1gripa

Dimensiune font:

Epidemia de gripă bate la uşă!

| 19-01-2019 00:00

* ieri, încă o persoană a murit, la Iaşi, din cauza gripei, numărul celor decedaţi în urma acestei boli ajungând la 15, la nivel naţional * specialiştii recomandă triajul epidemiologic zilnic în orice tip de colectivitate, inclusiv pentru personalul medico-sanitar şi auxiliar, cu scoaterea temporară din colectivitate a celor depistaţi cu simptomatologie respiratorie * cele 1.300.000 doze de vaccin antigripal repartizate în teritoriu sunt pe terminate, iar Ministerul Sănătăţii intenţionează achiziţionarea unei noi tranşe

Conform raportărilor INSP, săptămâna trecută numărul cazurilor de infecţii respiratorii acute a crescut cu peste 20% faţă de nivelul aşteptat. În urma acestor date, specialiştii au declarat debutul sezonului gripal, determinat de caracterul epidemic al ultimei săptămâni. „Ne putem aştepta la o creştere semnificativă a numărului de îmbolnăviri în următoarele săptămâni. Am cerut autorităţilor de sănătate publică locale să monitorizeze evoluţia situaţiei epidemiologice la nivel judeţean. Inspectoratele şcolare, vor recomandă triajele epidemiologice zilnice în colectivităţi – şcoli, grădiniţe, creşe. Direcţiile de Sănătate Publică vor fi informate zilnic asupra numărului de îmbolnăviri depistate, pentru a realiza o evaluare locală şi a stabili măsurile necesare pentru limitarea răspândirii virusului gripal”, a declarat Sorina Pintea, ministrul Sănătăţii.

Numărul total de viroze respiratorii acute în săptămâna precedentă a fost de 90.963, cu 21,3% mai mare faţă de 2018.

Săptămâna trecută s-au înregistrat 1.155 cazuri de gripă clinică, faţă de 80 cazuri în 2018 în aceeaşi perioadă a anului trecut .

15 morţi cauzate de gripă

Ieri, încă o persoană a murit din cauza gripei, numărul celor decedaţi în urma acestei boli ajungând la 15, potrivit Centrului Naţional de Supraveghere şi Control al Bolilor Transmisibile din cadrul Institutului Naţional de Sănătate Publică.
Ultima persoan
ă care a decedat la Spitalul de Boli Infecţioase din Iaşi din cauza virusului gripal, victima nefiind imunizată împotriva gripei. Potrivit managerului Spitalul de Boli Infecţioase din Iaşi, Carmen Dorobăţ, este vorba despre un bărbat din Iaşi, în vârstă de 67 de ani, care suferea şi de alte probleme de sănătate, dar care nu era vaccinat antigripal. Bărbatul a fost internat două zile în Secţia de Terapie Intensivă a spitalului.

Medicii epidemiologi spun că şi în această perioadă vaccinarea antigripală este eficientă, făcând un apel în special la persoanele aflate în categoriile de risc să se imunizeze. La acest capitol ar putea însă apărea unele probleme în perioada următoare, dat fiind faptul că în acest sezon, majoritatea persoanelor aflate în grupele de risc au ţinut cont de recomandările medicilor şi s-au vaccinat la timp împotriva gripei, astfel că stocul asigurat de Ministerul Sănătăţii la începutul sezonului este pe sfârşite. Întrucât nu au mai fost probleme cu aprovizionarea, la fel ca în anii precedenţi, când campania de vaccinare a început chiar şi pe la jumătatea lunii noiembrie, în acest sezon, dozele de vaccin au ajuns la timp la DSP-uri şi medicii de familie, astfel că imunizarea a putut fi începută chiar înainte de termen. Aşa se explică faptul că cele un milion de doze repartizate în teritoriu s-au epuizat încă înainte de finale lui 2018, Ministerul Sănătăţii suplimentând stocul iniţial cu încă 300.000 de doze. Ultimele date indică faptul că numărul persoanelor imunizate depăşeşte 1.200.000, astfel că dozele care mai sunt disponibile pentru imunizarea gratuită a persoanelor din categoriile de risc sunt sub 100.000.

Procentul de imunizare este foarte mic în cazul populaţiei

Dacă în cazul persoanelor aflate în categoriile de risc acoperirea vaccinală este satisfăcătoare, procentul de imunizare este foarte mic în cazul populaţiei care nu intră în aceste categorii. Şi în cazul acestora este recomandată vaccinarea, mai ales în această perioadă de circulaţie mai intensă a virusului, însă majoritatea nu ţin cont de acest fapt, poate şi din cauză că trebuie să îşi cumpere vaccinul din farmacie.

În aceste condiţii, Sorina Pintea a anunţat că, în cazul în care va fi nevoie, Ministerul Sănătăţii va achiziţiona o nouă tranşă de vaccin gripal şi că nu va fi nicio problemă în acest sens, existând un acord-cadru cu furnizorul, valabil până în luna noiembrie. „Am discutat cu cei de la Asistenţă medicală din cadrul Ministerului Sănătăţii şi am solicitat cererile concrete pe care medicii de familie le-au mai făcut sau le vor mai face în continuare DSP-urilor, pentru că la începutul sezonului eu am mai declarat foarte clar că am suplimentat numărul de doze de vaccin antigripal cu 300.000 şi, dacă ar mai exista estimări care să mă facă să suplimentez aceste doze, eu aştept cererile. Ministerul Sănătăţii are un acord-cadru valabil până în luna noiembrie cu furnizorul de vaccin antigripal, deci, teoretic, aştept cererile medicilor de familie, Direcţiilor de Sănătate Publică, dar cu încadrare în acel acord-cadru. Vom verifica să vedem cele 100.000 de doze rămase în stoc dacă mai există, dacă au fost distribuite, ce s-a întâmplat cu ele”, a declarat ministrul Sănătăţii. Numărul dozelor de vaccin gripal a crescut în ultimii ani de la 640.000 de doze achiziţionate în 2016 la 1.020.000 de doze în 2017 şi 1.300.000 în 2018.

Recomandările specialiştilor

De asemenea, specialiştii recomandă triajul epidemiologic zilnic în orice tip de colectivitate, inclusiv pentru personalul medico-sanitar şi auxiliar, cu scoaterea temporară din colectivitate a celor depistaţi cu simptomatologie respiratorie.

Ministrul Sănătăţii a făcut un apel şi către populaţie pentru aplicarea cu rigurozitate a recomandărilor specialiştilor pentru evitarea îmbolnăvirilor şi a răspândiri virusului gripal:

* Consultarea medicului de familie pentru simptome care sugerează gripa şi care poate stabili o eventuală indicaţie pentru spitalizare;

* Izolarea voluntară la domiciliu a persoanelor care prezintă simptomatologie asemănătoare gripei;

* Respectarea etichetei tusei si strănutului (utilizarea de batiste de unica utilizare sau tuse/strănut la nivelul părţii interne a articulaţiei cotului);

* Igiena adecvată a mâinilor, în vederea reducerii răspândirii virusului;

* Purtarea echipamentului de protecţie adecvat (măşti, mănuşi, halate) de către vizitatori şi personalul medical;

* Continuarea vaccinării antigripale.

În funcţie de situaţia epidemiologică din fiecare zonă, unităţile sanitare sunt responsabile să introducă limitarea accesului vizitatorilor în spitale, în special în secţiile cu risc crescut. Nicoleta ZANCU

 

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

 

 

 

ULTIMA ORA

 

 

 

 

 

 

ANUNŢ DE VÂNZARE S.C. Remat S.A. Iaşi, cu sediul în mun. Iaşi, str. Aurel Vlaicu, nr. 88, jud. Iaşi, nr. de înreg. O.R.C. J22/286/1991, C.U.I. RO1977144, S.C. Nefero-Com S.R.L. Iasi, cu sediul social în mun. Iaşi, b-dul Chimiei, nr. 14, jud. Iaşi, CUI 14413970, nr. de înregistrare la O.R.C. J22/430/2003, prin lichidator judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în data de 07.03.2019, ora 12.00, a următoarelor active: Nr. activ - Descriere comercială - Valoare de evaluare (lei, fără T.V.A.) - Valoare de pornire (lei, fără T.V.A.) Activ nr. 33-3 - Proprietate imobiliară - Fost centru colectare Remat (punct de lucru Suceava) cu teren în suprafaţă totală de 30.122 mp, construcţii în suprafaţă de 2.300,24 mp. şi platformă betonată, situat în mun. Suceava, Calea Unirii, nr. 31A, jud. Suceava zona industrială, vizavi de Piaţa Agroalimentară şi în apropierea unora dintre cele mai importante lanţuri de magazine– Carrefour, Leroy Merlin, Dedeman, fiind pretabil la activităţi de producţie, depozitare, industriale, logistice, utilităţi. Proprietatea este formată din: Activ 33 aparţinând Remat S.A. - în următoarea componenţă: Teren intravilan construit la locul numit "După Gară", în mun. Suceava, Calea Unirii, nr. 31A, jud. Suceava, St teren-23.168 m.p., St construită-794,53 m.p., regim de înălţime: P, P+1, cu echipamente, linie CF industrială, platformă betonată (100%), împrejmuit, învecinat cu S.C. Muha S.R.L., zona CFR-S.C. Mobstrat S.A., propr. particulare, deschidere la Calea Unirii aprox. 200 m.l.; Identif. imobil: suprafaţă de 20.668 m.p., nr. cds. 1629/1 al C.F. nr. 826/Burdujeni (nr. C.F. nou 36481/mun. Suceava); suprafaţă de 700 m.p., nr. cds. 4950 al C.F. 37146 (provenită din conversia de pe hârtie a C.F. nr. 5758 Burdujeni); suprafaţa de 600 m.p., nr. cds. 4706/1 al C.F. 37367 (provenită din conversia de pe hârtie a C.F. nr. 5987 Burdujeni) a localităţii Suceava; suprafaţă de 1.200 m.p., nr. cds. 334 al C.F. 37375 (provenită din conversia de pe hârtie a C.F. nr. 559 Burdujeni) a localităţii Suceava; şi Activ 3 aparţinând Nefero-Com S.R.L. în următoarea componenţă - Teren intravilan, St. 6.954 mp şi Clădiri industriale, St. construită 1.505,71 mp, amplasate în mun. Suceava, Calea Unirii, nr. 31 A, jud. Suceava (Zona industrială "Valea Sucevei", în spatele MES, vis-a-vis de Piaţa Angro), dispune de utilităţi, proprietatea este învecinată la NE – drum acces, SE – proprietate particulară, accesul se face pe Calea Unirii, pretabilă pentru activităţi industriale, compusă din: C1 – Hală Atelier St. utilă 1.428,71 mp, parter, 10 încăperi; C2 – Centrală Termică, St. utilă 77 mp; Platformă betonată, St. 5.449 mp. (CF. ned. nr. 5776/Suceava, nr. cad. 1629/2) - 7.814.200,00 lei - 2.950.770,00 lei Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data 06.03.2019 ora 12.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, C.P. 700221, jud. Iaşi. Licitaţia va avea loc la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, c.p. 700221, jud. Iaşi, pe data de 07.03.2019, ora 12.00 şi se va desfăşura în conformitate cu prevederile legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei şi ale regulamentului de vânzare aprobat de Adunarea Creditorilor. Bunurile se vând libere de sarcini. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare, precum şi condiţiile de participare (inclusiv condiţia prezentării dovezii de depunere a garanţiei de participare în valoare de 10% din valoarea de pornire a licitaţiei), sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, C.P. 700221, jud. Iaşi, în fiecare zi de luni până vineri, orele 09.00–16.00, până pe data de 06.03.2019, ora 12.00, în baza unei cereri prealabile (24 de ore). Relaţii suplimentare se pot obţine la telefoanele: Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L.: tel. 0232/243864, 0758049904, 0751083082, fax: 0232/212231 email: vanzari@insolventa.ro Lichidator judiciar, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L.
ANUNŢ privind organizarea licitaţiei deschise în vederea atribuirii în folosinţă a PARCELELOR disponibile în perimetrul Parcului Industrial Miroslava. În conformitate cu legislaţia în vigoare şi în baza hotărârii Consiliului Local al comunei Miroslava, anexa 1 la HCL nr. 15 din 28.01.2016 privind aprobarea încheierii contractului de administrare al Parcului Industrial Miroslava între Comuna Miroslava şi SC Miroslava Industrial Parc SRL. SC MIROSLAVA INDUSTRIAL PARC SRL (societatea administrator a Parcului Industrial), cu sediul în judeţul Iaşi, comuna Miroslava, str. C. Langa, nr. 93, organizează în data de 01.03.2019, ora 11.00, licitaţie publică deschisă cu strigare în vederea atribuirii în folosinţă a mai multor parcele de teren cu următoarele suprafeţe: 2000mp, 19.331mp, 5051mp, 8537mp, 5000mp, 2000mp, 2700mp. Terenul este localizat în comuna Miroslava, sat Brătuleni, T14, şi face parte din Parcul Industrial Miroslava. Destinaţia parcelelor o reprezintă construcţia de hale/clădiri pentru activităţi de producţie şi/sau servicii. Durata maximă a contractului de folosinţă a parcelelor este de maxim 49 de ani de la data semnării contractului. Redevenţa minimă de pornire este de 0,9 euro/mp/an, preţ cu TVA inclus. Garanţia de participare la licitaţie este de 10.000 lei şi se depune/transferă în contul nr. RO03BRDE240SV10705792400 deschis în lei la BRD G.S.G. S.A. numele SC MIROSLAVA INDUSTRIAL PARC SRL. Documentaţia de licitaţie este disponibilă pe site-ul SC Miroslava Industrial Parc SRL www.miroslavaindustrial.ro sau la sediul SC Miroslava Industrial Parc SRL situat în sat Bratuleni, strada Basarabia nr. 4 Centrul de Afaceri World Vision Center, comuna Miroslava, judeţul Iaşi. Depunerea ofertelor se va face în perioada 18.02-27.02.2019, între orele 10.00-15.00 la punctul de lucru SC Miroslava Industrial Parc SRL situat în sat Bratuleni, strada Basarabia nr. 4 Centrul de Afaceri World Vision Center, comuna Miroslava, judeţul Iaşi. Evaluarea dosarelor şi ofertele publice se vor face în prezenţa ofertanţilor şi a comisiei de evaluare şi selecţie a ofertelor în data de 01.03.2019, ora 11.00, la punctul de lucru SC Miroslava Industrial Parc SRL din sat Bratuleni, strada Basarabia nr. 4 Centrul de Afaceri World Vision Center, comuna Miroslava, judeţul Iaşi. Perioada pentru care ofertanţii rămân angajaţi cu privire la termenii ofertei lor: minim 60 de zile. Relaţii suplimentare şi alte informaţii pot fi obţinute la sediul SC Miroslava Industrial Parc SRL, la numărul de telefon 0748663344 sau la adresa de mail office@miroslavaindustrial.ro
ALFA & OMEGA INSOLV IPURL, lichidator judiciar al debitoarei SC GANESHA DREAM S.R.L. – societate în faliment, dosar nr.4176/99/2017 aflat pe rolul Tribunalului Iaşi–Faliment, în temeiul dispoziţiilor Legii nr.85/2014, vinde prin licitaţie publică competitivă cu strigare următoarele bunuri: 1. Bun imobil – proprietate agroindustrială, (tip "ferma creştere suine") situată în extravilanul Com. Ibăneşti, punctul Condrea, T119, P3068/7; 3068/8, Jud. Vaslui, format din teren extravilan în sup. de 8.432 mp, Construcţia C1 în sup. de 98 mp, Construcţia C2 în sup. de 720 mp şi Construcţia C3 în sup. de 720 mp, dotate cu echipamente interior grajd creştere suine şi panouri fotovoltaice - Preţ de pornire 65% din valoarea de piaţă stabilită prin raportul de evaluare - 246.716 Euro (exclusiv TVA). 2. Bunuri mobile conform Raport de evaluare - Preţ de pornire 65% din valoarea de piaţă stabilită prin raportul de evaluare, astfel: Nr crt - Denumirea bunurilor - Buc - Preţ de pornire Lei – fără TVA 1 - Tractor DEUTZ-FAHR model AGROTON L720 DCR, fabricaţie 2012, nr. de identificare ZKDJ5904W0LD10250, serie motor 10999830 - 1 - 199.000 2 - Vidanja TESTORE model C160, fabricaţie 2015 - 1 - 50.895 3 - Semănătoare de plante praşitoare MA/AG PRECISA REALE D 6R, fabricaţie 2014, nr. de identificare 2141001 - 1 - 35.443 Licitaţiiile vor avea loc în zilele de 01,08,15 şi 22.03.2019 ora 12.00, la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iaşi, str. Sf.Lazăr, nr.4, bl.Peneş Curcanu, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr.13, Jud.Iaşi, Complex de Birouri "NH BUSINESS", putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă care va conţine: - cerere de participare la licitaţie; - dovada achitării taxei de participare de 2.000 lei; - dovada achitării caietului de sarcini de 1.000 lei fără TVA–pentru bunul imobil; - dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, sumă care se va achita în contul colector deschis pe numele debitoarei la First Bank; - actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxa de participare şi contravaloarea caietului de sarcini se vor achita în contul lichidatorului judiciar deschis la First Bank. În cazul în care creditorul garantat First Bank S.A. îşi exprimă intenţia de a adjudeca în contul creanţei bunul imobil, acesta va putea participa la licitaţiile organizate fără alte cheltuieli (taxă de participare la licitaţie, caiet de sarcini, cauţiunea de 10% etc.) şi fără a fi necesar a prezenta documentele de participare. Creditorul garantat poate adjudeca în contul creanţei bunul asupra căruia poartă garanţia sa la un preţ care se încadrează în strategia de valorificare aprobată de către creditori. Ofertele se vor depune la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iaşi, str. Sf.Lazăr, nr.4, bl. Peneş Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr.13, Jud. Iaşi, cel târziu cu 1 zi lucrătoare înainte de ziua licitaţiei, până la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului în termenul stabilit de 30 zile calendaristice de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, sub sancţiunea decăderii, se va adresa lichidatorului judiciar şi va face dovada până în ziua licitaţei. Informaţii suplimentare la biroul lichidatorului judiciar sau tel: 0744520508, 0744994490; fax: 0332/814773, e-mail: alfa.omega.insolv@gmail.com
Bilanț sumbru: 131 de persoane au murit din cauza gripei
18/02/2019 13:11

Ultimele trei persoane care au murit din această cauză sunt doi bărbaţi - unul de 58 de ani din Prahova, altul de 44 de ani din Bihor - şi o femeie de 78 de ani din Constanţa. În toate aceste cazuri ...

Fumatorii au sanse mai mici de a supravietui cancerului de piele
18/02/2019 11:41

Pacientii diagnosticati cu melanom, avand dependenta tabagica in antecedente, au cu 40% mai putine sanse de a supravietui acestei afectiuni in comparatie cu persoanele care nu au fumat niciodata, a descoperit s ...

Ce se intampla daca se scoate brusc fluorul din apa de baut. S-a intamplat intr-un oras in Alaska
17/02/2019 11:30

 Medicii stomatologi spun ca fluorul din apa de baut de la robinet are efect protector asupra danturii, insa nu sunt intotdeauna crezuti. Intr-un oras din Alaska, dupa ce populatia a decis prin vot ca n ...

REVOLTĂTOR Magazinele ne mint că ne vând brânză, dar ne dau grăsimi hidrogenate: Descoperirile făcute de Ministerul Agriculturii la controale
16/02/2019 18:29

Substituirea produselor obţinute din lapte cu grăsimi hidrogenate şi dezinformarea consumatorilor au atras amenzi in valoare de 855.000 lei pentru 110 dintr-un total de 284 de unităţi controlate in perioad ...

Numărul persoanelor decedate din cauza gripei a crescut la 128
16/02/2019 14:32

 O femeie in varstă de 27 de ani, din Prahova, a murit, sambătă, din cauza gripei, crescand astfel bilantul deceselor confirmate cu virus gripal la 128, informează Centrul National de Supraveghere si C ...

Toţi medicii din România vor fi verificaţi, în urma cazurilor scandaloase din ultima perioadă
16/02/2019 14:19

 Colegiul Medicilor din Romania şi Ministerul Sănătăţii au incheiat un protocol de colaborare, prin care se obligă să verifice riguos documentele şi statutul medicilor care profesează in spitalele ...

S-a mai descoperit un efect al pilulei contraceptive
16/02/2019 14:17

 Anticonceptionalele sunt pe piata de aproape 60 de ani si aproximativ 100 de milioane de femei recurg la ele in principal pentru a se pazi de o sarcina nedorita. Insa asta nu inseamna ca se stie totul des ...

Canabisul, legalizat în scop terapeutic
16/02/2019 09:20

 Un amendament la legea naţională asupra drogurilor şi substanţelor psihotrope autorizează acum importarea de seminţe şi de plante de canabis destinate cultivării in scopuri terapeutice. Legea ofe ...

Telefoanele mobile, invinovatite pentru criza sanatatii mintale
15/02/2019 20:09

Inaintea unui forum dedicat sanatatii mintale desfasurat vineri in Adelaide, Patrick McGorry a declarat ca rata cazurilor de anxietate si depresie a crescut odata cu introducerea si raspandirea telefoanelor tip ...

Lidl retrage de la vânzare fulgi de cocos. Produsul conține dioxid de sulf nedeclarat pe etichetă
15/02/2019 19:16

 Lidl a anuntat că retrage de la vanzare produsul "Belbake Fulgi nucă cocos", după ce s-a constatat că acesta conţine conservantul dioxid de sulf nedeclarat pe etichetă. Potrivit anunt ...