Oferta electorală ALDE: drumuri pe datorie!
Dimensiune font:
Prezent la Iaşi pentru a expune planul de dezvoltare al Regiunii de Nord Est, Călin Popescu Tăriceanu a vorbit şi despre necesitatea de a investi în infrastructura rutieră. Astfel, liderul ALDE consideră că singura şansă a românilor de a vedea autostrăzi este aceea de a creşte gradul de îndatorare a ţării de la 1% la 3%, diferenţa urmând să fie investită în infrastructură rutieră
Apropierea alegerilor parlamentare le dă bătaie de cap politicienilor care, luând la pas judeţele ţării, îşi pierd răbdarea şi refuză să-şi mai explice şi propriile programe de „eradicare a sărăciei”. Un astfel de episod s-a întâmplat la Iaşi, unde liderii ALDE au venit să prezinte Programul pentru Dezvoltare Economică şi Socială a Moldovei PROMOD. Deşi Călin Popescu Tăriceanu şi Daniel Constantin ar fi trebuit să dea dovadă de bunăvoinţă atunci când au fost puşi să facă un rezumat al măsurilor pe care ALDE promite că le va lua în viitorul mandat pentru a sprijini Regiunea de Nord Est pe drumul dezvoltării, aceştia s-au declarat nemulţumiţi că presa i-a pus să vorbească de două ori, deşi cu toţii suntem conştienţi că cea mai mare parte a promisiunilor vor rămâne doar pe nişte foi. Lăsându-se „înduplecat” în cele din urmă să scoată două vorbe pe seama PROMOD, Tăriceanu a declarat că ALDE a gândit un sistem de sprijinire a dezvoltării economice şi sociale a Moldovei, care se articulează pe câteva direcţii esenţiale: „Modul în care vor trebui dirijate investiţiile, modul în care vor trebui derulate investiţiile din bani publici, care sunt cele mai importante proiecte de infrastructură rutieră, pentru sănătate şi învăţământ, modul în care vedem dezvoltarea economică şi atragerea de investiţii în zonă şi care sunt pârghiile pe care le putem utiliza, la care se adaugă trei sau patru obiective pentru fiecare judeţ în parte pe care vrem să le realizăm în perioada imediat următoare”, a declarat Călin Popescu Tăriceanu la Iaşi, evidenţiind totodată faptul că decidenţii români ar trebui să acorde o atenţie sporită investitorilor autohtoni, în detrimentul străinilor care aleg să vină în ţara nostră şi care la o criză financiară ajung să dea bir cu fugiţii.
Citește și Scântei promite un „mall al cetăţeanului”
Îndatorăm ţara pentru a face drumuri
Având în vedere că una dintre cele mai mari probleme ale Reginii de Nord Est este lipsa infrastructurii rutiere, Tăriceanu a vorbit şi despre autostrada Iaşi - Târgu Mureş, precizând că are dubii mari că acest tronson de drum are identificată sursa de finanţare. „România a aderat la Pactul Fiscal din Europa (...), angajându-se să nu depăşească deficitul bugetar de 1 %. (...) Mergând în acesată direcţie, România îşi vede ambiţiile de reducere a decalajelor (economice dintre regiuni-n.r.) clar limitate, pentru că mărimea economiei în momentul de faţă, care dă în final veniturile la buget, nu poate să permită finanţarea mai multor proiecte de infrastructură rutieră simultan”, este de părere Tăriceanu, declarând că singura soluţie a ţării, de a-şi realiza o reţea de drumuri modernă, este creşterea gradului de îndatorare. „Vom negocia, inclusiv cu membri Comisiei Europene, să obţinem derogare pentru ca această prevedere (a deficitul bugetar de 1 % - n.r.) să fie lăsată numai pentru ţările care au datorie publică foarte mare (...) şi să putem împrumuta bani mai mulţi, pentru a realiza aceste obiective de infrastructură într-un termen mult mai scurt”, a conchis şeful Senatului, Călin Popescu Tăriceanu.
Iată aşadar că, după zece ani în care politrucii s-au perindat prin capitala Moldovei promiţând autostradă, liderii ALDE vin cu o nouă ofertă: drumuri pe datorie. Anca BURNICHE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau