0000   0141700

Dimensiune font:

Cum a fost construit tunelul care a schimbat Europa - Despre frică, diplomație, certuri, succes și Brexit

| 14-12-2019 11:12

 De mai bine de două secole se vorbește despre un tunel care să lege Franța de Marea Britanie, dar construcția a fost gata acum 25 de ani, cu costuri mari și zbateri diplomatice și mai mari. Eurotunelul a avut însă mare succes și povestea lui este una dintre cele mai frumoase din istoria căilor ferate. Trenurile de pe sub Canalul Mânecii au schimbat modul în care se călătorește, au pus la treabă țările să facă linii de mare viteză și într-un sfert de veac s-au făcut 200 de milioane de călătorii cu aceste trenuri. În articol puteți citi despre fricile care au amânat zeci de ani construcția și despre complicațiile apărute când lucrul a început.

Acum 40 de ani părea de necrezut că vor exista trenuri pe sub Canalul Mânecii și că Londra va fi la nici 150 de minute de Paris. În 1976 britanicii tocmai renunțaseră la ideea construcției tunelului și francezii erau furioși. În prezent, niciun călător dintre cele două țări nu-și poate închipui cum era înainte de Eurostar, iar aceste zile sunt cele mai grele din istoria de 25 de ani, fiindcă greva francezilor a afectat peste 150.000 de pasageri și a dus la zeci de anulări pe zi.


Londra, St Pancras (foto - HotNews)

În 1994 părea o minune că drumul de la Londra la Paris poate fi făcut atât de ușor, în timp această ușurință s-a transformat în normalitate și trenurile au devenit un succes, obținând și profit.


O idee veche ce a fost mereu abandonată din cauza fricii

Până să fie gata un tunel pe sub Canalul Mânecii au fost 190 de ani de discuții, negocieri, amânări și jocuri geopolitice. În 1802, un general al lui Napoleon a propus un tunel între Franța și Germania, dar tehnologia nu permitea și oricum, propunerea nu se referea la un tunel feroviar, fiindcă nu existau nici măcar locomotive.


Foto Eurostar

Tehnologia nu permitea construcția în siguranță a unui tunel de 40 km în secolul 19, dar marele inamic al existenței unui tunel a fost Marea Britanie care se temea că va putea fi invadată exact prin tunelul cu care fusese de acord și la care ar fi contribuit din plin. Când englezii și francezii erau aproape să bată palma, vocile radicale din Regatul Unit se ridicau și spuneau cât se poate de clar că un astfel de tunel ar fi un pericol la adresa securității naționale.


Acum două secole călătoria dintre Londra și Paris dura în cel mai bun caz o zi și în cel mai rău caz peste două săptămâni, dacă vremea era foarte rea. Din 1852 au existat legături feroviare și, luând în calcul și traversarea, durata a scăzut la opt ore, iar după 1910 la șapte ore. După 1930 combinația tren-ferryboat scădea timpul chiar și la șase ore jumătate și a fost lansată și prima legătură aeriană.

Interesant este că la 1880 s-au săpat mici tunele de test la Dover (Anglia) și Sangatte (Franța), dar s-a renunțat repede, tot din cauza britanicilor speriați că țara va deveni vulnerabilă. Dar încercarea de atunci a fost realizată cu primele foreze electrice care, chiar dacă erau foarte lente, au dovedit că sunt funcționale și că ideea unui tunel nu este așa de nebunească. O problemă ar fi fost că, folosind tehnologia de atunci, accidentele produse într-un tunel așa lung ar fi făcut sute de victime încă din timpul construcției.

O propunere din 1929 prevedea și posibilitatea ca tunelul să fie inundat, în caz că dinspre Franța ar veni forțe de invazie.

Până să se ia în mod serios construcția ”Eurotunel-ului” au fost înaintate și propuneri ieșite din comun: un pod de 38 km, dar și un plan combinat de insule artificiale, pod și tunel. Însă și vocile celor care spuneau că Marea Britanie trebuie să rămână separată de Europa se auzeau mereu cu tărie. Sloganul afișat pe pancarte cel mai adesea era ”Keep Britain an island!”.

Victoria grea a fanilor Eurotunel-ului

În 1950 s-au făcut studii geologice aprofundate pentru a se vedea le ce adâncime ar fi stratul cel mai stabil, iar în 1964 guvernul britanic și-a dat acordul pentru un tunel, dar în 1975, când Regatul trecea printr-o criză economică, proiectul a fost abandonat, spre furia francezilor care au spus că este clar că britanicii nu vor de fapt niciun tunel.

Pe atunci trenurile de la Calais la Folkestone erau duse pe ferryboat și proiectul indica faptul că nouă trenuri vor merge zilnic în fiecare sens între Paris și Londra (din care unul de noapte). Cele mai îndrăznețe proiecte indicau trenuri directe Londra - Hamburg și chiar Londra - Salzburg, dar nu a fost să fie, fiindcă în 1980 nu a mai fost rentabil ca trenurile să fie puse pe ferryboat. Epoca trenurilor de noapte era ”pe ducă” în toată Europa.



Interesant este că cea care a avut un rol important în construirea tunelului a fost ”Doamna de Fier”, Margaret Thatcher care, deși a fost eurosceptică, a fost, până la urmă, de acord cu construirea tunelului, dar a pus o condiție grea: să fie construit cu finanțare privată.

 Thatcher și președintele francez Mitterand erau în favoarea unui tunel rutier, dar până la urmă ideea feroviară a câștigat și trenurile duc acum și mașini, autocare și camioane pe sub La Manche. S-a renunțat la ideea unui tunel rutier fiindcă s-a considerat că este mult prea nesigur ca într-un tunel de zeci de kilometri pe fundul mării să circule multe mașini. Dacă s-ar fi produs un accident în lanț la jumătatea tunelului ar fi fost greu de intervenit, în timp ce trimiterea unor trenuri la intervale regulate de timp este mult mai sigură.

A fost creat un grup de lucru în 1985 și a fost acordat și contractul unui grup format din cinci companii britanice, cinci franceze și cinci bănci (până la urmă au fost implicate 200 de bănci). Neînțelegerile au fost greu de depășit, fiind vorba de culturi diferite și de viziuni diferite. Costul estimat la început a fost de 7 miliarde dolari, cel final a fost de 14 miliarde dolari și diferența nu a fost o surpriză, fiindcă tunelul de aproape 50 km, dintre care 38 km pe fundul mării, a fost unul dintre cele mai grele proiecte din istoria construcțiilor.



Lucrările au început în 1988 și s-au terminat în 1994 și nimic nu ar fi fost posibil fără cele 11 ”cârtițe” de 150 metri lungime care au săpat Eurotunelul. Pe 4 decembrie 1990 s-a petrecut evenimentul simbolic prin care, la mijlocul distanței, pe fundul mării, tunelele săpate de britanici și de francezi s-au întâlnit și eroarea de aliniere a fost de doar 33 cm, după ce ambele părți au săpat aproape 40 km până la punctul simbolic de întâlnire.


S-a sărbătorit cu șampanie la gura tunelului, iar motivul a fost super-simbolic: cum a spus un oficial englez, era prima oară după 8.000 de ani, de pe vremea Erelor Glaciare, când Franța și Anglia erau unite de un drum direct, de ”uscat”.

Evident că partea cu tunelul a fost doar începutul, fiindcă aceste tunele trebuiau să primească infrastructura sofisticată care să le facă super-sigure: alimentarea cu curent, iluminatul, ventilația, sistemele de semnalizare, sistemele de comunicație, ieșirile de urgență și spațiile de întreținere. Per total au fost construite trei tuneluri: două utilizate mereu de trenuri și unul de siguranță cu legături pe parcurs la cele două tuneluri principale.

Trei oameni au murit în cei șase ani de construcție, dacă s-ar fi încercat totul acum un secol puteau fi sute de victime.


Foto Eurostar

La punctul de maxim pe șantier au fost 15.000 de oameni și au apărut probleme tehnice: viteza cu care se înainta a fost sub estimări, utilajele și tunelul au fost inundate, uriașele ”cârtițe” de foraj au avut nevoie de modificări.


Este cel mai lung tunel submarin și transportă, pe lângă 11 milioane de pasageri/an și mai bine de 1,5 milioane de camioane și microbuze prin serviciul Le Shuttle.

Primele trenuri de test au parcurs distanța la final de 1993, evenimentul de inaugurare a fost în mai 1994, iar trenurile de pasageri Eurostar au circulat din noiembrie 1994.



De la Paris La Calais sunt 326 km, iar de la Londra la Calais, 166 km. De la Londra la Lille sunt 267 km, iar de la Lille la Bruxelles, 106 km.


Franța a construit pentru proiect 333 km de linie de mare viteză de la Calais la Paris și la granița belgiană, totul fiind gata în 1993. Belgia a dat în folosință patru ani mai târziu un tronson de 88 km, de la granița franceză, la Bruxelles.

Din 1994 funcționează tunelul feroviar de sub canalul Mânecii și de la Paris până la Calais trenurile rulau cu 300 km/h, în timp ce pe partea engleză nu exista linie de mare viteză și trenurile rulau cu cel mult 160 km/h. Tot 160 km/h este și viteza maximă în tunel.

Așadar legătura de foarte mare viteză nu doar că nu era completă, dar pe teritoriul britanic traseul era sinuos, cu multe curbe, mai ales că vorbim de o cale ferată construită acum mai bine de un secol. Britanicii au ransforsat linia și au pus sisteme moderne de semnalizare, dar era nevoie de o nouă cale ferată de mare viteză.


Paris Gare du Nord (foto - EPA Agerpres)

Lucrul a început în 1996 la cei 108 km de la Folkestone la Londra, în 2003 a fost dată în folosință prima secțiune, iar în 2007 a fost gata linia numită HS1 și a fost terminată și modernizarea stației londoneze St Pancras, devenită una dintre cele mai frumoase din Europa.


Din Paris, trenurile pleacă de la Gare de Nord, una dintre cele mai mari din Europa, tranzitată de 180 de milioane de pasageri/an. Prin ST Pancras trec 45 de milioane de pasageri/an și la ambele gări există controale de securitate.

Până în 1999 au circulat și trenurile de noapte Nightstar.

O secțiune de 74 km a fost deschisă în 2003 și restul, patru ani mai târziu, costurile fiind de peste 6 miliarde lire. Cea mai rapidă porțiune este cea de 81 km dintre Stratford și Ashford, parcursă în 34-36 de minute.

(Și) datorită HS 1 drumul de la Londra la Paris, 492 km, durează doar două ore și 17 minute, iar de la Londra la Bruxelles sunt 373 km și cel mai rapid tren face 116 minute. În 1994 călătoria Paris - Londra dura trei ore și 15 minute, iar în 1995, primul an complet de funcționare, au fost 3 milioane de călătorii cu trenurile Eurostar. Anul trecut au fost 11 milioane de călătorii, 52% dintre pasageri sunt britanici, iar 25%, francezi.

În 25 de ani s-au făcut 200 de milioane de călătorii cu Eurostar, pragul de 100 de milioane fiind atins în 2007. În afară de Londra, în Marea Britanie mai sunt două gări în care opresc unele trenuri: Ashford International (1996) și Ebbsfleet International (2007).


Târg de Crăciun la Lille (foto - Eurostar)

Cel mai mare minus ține de preț: dacă iei biletul chiar înainte de călătorie, costul Londra - Paris este și de 240 - 340 euro (doar dus). Cu o lună înainte biletele pot fi luate la prețuri mult mai mici 65 - 100 euro, iar la ofertă pot fi găsite și la sub 50 de euro, dar greu și cu foarte mult timp înainte.


Din 2018 sunt și trenuri directe Londra - Amsterdam (3h, 55 min) și sunt discuții și pentru Londra - Bordeaux, existând intenția de a lansa trenuri directe și către Frankfurt și Geneva, dar nu sunt planuri concrete, imediate.

Interesant este că, dacă traseul Londra - Amsterdam este direct, pentru întors, călătorii trebuie să schimbe trenul la Bruxelles pentru control de pașapoarte și control vamal, purtându-se discuții cu britanicii pentru ca oprirea la Bruxelles să nu mai fie necesară.

Nu doar greva din Franța este o problemă pentru viitorul trenurilor Eurostar și a traficului prin Eurotunel. Brexitul a fost intens discutat și cele mai pesimiste estimări prognozează și cozi de mii de oameni la control pașapoarte în St Pancras și cele mai negre estimări indică faptul că trenurile nu vor mai putea să funcționeze după 3-4 luni din cauza blocajelor birocratice.



Totuși, cei de la Eurostar spun că sunt acoperite și cele mai neplăcute scenarii, mai ales că autoritățile franceze au acordat licența de operațiuni pentru trenurile Eurostar în Franța, astfel că și un Brexit fără acord va permite funcționarea normală.


Eurostar a ajuns să simbolizeze ideea unei Europe cu minime granițe și aceleași trenuri sunt utilizate acum de cei care se chinuie să găsească un mod de a transforma Brexitul în realitate, în trei ani și jumătate politica din Regatul Unit fiind tot mai complicată.

S-au schimbat mult vremurile în 25 de ani. Înainte de aceste trenuri erau 100 de zboruri pe zi între Paris și Londra, iar costul unui zbor era mult peste tren. În ultimii ani, deși trenurile predomină, biletele sunt atât de scumpe, încât în destule cazuri oamenii aleg avionul, chiar dacă durează mai mult cu control de securitate și cu drumul către aeroport. Însă, cei care își cumpără biletul măcar cu două săptămâni înainte pot găsi prețuri ok.

În iunie Eurostar a fost criticată după ce a limitat cantitatea de alcool ce poate fi transportată în trenuri, nepemițând decât maxim o sticlă de vin, patru beri și nicio băutură spirtoasă. Unii au scris că nu mai pot să aducă din Belgia nici măcar un ”six pack” de bere, dar compania spune că doar așa se poate păstra un mediu plăcut de călătorie.


Foto Eurostar

Eurostar este deținută în proporție de 55% de compania feroviară națională SNCF, 30% are Caisse de dépôt et placement du Québec, 10% are fondul de investiții Hermes Infrastructure și 5% au belgienii de la SNCB.


Eurostar și Eurotunnel sunt companii separate, prima ocupându-se de trenurile de pasageri, iar Eurotunnel de întreținerea tunelulul și de serviciile de transport vehicule în tunel.

Interesant este că sunt voci care spun că are viitor ideea unui nou tunel, de data aceasta rutier, și că discuțiile ar putea începe după 2030, mai ales că tehnologia va avansa.

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

ANUNT LICITAȚIE ÎNCHIRIERE PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ONEȘTI reorganizează licitație publică deschisă cu oferta în plic închis. 1) Informații privind locatorul: MUNICIPIUL ONEȘTI, reprezentat legal prin PRIMAR –Ing. Nicole Gnatiuc, cu sediul în B-dul Oituz, nr. 17, municipiul Onești, județul Bacău, Cod poștal 601032, Telefon: 0234/324.243, Fax: 0234/313.911, e-Mail: primarie@onesti.ro, www.onesti.ro având cont de virament nr. RO29TREZ06221A300530XXXX, deschis la Trezoreria Onești; 2) Informații privind obiectul închirierii: Informații privind obiectul închirierii conform HCL nr. 200/14.11.2019, anexa nr. 1: Nr. Crt.; Adresă amplasament; Suprafaţă mp; Preţ lei/mp/lună; Durata; Destinaţia. 1. B-dul Oituz nr. 12, 4,00 mp, 10,00 lei, 10, Amplasare totem; 2. Calea Bacăului (parte dreaptă a DN Oneşti -Bacău), 4,90 mp, 2,50 lei, 10, Amplasare panou publicitar; 3. Calea Bacăului (partea stângă a DN Oneşti -Bacău), 4,90 mp, 2,50 lei, 10, Amplasare panou publicitar; 3) Informații suplimentare si Documentația de atribuire pot fi obținute: -în format tipărit la Serviciul Patrimoniu și Pază din cadrul Primăriei Municipiului Onești, etaj VII, cam. 703, în urma achitării contravalorii de 20 lei/exemplar (în numerar la casierie sau în contul RO33TREZ0612118025XXXXX –CUI 4353250 beneficiar Municipiul Oneşti) -data limită pentru solicitarea clarificărilor: 17.02.2020, ora 16.00; 4) Informații privind ofertele: -Data limită de depunere a ofertelor: 25 februarie 2020, ora 12.00. -Ofertele se vor depune într-un număr de 1 (unu) exemplare la adresa: B-dul Oituz nr.17, municipiul Onești, județul Bacău, Cod poștal 601032; -Data licitaţiei: 26 februarie 2020, ora 12.00; 5) Locul desfăşurării şedinţei de licitaţie: la parterul Primăriei Municipiului Oneşti, la sala mică de şedinţe; 6) Denumirea, adresa, numărul de telefon, telefax și/sau adresa de e-mail a instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Bacău; Adresa: Bacău, Str. Ştefan cel Mare nr. 4 cod 600356, tel: 0234514419, fax 023452521; email: tr-bacau-reg2@just.ro; 7) Data transmiterii anunţului de licitaţie către instituţiile abilitate, în vederea publicării: 04.02.2020..
S.C. Remat S.A., cu sediul în mun. Iaşi, str. Aurel Vlaicu, nr. 88, jud. Iaşi, O.R.C. J22/286/1991, C.U.I. RO1977144, prin lichidator judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., potrivit Hotărârii nr. 1230/12.07.2016, pronunţată de Tribunalul Iaşi, Secția a II-a Civilă-Faliment, în dosarul nr. 9134/99/2014, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în data de 14.02.2020, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, a următoarelor active: Nr. activ Descrierea comercială a activelor - Valoare de evaluare (lei, fără T.V.A.) - Valoare de pornire (lei, fără T.V.A.). Activ 7 Teren intravilan construit în mun. Dej, str. Bistriţei, nr. 44, pe sensul către Cuzdrioara, jud. Cluj (zona industrială, la ieşire spre Bistriţa Năsăud, înainte de S.C. Someşul S.A.), St teren-7.149 m.p., curţi-construcţii, St construită-1.659,16 m.p., regim de înălţime: P+1parţial, împrejmuit, betonat (100%), învecinat cu S.C. Somtrans S.A., S.C. Samus Mex S.A., S.C. Com-Beton S.A., deschidere la stradă aprox. 53 m.l.; Identif. imobil: nr. cds. 837/2/1 în C.F. nr. 18837/N a localităţii Dej (nr. cds. nou 53437 al C.F. 53437/mun. Dej); - 2.732.400,00 lei; - 683.100,00 lei. Activ 16 PROPRIETATE IMOBILIARĂ, compusă din teren în suprafață totală de 3.914 m.p. și construcții în suprafață totală de 1.117 m.p., situată în oraş Mărăşeşti, str. Doinei, nr. 2, jud. Vrancea, la 6km de nodul rutier Tișița. Este alcătuită din: - Imobil situat în oraşul Mărăşeşti, str. Doinei, nr. 2, T25, P1735, jud. Vrancea, Imobilul a fost dobândit prin Contractul de vânzare-cumpărare autentificat sub nr. 1111/22.03.2001 de B.N.P. Tanase Rodica. - Împrejmuire depozit Mărăşeşti (degradat, nr. inv. 2088), platformă betonată 1.040 m.p. (degradat, nr. inv. 2092); Proprietatea are deschidere frontală la str. Doinei și este pretabilă pentru activități industriale având în vedere și caracterul zonei în care este amplasat imobilul. - 437.600,00 lei; - 80.000,00 lei. Activ 46 Construcție metalică demontată în mun. Iași, Șos. Iași – Tomești, nr. 6, jud. Iași. - 46.000,00 lei; - 7.000,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 13.02.2020, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, jud. Iaşi. Bunurile se vând libere de sarcini. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare, precum şi condiţiile de participare (inclusiv condiţia prezentării dovezii de depunere a garanţiei de participare în valoare de 10% din valoarea de pornire a licitaţiei), sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iaşi, în fiecare zi de luni până vineri, orele 09.00 – 16.00, până pe data de 13.02.2020, ora 13.00, în baza unei cereri prealabile (24 de ore). Relaţii suplimentare se pot obţine la e-mail vanzari@insolventa.ro, fax: 0232/212231, tel. 0232/243864, 0755132473..
Subscrisul Cabinet Individual de Insolvenţă Opriş Irina, în calitate de lichidator judiciar al debitorului S.C. SALIX FARM IMPEX S.R.L, conform Încheiere nr. 137 din data de 16.10.2018, emisă de Secţia a II a Civilă a Tribunalului Iaşi-Faliment, anunţă, scoaterea la vânzare, prin licitaţie publică cu strigare, în data de 09.03.2020, orele 14.00, a imobilului situat în localitatea Popeşti, parter, ap.1, judeţul Iaşi, la 9.037,50 euro fără TVA, reprezentand 75% din valoarea de piaţă stabilită prin Raportul de evaluare. Licitaţia se va desfăşura la sediul lichidatorului judiciar din Iaşi, str. Pictor Octav Băncilă, nr.1, jud. Iaşi în conformitate cu regulamentul de vânzare, ce va fi afişat la loc vizibil, cu cel puţin 5 zile înaintea ţinerii şedinţei de licitaţie. Preţul de la care începe licitaţia este echivalentul în Ron la cursul BNR din ziua licitaţiei a 75% din valoarea stabilită prin Raportul de evaluare a imobilului, la care se adaugă TVA. În cazul în care la licitaţia din data de 09.03.2020 nu se va reuşi valorificarea imobilului, se vor organiza noi licitaţii, în aceleaşi condiţii, pe 16.03.2020, respectiv 23.03.2020 orele 14,00. Toţi cei care posedă un drept real asupra imobilului scos la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, de a face lichitatorului dovada acestuia, până în preziua licitaţiei. Imobilul se va vinde liber de orice sarcini conform art. 91 alin. 1 din Legea 85/2014. Poate participa la licitatie orice persoană fizică sau juridică care depune cu cel puţin o zi înaintea ţinerii şedinţei de licitaţie, până la ora 12.00, la sediul lichidatorului documentele prevăzute în caietul de sarcini, care se poate procura de la sediul lichidatorului judiciar, în fiecare zi de luni până vineri, între orele 08.00-16.00. Garanţiei de participare este în procent de 20% din preţul de pornire la licitaţiei. Informaţii suplimentare se pot obţine la telefon 0751103771.
Tribunalul Iaşi, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 4383/99/2017 (210/2017), în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, precum și a Codului de procedură civilă, anunță scoaterea la vânzare prin licitație publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „Ago – Parus” S.R.L. Iaşi, cu sediul în municipiul Iaşi, str. Sf. Lazăr nr. 4, bl. Peneş Curcanu, tronson 5, biroul 9, în NH Bussiness Company, la sediul Cabinetului de Avocat Daniela Arhire, etj. 1, județul Iași, după cum urmează: Nr. crt. - DENUMIRE ACTIV – Componenţa – Valoare -lei- 1. Bunuri mobile - Aparate de joc electronice slot machine - 22.605,00. Preţul de pornire al licitației pentru bunurile scoase la vânzare este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform regulamentului de vânzare și hotărârea Adunării creditorilor din data de 10.03.2019. Vânzarea prin licitație publică va avea loc la data de 16.04.2020, ora 10.00 și se vor organiza 6 ședinţe la un interval de 7 zile, respectiv la data de 23.04.2020, 30.04.2020, 07.05.2020, 14.05.2020 și 21.05.2020, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data și ora licitației, ofertanții vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din prețul de pornire al bunului licitat, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al bunului licitat și a caietului de sarcini, respectiv 100 lei, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitație, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitație, duce la pierderea garanţiei de participare la licitație, cât și a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligația să anunțe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefoanele 0335/566035 şi 0727/850575..
Doi oameni de știință RĂSTOARNĂ TOT ce se știa despre coronavirus: de ce unii oameni fac infecții ușoare, iar alții MOR
09/04/2020 09:00

Explicatiile asteptate de toti oamenii apar. Unii oameni suferă de forme extrem de usoare, chiar fără simptome, ale coronavirusului, in vreme ce altii fac forme grave sau chiar mor. Dinolo de starea de săn ...

Imaginea unei celule umane ce este atacă și ucisă de noul coronavirus.
05/04/2020 13:18

 Cercetătorii americani au reusit să obtină, cu ajutorul unui microscop electronic, imaginea unei celule umane ce este atacă si ucisă de noul coronavirus. Celula muribundă, infectată masiv cu par ...

Misterul semnalului radio spațial care se repetă din 16 în 16 zile
01/04/2020 14:00

 Recent, astronomii de la un radiotelescop din Canada au detectat un semnal radio deosebit de toate celelalte inregistrate pană acum, o descoperire care, cu sigurantă, va aprinde imaginatia tuturor celor ...

Rușii care încalcă măsurile de izolare, detectați în 30 de secunde
30/03/2020 11:13

Pandemia de Covid-19 a dat posibilitatea Rusiei să isi testeze sistemele de supraveghere a populatiei. Rusia a folosit un sistem de detectare facială ca să ii tină sub control pe cei aflati in carantină l ...

4 moduri nebănuite în care animalele ajută oamenii
30/03/2020 08:07

 Pe langă faptul că le mancăm, ne imbrăcăm si ne incăltăm in pielea lor, mai sunt cateva modalităti in care animalele ne imbunătătesc viata. Dincolo de albinele care polenizează culturile sau f ...

3 scrieri misterioase, încă nedescifrate (inclusiv din România)
29/03/2020 15:25

 Unele dintre cele mai faimoase simboluri si texte răman o provocare chiar si pentru cei mai buni criptografi si lingvisti. Rezolvarea acestor puzzle-uri misterioase rămane la fel de importantă ca in pr ...