Taximetriştii ţin cu dinţii de monopol!
Dimensiune font:
Oficial, protestul patronilor de taxiuri din Iaşi este îndreptat împotriva firmelor care desfăşoară servicii de taximetrie cu ajutorul internetului * acestea nu plătesc taxe şi impozite la stat şi la autorităţile locale, şoferii lor nu sunt obligaţi să-şi facă atestatul psihologic şi verificarea medicală, iar maşinile nu sunt supuse inspecţiei tehnice periodice * în realitate, pătrunderea pe piaţa ieşeană a firmelor Taxify sau Uber ar reduce drastic profitul celor care deţin monopolul acestui domeniu * singurii care vor avea de câştigat vor fi cetăţenii simpli, care vor putea astfel opta pentru un tarif mai mic, comparativ cu cel perceput în prezent de proprietarii de maşini galbene
Protestul iniţiat şi condus de cei mai importanţi jucători de pe piaţa taximetriei şi-a consumat azi primul episod. Începând cu ora 9.00, maşinile galbene au ocupat Bulevardul Anastasie Panu şi străzile adicente, taximetriştii solicitând intrarea în legalitate a firmelor care desfăşoară servicii de taximetrie prin intermediul aplicaţiilor de pe telefoanele mobile. Protestatarii s-au arătat nemulţumiţi de faptul că aceste firme care desfăşoară servicii de taximetrie cu ajutorul internetului nu plătesc taxe şi impozite la stat şi la autorităţile locale, şoferii nu sunt obligaţi să-şi facă atestatul psihologic şi verificarea medicală, maşinile nu sunt supuse inspecţiei tehnice periodice, iar la volan se pot urca şi persoane condamnate penal. „Noi suntem obligaţi să oferim bon fiscal, care presupune un cost de achiziţie al aparatului de taxat, costuri cu mentenanţă, în timp ce Uber emite o factură/chitanţă online. Taximetriştii autorizaţi au de plătit mai multe taxe şi trebuie să facă revizii tehnice periodice. Cerem ca astfel de lucruri să fie valabile pentru toate firmele care prestează acest serviciu”, a spus unul dintre participanţii la protest.
Pierd bani şi oameni
Protestul survine în contextul în care cei de la platforma Taxify recrutează deja personal pentru Iaşi, iar americanii de la Uber şi-au anunţat intenţia de a opera în oraşul nostru. Singurii care vor avea de pierdut de pe urma apariţiei pe piaţa taximetriei a acestor firme sunt exact organizatorii protestelor de ieri. „Patronii de taxi deţin în jur de 1.000 de autorizaţii taxi în Iaşi şi marea majoritate sunt oferite în chirie la alţii care au maşină, dar nu deţin autorizaţie. Pentru o autorizaţie se cere 250 euro pe lună, plus 50 euro dispeceratul, plus TVA la încasări. Patronul plăteşte 500 lei/an, la Primărie, pentru o autorizaţie şi câştigă 3.000 de euro/an prin închirierea a 100 de autorizaţii. E normal să le fie frică de faptul că pleacă lumea de la ei din firmă şi fac taxi la Uber fără să plătească acest drept de şmecher”, spune un ieşean pe Facebook. Un altul reclamă birocraţia din taximetrie. „Mi-ar conveni să fac Uber, am maşină nouă, sunt educat, dacă aş şti că e legal şi nu risc amenzi şi mâine aş putea să-mi mut maşina să scap de birocraţia din taximetrie”, spune acesta. În fine, un alt ieşean face referire la tarifele majorate de către firmele de taximetrie din Iaşi. „Este Uber concurenţă neloială? Dar faptul că toate firmele de taxi din Iaşi s-au înţeles la acelaşi preţ diferenţa fiind de un ban (ca să fie legal)? Asta nu e concurenţă neloială? Dar faptul că la minus 15 grade, la 7.30 dimineaţa, mă duc în staţie să iau taxi şi îmi zice ca e prea scurtă comanda, apoi fac comandă pe net şi aştept 40 minute să vină o maşină, cum e? Faptul că a fost deschis Auchan, asta înseamnă că Carrefour nu mai are clienţi?”, se întreabă un alt ieşean.
Întâlnire cu prefectul
În jurul prânzului, o delegaţie a protestati a fost primită la discuţii de către prefectul judeţului Iaşi, Marian Şerbescu. În cadrul întrevederii, i s-au prezentat prefectului nemulţumirile celor adunaţi pe Bulevardul Anastasie Panu, urmând ca toate documentele depuse la nivelul Instituţiei Prefectului – judeţul Iaşi să fie transmise către Guvernul României şi către Ministerul Transporturilor. „Am invitat reprezentanţii taximetriştilor să prezinte solicitările privind modificările legislative şi în cadrul Comisiei de Dialog Social organizate la nivelul Instituţiei Prefectului, astfel încât acestea să poată fi cunoscute şi de către parlamentarii ieşeni. Au fost şi solicitări punctuale, care pot fi gestionate la nivel local, şi care vor fi transmise către Poliţia Locală sau către Primăria Municipiului Iaşi”, a spus Marian Şerbescu.
Uber vrea reglementări clare pentru toate tipurile de transport de oraş
Oficialii Uber sunt de acord cu ceea ce susţin protestatarii, respectiv că este nevoie de reglementări clare pentru toate tipurile de transport de oraş, se arată într-un punct de vedere transmis ieri presei. „Suntem de acord cu protestatarii că este nevoie de reglementări clare pentru toate tipurile de transport din oraş şi încurajăm orice dezbatere pe această temă. Ne dorim să fim un partener pentru autorităţi. Susţinem reglementarea serviciilor de transport alternative şi, între timp, i-am sprijinit pe toţi partenerii care au dorit să obţină un atestat de şofer profesionist”, au precizat responsabilii Uber.
Aceştia au reiterat faptul că serviciul Uber este 100% fiscalizat şi toate călătoriile vin cu o factură fiscală. Partenerii sunt contractori independenţi care plătesc taxe şi impozite pentru venitul obţinut prin Uber. Compania are o subsidiară locală înregistrată în România şi plăteşte taxe şi impozite în România. Dan CONSTANTINESCU
* * *
Dincolo de faptul că nu toate maşinile prezente ieri pe B-dul A. Panu aveau în bord inscripţia „Protest”, aşa cum se solicita în autorizaţia emisă de Primăria Iaşi, discursurile aşa-zis motivaţionale ale celor care au organizat protestul au fost de toată jena. Astfel, patronul unei firme de taxi din oraş s-a folosit de acest prilej pentru a-i ataca pe şefii Poliţiei Locale, susţinând că „taximetriştii ieşeni sunt verificaţi de zece ori pe zi în loc să fie lăsaţi în pace”!
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau