default

Dimensiune font:

Ford Transit Tourneo - lupul schimba si blana, si naravul

| 05-10-2012 16:16

Ford Transit a fost complet reproiectat pentru 2012 si acum sunt schimbate si blana, si naravul, in sensul ca acest model se simte mai degraba ca un autoturism, nu ca ca un vehicul utilitar usor, sau, mai simplu spus, ca o “duba”. Am testat in Germania versiunea Transit Tourneo Custom, pentru pasageri – care se dovedeste un autovehicul complet ce poate fi utilizat atat de clientii-companii, cat si de familiile numeroase. Pe langa sirul impresionant de calitati, am gasit si doua hibe la noul Transit

Noul Transit vine cu un singur propulsor, turbo diesel de 2,2 litri, disponibil in trei versiuni de putere: 100 Cai Putere (CP), 125 CP si 155 CP. Puterea este transmisa rotilor din fata, iar masa maxima autorizata este cuprinsa intre 2,5 si 3,3 tone.

Sunt disponibile doua versiuni de ampatament si cinci caroserii: Van, Bus, Kombi, Kombi Van si DCIV – Double Cab In Van. Ultimele doua sunt omologabile M1 (autoturism) si N1 (autoutilitara). Masinile cu ampatament scurt (2.993 mm) au o lungime totala de 4.970 mm, iar cele cu ampatament lung (3.300 mm) au o lungime totala de 5.340 mm.

 

In Germania am condus versiunea pentru pasageri, Transit Tourneo Custom (Bus) cu motor de 155 CP. Fata de vechiul Transit, principalul lucru pe care-l remarci din prima privire este designul complet si radical schimbat, iar din primii zece metri parcursi la volan iti dai seama ca Transit paseste intr-o noua era. Transit are acum prestatii dinamice mult mai apropiate de un autoturism. Se conduce mult mai usor si nu mai iti transmite acea senzatie de barbaritate pe care o avea vechiul model. Sigur ca unora este posibil sa nu le placa aceasta “domesticire” a lui Transit, dar pana la urma… cine vrea sa se chinuie la volan?

Schimbatorul de viteze e bine pozitionat, sus, in bord, si se actioneaza la fel de usor ca pe Focus sau Mondeo. Cursele manatei sunt scurte, iar etajarea cutiei de viteze este ideala atat pentru a te simti bine la volan, cat si pentru economie.

Randurile 2 si 3 de scaune pot fi pliate, rabatate sau chiar scoase de tot. In total exista 30 de pozitii in care pot fi asezate scaunele de pe ultimele doua randuri. In pozitia “pliat”, spatarul scaunelor poate deveni o veritabila masa pentru picnic sau masuta de scris. In fata, sub sezutul locurilor din dreapta soferului, se gasesc spatii de depozitare generoase, iar locurile ce servesc drept suport pentru pahare si sticle abunda (fetele de usi, partea superioara a bordului si partea inferioara a acestuia).

Pe noul Transit au patruns atat instrumentele de bord de noua generatie de la Focus, cat si tehnologii de la acest model. Asa se face ca Transit beneficiaza de sistemele precum Lane Departure Warning (LDW) si SYNC. Primul functioneaza utilizand o camera video montata in spatele oglinzii centrale si daca nu semnalizezi atunci cand schimbi banda, sistemul considera ca ai adormit la volan si volanul incepe sa vibreze. SYNC, asistentul digital personal de pe masinile Ford, este capabil sa preia comenzi vocale si sa sune automat la 112 in caz de accident. Iata ca acum SYNC ajunge si pe Transit, ceea ce pana la urma este si firesc din moment ce, teoretic, un astfel de autovehicul parcurge mai multi kilometri decat o Fiesta sau un Focus.

 

O alta dotare care merita atentie este camera video pentru marsarier, mai rar intalnita pe asemenea autovehicule (cu afisaj integrat in oglinda retrovizoare centrala). La fel de interesanta este si functia Auto High Beam (AHB), care comuta automat pe faza scurta/lumini de intalnire cand (d)in fata apare o alta masina al carui sofer ar putea fi orbit. Cand drumul devine liber din nou, sistemul AHB comuta faza lunga/lumini de drum din nou. Aceasta tehnologie functioneaza tot prin intermediul camerei video utilizata de LDW.

Ca sofer in noul Transit poti sa ai aproape tot ce-ti doresti. Exista chiar si un suport pentru telefonul mobil care integreaza perfect un smartphone, amplasat in fata schimbatorului de viteze. Deasupra instrumentelor de bord se afla o cutie cu capac in care sunt ascunse o mufa USB, una pentru dispozitive auxiliare si o priza de 12 V. Asadar poti sa-ti pui acolo telefonul la incarcat sau documentele. E un loc oarecum ascuns.

Nu toate lucrurile sunt perfecte la noul Ford Transit. Spre exemplu, ergonomia e penalizata pentru ca pedala de odihna pentru piciorul stang este pusa prea sus in comparatie cu pedala de ambreiaj, iar spatiul pentru varful degetelor este foarte mic. E posibil ca incaltat in bocanci nici sa nu poti tine piciorul acolo, iar daca porti sandale te lovesti la degete in fundul (ascutit si dur) unui suport pentru sticla sau pahar. Aceasta este prima hiba pe care am observat-o. A doua este ca plansa de bord se poate apasa  destul de usor in zona airbag-ului pentru pasager si creeaza impresia de fragilitate, chiar daca poate nu e cazul. E o zona pe care oamenii o pipaie atunci cand vor sa vada cum e o masina si prin faptul ca bordul se apasa destul de vizibil… nu creeaza o impresie foarte buna.

In rest materialele sunt bune la interior, chiar daca e plastic tare peste tot. Are un aspect placut, imbinarile sunt in regula, iar asamblarea nu starneste suspiciuni cum ca fabricatia ar fi perfectibila.

Ca element interesant, noul Ford Transit are un buton Eco in stanga volanului, care limiteaza viteza maxima a autovehicului la 110 km/h. E o functie interesanta care e menita, desigur, sa reduca consumul de carburant. O alta functie regasita la Ford si la foarte putine alte marci este parbrizul incalzit, disponibil, iata, si pe Transit.

In concluzie, Ford reuseste sa impresioneze in mod placut cu acest nou Transit. E un autovehicul care se conduce mai degraba ca un autoturism, ceea ce este un mare plus, iar diversitatea mare de caroserii disponibile, in combinatie cu cele doua variante de ampatament, fac din Transit un model pretabil pentru aproape orice.

Sursa:   0-100.hotnews.ro

 

 

 

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

WhatsApp, Messenger și Instagram vor fi comasate într-un superchat
09/07/2020 22:14

 Au inceput deja marile manevre pentru crearea unei superchat care va reuni miliarde de utilizatori. Avand in vedere cele 2,5 miliarde de conturi active pe Facebook in luna aprilie, celelalte 2 miliarde de ...

4 perioade de carantină din istoria omenirii
07/07/2020 13:45

 Carantina declansată din cauza COVID-19 nu este prima din istorie. Epidemiile au afectat omenirea dintotdeauna. Unele, precum epidemiile de ciumă, au fost de necontrolat timp de sute de ani din cauza li ...

Ce au învățat doctorii după șase luni de coronavirus și care sunt marile necunoscute
28/06/2020 09:58

În cele sase luni de cand acest coronavirus absolut nou a inceput să se răspandească in lume, doctorii si spitalele au invătat multe despre cum trebuie tratati pacientii cu Covid-19, transmite Reuters ...

19 țări din toată lumea în care nu există râuri
26/06/2020 17:34

Am crede că există rauri in fiecare colt de lume, dar iată că sunt state care nu sunt străbătute de nicio apă curgătoare. Ai putea mentiona trei tări in care nu există rauri inainte de a citi acest ar ...

Istoria ochelarilor, invenția revoluționară din Evul Mediu
22/06/2020 20:51

Un om de stiintă arab, Ibn al-Haytham, cunoscut in Europa sub numele de Alhacen, a creat baza teoretică a acestei inventii in secolul al XI-lea, prin studiile sale asupra corneei umane si efectelor razelor de ...

De ce
08/06/2020 10:59

 Timp de mai multe luni, in anul 1110, Luna a devenit invizibila oamenilor. De curand, cercetatorii Universitatii din Geneva au publicat un studiu in revista Nature pentru a explica fenomenul, relateaza&nb ...

Atentie! Sistemele de incalzire, ventilare si aer conditionat pot contribui la raspandirea coronavirusului: Ce sfaturi dau specialistii
28/05/2020 20:57

 Sistemele HVAC (incalzire, ventilare si aer conditionat) pot contribui atat la raspandirea virusului SARS-CoV-2 cat si la reducerea ratei de transmitere, asa ca specialistii ne fac atenti la cateva lucrur ...

Istoria săpunului: Cum a început omenirea să se scuture de mizerie
23/05/2020 11:36

 Cum se face că un obiect „atat de curat si de pur” are un trecut atat de tulbure? Nimeni nu stie cu sigurantă cand a fost inventat, dar se pare că săpunul există incă de la inceputurile ...

Telefonul cu peste 20 de zile de autonomie există și e marca Nokia
13/05/2020 22:29

În 2020, iti aduci aminte cu jind de perioada in care un telefon putea să stea departe de priză pe parcursul a sapte, zece zile. Desi existau si atunci terminale care trebuiau incărcate in fiecare zi s ...

Descoperire! PERICOLUL din aparatul de aer condiționat. Legătura cu COVID-19!
02/05/2020 10:11

Centrul pentru Controlul si Prevenirea Bolilor din SUA trage un semnal de alarmă si publică un studiu despre legătura dintre aparatele de aer conditionat si COVID-19.   Cercetările arată un exemplu ...

CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!

CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!