Rolul povestilor in educatia copiilor
Dimensiune font:
„Sprijinirea familiilor si a vietii de familie face parte din politica Disney Junior-o destinatie de continuturi multi-platforma ce se adreseaza copiilor cu vârste între doi si sapte ani-si reprezinta un angajament care merge dincolo de ecrane”, ne explica Nancy Kanter, Senior Vice President, Original Programming, Disney Junior Worldwide.
„Televizorul poate fi un punct de plecare pentru alte activitati. Acesta este motivul pentru care noi cautam sa detronam ideea preconceputa conform careia filmul se termina atunci când stingi televizorul”, explica ea. „Scopul nostru este ca parintii si copiii care se uita la programele noastre sa stie ca au ramas cu ceva de la televizor si sa-si doreasca sa foloseasca ceea ce au învatat în viata lor reala.”
Un bun exemplu este programul Poeme alese, o initiativa Disney foarte apreciata, menita sa familiarizeze noua generatie de copii cu frumusetea poemelor.
Studii efectuate de curând pentru Disney Junior arata ca patru din cinci parinti considera ca poezia poate stimula imaginatia si dezvolta vocabularul copiilor. Dar problemele financiare din scoli si biblioteci, precum si ideea preconceputa a multor adulti cum ca poezia ar fi greoaie si, deci, inaccesibila lor, le-a atras atentia specialistilor în educatie asupra faptului ca placerea de a citi poezie si constientizarea beneficiilor acesteia aproape au disparut.
Kanter mai explica: „Profesorii ne-au marturisit ca presiunile la care sunt supusi pentru a pune accentul pe abilitati academice si pe spontaneitate a însemnat mai putina atentie acordata creativitatii si artelor. Si reprezentantii editurilor ne-au declarat ca scolile nu mai cumpara atât de des carti de poezie pentru ca orele de lectura prevad din ce în ce mai putine opere în versuri.”
„Cu toate acestea, studiile au demonstrat ca vocabularul variat si sofisticat la care sunt expusi copiii are un impact direct asupra abilitatilor lor literare; si chiar daca un copil asculta poezii din care nu întelege toate cuvintele, impactul tot unul pozitiv este. În consecinta, am început sa cautam modalitati de a-i face pe copii sa intre în contact cu poezia.”
Iar rezultatul acestei cautari este Poemei alese, o serie de 12 scurt metraje în care actori celebri recita poezii pe fundalul unor secvente reprezentative din productii animate mult îndragite, cum ar fi Aladdin ori Frumoasa si Bestia. Iar folosirea imaginilor Disney ca o completare a poeziei le faciliteaza copiilor întelegerea fara sa fie nevoie ca ei sa cunoasca fiecare cuvânt din poezie.
Referindu-ne la crearea de povesti pentru copii, am dezvoltat pâna acum câteva instrumente digitale de povestire, pe care copiii le pot accesa pe site-ul Disney Junior SUA”, ne mai dezvaluie ea. „Dar sprijinul nostru pentru familii nu înseamna doar producerea de pachete informative ori ghiduri; la fel de importanta este si crearea de continuturi pentru micile ecrane care sa aiba teme si mesaje puternice si care sa fie suficient de relevante pentru a-si gasi ecou în viata de zi cu zi a publicului Disney Junior.”
Un exemplu este The Happy Hugglemonsters, cel mai recent serial de animatie generat pe calculator, care se adreseaza prescolarilor si care exploreaza emotiile copiilor si cum putem sa la facem fata printr-o serie de întâmplari amuzante prin care trece o familie de monstri. Un alt exemplu este Doctorita Plusica, un nou serial de animatie care a fost creat cu scopul de a le diminua copiilor teama de a merge de doctor. Serialul are ca personaj principal o fetita de 6 ani care vindeca animale de plus si jucarii la clinica ei din spatele casei si care viseaza sa ajunga medic într-o buna zi.
Creat cu ajutorul grupului de consultanta Hollywood, Health & Society, care îi consiliaza pe scenaristi si pe producatori cum sa scrie despre diferite teme legate de sanatate într-un mod corect si autentic, Doctorita Plusica ofera în acelasi timp si sfaturi utile despre cum sa avem grija de noi si de cei din jurul nostru. Totul face parte din politica Disney: aceea de a folosi povestile pentru a crea legaturi afective între public si continuturi care îi face pe copii sa învete lucruri noi în timp ce se uita la televizor.
”Fiind si parinti, am alcatuit o lunga lista de aspecte care am dori sa fie abordate si apoi le-am dat-o scenaristilor nostri, pentru a o transforma într-o poveste amuzanta”, explica Kanter. „Nu vrem ca serialul sa fie o simpla însiruire de fraze de genul „Bea mai multa apa!” sau „Protectia solara e importanta”. Vrem sa le prezentam copiilor o poveste cu adevarat autentica.”
Doctorita Plusica a devenit tot mai popular dupa lansarea în Statele Unite, în martie 2012, devenind serialul prin cablu preferat al copiilor cu vârste între 2 si 5 ani si serialul pentru prescolari preferat de toti telespectatorii si de segmentul femei din grupa de vârsta 18-49 de ani. Poate ca cel mai mare merit de pâna acum al serialului este legat de impactul pe care acesta îl are dincolo de ecrane. Doctorita Plusica a primit foarte multe laude pentru ca are efect de catalizator atât prin dialogul familial pe care îl genereaza, despre importanta unei vieti sanatoase si a compasiunii, cât si prin personajul principal: Doctorita, fetita de origine afro-americana, de asemenea, mult laudata pentru ca reprezinta un model de urmat pentru copiii afro-americani.
”Atunci când micutii telespectatori se pot regasi în ceea ce vad la televizor si se pot transpune în acea lume, înseamna ca încep sa învete cu adevarat”, mai crede Kanter. „Este vorba despre lectii adevarate, care nu se termina atunci când opresti televizorul.”
Sfatulparintilor.ro
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau