default

Dimensiune font:

Ultima investiţie păguboasă a RATP!

| 04-12-2013 06:00

Cetăţenii au sesizat că pe străzile din oraş nu mai circulă nici un autobuz echipat cu instalaţie de gaz lichefiat (GPL). Eşecul unei investiţii de aproximativ 280.000 de euro a fost determinat de proasta inspiraţie a şefilor regiei de a dota cu instalaţii pe GPL autobuze vechi, în prag de casare

În urmă cu patru ani, municipalitatea ieşeană a prezentat primul autobuz echipat cu instalaţie GPL (gaz petrolier lichefiat), combustibil a cărui utilizare prezenta mai multe avantaje, precum reducerea emisiilor poluante, un nivel mult mai scăzut al zgomotului, eliminarea fumului, dar şi o durată mai mare de viaţă a motorului. După acest episod, alte 29 de autobuze Renault au fost înzestrate cu instalaţii similare, întreaga investiţie ridicându-se la minim 280.000 de euro, bani alocaţi în cadrul programului Civitas. Autobuzele au circulat o bună perioadă, numai că, începând cu vara acestui an, prin oraş nu mai vezi nici un vehicul inscripţionat cu sloganul „Eu sunt din generaţia eco”, ceea ce, evident, confirmă faptul că vorbim de o investiţie nerentabilă. De altfel, ieşenii au remarcat acest lucru, dovedit şi de mesajele apărute pe site-ul domnuleprimar.ro. „Ca simplu cetăţean al acestui oraş, sunt interesat de modul în care se cheltuieşte banul public, iar dacă sunt implementate proiecte ce se dovedesc ulterior inoportune şi păguboase pentru banul public, lucrurile nu trebuie trecute cu vederea. Îmi rezerv dreptul de a semnala organismelor europene situaţia celor 30 autobuze şi a staţiei GPL, pentru care s-au utilizat fonduri puse la dispoziţie de acestea”, spune Mircea Mina. Acestea mai întreabă de ce a fost nevoie acum de 40 de autobuze second-hand ce utilizează drept combustibil motorină şi nu se folosesc cele 30 de maşini Renault convertite pe GPL. „Dacă erau folosite aceste 30 autobuze Renault, se puteau păstra banii daţi pe cele 40 de autobuze sau puteau fi utilizaţi în alte investiţii destinate transportului public, cum ar fi avansul pentru autobuze noi, cu dotări moderne”, mai spune acesta.
Instalaţii noi, montate pe 30 de rable!
De partea cealaltă, reprezentanţii RATP nu consideră investiţia ca fiind una păguboasă. „Cele 30 autobuze Renault R312 au fost achiziţionate înainte de proiectul Civitas Archimedes şi nu au avut legătură cu acesta. Ulterior, acestea s-au transformat în autobuze care funcţionează cu GPL, deci cu acordul şi cu finanţare de la Uniunea Europeană. Nu putem considera această transformare ca fiind o investiţie păguboasa, întrucât autobuzele sunt funcţionale şi sunt utilizate în funcţie de nevoile regiei de acoperire a traseelor. Mai mult, instalaţiile GPL pot fi refolosite şi pe alte autobuze”, spun aceştia. Tot oficialii RATP afirmă însă că nu vom mai vedea prea curând la stradă autobuzele echipate cu instalaţii pe GPL. „Ţinând cont de faptul că autobuzele Renault R312 sunt fabricate la începutul anilor ’90, acestea nu vor mai putea fi exploatate mult timp, întrucât piesele de schimb necesare nu se mai fabrică, îngreunând astfel, din ce in ce mai mult, operaţiile de întreţinere şi reparaţie”, mai spun aceştia. Afirmaţia confirmă declaraţiile unor angajaţi ai RATP, şoferi pe autobuzele Renault, care susţin că aceste mijloace de transport sunt dintre cele mai păcătoase din tot parcul regiei. „Dacă le-aţi văzut, aţi remarcat probabil faptul că au mers toată vara cu capacul din spate ridicat, pentru a nu se încinge. Nu a existat o zi în care să nu avem probleme cu autobuzele. Cât priveşte reparaţiile, acestea au fost minime, pentru a li se putea imputa şoferilor că nu au exploatat cum trebuie autobuzul. De altfel, în garaj se petrec tot felul de lucruri necurate, sub oblăduirea şefilor de coloană”, spune unul dintre aceştia.
„Vizionarii” de la RATP au omis să ia în calcul dublarea preţului gazului!
O altă cauză care a condus la retragerea autobuzelor Renault o constituie creşterea preţului gazului lichefiat. „Trebuie menţionat că din momentul începerii transformării autobuzelor Renault prin Proiectul Civitas Archimedes (2009) până în prezent, preţul GPL-ului aproape s-a dublat, crescând de la 0,39 euro/litru (2009) la 0,68 euro/litru în prezent, impact care se regăseşte în costurile de operare şi greu de anticipat la momentul iniţial, la care se adaugă costurile rezultate de condiţiile speciale de transport şi depozitare. Astfel până la revenirea unui context favorabil pe piaţa carburanţilor, s-a luat decizia de a limita utilizarea acestor autobuze cu GPL”, se mai arată într-un răspuns al celor de la RATP.
Concluzia ar fi că, dintr-o iniţiativă lăudabilă s-a ales praful. Autobuzele Renault vor mai rămâne ceva timp în garaje, MAZ-urile, Van Hool-urile sau DAF-urile dovedindu-se mult mai fiabile. Mai mult decât atât, în scurt timp vor fi scoase la stradă cele 40 de autobuze Den Oudsten Alliance City B96, aşa că şansele de a călători cu „maşini eco” tind spre zero. (Dan Constantinescu)

 

 

 

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

Subscrisul Cabinet Individual de Insolvenţă Opriş Irina, în calitate de lichidator judiciar al debitorului S.C. SALIX FARM IMPEX S.R.L, conform Încheiere nr. 137 din data de 16.10.2018, emisă de Secţia a II a Civilă a Tribunalului Iaşi-Faliment, anunţă, scoaterea la vânzare, prin licitaţie publică cu strigare, în data de 09.03.2020, orele 14.00, a imobilului situat în localitatea Popeşti, parter, ap.1, judeţul Iaşi, la 9.037,50 euro fără TVA, reprezentand 75% din valoarea de piaţă stabilită prin Raportul de evaluare. Licitaţia se va desfăşura la sediul lichidatorului judiciar din Iaşi, str. Pictor Octav Băncilă, nr.1, jud. Iaşi în conformitate cu regulamentul de vânzare, ce va fi afişat la loc vizibil, cu cel puţin 5 zile înaintea ţinerii şedinţei de licitaţie. Preţul de la care începe licitaţia este echivalentul în Ron la cursul BNR din ziua licitaţiei a 75% din valoarea stabilită prin Raportul de evaluare a imobilului, la care se adaugă TVA. În cazul în care la licitaţia din data de 09.03.2020 nu se va reuşi valorificarea imobilului, se vor organiza noi licitaţii, în aceleaşi condiţii, pe 16.03.2020, respectiv 23.03.2020 orele 14,00. Toţi cei care posedă un drept real asupra imobilului scos la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, de a face lichitatorului dovada acestuia, până în preziua licitaţiei. Imobilul se va vinde liber de orice sarcini conform art. 91 alin. 1 din Legea 85/2014. Poate participa la licitatie orice persoană fizică sau juridică care depune cu cel puţin o zi înaintea ţinerii şedinţei de licitaţie, până la ora 12.00, la sediul lichidatorului documentele prevăzute în caietul de sarcini, care se poate procura de la sediul lichidatorului judiciar, în fiecare zi de luni până vineri, între orele 08.00-16.00. Garanţiei de participare este în procent de 20% din preţul de pornire la licitaţiei. Informaţii suplimentare se pot obţine la telefon 0751103771.
Tribunalul Iaşi, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 4383/99/2017 (210/2017), în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, precum și a Codului de procedură civilă, anunță scoaterea la vânzare prin licitație publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „Ago – Parus” S.R.L. Iaşi, cu sediul în municipiul Iaşi, str. Sf. Lazăr nr. 4, bl. Peneş Curcanu, tronson 5, biroul 9, în NH Bussiness Company, la sediul Cabinetului de Avocat Daniela Arhire, etj. 1, județul Iași, după cum urmează: Nr. crt. - DENUMIRE ACTIV – Componenţa – Valoare -lei- 1. Bunuri mobile - Aparate de joc electronice slot machine - 22.605,00. Preţul de pornire al licitației pentru bunurile scoase la vânzare este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform regulamentului de vânzare și hotărârea Adunării creditorilor din data de 10.03.2019. Vânzarea prin licitație publică va avea loc la data de 16.04.2020, ora 10.00 și se vor organiza 6 ședinţe la un interval de 7 zile, respectiv la data de 23.04.2020, 30.04.2020, 07.05.2020, 14.05.2020 și 21.05.2020, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data și ora licitației, ofertanții vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din prețul de pornire al bunului licitat, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al bunului licitat și a caietului de sarcini, respectiv 100 lei, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitație, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitație, duce la pierderea garanţiei de participare la licitație, cât și a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligația să anunțe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefoanele 0335/566035 şi 0727/850575..
Tribunalul Iași, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 8669/99/2017 (526/2017), în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, precum şi a Codului de procedură civilă, anunță scoaterea la vânzare prin licitație publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „Tutun și Ziare” S.R.L. Iași, cu sediul în municipiul Iași, str. Bălţii nr. 6, judeţul Iaşi, după cum urmează: Nr. crt. DENUMIRE ACTIV – Valoare -lei- 1. Chioşcuri ziare dezafectate - 10.906,00; 2. Utilitare dacia Logan - 10.230,00. Preţul de pornire al licitației pentru bunurile scoase la vânzare este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform regulamentului de vânzare și hotărârea Adunării creditorilor din data de 10.03.2020. Vânzarea prin licitație publică va avea loc la data de 13.04.2020, ora 10.00 și se vor organiza 6 ședinţe la un interval de 7 zile, respectiv la data de 27.04.2020, 04.05.2020, 11.05.2020, 18.05.2020 și 25.05.2020, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data și ora licitației, ofertanții vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din prețul de pornire al bunului licitat, a garanției de participare la licitație de 30% din prețul de pornire al bunului licitat și a caietului de sarcini, respectiv 100 lei, cât și documentele de înființare și împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitație, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitație, duce la pierderea garanției de participare la licitație, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toți cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligația să anunțe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informații suplimentare se pot obține la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, județul Vaslui sau la telefoanele 0335/566035, 0727/850575 și 0744/291653..
Mihai Chirica - Primarul Municipiului Iași DE LA EDIL LA CETĂȚEAN   29.05.2020  VIDEO
29/05/2020 23:26

Astăzi 29.05.2020 incepand cu orele 17:00, invitat Mihai Chirica - Primarul Municipiului Iasi. Puteti intra in legatură directă cu noi la numărul de telefon 0332.711.222 CLIC AICI  www.facebook.com/ ...

Modificări în circulaţia tramvaielor
29/05/2020 17:32

Începerea lucrărilor in cadrul proiectului de reabilitare a infrastructurii de tramvai pe Strada Pădurii (intre Cinci Drumuri si intersectia cu Str. Nicorită) aduce schimbări si in circulatia mijlo ...

Contractul pentru execuția tronsonului de autostradă A3 Târgu Mureș - Ungheni (Aeroport)  a fost semnat vineri de către Compania de Drumuri
29/05/2020 16:54

 Contractul pentru executia tronsonului de autostradă A3 Targu Mures - Ungheni (Aeroport) si drum de legătură a fost semnat vineri de către Compania de Drumuri si Strabag, după o licitatie plină de t ...

Asistență socială ieșeană, la un pas de faliment!
29/05/2020 15:09

* aproape s-au epuizat banii pentru asigurarea traiului celor din sistemul de protectie socială - copiii din centrele de plasament, plata asistentilor maternali, asigurarea conditiilor de trai si ingrijire pen ...

PREMIERĂ Guvernul făcut de rușine de judele Neamț și Iași – Primul spital Modular Mobil pentru bolnavii de COVID din Moldova este aproape gata
29/05/2020 08:22

 Primul spital Modular Mobil pentru bolnavii de COVID-19 este gata! În aceste zile se instalează containerele care au sosit deja la destinatie... urmand ca in perioada imediat următoare v ...

Numărul firmelor nou-înfiinţate a scăzut, la Iaşi, cu peste 40%!
29/05/2020 00:01

* dintre acestea, 934 sunt societăţi cu răspundere limitată (SRL), 301 persoane fizice autorizate (PFA), 8 intreprinderi familiale (IF) şi 143 intreprinderi individuale (II), capitol la care Iaşul deţine ...

Reprezentanţii societăţii civile se opun construirii pasajelor din Podu Roş
29/05/2020 00:00

  „Dacă facem mai mult loc pentru masini, o să avem mai multe masini”. Este ceea ce susţin reprezentaţii Asociaţiei Civica, care, invocand faptul că principiul centrării mobilităti ...

Consiliul Local va hotărî, astăzi, soarta a 25 de proiecte esenţiale pentru ieşeni
29/05/2020 00:00

  Consilierii locali se reunesc astăzi in şedinţa ordinară aferentă lunii mai, pe ordinea de zi figurand 25 de proiecte cu tematică variată. Unul dintre cele mai importante vizează modernizar ...

O nouă campanie de colectare a hârburilor din casele ieşenilor
29/05/2020 00:00

  Primăria Municipiului Iasi si Asociatia RoRec, Serviciul Local de Colectare Iasi, SC Salubris S.A impreună cu partenerii locali organizează in luna iunie o actiune specială de colectare a deseur ...


CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!


CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!