Mituri despre avioane: De ce exista masti de oxigen, dar nu parasute in caz de prabusire
Dimensiune font:
Ca toate domeniile, aviația are miturile ei, pe care mulți se grăbesc să le creadă fără prea mult discernământ.
Miturile și conspirațiile îi fac pe oameni să se simtă mai importanți și mai interesanți – altfel nu ar prinde atât de bine. Totuși, cele mai multe sunt nefondate și nu merită luate în serios. Când vine vorba de avioane, miturile și teoriile conspirației te pot face să îți rdici sprâncenele dacă nu le știai până acum. Chiar și așa, sunt nefondate, iar mai jos ai și explicațiile aferente.
Măștile de oxigen există ca să te facă mai docil
Teoria aceasta și-ar avea originile în filmul Fight Club. Acolo, personajul Tyler Durden spune următoarele: „Știi de ce pun măști de oxigen în avioane? Oxigenul te droghează. Într-o urgență catastrofală, inspiri adânc și panicat. Deodată devii euforic, docil. Îți accepți soarta”. Bineînțeles, nu este nimic mai mult decât un mit.
Adevărul este că aerul, la altitudini înalte, este rarefiat, iar nivelul de oxigen este scăzut. Pierderea presiunii în cabină ar însemna o problemă pentru toată lumea – inclusiv pentru piloți, care au propriile lor măști de oxigen. Într-un asemenea scenariu, piloții ar trebui să coboare avionul la o altitudine de maximum 3.048 km, potrivit The Telegraph.
Oxigenul pentru pasageri este valabil pentru un timp limitat, dar în cele mai multe cazuri acest lucru nu este o problemă. Înainte ca pasagerii să realizeze, avionul va fi deja redresat și nu va mai fi nevoie de măști.
Nu există parașute pentru pasageri dintr-un motiv sumbru
Mulți se întreabă de ce nu există parașute pentru pasageri – o întrebare bună, de altfel. Răspunsul conspiraționiștilor este că, în cazul în care supraviețuiești unui accident de avion și dai compania aeriană în judecată, șansele să câștigi sunt de partea ta.
Așa că, potrivit teoriei, companiile preferă să elimine posibilitatea aceasta pentru a evita plătirea unor sume imense. Sună sumbru, dar nu acesta este răspunsul la întrebare. Adevărul este că parașutele sunt grele – implicit, ar trebui să urce mai puțini pasageri, iar costurile ar crește.
Mai mult, în cazul unui accident sus în aer, deschiderea ușilor va depresuriza avionul, iar majoritatea pasagerilor vor leșina din cauza lipsei de oxigen. De asemenea, majoritatea accidentelor de avion au loc fie în timpul decolării, fie la aterizare.
În ambele cazuri, altitudinea este prea mică pentru a face un salt cu parașuta fezabil și, mai ales, „supraviețuibil”. Iar motivul cel mai evident este că s-ar crea un haos imens – zeci sau sute de oameni neantrenați și puși în fața situației de a-și aștepta calm rândul să sară din avion sună a rețeta perfectă pentru dezastru, conform The Guardian.
Poziția de apărare în caz de accident îți va rupe gâtul
Există persoane care sunt convinse că adoptarea poziției recomandate în caz de accident este echivalentul semnării acordului de a fi ucis. Cele două motive invocate sunt interesul companiilor aeriene ca pasagerii să moară – ca în cazul lipsei parașutelor – și ușurința identificării dinților unei persoane în urma impactului.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau