Zeci de manageri de unităţi sanitare din ţară, la Iaşi
Dimensiune font:
* aceştia au avut posibilitatea de a se pune la curent cu noile tehnici de implementare a sistemelor de management al calităţii şi riscurilor în cadrul unităţilor medicale
La sfârşitul săptămânii trecute, la Iaşi a avut loc Conferinţa internaţională „Managementul calităţii serviciilor medicale – miza dezvoltării strategice”, organizată la iniţiativa Asociaţiei Partener (Grupul de iniţiativă pentru Dezvoltarea Locală Iaşi) în parteneriat cu Autoritatea Naţională de Management al Calităţii în Sănătate (ANMCS).
La eveniment au participat reprezentanţi ai autorităţilor locale şi naţionale, personalităţi din domeniul medical, profesionişti şi manageri din unităţile sanitare din România şi doi experţi francezi - Pascal Longueepee (director al Managementului calităţii Groupe Hospitalier Mutualiste de Grenoble) şi Jean-Noël Pachoud (expert în inginerie de formare şi dezvoltare internaţională). „Conferinţa vine în întâmpinarea nevoilor concrete ale profesioniştilor din domeniul sanitar, atât prin transferul de informaţii şi bune practici privind tehnicile de implementare a sistemelor de management al calităţii şi riscurilor în cadrul unităţilor medicale din România, cât şi prin crearea unei cadru de dezbatere între participanţi, cu privire la această tematică”, a declarat Vasile Cepoi, preşedintele Autorităţii Naţionale de Management al Calităţii în Sănătate.
În prima zi, Pascal Longueepee a prezentat elemente ale istoriei şi evoluţiei procedurilor de calitate în Franţa, sistemul medical actual francez şi procedura de certificare şi de finanţare a instituţiilor medicale, tehnici de gestionare a riscurilor aferente actului medical sau descrierea indicatorilor de calitate şi securitate sanitară. Apoi, Cătălin Ilaşcu (preşedinte al Asociaţiei Partener Iaşi), Vasile Cepoi şi Pascal Longueepee au răspuns întrebărilor adresate de public, Cătălin Ilaşcu având şi rol de translator. Una dintre întrebările care s-a remarcat pe parcursul dezbaterilor a fost „Credeţi că ar fi avut acelaşi efect şi s-ar fi făcut la acelaşi nivel implemenatarea managementului calităţii dacă aceasta nu ar fi fost obligatorie?”, răspunsurile venind atât din partea lui Pascal Longueepee (vorbind în numele poporului franez), dar şi a lui Vasile Cepoi. „Eu pot să vă răspund pentru Franţa, în orice caz, şi răspunsul este clar nu. Observăm că după ce se termină certificatul, oamenii răsuflă uşuraţi, iar contractorii, pentru a diminua acest fapt, impun anumite demersuri, destul de dese, precum dosare de audit care trebuie transmise anual către Autoritatea de sănătate, o cartografierea a unei hărţi a riscurilor care trebuie transmisă o dată la doi ani, aspecte ce impun o anumită mobilizare. În felul acesta, procesul obligatoriu impune şi menţine o anumită dinamică”, a răspuns Pascal Longueepee, directorul Managementului calităţii Groupe Hospitalier Mutualiste de Grenoble. „La noi, pentru a asigura şi menţine o continuitate a comportamentului şi îmbunătăţirea calităţii, avem această aplicaţie CaPeSaRo, care ne permite să vedem în timp real ce se în spitale. În procesul de monitorizare, dumneavoastră, medicii, completaţi o fişă de auto-evaluare, un Registru al riscurilor şi Registrul raportării de efectelor adverse, pe care le putem vedea în permanenţă, observând în ce măsură acestea sunt identificate, raportate şi analizate cauzele rădăcină şi măsurile adoptate pentru prevenirea lor, şi singurul lucru care produce agitaţie în spitale atunci când vine comisia de evaluare şi îi determină să muncească mai mult este reprezentat de procesul de întocmire al documentelor calităţii. Pentru a preveni acest aspect, în prezent se lucrează la elaborarea unei biblioteci care să conţină aceste documente, care vor fi încărcate pe platforma online CaPeSaRo, pentru a putea permite un acces lipsit de restricţie atunci când vine vorba de accesarea lor”, a declarat Vasile Cepoi, preşedintele ANMCS.
De asemenea, în cadrul conferinţei au fost prezentate principalele orientări ale programului „Ma Santé 2022”, proiect menit să reformeze sistemul medical francez, bazându-se pe punerea pacienţilor în centrul sistemului şi garantarea accesului la asistenţa medicală la nivel naţional, prin încercarea de a remedia problema regiunilor unde nu se poate ajunge cu uşurinţă la un centru medical.
Conferinţa „Managementul calităţii serviciilor medicale – miza dezvoltării strategice” face parte din proiectul „Suport şi instruire pentru un management modern, anticipativ şi preventiv al resurselor umane din întreprinderile cu activitate în domeniul sănătăţii – SANform”, finanţat prin Fondul Social European. Proiectul a avut drept obiectiv îmbunătăţirea adaptabilităţii întreprinderilor medicale din patru regiuni de dezvoltare şi 24 de judeţe, prin formarea profesională şi suport pentru dezvoltarea strategică. Daiana SFREDEL
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau