce vizează scăderea nivelului de poluare în Iaşi, primarul Mihai Chirica a anunţat că analizează posibilitatea interzicerii complete pe timpul zilei a circulaţiei vehiculelor de tonaj mare în municipiu
Oficialii Agenţiei pentru Protecţia Mediului Iaşi susţin că se fac demersuri pentru relocarea unor staţii pentru măsurarea calităţii aerului. Din punctul de vedere al specialiştilor, poziţionarea unora dintre acestea în locurile în care se află în prezent nu se mai justică. Cel mai bun exemplu este cel al staţiei Iaşi-3. „Staţia din Tătăraşi - Oancea este înconjurată de construcţii, nu mai poate face măsurători corecte, prin urmare nu-şi mai găseşte rostul aici. Am solicitat atât Consiliului Judeţean, cât şi Primăriei, atribuirea unor terenuri pentru relocarea ei. Trimitem aceste variante la Ministerul Mediului, care va decide cea mai bună variantă”, a spus Gheorghe Tătaru, directorul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Iaşi. O soartă asemănătoare ar putea-o avea staţia din Podul de Piatră, situată într-un nod rutier important.
În ceea ce priveşte măsurătorile pe care alte entităţi le publică referitoare la gradul de poluare al Iaşului, oficialul APM spune că trebuie luate în calcul doar datele furnizate de agenţia ieşeană. „Sunt persoane care deţin anumite aparate care măsoară calitatea aerului. Acestea nu sunt omologate, prin urmare nu trebuie luate de bune decât măsurătorile efectuate de specialiştii APM Iaşi”, mai spune Gheorghe Tătaru.
Anul trecut, mai multe staţiile din judeţul Iaşi au indicat depăşiri ale concentraţiei de PM10. În Podul de Piatră au fost 104 depăşiri, în Aleea Decebal, 60, 28 la Tomeşti, 83 la Ungheni Bosia, 4 în Aroneanu şi
Vouchere pentru rable şi interzicerea traficului greu
Reamintim că, la începutul acestei luni, primarul Mihai Chirica a anunţat intenţia de a iniţia un fond european prin care să poată fi recuperate de la proprietari autovehiculele poluante. „Nu mă refer la programul Rabla, care este mai mult sau mai puţin eficient. Noi ne-am gândit că putem urmări vehiculele vechi, pe care le estimăm la 25.000 de unităţi, şi să le dăm proprietarilor posibilitatea de a face ceva cu ele, oferindu-le posibilitatea răscumpărării prin intermediul unui voucher. Din evaluarea noastră făcută pe piaţa autovehiculelor mai vechi de 10 ani, valoarea medie a celor cu un litraj mic se duce în jurul sumei de 500 de euro. Astfel, ne-am gândit să facem un proiect prin care fiecare proprietar al unui vehicul înmatriculat să ni-l dea nouă, el primind un voucher de 500 de euro pe care să-l folosească cum doreşte, dar cu măsuri de protecţie a mediului. Vehiculul îl vom duce la casare, transformându-l, pe cât este posibil, în materiale refolosibile”, a explicat primarul Mihai Chirica.
Pe de altă parte, tot ca o măsură ce vizează scăderea nivelului de poluare în Iaşi, primarul Mihai Chirica a anunţat că analizează posibilitatea interzicerii complete pe timpul zilei a circulaţiei vehiculelor de tonaj mare în municipiu.
„Asta înseamnă că, de la orele 5 – 6 dimineaţa şi până la ora 21.00, să nu mai poată intra în Iaşi nici un vehicul greu. Aprovizionările se vor face pe timp de noapte. Astfel, consumul excesiv de carburant va scădea simţitor, cu efecte pozitive în privinţa eficienţei aprovizionării, dar şi asupra sănătaţii ieşenilor”, a precizat edilul. Tudor DAMASCHIN
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau