default

Dimensiune font:

O manevră şi două cutume

| 09-07-2018 00:00

Săptămâna trecută, Petru-Gabriel Vlase a depus jurământul în faţa preşedintelui Klaus Iohannis, în calitate de director al SIE. În felul acesta a fost pus capăt interimatului apărut pentru mai bine de un an după demisia lui Mihai Răzvan Ungureanu.

Noul şef al SIE a beneficiat de o largă susţinere parlamentară, atât din rândurile coaliţiei aflate la putere, cât şi - oarecum surprinzător, de o bună parte a Opoziţiei. Noul şef al SIE este aşteptat să actualizeze legislaţia din domeniu, care nu a mai fost modificată de 20 de ani, şi să fie pusă în acord cu prevederile necesare unei ţări membră a NATO.

Numirea lui Gabriel Vlase în fruntea SIE de către Klaus Iohannis a fost destul de surprinzătoare şi a stârnit numeroase speculaţii cu privire de eventualele înţelegeri de culise făcute de preşedintele României. Gabriel Vlase este în PSD de multă vreme. El provine din Bacău şi este cunoscut în partid ca un om apropiat de Viorel Hrebenciuc. De altfel, numele său a fost şi vehiculat în legătură cu dosarul retrocedărilor, dar finalmente nu i s-a putut dovedi în vreun fel implicarea. În Camera Deputaţilor a deţinut funcţia de preşedinte al Comisiei de control al activităţii SIE şi a fost prezent în Adunarea Generală a Parlamentului NATO. Are studii în domeniul securităţii militare şi relaţii internaţionale.

Întrebat dacă a discutat cu cineva din coaliţia majoritară despre cine ar trebui adus în fruntea SIE, Klaus Iohannis a infirmat, declarând că fost propria sa propunere, fără să se fi consultat cu preşedinţii PSD sau ALDE. La rândul lor, Liviu Dragnea şi Călin Popescu Tăriceanu au afirmat că nu au fost consultaţi, ultimul susţinând că nu Gabriel Vlase era candidatul coaliţiei guvernamentale pentru şefia SIE. În timpul şedinţelor din Parlament, înaintea votului, Liviu Dragnea a fost chiar ironic cu Gabriel Vlase, replicând-i cu subînţeles că are unanimitate de voturi şi susţinerea atât de la Putere, cât şi din Opoziţie. La final, cei doi şefi ai Camerei Deputaţilor şi Senatului nu au fost prezenţi la Cotroceni, la momentul depunerii jurământului, transmiţând un mesaj despre faptul că nu sunt de acord cu alegerea făcută.

În realitate, nu au existat nici un fel de înţelegeri de culise, ci doar calcul pragmatic din partea lui Klaus Iohannis. Conducerea SIE era vacantă de multă vreme şi trebuia făcută o numire. În ultima vreme a tot funcţionat regula pentru SRI şi SIE că, în cazul în care la un serviciu conducătorul are o anumită coloratură politică, la conducerea celuilalt trebuie să fie din cealaltă parte a spectrului politic. Prin urmare, trebuia cineva din PSD. În plus, fără votul Parlamentului, controlat de PSD şi ALDE, numirea în fruntea SIE nu putea fi făcută. Aşa că, preşedintele nu avea alternative decât să numească pe cineva de la PSD. Problema a fost modul în care să fie făcută această numire. Klaus Iohannis a evitat capcana numirii unei persoane controversate, punându-l pe Liviu Dragnea în faţa faptului împlinit prin propunerea lui Gabriel Vlase. Fiind un om al PSD, parlamentarii acestui partid nu puteau vota împotriva lui. Probabil că dacă Liviu Dragnea le-ar fi cerut-o, o făceau... Dar, şeful PSD a evitat să provoace o nouă plecare din partid şi a închis ochii. Nu a fost prea mulţumit de manevra făcută, mai ales că preşedintele României transmite şi un mesaj celor din PSD. El nu are nimic cu partidul şi doreşte să colaboreze cu el pentru a rezolva o problemă de care depinde binele ţării, dar că are o problemă cu PSD, mai ales când vine vorba de incompetenţi sau persoane cu dosare penale. Prin urmare, poate colabora pe viitor şi cu alţii. Chiar dacă lui Liviu Dragnea nu îi face plăcere. Daniel-Valeriu BOBOC

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

 

 

 

ULTIMA ORA

 

 

 

 

 

 

PUBLICAŢIA DE VÂNZARE Tribunalul Iaşi, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 4383/99/2017 (210/2017), în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, precum şi a Codului de procedură civilă, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. Ago – Parus S.R.L. Iaşi, cu sediul în municipiul Iaşi, str. Sf. Lazăr nr. 4, bl. Peneş Curcanu, tronson 5, biroul 9, în NH Bussiness Company, la sediul Cabinetului de Avocat Daniela Arhire, et. 1, judeţul Iaşi, după cum urmează: Nr. crt. – Denumire Activ - Componenţa – Valoare -lei- 1. - Bunuri mobile - Aparate de joc electronice slot machine - 79.118,00 Preţul de pornire al licitaţiei pentru bunurile scoase la vânzare este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform regulamentului de vânzare şi hotărârea Adunării creditorilor din data de 14.02.2019. Vânzarea prin licitaţie publică va avea loc la data de 14.03.2019, ora 10.00 şi se vor organiza 9 şedinţe la un interval de 7 zile, respectiv la data de 21.03.2019, 28.03.2019, 04.04.2019, 11.04.2019, 18.04.2019, 25.04.2019, 02.05.2019 şi 09.05.2019, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data şi ora licitaţiei, ofertanţii vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din preţul de pornire al bunului licitat, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al bunului licitat şi a caietului de sarcini, respectiv 100 lei, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitaţie, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitaţie, duce la pierderea garanţiei de participare la licitaţie, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligaţia să anunţe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefoanele 0335/566035 şi 0727850575. Lichidator judiciar, Estconsult I.P.U.R.L. Huşi
ANUNŢ privind organizarea licitaţiei deschise în vederea atribuirii în folosinţă a PARCELELOR disponibile în perimetrul Parcului Industrial Miroslava. În conformitate cu legislaţia în vigoare şi în baza hotărârii Consiliului Local al comunei Miroslava, anexa 1 la HCL nr. 15 din 28.01.2016 privind aprobarea încheierii contractului de administrare al Parcului Industrial Miroslava între Comuna Miroslava şi SC Miroslava Industrial Parc SRL. SC MIROSLAVA INDUSTRIAL PARC SRL (societatea administrator a Parcului Industrial), cu sediul în judeţul Iaşi, comuna Miroslava, str. C. Langa, nr. 93, organizează în data de 01.03.2019, ora 11.00, licitaţie publică deschisă cu strigare în vederea atribuirii în folosinţă a mai multor parcele de teren cu următoarele suprafeţe: 2000mp (nr. cadastral 85828), 19.331mp (nr. cadastral 84016), 5051mp (nr. cadastral 85968), 8537mp (nr. cadastral 85898), 5000mp (nr. cadastral 85643), 2000mp (nr. cadastral 82152), 2700mp (nr. cadastral 85197) şi o suprafaţă de aproximativ 10000 mp rezultată din dezmembrarea terenului cu nr. cadastral 82618. Terenul este localizat în comuna Miroslava, sat Brătuleni, T14, şi face parte din Parcul Industrial Miroslava. Destinaţia parcelelor o reprezintă construcţia de hale/clădiri pentru activităţi de producţie şi/sau servicii. Durata maximă a contractului de folosinţă a parcelelor este de maxim 49 de ani de la data semnării contractului. Redevenţa minimă de pornire este de 0,9 euro/mp/an, preţ cu TVA inclus. Garanţia de participare la licitaţie este de 10.000 lei şi se depune/transferă în contul nr. RO03BRDE240SV10705792400 deschis în lei la BRD G.S.G. S.A. numele SC MIROSLAVA INDUSTRIAL PARC SRL. Documentaţia de licitaţie este disponibilă pe site-ul SC Miroslava Industrial Parc SRL, www.miroslavaindustrial.ro sau la sediul SC Miroslava Industrial Parc SRL situat în sat Bratuleni, strada Basarabia nr. 4 Centrul de Afaceri World Vision Center, comuna Miroslava, judeţul Iaşi. Depunerea ofertelor se va face în perioada 18.02-27.02.2019, între orele 10.00-15.00 la punctul de lucru SC Miroslava Industrial Parc SRL situat în sat Bratuleni, strada Basarabia nr. 4 Centrul de Afaceri World Vision Center, comuna Miroslava, judeţul Iaşi. Evaluarea dosarelor şi ofertele publice se vor face în prezenţa ofertanţilor şi a comisiei de evaluare şi selecţie a ofertelor în data de 01.03.2019, ora 11.00, la punctul de lucru SC Miroslava Industrial Parc SRL din sat Bratuleni, strada Basarabia nr. 4 Centrul de Afaceri World Vision Center, comuna Miroslava, judeţul Iaşi. Perioada pentru care ofertanţii rămân angajaţi cu privire la termenii ofertei lor: minim 60 de zile. Relaţii suplimentare şi alte informaţii pot fi obţinute la sediul SC Miroslava Industrial Parc SRL, la numărul de telefon 0748663344 sau la adresa de mail office@miroslavaindustrial.ro
PUBLICAŢIE DE VÂNZARE Subscrisa "EuroBusiness LRJ" S.P.R.L., cu sediul în Mun.Iaşi, Str. Zorilor, nr.11, Jud. Iaşi, în calitate de lichidator judiciar al societăţii debitoare TRANS MIRA COMPANY S.R.L., desemnat prin Încheierea nr.329/17.06.2015, pronunţată de Tribunalul Botoşani, Secţia a-II-a Civilă de Contencios Administrativ şi Fiscal, în dosarul nr. 4076/40/2013, în conformitate cu prevederile Legii nr.85/2006, privind procedura insolvenţei, cu modificările şi completările ulterioare, coroborat cu prevederile Codului de Procedură Civilă, în măsura compatibilităţii, organizează licitaţie publică competitivă, cu strigare, în data de 04.03.2019, ora 15.00, pentru valorificarea următoarelor active mobile: DENUMIRE ACTIV – PREŢ DE PORNIRE a LICITAŢIEI (RON, fără TVA) Autoutilitară DAF - 37.654,80 Autotractor Renault - 16.980,00 Autoutilitară Peugeot - 4.350,00 Semiremorcă Humbaur - 12.655,80 Semiremorcă KOGEL - 9.451,80 Semiremorcă Schmitz - 7.209,00 Autoturism Ford - 13.194,00 În cazul în care la licitaţia din 04.03.2019, nu se va reuşi valorificarea bunurilor mobile aparţinând debitoarei, se vor organiza noi licitaţii, în aceleaşi condiţii, pe 18.03.2019, respectiv 01.04.2019, ora 15.00, la sediul lichidatorului judiciar. Persoanele care pretind vreun drept asupra activelor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 03.03.2019, 17.03.2019, respectiv 31.03.2019, ora 12.00, la sediul lichidatorului judiciar. În conformitate cu prevederile art.53, din Legea nr.85/2006, bunurile înstrăinate de administratorul judiciar sau lichidator, în exerciţiul atribuţiilor sale, sunt dobândite libere de orice sarcini, precum ipoteci, garanţii reale mobiliare sau drepturi de retenţie, de orice fel, ori măsuri asiguratorii. Modalitatea de valorificare a activelor este licitaţie publică, cu strigare, competitivă, conform Regulamentului de valorificare aprobat în cadrul Adunării Creditorilor din data de 09.10.2018. Pasul de licitaţie stabilit este de 5% din preţul de pornire al licitaţiei, conform Regulamentului de valorificare aprobat în şedinţa Adunării Creditorilor din data de 09.10.2018. Garanţia de participare la licitaţie este în valoare de 10% din preţul de pornire a licitaţiei, pentru fiecare activ în parte, sumă ce va fi depusă în contul de lichidare al debitoarei, nr: RO93BTRLRONCRT00D8059304, deschis la Banca Transilvania, suc. Botoşani. În cazul câştigării licitaţiei garanţia se constituie avans, iar în caz contrar se va restitui licitantului. Dovada consemnării va fi ataşată ofertei de cumpărare, până la termenul stabilit pentru vânzarea la licitaţie publică. Detaliile privind documentaţia necesară în vederea participării la licitaţia publică şi modul de organizare a licitaţiei, precum şi descrierea bunurilor mobile supuse procedurii de valorificare sunt expuse în Caietul de Sarcini care include Regulamentul de vânzare şi de organizare a licitaţiei şi care poate fi achiziţionat de la sediul lichidatorului judiciar. Potenţialii ofertanţi au obligaţia achiziţionării caietului de sarcini, aceasta fiind condiţie obligatorie privind participarea la licitaţie. Preţul caietului de sarcini este de 595,00 lei, TVA inclus, plătibili în contul lichidatorului judiciar, nr.: RO93BUCU1031215949892RON, deschis la Alpha Bank Iaşi, sau în numerar la sediul lichidatorului judiciar. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar, pe www.lrj.ro, la tel./fax: 0232/220777, mobil: 0733683702, mail: vanzari@lrj.ro
ANUNŢ DE VÂNZARE S.C. Remat S.A. Iaşi, cu sediul în mun. Iaşi, str. Aurel Vlaicu, nr. 88, jud. Iaşi, nr. de înreg. O.R.C. J22/286/1991, C.U.I. RO1977144, S.C. Nefero-Com S.R.L. Iasi, cu sediul social în mun. Iaşi, b-dul Chimiei, nr. 14, jud. Iaşi, CUI 14413970, nr. de înregistrare la O.R.C. J22/430/2003, prin lichidator judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în data de 07.03.2019, ora 12.00, a următoarelor active: Nr. activ - Descriere comercială - Valoare de evaluare (lei, fără T.V.A.) - Valoare de pornire (lei, fără T.V.A.) Activ nr. 33-3 - Proprietate imobiliară - Fost centru colectare Remat (punct de lucru Suceava) cu teren în suprafaţă totală de 30.122 mp, construcţii în suprafaţă de 2.300,24 mp. şi platformă betonată, situat în mun. Suceava, Calea Unirii, nr. 31A, jud. Suceava zona industrială, vizavi de Piaţa Agroalimentară şi în apropierea unora dintre cele mai importante lanţuri de magazine– Carrefour, Leroy Merlin, Dedeman, fiind pretabil la activităţi de producţie, depozitare, industriale, logistice, utilităţi. Proprietatea este formată din: Activ 33 aparţinând Remat S.A. - în următoarea componenţă: Teren intravilan construit la locul numit "După Gară", în mun. Suceava, Calea Unirii, nr. 31A, jud. Suceava, St teren-23.168 m.p., St construită-794,53 m.p., regim de înălţime: P, P+1, cu echipamente, linie CF industrială, platformă betonată (100%), împrejmuit, învecinat cu S.C. Muha S.R.L., zona CFR-S.C. Mobstrat S.A., propr. particulare, deschidere la Calea Unirii aprox. 200 m.l.; Identif. imobil: suprafaţă de 20.668 m.p., nr. cds. 1629/1 al C.F. nr. 826/Burdujeni (nr. C.F. nou 36481/mun. Suceava); suprafaţă de 700 m.p., nr. cds. 4950 al C.F. 37146 (provenită din conversia de pe hârtie a C.F. nr. 5758 Burdujeni); suprafaţa de 600 m.p., nr. cds. 4706/1 al C.F. 37367 (provenită din conversia de pe hârtie a C.F. nr. 5987 Burdujeni) a localităţii Suceava; suprafaţă de 1.200 m.p., nr. cds. 334 al C.F. 37375 (provenită din conversia de pe hârtie a C.F. nr. 559 Burdujeni) a localităţii Suceava; şi Activ 3 aparţinând Nefero-Com S.R.L. în următoarea componenţă - Teren intravilan, St. 6.954 mp şi Clădiri industriale, St. construită 1.505,71 mp, amplasate în mun. Suceava, Calea Unirii, nr. 31 A, jud. Suceava (Zona industrială "Valea Sucevei", în spatele MES, vis-a-vis de Piaţa Angro), dispune de utilităţi, proprietatea este învecinată la NE – drum acces, SE – proprietate particulară, accesul se face pe Calea Unirii, pretabilă pentru activităţi industriale, compusă din: C1 – Hală Atelier St. utilă 1.428,71 mp, parter, 10 încăperi; C2 – Centrală Termică, St. utilă 77 mp; Platformă betonată, St. 5.449 mp. (CF. ned. nr. 5776/Suceava, nr. cad. 1629/2) - 7.814.200,00 lei - 2.950.770,00 lei Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data 06.03.2019 ora 12.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, C.P. 700221, jud. Iaşi. Licitaţia va avea loc la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, c.p. 700221, jud. Iaşi, pe data de 07.03.2019, ora 12.00 şi se va desfăşura în conformitate cu prevederile legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei şi ale regulamentului de vânzare aprobat de Adunarea Creditorilor. Bunurile se vând libere de sarcini. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare, precum şi condiţiile de participare (inclusiv condiţia prezentării dovezii de depunere a garanţiei de participare în valoare de 10% din valoarea de pornire a licitaţiei), sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, C.P. 700221, jud. Iaşi, în fiecare zi de luni până vineri, orele 09.00–16.00, până pe data de 06.03.2019, ora 12.00, în baza unei cereri prealabile (24 de ore). Relaţii suplimentare se pot obţine la telefoanele: Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L.: tel. 0232/243864, 0758049904, 0751083082, fax: 0232/212231 email: vanzari@insolventa.ro Lichidator judiciar, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L.
ULTIMA ORĂ: Plenul CSM, AVIZ favorabil pentru ordonanţa privind viitorul procuror european din partea României
19/02/2019 11:53

Plenul Consiliului Superior al Magistraturii a avizat marţi favorabil proiectul ordonanţei de urgenţă privind procedura de selecţie a procurorului european din partea Romaniei. "Plenul Consiliului Su ...

Procesul Angajarilor fictive intra in faza finala: Dragnea va fi audiat ca inculpat pe 18 martie
19/02/2019 09:41

Completul de 5 judecatori de la Inalta Curte a decis ca liderul PSD, Liviu Dragnea, si doua dintre directoarele de la DGASPC Teleorman, Florea Alesu si Olguta Sefu, sa fie audiati ca inculpati in dosarul Angaja ...

Un baron PSD a făcut contestație în anulare, iar DNA a acceptat: dosarul se rejudecă la ICCJ
18/02/2019 10:50

Unul dintre primele mare dosare care s-ar putea rejudeca la ICCJ, ca urmare a unei contestatii in anulare, este cel al lui Constantin Nită, fost lider al PSD Brasov. Procurorii DNA au fost de acord cu solicit ...

ULTIMA ORĂ - ICCJ, un nou termen în dosarul lui Dragnea
18/02/2019 10:32

Magistratii de la ÎCCJ au decis luni ca următorul termen in dosarul angajărilor fictive de la Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC) Teleorman să aibă loc pe 18 ...

Dosarul lui Liviu Dragnea se reia la Înalta Curte de Casație și Justiție. În primă instanță a fost condamnat la 3 ani şi 6 luni închisoare cu executare
18/02/2019 07:59

Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie reia, luni, judecarea dosarului DGASPC Teleorman, in care preşedintele PSD, Liviu Dragnea, a fost condamnat in primă instanţă la 3 ani şi 6 luni inchisoare cu e ...

Iaşul a primit de la Transporturi de 16 ori mai puţini bani decât Bacăul!
18/02/2019 00:00

* judeţul Bacău va folosi 203 milioane lei pentru varianta ocolitoare a municipilului reşedinţă, iar centura ocolitoare a Iaşului a fost finanţată cu doar 5,2 milioane lei! * „Este inadmisibil ca ...

Liviu Dragnea vine la Iaşi
17/02/2019 09:59

Liviu Dragnea este aşteptat la Iaşi vineri, 22 februarie, după cum susţin surse din filiala ieşeană a social-democraţilor. Acesta va participa la conferinţa in cadrul căreia va fi ales noul şef al org ...

Trei senatori ieşeni s-au opus majorării alocaţiilor de stat pentru copii
13/02/2019 00:00

* parlamentarii opoziţiei au propus ca alocaţia pentru copiii pană la 2 ani să crească la 300 de lei, iar pentru cei intre 2 şi 18 ani, la 150 de lei, insă majoritatea parlamentară s-a opus * printre ac ...

Opoziţia atacă bugetul din toate poziţiile
11/02/2019 00:00

După multe negocieri şi modificări, bugetul pentru anul 2019 a fost adoptat, vineri. Deşi prim-ministrul Viorica Dăncilă susţine că bugetul este unul echilibrat şi concentrat atat pe susţinerea poli ...

Iaşul amendează Bugetul de stat
07/02/2019 00:01

Reprezentanţii opoziţiei nu contenesc in a critica proiectul Bugetului de stat pe anul in curs, remarcand faptul că, deşi a crescut in acest an, procentul destinat investiţiilor nu este suficient pen ...