Nouă prevederi care intră în vigoare de vineri, după ce au fost modificate două ordonanțe (Adrian Bența). De la zile libere pentru părinți, la șomeri

00000   48644-10259338-5437

Dimensiune font:

| 21-05-2020 11:42

 Zilele trecute, în Monitorul Oficial au apărut două legi (59 și 60) care modifică ordonanțele privind șomajul tehnic suportat din buget și zile libere plătite părinților ce au un copil înscris în sistemul de învățământ (adică OUG 30 și 32). Prevederile acestora vor intra în vigoare de vineri – 22 mai. Consultantul fiscal Adrian Bența a făcut o analiză a acestora.


Potrivit acestuia, unele prevederi sunt deja reglementate prin hotărâre de Guvern – HG nr. 394/2020, fapt ce duce la o redundanță a legii, altele sunt elemente de noutate sau reformulări cu o claritate superioară.

 

Nouă prevederi din cele două legi


1) Se acordă zile libere plătite pentru părinții ce au copii cu vârsta de până la 12 ani sau cu dizabilități cu vârsta de până la 26 ani, înscriși în sistemul de învățământ și după finalizarea stării de urgență, până la încheierea anului școlar. Modificarea constă în faptul că se majorează vârsta copiilor cu dizabilități de la 18 la 26 de ani.

2) Se clarifică situația în care unul dintre părinți nu este salariat, însă realizează activități independente, drepturi de proprietate intelectuală, activități agricole, silvicultură și piscicultură. Potrivit legii, celălalt părinte poate beneficia de zile libere plătite dacă unul dintre părinți realizează veniturile menționate.

3) Pentru ca o persoană să beneficieze de zile libere, în cadrul unei familii cu 2 părinți, trebuie ca celălalt părinte să dea o declarație pe propria răspundere că nu beneficiază de zile libere. Anexat la declarație se va pune o copie a certificatelor de naștere ale copilului/copiilor.

4) Termenul de plată a indemnizației pentru zile libere plătite din fondul pentru garantarea creanțelor salariale este de 15 zile de la depunerea documentelor de către angajator. Anterior, termenul a fost de 60 de zile.

5) Pentru persoanele ce se află în concediu pentru creșterea copilului în vârstă de până la 2 ani, care se încheie în perioada stării de urgență, indemnizația se va plăti și pe durata stării de urgență, dar și pentru o perioadă de 30 de zile după încheierea stării de urgență.

6) Șomerii ce se află în perioada de plată a indemnizației de șomaj beneficiază de prelungirea perioadei de plată a indemnizației cu 3 luni ulterior actualei date.

7) Pentru persoanele ce se află în șomaj tehnic, generat de aplicarea prevederilor art. 52 alin. (1) lit. c) din Codul muncii, iar suspendarea contractului de muncă este generată de instituirea stării de urgență, se pot acorda tichete de masă. Acestea pot fi acordate doar pe suport electronic.
 
Notă: nu știm cum se va realiza această procedură, întrucât s-a încheiat starea de urgență.

8) La acordarea indemnizației de șomaj tehnic pentru alți profesioniști, se va ține cont nu numai de încasările din activitatea profesională, ci și de încasările de natură salarială sau diversele sume de indemnizații primite de la buget. Practic, când se determină reducerea încasărilor cu minim 25%, se vor cumula veniturile din activitatea profesională cu veniturile din salarii și cu veniturile din alte indemnizații, ajutoare, încasări (art. 62 și art. 76 din Codul fiscal).

9) Termenul de plată pentru indemnizația de șomaj tehnic de care beneficiază alți profesioniști pe durata stării de urgență, este de 10 zile de la depunerea documentelor.
 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:12

"EuroBusiness LRJ" S.P.R.L., in calitate de lichidator judiciar al debitoarei "FANYON" S.R.L., conform Hotărârii nr.120/02.04.2018, pronunțată în dosarul nr. 2172/113/2017, de către Tribunalul Brăila, organizează în zilele de 05.08.2021, 12.08.2021, 19.08.2021, 26.08.2021, 02.09.2021, 09.09.2021, 16.09.2021, respectiv 23.09.2021, ora 14:00, la sediul ales al lichidatorului judiciar din Bucuresti, Bd.Magheru, nr.31, et.1, cam.25, Sector 1, licitații în vederea valorificarii următoarelor bunuri imobile, proprietatea debitoarei: BUNURI IMOBILE, PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA), Proprietate imobiliară, cu destinație industrială, situată în Mun. Brăila, Calea Galați nr.146, Lot 2, Jud. Brăila, CF nr. 77045 a Mun. Brăila, compusă din: Teren intravilan, categoria curți–construcții, în suprafață de 96,00 mp, amplasat în Mun. Brăila, Calea Galați nr.146, Lot 2, Jud. Brăila, nr. cad. 77045,CF nr. 77045 a Mun. Brăila și Construcția C1-grup social, nr. cad. 77045-C1, CF nr. 77045 a Mun. Brăila, Sc la sol=93,00 mp și Sc desf=279,00 mp, cu regim de înălțime S+P+1E; 16.869,65. Proprietate imobiliară, cu destinație industrială,s ituată în Mun. Brăila, Str. Costache Negruzzi nr.63-65, Jud. Brăila, CF nr.72141 a Mun. Brăila, compusă din: Teren intravilan, categoria curți–construcții, în suprafață de 580,00 mp, amplasat în Mun. Brăila, Str. Costache Negruzzi nr.63-65, Jud. Brăila, nr.cad.3362, CF nr.72141 a Mun. Brăila, Construcția C1-spațiu producție și sediu, nr.cad.3362-C1, CF nr.72141 a Mun. Brăila, Sc la sol=367,89 mp și Sc desf=735,78 mp, cu regim de înălțime P+1E,Construcția C2-centrală electrică, nr.cad.3362-C2, CF nr.72141a Mun. Brăila, Sc la sol=13,99 mp, cu regim de înălțime P și Construcția C3-atelier, nr.cad.3362-C3, CF nr.72141 a Mun. Brăila, Sc la sol=36,67 mp, cu regim de înălțime P. 37.667,00. Proprietate imobiliară, teren și construcții cu destinație nerezidențială, situată în Localitatea Eforie Sud, Str. Eternității nr.1, Jud. Constanța, CF nr.102530 a localității Eforie Sud, compusă din: Teren intravilan în suprafață de 950,00 mp din acte (972,00 mp măsurat), amplasat în Loc.Eforie Sud, Str. Eternității, nr.1, Jud. Constanța, CF nr. 102530 a localității Eforie Sud, nr.cad.102530, Construcția C1(construcție fără acte)-locuință, nr.cad.102530-C1, Sc=123,00 mp, Construcția C2(construcție fără acte)-magazie, nr.cad.102530-C2, Sc=8,00 mp, Construcția C3(construcție fără acte)-spații cazare, nr.cad.102530-C3,Sc=32,00 mp, Construcția C4-anexă gospodarească, nr.cad.102530-C4, Sc=43,00 mp, Construcția C5-umbrar, nr.cad.102530-C5, Sc=26,00 mp, Construcția C6-grup sanitar, nr.cad.102530-C4, Sc=10,00 mp; Construcția C7-anexă gospodarească, nr.cad.102530-C4,Sc=6,00 mp, Construcția C8-spații de cazare, nr.cad.102530-C8, Sc=90,00 mp, Construcția C9-magazie, nr.cad.102530-C9, Sc=5,00 mp, Construcția C10-spațiu comercial și locuință, nr. cad.102530-C10, Sc=57,00 mp și Construcția C11(construcție fără acte)-spații de cazare, nr.cad.102530-C11, Sc=58,00 mp. 69.831,65. Prețurile nu includ TVA, urmând a fi făcută aplicabilitatea dispozițiilor art.292, (alin.2),l it.F, din Codul Fiscal,în măsura aplicabilității. Toate condiţiile de participare la licitaţie şi condiţiile de adjudecare se regăsesc în caietul de sarcini care poate fi procurat on-line de la lichidatorul judiciar, contravaloarea acestuia fiind de 2.380,00 RON, TVA inclus, dovada achiziţiei acestuia fiind obligatorie pentru participarea la licitaţie, plata acestora efectuându-se în contul lichidatorului judiciar, nr.:RO93BUCU1031215949892RON,deschis la Alpha Bank Iaşi. Persoanele care doresc să se înscrie la licitaţie au obligaţia de a depune garanţia de participare la licitaţie de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, plata acesteia efectuându-se în lei, la cursul BNR din data plății în contul de lichidare al ”FANYON”S.R.L., nr.:RO76BUCU1032235342465RON, deschis în lei la Alpha Bank S.A. Înscrierile la licitație se pot face până în preziua licitaţiei, ora 14:00, scrisoarea de participare la licitaţie, împreună cu toate documentele menţionate în caietul de sarcini,urmând a fi trimise on-line pe adresele de e-mail :vanzari@lrj.ro și stefania.nitu@insolvency.ro. Vizitarea şi prezentarea activelor se poate face doar în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul lichidatorului judiciar, la locul în care acestea se află. Lichidatorul judiciar va permite accesul ofertanţilor care vor achiziţiona caietul de sarcini, doar în prezenţa unui reprezentant al acestuia şi la solicitarea scrisă prealabilă însoţită de o programare în acest sens. Reprezentanţii lichidatorului judiciar vor furniza toate informaţiile suplimentare disponibile către cei care au achiziţionat caietul de sarcini.Vizualizarea activelor imobile este o condiție obligatorie pentru participarea la licitații. Informaţii suplimentare se pot obţine de pe site-ul lichidatorului judiciar.: www.lrj.ro, telefon: 0733.683.702, 0729.292.746, mail: vanzari@lrj.ro, office.is@lrj.ro, telefon:0737.242.544, mail: stefania.nitu@insolvency.ro, telefon: 0747.012.820, mail:paula.stoian@fanyon.ro.
Tribunalul Neamţ, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 1445/103/2018, în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, precum şi a Codului de procedură civilă, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare a bunrilor mobile din patrimoniul debitoarei S.C. „Casa Scutaru” S.R.L., cu sediul în municipiul Piatra Neamţ, str. Grigore Ureche, bl. G3, et. 3, ap. 71, judeţul Neamţ, după cum urmează: Nr. crt. DENUMIRE ACTIV, Valoare -lei-, 1. Tractor articulat forestier 690 OP, 98.460,00. Preţul de pornire al licitaţiei pentru bunurile mobile scoase la vânzare este cel de mai sus. Vânzarea se va face conform hotârârilor adunării creditorilor din data de 05.05.2021 şi 02.06.2021. Vânzarea prin licitaţie publică va avea loc începând cu data de 02.08.2021, ora 1200 şi se vor organiza şedinţe de licitaţie publică cu strigare la un interval de 7 zile, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data şi ora licitaţiei, ofertanţii vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din preţul de pornire al licitaţiei pentru fiecare bun mobil, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al licitaţiei, a caietului de sarcini, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitaţie, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Preţul caietului de sarcini este 500 lei şi este obligatoriu pentru participanţii la licitaţie. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul – verbal de licitaţie, duce la pierderea garanţiei de participare la licitaţie, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligaţia să anunţe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefoanele 0335/566.035 şi 0727/850.575.
Tribunalul Iaşi, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 8766/99/2017 (527/2017), în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, precum şi a Codului de procedură civilă, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „Kolado” S.R.L., cu sediul în sat Dancu, str. Daliei nr. 70, bl. D3, sc. A, et. 3, ap. 13, judeţul Iaşi, după cum urmează: Nr. crt. DENUMIRE ACTIV, Componenţa, Valoare -lei-, 1. Bunuri mobile, Echipamente şi utilaje, 90.670,00, 2. Bunuri mobile, Mijloace de transport, 62.700,00. Preţul de pornire al licitaţiei pentru bunrile scoase la vânzare este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform regulamentului de vânzare şi hotărârea Adunării creditorilor din data de 23.07.2021. Vânzarea prin licitaţie publică va avea loc la data de 13.08.2021, ora 1000 şi se vor organiza 5 şedinţe la un interval de 7 zile, respectiv până la data de 10.09.2021, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data şi ora licitaţiei, ofertanţii vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din preţul de pornire al bunului licitat, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al bunului licitat şi a caietului de sarcini, respectiv 500 lei, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitaţie, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitaţie, duce la pierderea garanţiei de participare la licitaţie, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligaţia să anunţe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefoanele 0335/566.035 şi 0727/850.575.
Documentul prin care Churchill a vândut România lui Stalin va fi publicat în premieră
03/08/2021 06:12

Pentru prima oară in istorie, documentul prin care Churchill a vandut Romania lui Stalin va vedea lumina zilei. Este vorba de celebrul „acord al procentajelor”, agreat de premierul britanic şi dic ...

Liderul liberalilor ieșeni solicită procurorului general să facă „lumină în cazul spitalului COVID de la Lețcani”
28/07/2021 12:50

Deputatul Alexandru Muraru, liderul PNL Iasi, a adresat o scrisoare deschisă Procurorului General al Romaniei, Gabriela Scutea, „cu scopul de a face lumină in cazul celei mai costisitoare achizitii ...

PSD îi cere premierului să se autosuspende
27/07/2021 07:45

  Partidul Social Democrat ii solicită premierului Florin Ciţu să facă „un pas in spate” şi să-şi delege atribuţiile, conform legislaţiei in vigoare, in perioada campaniei electorale ...

Liviu Dragnea, la DNA; altercaţii între susţinători şi protestatari; au aruncat cu ouă şi iaurt
26/07/2021 14:08

Liviu Dragnea s-a prezentat, luni, la sediul Direcţiei Naţionale Anticorupţie, el fiind chemat de procurori pentru a i se aduce la cunoştinţă prelungirea sechestrului in dosarul Tel Drum, in care are cali ...

Un deputat ieșean îl pune la punct pe Putin
21/07/2021 15:58

„Basarabia nu a fost „ocupată” de către Romania in 1918, la finalul Primului Război Mondial, asa cum afirmă presedintele Federatiei Ruse, Vladimir Putin, ci realipită, in urma unor proces ...

Un primar arestat preventiv pentru fraudarea alegerilor apare în videoclipul de campanie internă al PNL Prahova
20/07/2021 13:40

PNL Prahova a prezentat, la inceputul conferinţei de alegeri, un videoclip in care preşedintele Consiliului Judeţean Prahova, care conduce filiala judeţeană, apare alături de mai mulţi primari liberali ...

Prim-ministrul britanic şi ministrul de finanţe vor fi lsupuşi testării zilnice pentru COVID-19
18/07/2021 12:27

Prim-ministrul britanic Boris Johnson şi ministrul său de finanţe, Rishi Sunak, vor fi limitaţi să lucreze numai de la birourile lor şi supuşi testării zilnice pentru COVID-19 după ce au intrat in cont ...

DOCUMENT Propunerile concrete prin care primarii conduși Emil Boc fac primul pas în redesenarea hărții României
18/07/2021 09:39

 După esecul regionalizării din timpul mandatului său de premier, Emil Boc, acum primar al Clujului, incearcă acum pas cu pas. Asociatia Municipiiilor din Romania (AMR) pe care o conduce a schitat un p ...

Piedone plătește 30.000 de euro pentru un sondaj de opinie. Beneficiarul patronează site-ul de știri care îi promovează imaginea
16/07/2021 09:31

Primăria Sectorului 5, condusă de primarul Cristian Popescu - Piedone, a atribuit un contract de 30.000 de euro către un institut de cercetare sociologică. Contractul a fost atribuit in data de 6 iulie 2 ...

4.000 de euro pe lună, pensia pe care Gigi Becali o va primi pentru că a fost europarlamentar
15/07/2021 12:45

Gigi Becali a implinit varsta de 63 de ani si a devenit eligibil pentru pensia de la Parlamentul European. Gigi Becali a fost parlamentar european in perioada iulie 2009 - decembrie 2012. Finantatorul celo ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei