Runaway: A Road Adventure Review
Dimensiune font:
Runaway: A Road Adventure Review
Spre bucuria fanilor genului adventure, Syberia a demonstrat anul trecut ca acest gen nu a disparut inca din preferintele jucatorilor. De altfel, chiar si LucasArts, considerati pe buna dreptate unul dintre parintii jocurilor adventure, au dezvaluit in mai, respectiv august 2002, ca se lucreaza la continuari ale jocurilor Sam & Max si Full Throttle, titluri ce au aparut in 1993, respectiv in 1995. Din pacate, LucasArts au anuntat ca realizarea lui Full Throttle 2: Hell On Wheels a fost oprita. Si vestile proaste nu se opresc aici, caci Microids au amanat pana 2004 lansarea lui Syberia 2, dorindu-se ca versiunea pentru PC sa apara concomitent cu cele pentru PlayStation 2 si Xbox. Pe de o parte, in aceasta toamna vom putea juca mai multe titluri adventure: Broken Sword: The Sleeping Dragon, Forever Worlds, The Egyptian Prophecy, Crystal Key II: The Far Realm sau Mysterious Journey: Chameleon (Schizm 2). Pe de alta parte, singurul joc adventure bunicel aparut in acest an a fost Post Mortem care, la o analiza mai atenta, nu rezista totusi comparatiei cu clasici ai genului cum ar fi The Longest Journey sau seria Monkey Island.
Spre deosebire de celalalte titluri ale genului, Runaway: A Road Adventure incepe intr-un mod destul de neobisnuit: personajul principal, Brian Basco incepe sa isi depene povestea intr-o maniera asemanatoare cu cea a vedetelor hollywoodiene invitate in talk-show-urile TV. Proaspat posesor al unei diplome in fizica, Brian este invitat de catre profesorul Silva sa isi continue studiile la Berkeley, California. In loc sa se indrepte direct spre destinatie, el decide sa ridice personal cartea comandata de la biblioteca centrala din Mahattan pe care trebuia sa o primeasca prin posta. O clipa de neatentie si Brian accidenteaza o tanara aparuta brusc in fata masinii sale. Grabit sa o duca la cel mai apropiat spital, nu ii observa pe cei doi gangsteri care o urmareau pe fata. La spital, Gina ii povesteste lui Brian ca este urmarita de fratii Sandretii deoarece a fost descoperita asistand la moartea tatalui ei, moarte ce a survenit fiind interogat de gangsteri datorita unui crucifix pe care acesta i-l daduse ei cu putin timp in uma. Confirmand inca o data zicala ca orice barbat este impins de la spate de o femeie, Brian nu rezista tentatiei de a o ajuta pe frumoasa Gina sa incerce sa scape de gangsteri si sa afle ce rol joaca in toata povestea misteriosul crucifix.
De-a lungul unor locatii ca New York, Chicago sau un oras fantoma aflat in mijlocul desertului, Brian va inalni personaje fie tipice genului adventure, fie de-a dreptul pitoresti si va fi pus in situatii limita care ii vor dezvalui, atat lui, cat si noua, ca poseda calitati nebanuite. Intelegem ca un om reactioneaza neobisnuit in cazuri neobisnuite, insa este de-a dreptul inexplicabila metamorfoza lui Brian care, pe parcursul jocului, se transforma din studentul tocilar cu ochelari si o frizura caracteristica intr-un tip dezghetat, spontan si cu lipici la femei. Nu imi inchipuiam ca si in jocurile video impactul pe care il poate avea niste forme voluptoase feminine asupra unui barbat este la fel de puternic ca si in realitate.
Seria Monkey Island a constituit sursa de inspiratie si pentru spaniolii de la Pendulo Studios, caci si in Runaway, desi sunt statice, decorurile sunt extrem de detaliat desenate, incantand ochiul. De mentionat ca doar in aparenta Runaway este un joc in intregime 2D. Cu ajutorul unei tehnologii numita Non-Photorealistic Rendering, personajele si obiectele sunt prerenderizate mai intai in 3D, avand in final o forma finala bidimensionala.
Grafica detaliata isi are insa si neajunsurile sale. Este posibil ca de foarte multe ori sa nu puteti avansa in joc datorita obiectului pe care nu l-ati putut gasi din cauza ca nu ati cercetat pixel cu pixel fiecare ecran. Este adevarat ca Brian va va da uneori diverse indicii, insa este la fel de adevarat ca producatorii puteau face in asa fel incat obiectele sa iasa in evidenta, implementand eventual in acest scop doua nivele de dificultate. Sa spunem insa ca sunteti un fan al genului adventure si ca veti cerceta atent fiecare coltisor din joc, dar, chiar si asa, veti fi foarte tentanti sa il terminati cu ajutorul unui walkthrough datorita dificultatii puzzle-urilor. Pe langa faptul ca unele puzzle-uri nu sunt deloc intuitive ceea ce va poate determina sa combinati aleatoriu item-uri si ca nu exista mai multe cai de rezolvare a lor, anumite obiecte nu le veti putea gasi decat doar la un anumit moment, astfel ca va trebui sa luati la puricat cel putin inca o data fiecare pixel. Si spun cel putin odata, deoarece au fost situatii in care am gasit doua obiecte in acelasi loc, insa accesibile doar la intervale diferite de timp. Din fericire, nu exista puzzle-uri contra timp si nu puteti muri in nici un chip. De asemenea, pentru a termina jocul, este indicat sa vorbiti cu fiecare personaj in parte si sa fiti atenti atenti la ceea ce au de spus.
Runaway: A Road Adventure se intinde pe trei cd-uri datorita faptului ca toate dialogurile sunt vorbite. Exista doar o usoara sincronizare a buzelor cu vocile, dar este scuzabila daca luam in considerare ca jocul a aparut localizat in mai multe limbi. Ceea iese insa in evidenta este coloana sonora. Desi nici muzica specific ambientala genului adventure nu este rea, punctul forte il reprezinta melodia intepretata de Vera Domíngez, vocea feminina a formatiei Liquor, melodie ce poate fi ascultata de-a lungul jocului in diverse variante, de la blues, pana la pop si tehno.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau