Ovidiu Laicu: „Nu am emoţii cu privire la evaluarea mea”
Dimensiune font:
* directorul general interimar al CNAIR, Narcis Neaga, a demisionat zilele trecute din funcţie, după ce premierul Viorica Dăncilă a cerut demiterea sa, fiind înlocuit cu Sorin Scarlat * nici ministrul Răzvan Cuc nu este departe de a-şi pierde portofoliul, fiind acuzat de liberalii suceveni că a îngropat proiectele de autostrăzi din Moldova, iar acum este pe cale să desfiinţeze şi transportul feroviar din Bucovina
„Nu cred că i se poate pune eticheta de gropar al infrastructurii”, a răspuns Ovidiu Laicu, directorul Regionalei de Drumuri şi Poduri Iaşi, la o întrebare adresată de reporterii cotidianului Evenimentul Regional al Moldovei, referindu-se la posibila demitere a ministrului Cuc din cauza unui slab management în implementarea proiectelor de infrastructură de transport. În opinia lui Laicu, acesta trebuie lăsat o perioadă mai mare la cârma ministerului, pentru a-şi finaliza toate proiectele. „Eu am colaborat bine cu toată lumea, în interesul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri, al intereselor infrastructurii Moldovei, iar rezultatele cred că se văd. Am colaborat bine şi cu Narcis Neaga, şi cu Mircea Pop, cât şi cu Ştefan Ioniţă. Domnul Scarlat este un om deosebit, de teren, care a lucrat cu noi, este un om capabil şi sunt sigur că va face faţă acestei provocări, pentru că nu este una uşoară. Dar şi domnul ministru Răzvan Cuc este unul dintre miniştrii tineri, cu foarte mare potenţial, cu o foarte mare dorinţă de a realiza proiectele, el în câteva luni chiar a făcut foarte multe. Lucrările nu se pot face peste noapte şi sper că va avea continuitate ca ministru. Este un om care se implică foarte mult pentru infrastructura din zona Moldovei. Nu cred că i se poate pune eticheta de gropar al infrastructurii. Acesta trebuie lăsat o perioada mai mare pentru a-şi duce la bun sfârşit toate proiectele”, a spus Ovidiu Laicu.
Laicu nu se teme de demitere
Ovidiu Laicu a reamintit faptul că aproximativ 600 de kilometri de drumuri săteşti şi comunale din judeţul Iaşi au intrat în proces de modernizare prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală (PNDL) 1 şi 2. Valoarea totală a investiţiilor va depăşi 610 milioane de lei, banii fiind alocaţi de la buget de către Guvern.
În acelaşi timp, cu bani de la bugetul Consiliului Judeţean, dar şi cu alocări de la Bucureşti vor fi modernizaţi în perioada imediat următoare peste 200 de kilometri de drumuri judeţene, iar alţi 100 de kilometri de drumuri naţionale din judeţ au trecut prin lucrări de reabilitare.
Referindu-ne la faptul că fostul preşedinte al PSD, Liviu Dragnea, ar fi avut o tentativă de a iniţia procedura de destituire a directorului Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Iaşi în primăvara acestui an, pe motiv că acesta şi-a îndeplinit necorespunzător atribuţiile, după ce a inspectat şantierele din infrastructura de transport, Laicu susţine că ploaia de reproşuri a fost neîntemeiată, întrucât Dragnea nu cunoştea pe deplin „datele problemei”. „Probabil Liviu Dragnea a fost dus în eroare. Contractele au fost făcute de colectivul de la DRDP Iaşi, pe baza cărora Guvernul a alocat banii necesari, cei 600 milioane lei. Deci noi am muncit pentru banii respectivi, fundamentarea a fost pentru aceşti bani, dar problema a fost că, odată ce a explodat preţul la bitum în ţară, nu am mai avut producători în România, iar constructorii nu au vrut să mai lucreze, deoarece nu se încadrau în preţ. Drept urmare, am fost nevoiţi să căutăm alte soluţii, tocmai pentru a continua lucrările în judeţ, dar domnul Dragnea nu a fost informat aşa de către oamenii săi. Eu mi-am făcut şi îmi fac treaba în continuare. Fiecare director este supus unor analize, însă nu am emoţii cu privire la evaluarea mea”, a spus Ovidiu Laicu, care este director al DRDP Iaşi din anul 2012.
Centura Iaşului, o prioritate
În ceea ce priveşte Varianta de Ocolire a Municipiului Iaşi, Ovidiu Laicu a precizat că proiectul a fost scos la licitaţie şi că speră să poată anunţa câştigătorul cât de curând.
„CNAIR a anunţat luna trecută lansarea licitaţiei pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de continuare a şoselei de centură ocolitoare a Iaşului, iar acum se află în procedura de licitaţie. Maricel Popa a fost personal la Bucureşti şi a insistat cu proiectul. Ne dorim ca în cel mai scurt timp să avem un câştigător, să intre la proiectare şi să începem lucrările. Sperăm să avem parte de un constructor bun, pentru că şoseaua de centură a municipiului Iaşi este una dintre problemele pe care ieşenii şi-ar dori să o vadă rezolvată cât mai repede. Durata contractului este de 30 luni, din care 6 luni va fi perioada de proiectare.
Până atunci, avem multe alte proiecte care se află în stadiu avansat, cum ar fi varianta Suceava, care va fi dată în circulaţie în toamna aceasta, varianta Rădăuţi, DN28 (Târgu Frumos - Botoşani), care se află în procedură de licitaţie şi ne dorim ca în cel mai scurt timp să îl modernizăm, plus lucrările de întreţinere la ceea ce avem acum. Nici vremea nu a ţinut cu noi în ultima perioadă, ploaia este cel mai mare duşman al constructorilor”, a mai spus Laicu.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a înştiinţat, luna trecută, că a fost publicat în sistemul electronic de achiziţii publice (SICAP) anunţul de participare pentru procedura de atribuire licitaţie deschisă, privind construcţia unui sector al centurii municipiului Iaşi, contract estimat la 126,9 milioane lei (26,9 milioane euro).
Contractul are ca obiect proiectarea şi execuţia pentru „Varianta de Ocolire a Municipiului Iaşi - Etapa I - Varianta Sud” Obiect 3 – Varianta trafic greu, Sector km 19+690 (Selgros) – km 26+460 (DN28)”. Data limită de depunere a ofertelor este 19 august, iar proiectul va fi finanţat de la bugetul de stat. Florentina SANDU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau