Elveția a inaugurat cel mai lung tren de pasageri din lume, cu o lungime de 2 kilometri și 100 de vagoane / Traseul pe care îl parcurge are doar 25 de kilometri

01    0141700

Dimensiune font:

| 30-10-2022 17:37

 

Înălțat în Alpii elvețieni, St Moritz și-a făcut un renume ca loc de depășire a limitelor sporturilor de iarnă. În momentul în care a găzduit a doua ediție a Jocurilor Olimpice de iarnă în 1928, reputația sa ca loc de joacă pentru aventurierii bogați era deja bine stabilită.


Sâmbătă, regiunea și-a continuat tradiția îndelungată de a extinde limitele posibilului cu o încercare epică de record mondial – nu pe zăpadă sau gheață, ci pe șine, relatează CNN.

Pentru a sărbători cea de-a 175-a aniversare a primei căi ferate din Elveția, industria feroviară a țării s-a reunit pentru a pune în mișcare cel mai lung tren de pasageri din lume – 100 de vagoane, 2.990 de tone și aproape doi kilometri lungime.

Format din 25 de trenuri electrice noi „Capricorn”, trenul de 1.906 metri, care a bătut recordul, a avut nevoie de aproape o oră pentru a parcurge aproximativ 25 de kilometri pe spectaculoasa linie Albula, aflată în patrimoniul mondial UNESCO, de la Preda la Alvaneu, în estul Elveției.

La fel ca legendara pistă de tobogan Cresta Run, linia Albula este faimoasă pentru curbele sale în picaj nesfârșite și coborârile abrupte. O capodoperă a ingineriei civile de renume mondial, linia de 62 de kilometri între Thusis și St Moritz a fost construită în doar cinci ani, deși a necesitat 55 de poduri și 39 de tuneluri.


Înainte de finalizarea sa, în iulie 1904, vizitatorii trebuiau să facă o călătorie riscantă de 14 ore pe trasee accidentate, în trăsuri trase de cai sau sănii.

Piesa centrală a liniei este tunelul Albula, lung de 5.866 de metri, care trece adânc sub linia de demarcație dintre râurile Rin și Dunăre.

Urmând o parte din traseul parcurs de faimosul Glacier Express din 1930, încercarea de record mondial a inclus spectaculosul viaduct Landwasser și spiralele extraordinare care au asigurat statutul de patrimoniu internațional al liniei.

În mai puțin de 25 de kilometri, trenul s-a prăbușit de la 1.788 de metri deasupra nivelului mării la Preda la 999,3 metri la Alvaneu, folosind o succesiune de spirale, viaducte și tuneluri în înălțime.

Tentativa de record a fost organizată de Rhaetische Bahn (Calea ferată retică, sau RhB), susținută de constructorul elvețian de trenuri Stadler, și este poate și mai uimitoare pentru că a avut loc pe o cale ferată cu ecartament îngust.


Spre deosebire de majoritatea căilor ferate elvețiene și europene, care folosesc ecartamentul „standard” între șine de 1,435 metri, șinele RhB au o distanță de doar un metru între ele.

Dacă se combină acest lucru cu un traseu cu curbe notorii și strânse, cu pante abrupte, 22 de tuneluri și 48 de poduri peste văi adânci, provocările devin evidente.

Deținătorii anteriori ai recordului celui mai lung tren de pasageri din lume – Belgia și, înainte de aceasta, Țările de Jos – au folosit în avantajul lor căi ferate cu ecartament standard prin peisaje plate.

Cu toate acestea, pregătirile au început cu câteva luni înainte de evenimentul RhB, inclusiv cursele de testare pentru a se asigura că trenul unic poate fi operat în siguranță.

„Cunoaștem cu toții foarte bine linia Albula, fiecare schimbare de pantă, fiecare înclinare”, a declarat mecanicul principal Andreas Kramer, în vârstă de 46 de ani, înainte de ziua cea mare. „Este de la sine înțeles că trecem prin acest proces din nou și din nou”.

El a adăugat: „Trebuie să fim sincronizați 100%, în fiecare secundă. Toată lumea trebuie să își țină viteza și celelalte sisteme sub control în permanență.”

Un test inițial s-a soldat cu un eșec înainte ca trenul să se fi pus în mișcare, când s-a descoperit că sistemul de frânare de urgență nu a putut fi activat, iar cei șapte mecanici nu au putut comunica între ei prin radio sau telefon mobil în numeroasele tuneluri.

Kramer, ajutat de alți șase mecanici și 21 de tehnicieni, a folosit în schimb un sistem temporar de telefonie de teren înființat de organizația elvețiană de protecție civilă pentru a menține comunicațiile în timp ce trenul rula cu până la 35 km/h prin nenumărate tuneluri și văi adânci.

Un software special modificat și un interfon între cei șapte mecanici au permis celor 25 de trenuri să lucreze în armonie. Orice nepotrivire în accelerare sau decelerare în timpul călătoriei ar fi exercitat forțe inacceptabil de mari asupra șinelor și a surselor de alimentare, creând o problemă majoră de siguranță.

„Elveția este o țară feroviară ca nicio alta. Anul acesta, sărbătorim 175 de ani de existență a căilor ferate elvețiene. Prin această tentativă de record mondial, RhB și partenerii săi au dorit să joace rolul lor în realizarea unei fapte de pionierat care nu a mai fost văzută până acum”, a declarat directorul RhB, Renato Fasciati. 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:08

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Depășirea pe linie continuă, permisă în România! În ce condiții pot efectua șoferii o astfel de manevră
20/04/2024 16:02

Soferii din Romania pot efectua depăsirea pe linia continuă in anumite circumstante. Codul Rutier specifică clar unde si cand poti efectua o astfel de manevră. Există reguli clare pentru soferi in ceea ...

 Marketingul digital. Dinamica inovației în era informației
18/04/2024 15:43

Marketingul digital a revolutionat modul in care companiile interactionează cu consumatorii, transformand strategiile de publicitate si de vanzare intr-un peisaj in continuă schimbare. Într-o lume domin ...

Academia Română: Țara noastră deţine rezerve minerale şi energetice considerabile. E necesară reactivarea industriei extractive şi de prelucrare
12/04/2024 00:10

Academia Romană afirmă că ţara noastră deţine resurse şi rezerve minerale şi energetice considerabile, divers şi relativ uniform distribuite in teritoriu, subliniind necesitatea valorificării acestora ...

SUA testează avioane pilotate de inteligeța artificială, iar secretarul forțelor aeriene va fi pasager
11/04/2024 17:05

Fortele aeriene americane testează un avion de luptă F-16 care zboară singur si sunt atat de increzătoare in tehnologie incat isi trimite seful ca pasager. Associated Press informează că secretarul Forte ...

Ecou din adâncuri. Misterul memoriei apei
11/04/2024 15:12

Apa, acest element vital, omniprezent pe Pămant, detine in esenta sa mai mult decat o simplă necesitate pentru viată; ascunde un mister ce isi asteaptă răspunsul de secole. Printre teoriile stiintifice si ...

Digi RCS&RDS dispare! Reprezentanții companiei discută despre schimbarea oficială a denumirii gigantului din telecomunicații
11/04/2024 14:26

Digi RCS&RDS va dispărea din luna mai a acestui an! Compania ia in discutii schimbarea oficială a denumirii pe care o poartă colosul de telecomunicatii. Dacă in urmă cu ceva timp, pe toate materiale p ...

Sarea de Himalaya, o mare minciună: ce au arătat ultimele studii despre
11/04/2024 11:52

Sarea de Himalaya se găseste azi pretutindeni: in masinile de măcinat sare, in lămpile cu aspect stancos, in plăcile de culoarea apusului de soare concepute pentru a găti friptură si chiar in "camere ...

Uriașa clădire din București construită la ordinul lui Ceaușescu, lăsată în paragină. „E jenant, a ajuns o ruină” FOTO
10/04/2024 21:26

 Multe dintre clădirile importante ale Bucurestiului zac in paragină. Este si cazul unui imobil-mastodont amplasat aproape de Parlament, deci in zona centrală a Capitalei, Casa Academiei. Aici isi desf ...

NASA va lansa 3 rachete de cercetare pentru a studia atmosfera superioară la Eclipsa de Soare din 8 aprilie
08/04/2024 09:40

NASA va efectua mai multe experimente ştiinţifice pentru a studia atmosfera superioară in timpul eclipsei totale de soare din 8 aprilie, care va putea fi văzută in unele zone din Mexic, Statele Unite şi ...

8 aprilie, Eclipsă totală de Soare
08/04/2024 08:37

Pe 8 aprilie, o eclipsă totală de soare spectaculoasă va intuneca cerul Americii de Nord, urmandu-si traseul pe coastele Mexicului pană in Canada, trecand prin Statele Unite. Acest fenomen ceresc, in care L ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei