Ultima investiţie păguboasă a RATP!

default

Dimensiune font:

| 04-12-2013 06:00

Cetăţenii au sesizat că pe străzile din oraş nu mai circulă nici un autobuz echipat cu instalaţie de gaz lichefiat (GPL). Eşecul unei investiţii de aproximativ 280.000 de euro a fost determinat de proasta inspiraţie a şefilor regiei de a dota cu instalaţii pe GPL autobuze vechi, în prag de casare

În urmă cu patru ani, municipalitatea ieşeană a prezentat primul autobuz echipat cu instalaţie GPL (gaz petrolier lichefiat), combustibil a cărui utilizare prezenta mai multe avantaje, precum reducerea emisiilor poluante, un nivel mult mai scăzut al zgomotului, eliminarea fumului, dar şi o durată mai mare de viaţă a motorului. După acest episod, alte 29 de autobuze Renault au fost înzestrate cu instalaţii similare, întreaga investiţie ridicându-se la minim 280.000 de euro, bani alocaţi în cadrul programului Civitas. Autobuzele au circulat o bună perioadă, numai că, începând cu vara acestui an, prin oraş nu mai vezi nici un vehicul inscripţionat cu sloganul „Eu sunt din generaţia eco”, ceea ce, evident, confirmă faptul că vorbim de o investiţie nerentabilă. De altfel, ieşenii au remarcat acest lucru, dovedit şi de mesajele apărute pe site-ul domnuleprimar.ro. „Ca simplu cetăţean al acestui oraş, sunt interesat de modul în care se cheltuieşte banul public, iar dacă sunt implementate proiecte ce se dovedesc ulterior inoportune şi păguboase pentru banul public, lucrurile nu trebuie trecute cu vederea. Îmi rezerv dreptul de a semnala organismelor europene situaţia celor 30 autobuze şi a staţiei GPL, pentru care s-au utilizat fonduri puse la dispoziţie de acestea”, spune Mircea Mina. Acestea mai întreabă de ce a fost nevoie acum de 40 de autobuze second-hand ce utilizează drept combustibil motorină şi nu se folosesc cele 30 de maşini Renault convertite pe GPL. „Dacă erau folosite aceste 30 autobuze Renault, se puteau păstra banii daţi pe cele 40 de autobuze sau puteau fi utilizaţi în alte investiţii destinate transportului public, cum ar fi avansul pentru autobuze noi, cu dotări moderne”, mai spune acesta.
Instalaţii noi, montate pe 30 de rable!
De partea cealaltă, reprezentanţii RATP nu consideră investiţia ca fiind una păguboasă. „Cele 30 autobuze Renault R312 au fost achiziţionate înainte de proiectul Civitas Archimedes şi nu au avut legătură cu acesta. Ulterior, acestea s-au transformat în autobuze care funcţionează cu GPL, deci cu acordul şi cu finanţare de la Uniunea Europeană. Nu putem considera această transformare ca fiind o investiţie păguboasa, întrucât autobuzele sunt funcţionale şi sunt utilizate în funcţie de nevoile regiei de acoperire a traseelor. Mai mult, instalaţiile GPL pot fi refolosite şi pe alte autobuze”, spun aceştia. Tot oficialii RATP afirmă însă că nu vom mai vedea prea curând la stradă autobuzele echipate cu instalaţii pe GPL. „Ţinând cont de faptul că autobuzele Renault R312 sunt fabricate la începutul anilor ’90, acestea nu vor mai putea fi exploatate mult timp, întrucât piesele de schimb necesare nu se mai fabrică, îngreunând astfel, din ce in ce mai mult, operaţiile de întreţinere şi reparaţie”, mai spun aceştia. Afirmaţia confirmă declaraţiile unor angajaţi ai RATP, şoferi pe autobuzele Renault, care susţin că aceste mijloace de transport sunt dintre cele mai păcătoase din tot parcul regiei. „Dacă le-aţi văzut, aţi remarcat probabil faptul că au mers toată vara cu capacul din spate ridicat, pentru a nu se încinge. Nu a existat o zi în care să nu avem probleme cu autobuzele. Cât priveşte reparaţiile, acestea au fost minime, pentru a li se putea imputa şoferilor că nu au exploatat cum trebuie autobuzul. De altfel, în garaj se petrec tot felul de lucruri necurate, sub oblăduirea şefilor de coloană”, spune unul dintre aceştia.
„Vizionarii” de la RATP au omis să ia în calcul dublarea preţului gazului!
O altă cauză care a condus la retragerea autobuzelor Renault o constituie creşterea preţului gazului lichefiat. „Trebuie menţionat că din momentul începerii transformării autobuzelor Renault prin Proiectul Civitas Archimedes (2009) până în prezent, preţul GPL-ului aproape s-a dublat, crescând de la 0,39 euro/litru (2009) la 0,68 euro/litru în prezent, impact care se regăseşte în costurile de operare şi greu de anticipat la momentul iniţial, la care se adaugă costurile rezultate de condiţiile speciale de transport şi depozitare. Astfel până la revenirea unui context favorabil pe piaţa carburanţilor, s-a luat decizia de a limita utilizarea acestor autobuze cu GPL”, se mai arată într-un răspuns al celor de la RATP.
Concluzia ar fi că, dintr-o iniţiativă lăudabilă s-a ales praful. Autobuzele Renault vor mai rămâne ceva timp în garaje, MAZ-urile, Van Hool-urile sau DAF-urile dovedindu-se mult mai fiabile. Mai mult decât atât, în scurt timp vor fi scoase la stradă cele 40 de autobuze Den Oudsten Alliance City B96, aşa că şansele de a călători cu „maşini eco” tind spre zero. (Dan Constantinescu)

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

Tribunalul Iaşi, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 8766/99/2017 (527/2017), în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, precum şi a Codului de procedură civilă, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „Kolado” S.R.L., cu sediul în sat Dancu, str. Daliei nr. 70, bl. D3, sc. A, et. 3, ap. 13, judeţul Iaşi, după cum urmează: Nr. crt. DENUMIRE ACTIV, Componenţa, Valoare -lei-, 1. Bunuri mobile, Echipamente şi utilaje, 90.670,00, 2. Bunuri mobile, Mijloace de transport, 62.700,00. Preţul de pornire al licitaţiei pentru bunrile scoase la vânzare este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform regulamentului de vânzare şi hotărârea Adunării creditorilor din data de 23.07.2021. Vânzarea prin licitaţie publică va avea loc la data de 13.08.2021, ora 1000 şi se vor organiza 5 şedinţe la un interval de 7 zile, respectiv până la data de 10.09.2021, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data şi ora licitaţiei, ofertanţii vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din preţul de pornire al bunului licitat, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al bunului licitat şi a caietului de sarcini, respectiv 500 lei, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitaţie, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitaţie, duce la pierderea garanţiei de participare la licitaţie, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligaţia să anunţe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefoanele 0335/566.035 şi 0727/850.575.
Tribunalul Vaslui, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 3093/89/2017, în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, precum şi a Codului de procedură civilă, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „Total Media Radio - TV” S.R.L. Vaslui, cu sediul în municipiul Vaslui, str. Unirii nr. 14, judeţul Vaslui. Nr. crt. DENUMIRE ACTIV/BUN, Valoare -Lei- 1., Echipament tehnologic, aparate de măsură şi control, mijloc de transport, mobilier, aparatură birotica 174.679. Preţul de pornire al licitaţiei pentru bunurile scose la vânzare este cel de mai sus şi reprezintă 100% din valoarea de inventar, iar vânzarea se va efectua conform hotărârilor Adunării creditorilor din data de 23.07.2021, respectiv la cel mai bun preţ oferit. Vânzarea prin licitaţie publică va avea loc începând cu data de 12.08.2021, ora 1000 şi se vor organiza 5 şedinţe săptămânale, respectiv până la data de 09.09.2021, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data şi ora licitaţiei, ofertanţii vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 5% din preţul de pornire al licitaţiei, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al licitaţiei şi a caietului de sarcini, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitaţie, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Preţul caietului de sarcini este 500,00 lei şi este obligatoriu pentru participanţii la licitaţie. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitaţie, duce la pierderea garanţiei de participare la licitaţie, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul administratorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefon: 0335/566.035, 0744/291.653, fax 0335/814.103. Lichidator judiciar, Estconsult I.P.U.R.L. Huşi
Cereri trăsnite în justiţia ieşeană
08/06/2021 10:45

Una din cele mai trăsnite cereri de chemare in judecată inregistrate anul ăsta la Iaşi a fost cea din data de 19 decembrie, prin care reclamanta Maria C. a solicitat instanţei să-l oblige pe Sorin M. la r ...

 Super concert și focuri de artificii în noaptea de Revelion
31/12/2019 15:29

  Cu ocazia trecerii in Noul An Primăria Municipiului Iasi va oferi din nou iesenilor traditionalul concert si focuri de artificii. Din păcate, programul anuntat initial al concertului a suferit o modi ...

FOTO - întâietatea la pețitul fetelor din Ruginoasa, tranșată de jandarmi!
31/12/2019 14:50

 Bătălia de la Ruginoasa, binecunoscuta incăierare de la sfarsit de an dintre deleni si văleni nu a mai avut loc! Cetele de urători, la fel ca in ultimii ani, au iesit pe ulite de la răsărit, doar c ...

Iaşul va avea un spital competitiv cu orice mare spital din lume
31/12/2019 14:22

Construcţia Spitalului Regional Iaşi va fi demarată mai repede decat ne-am fi aşteptat. Contractul de finanţare a fost semnat cu o zi inainte de incheierea anului 2019. „Am semnat, astăzi, contractu ...

Doar 949 ieşeni mai încasează indemnizaţie de şomaj
31/12/2019 14:20

* Iaşul inregistrează 8.242 şomeri, din care 3.723 sunt femei * dintre aceştia, doar 949 mai incasează indemnizaţie de şomaj, restul beneficiind doar de servicii de ocupare gratuite Conform ultimelor da ...

AJOFM Iaşi găseşte, lunar, de lucru pentru aproape 1.000 de oameni
31/12/2019 00:17

* principalii beneficiari sunt şomerii cu varste de peste 45 de ani, 3.221 dintre aceştia reuşind să-şi facă un rost in acest an * 2.711 sunt tineri intre 35 şi 45 de ani, 2.767 au intre 25 şi 35 de ani ...

„2020 ar putea fi anul creşterii gradului de integrare pe piaţa muncii a persoanelor cu dizabilităţi”
31/12/2019 00:08

DA-IS Club (supranumit şi Club de Dezvoltare a Autonomiei şi facilitare a Integrării Sociale) este un proiect de suflet al Asociaţiei Nevăzătorilor din Romania, Filiala Judeţeană Iaşi, promovat de Oana ...

Sănătatea ieşenilor a devenit, în sfârşit, o prioritate
31/12/2019 00:03

La nivelul judeţului Iaşi au fost implementate, in acest an, mai multe programe de screeing prin care a fost evaluată starea de sănătate a populaţiei. Printre ele se numără afecţiunile canceroase, cele ...

Ultima săptămână din an, cea mai incendiară dintre toate
30/12/2019 21:13

După aproape două săptămani de aşa-zisă acalmie, pompierii ieşeni au fost ultra solicitaţi in acest sfarşit de an. Nu vorbim aici despre intervenţiile „casnice”, gen scos căţei de prin f ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei