CNAS introduce noi reguli privind asistența medicală

stetoscop

Dimensiune font:

| 04-03-2021 12:15

 

Casa Naționala de Asigurări de Sănătate a publicat pe pagina sa oficială proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, tehnologiilor şi dispozitivelor asistive în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2021-2022.
Proiectul are ca scop asigurarea unui acces mai bun la serviciile medicale de prevenţie, precum şi la serviciile medicale necesare pentru diagnosticarea, tratamentul şi monitorizarea afecţiunilor. „Proiectul urmăreşte să susţină inversarea piramidei serviciilor de asistenţă medicală, prin creşterea ponderii serviciilor acordate în medicina primară şi în ambulatoriul de specialitate şi reducerea internărilor nejustificate care ar putea fi tratate în condiţii de siguranţă şi în ambulatoriu sau de către medicii de familie. Proiectul introduce noi servicii acordate în asistenţa medicală primară şi în ambulatoriul de specialitate - consultaţiile acordate la distanţă pentru pacienţii cu afecţiuni cronice, terapii psihiatrice şi servicii conexe actului medical furnizate de psiholog şi logoped”, se arată într-un comunicat al CNAS.

Prin proiectul de act normativ se oferă posibilitatea pacienţilor să ridice medicamentele prescrise de la orice farmacie, indiferent dacă aceasta se află sau nu în relaţie contractuală cu aceeaşi casă de asigurări de sănătate cu care este şi medicul prescriptor, cu excepţia medicamentelor care fac obiectul contractelor cost-volum-rezultat, care se eliberează indiferent de casa de asigurări de sănătate în evidenţa căreia de află asiguratul, cu condiţia ca furnizorul de medicamente să fie în contract cu aceeaşi casă de asigurări de sănătate cu care se află şi medicul care a emis prescripţia medicală.

Pentru bolnavii cu boli cronice stabilizate şi cu schemă terapeutică stabilă medicii din spital pot prescrie pacienţilor, la externare, medicamente pentru o perioadă de până la 90/91/92 de zile, aşa cum era reglementat pentru medicii de familie şi medicii de specialitate din specialităţile clinice aflaţi în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate, cu excepţia medicamentelor ce fac obiectul contractelor cost-volum/cost-volum-rezultat, pentru care perioada de prescriere se menţine până la 30/31 de zile.

Atât în pachetul minimal de servicii medicale, cât şi în pachetul de bază, se propune introducerea consultaţiilor la domiciliu pentru urmărirea lăuzei la 4 săptămâni de la naştere, în plus faţă de consultaţia la domiciliu la externarea din maternitate.

Facilităţi pentru medicii nou-veniţi într-o localitate

Proiectul mai propune ca medicii nou-veniţi într-o localitate din mediul rural deficitară în asigurarea asistenţei medicale să rămână în contract cu casa de asigurări de sănătate, chiar dacă după primele 6 luni de funcţionare a cabinetului medical nu s-a reuşit înscrierea numărului minim de persoane asigurate pe lista proprie.

Dacă în prezent îngrijirile paliative în ambulatoriu pot fi acordate de medicii specialişti care lucrează exclusiv în această activitate, proiectul propune ca acest tip de îngrijiri să poată fi acordate şi de către medicii specialişti care au obţinut competenţa/atestat în studii complementare pentru îngrijiri paliative şi care pot acorda în paralel şi serviciile medicale aferente specialităţii lor, conform unui program de lucru asumat prin contractul încheiat cu casa de asigurări de sănătate.
Pentru asigurarea unui acces mai bun la serviciile medicale paraclinice, proiectul prevede ca furnizorii care acordă servicii medicale pentru specialitatea medicină fizică şi de reabilitare să poată acorda şi servicii medicale paraclinice - ecografii, care vor fi suportate din fondul alocat serviciilor medicale paraclinice, în baza unui act adiţional încheiat la contractul cu casa de asigurări de sănătate.

CNAS va publica în scurt timp calendarul consultărilor cu partenerii de dialog social, astfel încât forma finală a proiectului de Contract-cadru să fie definitivată în timp util, iar proiectul de act normativ să fie supus aprobării Guvernului până la data de 1 iunie 2021, urmând a fi implementat începând cu data de 1 iulie 2021. Nicoleta ZANCU

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

%ANUNTSPECIAL%
Ziarul Evenimentul angajeaza: Economist Senior / Director Economic Poti fi persoana potrivita daca: - Ai cunostinte solide in domeniul contabilitatii si consultantei fiscale, declaratii fiscale, bilanturi, gestiune si operatii cu personalul, obligatoriu Expert contabil, membru CECCAR activ; - Detii o experienta de minim 5 ani in domeniul contabilitatii societatilor comerciale; - Ai cunostinte avansate ale programului Nexus si al pachetului Office; - Detii o forma juridica de organizare (constituie un avantaj). Descrierea jobului: - Organizarea, conducerea si controlul activitatilor financiar-contabile prin care se asigura evidentierea contabilitatii potrivit conditiilor legale. Inregistrarea si reflectarea in expresie valorica a proceselor economice din cadrul societatii. Elaborarea si propunerea spre aprobare a masurilor de imbunatatire a activitatii economico-financiare a societatii; - Coordonarea echipei din subordine. Responsabilitati: - Coordoneaza, verifica si raspunde de activitatea financiar-contabila a companiei; - Inregistreaza si asigura reflectarea in contabilitatea financiara a operatiunilor derulate de societate si a documentelor fiscal in conformitate cu reglementarile in vigoare; - Vigilenta cu privire la riscuri financiare/legale/de business; Se informeaza permanent de legislatia din domeniul financiar-contabil si transmite informatiile necesare subordonatilor, dar si managementului companiei; Intocmeste la timp si in conformitate cu dispozitiile legale, balantele de verificare, situatiile lunare, trimestriale, semestriale si anuale (declaratii catre ANAF); Asigura platile la termen a sumelor care intra in responsabilitatea firmei fata de bugetul de stat, fata de terti, conform prioritatilor stabilite de conducerea companiei; Evidenta contabila a conturilor de furnizori si client; Realizarea analizelor economice-financiare / alte rapoarte catre managementul companiei; Asigura arhivarea documentelor aferente inregistrarilor contabile; Supervizarea implementarii procedurilor de contabilitate cu ajutorul programului informational. Conditii: - Se asigura intr-un mediu ambiant, birou privat; - Colectiv tanar si bine pregatit; - Program de lucru: luni-vineri, flexibil intre 6-8 ore/zi. - Salar brut 3.500-4.000 RON/Luna. CV pe office@ziarulevenimentul.ro # 0744299159
Persoanele care doresc să se vaccineze direct, fără o programare, se pot prezenta în centrele cu ser AstraZeneca
13/04/2021 15:05

Persoanele care doresc să se vaccineze direct, fără o programare, se pot prezenta in centrele cu ser AstraZeneca in care nu sunt ocupate toate locurile, a declarat preşedintele Comitetului naţional de coor ...

 Fulgii de drojdie uscată inactivă normalizează glicemia
13/04/2021 14:56

Fulgii de drojdie uscată inactivă sunt o sursă vegană sănătoasă de proteine, fibre şi vitaminele edin complexul B. Aroma acestora, asemănătoare branzei, le fac produsul ideal pentru a fi adăugat in ...

Au început audierile în cazul celor trei morți de la Spitalului
13/04/2021 13:49

Managerul Spitalului "Victor Babeş", o doctoriţă şi un angajat al personalului tehnic au fost audiaţi de anchetatori după tragedia in urma căreia au murit trei persoane, urmand ca marţi să fi ...

Cum funcţionează cocktailul de anticorpi de la Regeneron
13/04/2021 13:39

Administrat prin injecţie subcutanată, intr-o doză de 1.200 mg, tratamentul a redus riscul de infecţie simptomatică cu 81% la pacienţii care nu erau infectaţi la momentul la care au inceput studiile. ...

Fluxuri noi de vaccinare la Iași. Serul Moderna, în trei centre în loc de AstraZeneca
13/04/2021 12:23

Campania de vaccinare in judetul Iasi continuă cu un ritm constant. S-au depăsit 161.000 de doze administrate – peste 90.000 de oameni au primit prima doză si mai mult de 70.000 de persoane au făcut ...

Cum să faci față cu brio situațiilor stresante și întâmplărilor neprevăzute
13/04/2021 12:21

Cum să faci fată cu brio situatiilor stresante si intamplărilor neprevăzute   Adaptabilitatea este esentială pentru a face fată situatiilor stresante si intamplărilor neprevăzute. Sunt mult ...

Anchetă după TRAGEDIA de la Spitalul „Victor Babeș
13/04/2021 11:13

Politia Capitalei a transmis, marti dimineată, un comunicat referitor la tragedia de la Spitalul Victor Babes. Politistii spun că a fost efectuată cercetarea la fata locului, unitatea mobilă fiind sigilată ...

Greşeala cea mai mare e să stai acasă, să ai COVID-19 şi să aştepţi până nu mai poţi respira
13/04/2021 11:09

Secretarul de stat Raed Arafat, seful DSU, a declarat, luni noapte, că in ultima vreme s-au petrecut mai multe tragedii in spitalele din Romania, si a făcut referire la incendiile de la Piatra Neamt si &rdq ...

Capacitatea de vaccinre a ajuns la 115.000 persoane/zi
13/04/2021 11:07

Prim-ministrul Florin Ciţu punctează faptul că incepand de marţi capacitatea de vaccinare la nivel naţional a ajuns la 115.000 de persoane pe zi şi reia apelul ca toţi romanii să se vaccineze, subliniin ...

Măsuri în România: vaccinare cu AstraZeneca la liber și fără programare
13/04/2021 10:42

Persoanele care vor să se vaccineze cu AstraZeneca nu mai au nevoie de programare pentru a putea să-si administreze o doză. Măsura vine in contextul in care interesul pentru AstraZeneca in Romania a scăzut ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei