Liberalii deschid un nou front de luptă, la Aeroport
Dimensiune font:
* grupul consilierilor judeţeni liberali a criticat ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, mai multe proiecte de hotărâre care se vor afla pe ordinea de zi a şedinţei ordinare de mâine * evaluarea indicatorilor de performanţă pe 2018 a Consiliului de Administraţie al Aeroportului Iaşi şi înfiinţarea unei comisii, în acest sens, este unul dintre subiectele de dispută
Romeo Vatră, liderul grupului PNL din Consiliul Judeţean, consideră că aceste evaluări vin prea târziu, în condiţiile în care, după spusele sale, trebuiau puse în practică la începutul acestui an. De asemenea, liberalii consideră că, fără îndeplinirea acestor indicatori, Consiliul de Administraţie al aerogării trebuie revocat. „Indicatorii cheie de performanţă de la Aeroport nu au fost îndepliniţi, iar aici mă refer la profit, investiţii şi trafic. Indicatorul pentru profit este realizat în proporţie de 91%, traficul este realizat în proporţie de 96%, iar planul de investiţii este realizat în proporţie de 87%, însă aici nu vorbim de investiţii mari, ci de investiţii de achiziţii. Dacă ar fi să ne luăm după investiţiile prevăzute în planul de administrare, cum ar fi platforma de mişcare a avioanelor, aceasta trebuia să fie gata pe 1 noiembrie 2019 şi nici până acum nu ştim cine este câştigătorul licitaţiei pentru proiectarea şi construcţia acestei investiţii. Aerostar aşteaptă de 2 ani de zile această investiţie fără de care nu îşi poate efectua activitatea”, a declarat Romeo Vatră ieri, în cadrul conferinţei de presă.
Pe de altă parte, raportul de activitate al Aeroportului (aferent anului 2018), prins în proiectul de hotărâre pe care aleşii judeţeni îl vor dezbate mâine, arată indicatori economici care indică performanţa şi fumizează conducerii regiei elementele de bază necesare pentru selectarea direcţiilor de dezvoltare / investiţii şi de finanţare a acestora.
Potrivit conducerii aerogării, execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli în anul 2018 a respectat cadrul legal de reglementare, veniturile estimate au fost realizate, iar costurile de exploatare au fost acoperite în întregime, înregistrându-se profit contabil la sfârşitul perioadei de raportare. Rezultatele bune obţinute furnizează premisele de constituire a surselor de finanţare pentru obiectivele viitoare ale aeroportului, se mai punctează în raport.
Referitor la evoluţia traficului, după cum mai arată documentul, în anul 2018 s-au îmbarcat un număr de 618.445 pasageri, în creştere faţă de anul precedent cu 50.809 pasageri (567.636 pasageri îmbarcaţi în anul 2017).
Concesionarea unui teren de 7.800 de mp către o firmă care îşi propune să construiască un hangar pentru mentenanţa elicopterelor este un alt motiv de îngrijorare pentru consilierii judeţeni PNL. „Proiectul a mai fost propus şi în luna noiembrie a anului trecut, când am spus clar că locul în care se doreşte a se construi acest hangar poate pune în pericol dezvoltarea ulterioară a aeroportului. Până în acest moment, cei de la Aeroport nu ştiu în ce direcţie se vor dezvolta. Dacă atunci se propunea ca hangarul să se construiască pe locul Aviaţiei Utilitare, acum s-a propus construirea lui în proximitatea Terminalului T3. Trebuie să ţinem cont de stadiul în care se află licitaţia pentru Masterplanul de dezvoltare a aeroportului, aflându-ne acum într-o etapă în care nici nu ştim cine va face acest Masterplan. Dacă se va stabili că este mai eficientă extinderea Terminalului T3, iar aceasta să fie împiedicată de această concesionare, nu există motive pentru care grupul PNL să dea girul acestui proiect, deocamdată, tocmai pentru a proteja strategia pentru viitoarea dezvoltare a aeroportului”, a precizat Romeo Vatră. Florentina SANDU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau