Europa Liberă: PNL a plătit 900.000 de lei pentru o lună de consultanță. Sondajele și consultanții partidelor: 3 milioane de dolari / Cine sunt firmele și oamenii cu care lucrează liberalii

PNL   89482_pnl

Dimensiune font:

| 11-07-2022 14:43

Presă, sondaje, consultanți – trei zone spre care partidele care primesc subvenție și-au concentrat atenția și spre care au dirijat cele mai mari fonduri în 2021 și 2022. Singurul partid care nu utilizează resursele publice pentru propria activitate este AUR, dar banii se află în continuare în conturile partidului. Ei pot să fie folosiți în campania electorală din 2024, dezvăluie jurnalistul Cristian Andrei pentru Radio Europa Liberă.


Europa Liberă a dezvăluit că PSD și PNL au dublat bugetele alocate pentru promovarea în presă în primele cinci luni din 2022, suma urcând până la 37 de milioane de lei (peste 8 milioane de dolari). În ultimele 18 luni, sume importante au câștigat însă și consultanții politici sau casele de sondare a opiniei publice. Banii folosiți sunt fondurile publice primite ca subvenție de partidele parlamentare.

PNL: cea mai mare sumă pentru consultanță politică în 2021, bani mai puțini pentru sondaje

Liberalii, aflați la guvernare și în 2021, au utilizat cea mai mare sumă dintre partidele parlamentare pentru plata consultanților politici: 2,4 milioane de lei. Datele analizate de Europa Liberă arată că cel mai mare contract a fost derulat o singură lună de firma SC Interkorp Lab SRL, iar valoarea contractului a fost de 882.985 de lei. Scopul: consultanță pentru mediul online.

Firma apare ca fiind fondată de Gabi-Daniel Dumitru în mai 2020, iar până în septembrie 2021, administratorul firmei a fost Mirona-Cristina Stere. Contractul a fost încheiat după Congresul PNL din 25 septembrie 2021, în care Florin Cîțu a fost ales președinte al partidului, iar Dan Vîlceanu în funcția de secretar general.



„Am oprit contractul după o lună”, a declarat pentru Europa Liberă fostul secretar general al PNL, Dan Vîlceanu.

Pe lista firmelor care au oferit consultanță politică Partidului Național Liberal în 2021 se regăsesc:

Interkorp Lab SRL – 882,985 de lei;
Kensington Communication 289,729 de lei (ianuarie 2021);
Intermedia Services – 292,303.86 (în 1o plăți în cursul lui 2021);
Hora Laura PFA – 76.800 de lei;
J&O Media 2010 – 132.300 de lei;
Trandafir Gelu – Marian – PFA – 77.000 de lei (în 12 plăți);
Right Politics – 90.000 de lei (în 9 plăți);
XEO Multi Business – 292.904 de lei;
Win Communications – 28.000 de lei;

Contractele pentru consultanță politică s-au diminuat în prima parte a lui 2022. Dan Vîlceanu susține că s-a făcut o analiză și s-a renunțat la mai multe contracte. În primele cinci luni ale anului 2022, consultanța politică a costat PNL peste 250.000 de lei.
Liberalii au plătit 1,3 milioane de lei pentru a afla care sunt intențiile românilor în materie de vot și care sunt principalele teme care îi preocupă.

CURS – 697,876 de lei (plăți efectuate doar în lunile noiembrie și decembrie 2021);
NOVEL RESEARCH S.R.L.: 442,435 de lei;
SOCIOPOL SRL: 142,800.00 de lei, (plăți efectuate în octombrie și noiembrie 2021);



Datele pentru 2022, intervalul ianuarie – mai, indică faptul că PNL a plătit deja pentru sondajele de opinie peste un milion de lei.

Potrivit declarației de interese pe care a depus-o deputata Diana Tușa, soțul acesteia, Iosif Buble (CURS), a încheiat un contract cu PNL pentru intervalul 11.10.2021 – 10.10.2022 în valoare de 261.000 de euro.

Pentru serviciile legate de organizarea evenimentelor, PNL a folosit din banii publici peste 1 milion de lei, care au ajuns la Stage Expert SRL.

Un contract de 1,8 milioane de lei a fost semnat în toamna lui 2021 pentru promovarea mesajelor PNL legate de prețul la gaz eși energia electrică. Campania derulată cu Future Innovation a fost coordonată de Pavel Popescu, președintele PNL Sector 4.

PSD folosește consultanți din SUA. Bogdan Popescu, un nume important pentru social-democrați

Europa Liberă a consultat mai multe documente care confirmă că PSD a folosit 2,2 milioane de lei pentru sondaje în 2021 și 1,78 milioane de lei pentru consultanță politică. Conducerea PSD refuză să ofere orice informație de interes public legată de banii pentru presă, consultanță politică sau sondaje.

Interesant este că bugetul pentru consultanță politică s-a majorat substanțial după intrarea PSD la guvernare. În primele cinci

luni ale lui 2022, social-democrații au plătit pentru acest serviciu 1,6 milioane de lei. Suma se apropie de tot bugetul pentru 2021.

Marcel Ciolacu susține că nu știe numele site-urilor care au contracte cu PSD, deși partidul a plătit în ultimele 17 luni peste 62 de milioane de lei.

Și în privința consultanților politici, PSD blochează orice informare oficială.

Surse din conducerea social-democraților au declarat pentru Europa Liberă că un nume important este cel al lui Bogdan Popescu. Consultantul lucrează de câțiva ani cu echipa lui Marcel Ciolacu, chiar dacă nu este o figură foarte cunoscută.
Bogdan Popescu a început să lucreze alături de PSD încă din 2003, când a fost consilierul lui Mihai Tănăsescu, fost ministru de Finanțe în guvernul Năstase.

După aceea, consultantul politic a trecut în echipa lui Mircea Geoană în perioada 2007 – 2009. Colaborarea lui Bogdan Popescu continuă cu PSD prin intermediul lui Valeriu Zgonea în perioada când acesta ajunge numărul doi în PSD și președinte al Camerei Deputaților.

Pe filiera lui Bogdan Popescu, spun sursele citate, au ajuns să lucreze pentru PSD și doi consultanți americani. Informația a fost dezvăluită de Europa Liberă în 2020, iar rolul celor doi este legat, în primul rând, de sondaje și interpretarea datelor.
Printre consultanții PSD a rămas și Nelu Barbu, fost purtător de cuvânt în guvernul Dăncilă.

PSD lucrează și cu Daniel Buduluș, acționar al firmei 360 Revolution, un fost apropiat al lui Sebastian Ghiță. Activitatea principală a firmei sale este organizarea de evenimente. Surse din partid susțin că Buduluș ar fi implicat, prin alte firme, și în promovarea online a partidului.

Dacă pentru consultanță politică, PSD a plătit 1,78 milioane de lei, pentru sondajele de opinie a utilizat 2,25 milioane de lei din subvenția încasată de la stat. Printre firmele care lucrează pentru PSD, potrivit unor surse din conducerea partidului, se numără: CURS, Inscop și Avangarde, condus de Marius Pieleanu.

CURS, condus de Iosif Buble, a încheiat un contract cu PSD pentru anul 2022 în valoare de 360.677 de lei. Buble, care conduce și site-ul stiripesurse, are contracte cu PNL, PMP, dar și cu mai mulți parlamentari.

Marius Pieleanu (Avangarde) a fost prezent, miercuri, la ședința Consiliului Politic Național al PSD în care a prezentat cel mai recent sondaj. Potrivit datelor, social-democrații conduc ca intenție de vot cu 35%, PNL are 20%, AUR 12%, iar USR este la 9%. Pieleanu apare la diferite televiziuni în calitate de sociolog și analist. 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
Adrian Năstase îl susține pe Victor Ponta la prezidențiale: 'Pentru nebunia lumii în care trăim este cel mai bun'
23/03/2025 19:55

Fostul premier Adrian Năstase a declarat că cel mai potrivit pentru a fi viitorul presedinte al Romaniei este Victor Ponta. „In fotografia aceasta, a celor care candidează in momentul de fată, cel care a ...

Kremlinul este reticent cu privire la o soluție pentru Ucraina: Este un subiect foarte complex şi e mult de lucru. Suntem abia la început
23/03/2025 19:46

Discuţiile care vizează incheierea conflictului din Ucraina sunt abia la "inceput" şi promit a fi "dificile", a apreciat duminică Kremlinul, in ajunul negocierilor din Arabia Saudită cu mediatori americani ...

Dan Dungaciu: Unii de la București sunt atât de iresponsabili încât cred că dacă ai căzut din grațiile americane, te duci direct în patul european și te-ai salvat
23/03/2025 19:05

Prof. univ., sociolog si geopolitician, Dan Dungaciu a atras atentia asupra unui pericol strategic pentru Romania: presupunerea că o eventuală distantare de SUA ar putea fi compensată printr-o integrare mai ...

Becali s-a împăcat cu George Simion
23/03/2025 19:02

Gigi Becali, deputat ales pe listele AUR, a anuntat că s-a reconciliat cu liderul partidului, George Simion, după ce acesta i-ar fi cerut scuze. Patronul FCSB a explicat că dacă Simion ar fi adoptat aceast ...

Ion Cristoiu îl torpilează pe milițianul Predoiu: „Cât e ministru, alegerile nu vor fi corecte”
23/03/2025 18:05

Ion Cristoiu il torpilează pe militianul Predoiu. Maestrul acuză faptul că, atat timp cat Predoiu va fi ministru de Interne, alegerile din Romania nu vor fi niciodată libere si corecte. Ion Cristoiu il de ...

George Simion i-a scris ministrului de Interne: Domnule Predoiu, opriţi poliţia politică şi spuneţi adevărul despre reţelele de la graniţa SUA-Mexic!
23/03/2025 17:59

Liderul AUR George Simion ii solicită ministrului de Interne Cătălin Predoiu, intr-o scrisoare deschisă, să oprească ”poliţia politică”, invocand anchetele care il vizează pe Bogdan Peşchir şi in ...

CTP, despre zborurile private ale lui Klaus Iohannis: „Asta se numește Iohăneală”
23/03/2025 16:13

Gazetarul Cristian Tudor Popescu a comentat zborurile de 113 milioane de lei efectuate de Klaus Iohannis cu avioane private de lux, criticand absenta unor rapoarte in care să explice ce a făcut acesta in resp ...

Marcel Ciolacu compară candidatura lui Victor Ponta cu cea a lui Mircea Geoană: Este o copie la indigo a ceea ce se întâmplă!
22/03/2025 18:22

Preşedintele PSD, Marcel Ciolacu, a declarat sambătă că Victor Ponta va rupe din electoratul PSD, la alegerile prezidenţiale, atat de mult cat a rupt şi Mircea Geoană, el menţionand că este o copie la ...

Ciolacu a izbucnit la adresa 'boţilor şi tiriboţilor' care bălăcăresc politicienii: Măi oameni, prea am avut bun simţ, hai să îi înjurăm şi noi pe ei!
22/03/2025 18:03

Preşedintele PSD remarcă „un asalt” şi dezinformări din zona suveranistă şi cere susţinătorilor partidelor aflate la guvernare să riposteze. „Stăm şi ne speriem cand scrim pe Facebook că apar ...

Marcel Ciolacu, a răbufnit, la Suceava, la adresa criticilor săi și ai Guvernului: Cine face agenda publică acum? Cei care au 6%, cei care au 8%
22/03/2025 17:52

Marcel Ciolacu a vorbit, sambătă la o reuniune politică a PSD şi PNL la Suceava despre faptul că, impreună cu preşedintele PNL, a constatat că politicienii de la putere se află „intr-o defensivă”. ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei