PROIECT la Ministerul Transporturilor: TERMINAL de plecare de 185 de milioane de lei la Aeroportul Timișoara

images

Dimensiune font:

| 30-07-2020 14:35

 Investiție mult așteptată la Aeroportul din Timişoara, care  ar putea avea un terminal pentru plecări curse externe de 184,5 milioane lei, conform unui proiect care urmează să fie aprobat de Guvern. Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor vrea să aloce 184,5 milioane lei pentru construcţia unui terminal pentru plecări curse externe la Aeroportul Internaţional Traian Vuia din Timişoara, din fonduri externe nerambursabile, prin Programului Operaţional Infrastructură Mare, potrivit unui proiect de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico – economici ai obiectivului de investiţii, publicat în dezbatere de minister, conform News.ro.

 

 

”Prin prezentul proiect de act normativ se propune aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii 'Terminal plecări curse externe', din fonduri externe nerambursabile, în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare, Axa Prioritară 2 – 'Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient', Obiectivul specific 2.3. – 'Creşterea gradului de utilizare sustenabilă a aeroporturilor', de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, în limita sumelor prevăzute anual cu această destinaţie, precum şi din venituri proprii, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii”, arată nota de fundamentare a proiectului.

 

Execuţia proiectului este estimată a se realiza în perioada de eligibilitate a Programului Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020, care asigură finanţarea până în anul 2023 a proiectelor de investiţii aprobate până la data de 31 decembrie 2020.

”Valoarea obiectivului de investiţii 'Terminal plecări curse externe' este 184,5 milioane lei, inclusiv TVA, echivalentul a 38,84 milioane euro”, arată proiectul.

Documentul arată că traficul aerian pe Aeroportul Internaţional Traian Vuia din Timişoara a înregistrat o creştere semnificativă generată în primul rând de creşterea nivelului veniturilor populaţiei, de dezvoltarea mediului economic, dar şi de nevoile de transport ale cetăţenilor români care lucrează în afara graniţelor ţării.

”Proiectul de investiţii contribuie la realizarea obiectivul general al strategiei de dezvoltare a aeroportului, precum şi la îndeplinirea obiectivelor POIM prin obiectivele sale specifice”, se arată în document.

Investiţia constă în realizarea următoarelor capacităţi: suprafaţă construită / desfăşurată la sol propusă: 8.000 mp; suprafaţă construită desfăşurată propusă: 12.000 mp; regim de înălţime propus: 12,92 m; un sistem control de securitate pasageri şi bagaje; şapte lifturi persoane şi bagaje: 18 ghişee de check-in; cabine pentru poliţia de frontieră, şase posturi; şase porţi automate de scanare documente.

Construirea terminalului plecări curse externe presupune asigurarea condiţiilor de procesare a pasagerilor care pleacă spre destinaţii externe, a celor care se află în tranzit / transfer, dar realizează şi interconexiunea terminalelor noi cu cele aflate în exploatare.

”De asemenea, prin dotările propuse, se vor asigura şi condiţiile de procesare care să îndeplinească atât standardele de securitate, cât şi pe cele privind nivelul serviciilor oferite pasagerilor. Soluţiile tehnice adoptate prin prezentul obiectiv de investiţii răspund necesităţilor societăţii, corespunzând atât din punct de vedere al calităţii în construcţii, cât şi cerinţelor stabilite la nivel naţional şi internaţional în domeniul aviaţiei civile. Ele sunt adaptate la situaţiile de trafic înregistrate deja la orele de vârf, dar creează şi premisele prin care se va asigura dezvoltarea aeroportului în următorii 10 – 35 ani (în conformitate cu rezultatele analizei cost – beneficiu efectuate)”, se precizează în proiect.

Acesta arată că sunt asigurate condiţiile de procesare pentru cinci curse de pasageri pe fluxurile de plecări externe pe oră (până la 900 de pasageri).

Fluxurile de pasageri şi cele de transport al bagajelor de cală nu se vor intersecta la acelaşi nivel.

Echipamentele de control de securitate, care sunt în conformitate cu standardele actuale şi dotează fluxurile de securitate existente, vor fi relocate şi utilizate în noul terminal, doar deficitul de utilaje fiind inclus în acest proiect.

Vor fi totodată asigurate spaţii comerciale, administrative şi tehnice.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

%ANUNTSPECIAL%
Lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 200/89/2011, aflat pe rolul Tribunalului Vaslui şi C.E.C. Bank Sucursala Vaslui, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2006, privind procedura insolvenţei, precum şi a Codului de procedură civilă, a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „GENIALUL” S.R.L. Vaslui, cu sediul în mun. Vaslui, str. Alexandru cel Bun, bl. 187, sc. C, et. 2, ap. 12, judeţul Vaslui, cât şi terenul proprietatea lui Cordunianu Tudorel, după cum urmează: Nr. crt. DENUMIRE ACTIV, ADRESA, Componenţa/Observaţii, Valoare - lei- 1. Construcţia C2 – magazin, birou, spaţiu odihnă, Loc. Secuia, com. Muntenii de Jos, jud. Vaslui, suprafaţă construită 130,96 m.p., iar terenul pe care este amplasată construcţia nu aparţine debitoarei, 24.720,00 2. Bunuri mobile, Loc. Secuia, com. Muntenii de Jos, jud. Vaslui Vitrină frigorifică Mondial Elite, Rafturi PAL, Birou-masă PAL, Raft pâine lemn, Cântar electronic, Casă de marcat Datecs MP55A, 1.165,00. Preţul de pornire la licitaţie este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform hotărârii Adunării creditorilor din data de 23.03.2021. Vânzarea prin licitaţie publică pentru bunurile debitoarei va avea loc la data de 18.06.2021, ora 1000 şi se vor organiza 5 şedinţe săptămânale, respectiv la până la data de 16.07.2021. Până la data şi ora licitaţiei, ofertanţii vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 5% din preţul de pornire al licitaţiei pentru bunurile mobile şi 2.000 lei din valoarea activului licitat, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al licitaţiei şi a caietului de sarcini, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitaţie, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Preţul caietului de sarcini este 500,00 lei pentru bunurile imobile şi 50,00 lei pentru bunurile mobile şi este obligatoriu pentru participanţii la licitaţie. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitaţie, duce la pierderea garanţiei de participare la licitaţie, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligaţia să anunţe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefonul 0335/566.035, 0727/850.575, fax 0335/814.103. Lichidator judiciar, Estconsult I.P.U.R.L. Huşi
1. Informații generale privind autoritatea contractantă, în special denumirea, codul de identificare fiscală, adresa, numărul de telefon, fax și/sau adresa de e-mail, persoană de contact: Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Zemeș, str. Principală, nr. 200, Zemeș, judeţul Bacău, telefon 0234383037, fax 023438330, email adp@zemes.ro, persoană de contact Alupei Teofil. 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie închiriat: Spațiu nr. 1 (boxă), în suprafață de 16,03 m.p., ce face parte din imobilul Piață Zemeș, strada Principală nr.160, proprietate publică a Comunei Zemeș, pentru activități economice comerț sau servicii. Închirierea se face conform H.C.L. 82/17.05.2021, si O.U.G. nr. 57/2019. 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc in Caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: de pe site-ul www.zemes.ro sau de la sediul U.A.T. Comuna Zemeș. 3.2. Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul instituției de la care se poate obține un exemplar din documentația de atribuire: Compartimentul Administrare Domeniu Public si Privat, U.A.T. Comuna Zemeș, strada Principală nr. 200, de luni până vineri, între orele 08.00-13.00. 3.3. Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 lei, se poate achita numerar la casieria UAT Comuna Zemeș. 3.4. Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 14/06/2021, ora 13.00. 4. Informații privind ofertele: 4.1. Data-limită de depunere a ofertelor: 23/06/2021, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura UAT Comuna Zemeș, strada Principală, nr. 200, județul Bacău. 4.3. Numărul de exemplare în care trebuie depusă fiecare ofertă: un exemplar. 5. Data și locul la care se va desfășura ședința publică de deschidere a ofertelor: 24/06/2020, ora 10.00, la sediul UAT Comuna Zemeș, str. Principală nr. 200, județul Bacău. 6. Denumirea, adresa, numărul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Bacău, Str. Ştefan cel Mare nr. 4, tel: 0234/514419, fax 0234/525211, email tr-bacau-info@just.ro. 7. Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate, în vederea publicării: 26/05/2021
”Granturi pentru capital de lucru” – Anunt privind finalizarea proiectului  ”Sprijinirea activitatii MORANDI LOGISTIC SRL”
15/06/2021 17:10

 Comunicat de presă 15.06.2021 Anunt privind finalizarea proiectului  ”Sprijinirea activitatii MORANDI LOGISTIC SRL”  

Accident la Centrala Cernavodă. Un muncitor a ajuns la spital
15/06/2021 13:12

Un angajat al Centralei Nucelaroelectrice Cernavodă a ajuns marti, la spital, in urma unei defectiuni la un recipient de clor de pe platforma centralei. Potrivit unui comunicat al centralei, bărbatul este in ...

ULTIMĂ ORĂ: Comisia de Muncă a Camerei Deputaților a ELIMINAT indexarea alocațiilor copiilor cu 20% de la 1 iulie și 1 ianuarie
15/06/2021 13:09

Comisia de muncă a Camerei Deputaţilor a decis marţi ca alocaţiile pentru copii să fie majorate de la 1 ianuarie 2022 cu rata inflaţiei.     Comisia pentru muncă a dat raport de adoptare i ...

Populație secretă de balene, descoperită de detectoarele de bombe nucleare
15/06/2021 12:45

Oamenii de stiintă au descoperit o populatie complet nouă de balene albastre pigmeu in Oceanul Indian. Cercetătorii au descoperit populatia de balene după ce au analizat datele acustice colectate de o rete ...

GALERIE FOTO - Cele mai spectaculoase păduri din lume
15/06/2021 11:55

Pădurea de Spini din Madagascar. Pe o insulă intesată de creaturi mai degrabă ciudate, insă superbe in unicitatea lor, Pădurea de Spini din Madagascar constituie unul din cele mai neobisnuite ecosisteme a ...

Firmele care nu respectă măsurile anti-Covid-19 vor fi SUSPENDATE
15/06/2021 11:41

Plenul Senatului a adoptat tacit, luni, proiectul de lege al Guvernului care prevede suspendarea succesivă pentru 15 şi, respectiv, 30 de zile a activităţii operatorilor economici care continuă să nu resp ...

Container încărcat cu peste 25 de tone de deșeuri, descoperit de autorități în Portul Constanța Sud Agigea. Containerul sosie din Germania
15/06/2021 11:38

Autoritătile au depistat in Portul Constanta Sud Agigea un container cu peste 25 de tone de deseuri – cauciuc, care urmau să fie importante in Romania fără respectarea prevederilor legale. Container ...

Minivacanța de Rusalii
15/06/2021 10:57

Următoarea minivacantă pentru unii salariati romani va fi de Rusalii, mai exact in perioada 19-21 iunie. În acest an, potrivit calendarului ortodox, Rusaliile sunt prăznuite la 50 de zile de la Î ...

Sprijin financiar de 5,52 miliarde de dolari pentru compania aeriană Emirates
15/06/2021 10:51

Compania aeriană Emirates a anunţat marţi că autorităţile de Dubai sunt decise să o sprijine pe perioada crizei coronavirusului, in condiţiile in care transportatorul aerian a inregistrat primele sale p ...

Gata cu grătarele! Carnea de porc se va scumpi cu 25 la sută
15/06/2021 09:11

Producătorii de carne de porc estimează o creştere a preţului cărnii de 25% in 2021 comparativ cu 2020, in contextul in care pesta porcină africană evoluează pe teritoriul Romaniei şi importurile de ca ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei