Peugeot 508 - o maşină de lux la un preţ mediu
Dimensiune font:
Peugeot a avut o sarcină destul de complicată atunci când s-a hotărât că a venit vremea pentru un urmaş al lui 407. Puneţi-vă câteva secunde în pielea inginerilor şi designerilor mărcii franceze: avem un segment atât de plin încât dacă arunci un ac de sus e imposibil să nu zgârii caroseria vreunuia dintre modelele care aglomerează un spaţiu iubit de europeni, avem un model care a avut succes la vremea sa şi trebuie să ducem mai departe ideea de bază, avem un design îmbătrânit care trebuie schimbat cu ceva care să nu mai atingă liniile vechi, dar să aducă aminte că vorbim de Peugeot şi avem un frate de concern destul de reuşit.
Colac peste pupăză, noul model avea rolul de a înlocui atât vechiul 407, cât şi mai vechiul 607, o limuzină franceză rămasă neschimbată din vremurile în care 206 reprezenta vârful designului în segmentul mic. Ei bine, ecuaţia de mai sus - una cu foarte multe necunoscute - a fost rezolvată de designerii Peugeot anul trecut, odată cu lansarea conceptului 5 by Peugeot. Inginerii au dus mai departe ideea şi au creat noul 508, un model care atrage atenţia şi care merge pe ideea confortului suprem, ignorând cu o aroganţă demnă de Hexagon vecinii de segment care se bat cu pumnii în piept că sunt sportivi.
Peugeot 508 - 1.6 TCP 156CP Allure Motor / Transmisie
Importatorul Peugeot în România, la fel ca orice alt reprezentant oficial al vreunei mărci prezente în acest segment, mizează în principal pe versiunile diesel ale lui 508, pe motiv că motorina este "zeama" iubită de români în această zonă a pieţei. Şi au dreptate, pentru că statisticile confirmă acest lucru. Realitatea din teren ne-a pus însă faţă în faţă cu un motor interesant care consumă benzină şi care, graţie unei turbine şi unei cutii manuale, a reuşit să ne impresioneze mai mult decât a făcut-o propulsorul 2.0 HDi, testat în sesiunea de lansare a modelului în România. Vorbim de unitatea THP de 1.6 litri şi 156 de cai putere, un motor pe benzină care nu este nou în gama Peugeot, dar care merită ceva mai multă atenţie dacă vă veţi hotărî să vă orientaţi spre un model de acest tip. Practic, împreună cu unitatea de 1.6 litri turbo reuşiţi să treceţi peste caznele unor şosele în urcare cu ajutorul celor 156 de cai disponibili sus, la 6000 de rotaţii pe minut, aproape de zona roşie a turometrului. Probabil că aceasta este şi parte din plăcerea de a conduce acest motor pe benzină în defavoarea unui diesel clasic de 2.0 litri care îţi "taie" nevoile atunci când ai mai multă nevoie de ele. La comportamentul plăcut al motorului turbo dezvoltat de PSA în colaborare cu vecinii germani din Munchen contribuie şi cuplul de 240 Nm disponibil încă de la 1400 rpm, garantul faptului că nu simţi întârzierea turbinei şi că vei avea parte de impuls dinamic indiferent de turaţia la care te afli atunci când apeşi acceleraţia. Un mic minus pentru timoneria cutiei, care ar fi putut să fie ceva mai exactă şi care a dat câteva rateuri în sarcină maximă pe Valea Oltului.
Consum
Motorul testat pe Peugeot 508 dispune de cea mai mică cilindree din segment în zona 145-160 de cai putere. Vorbim de un motor de sub 1.6 litri (1598 de centimetri cubi), iar acest lucru se vede în comparaţia directă cu TSI-urile de 1.8 litri ale nemţilor şi cehilor, cu unităţile de 2.0 litri ale japonezilor de la Subaru sau ale celor de la Ford şi cu 1.8-ul Valvematic al celor de la Toyota. Pe hârtie, acestă diferenţă se observă cel mai bine la capitolul consum, acolo unde 508 1.6 THP reuşeşte un consum mediu mixt de 6.7 litri/100 km, o valoare excelentă, depăşită în segment doar de Toyota Avensis. De altfel, noul model Peugeot profită de faptul că dispune de o masă proprie cu 100 de kilograme mai mică decât cea a "fratelui" apropiat C5, acelaşi motor pe modelul Citroen afişând un consum cu 0.2 litri/100 km mai ridicat. Dacă ignorăm calculul hârtiei, observăm că modelul Peugeot scoate un consum de 8.5 litri/100 km în regim extraurban şi într-un ritm susţinut de rulare, acesta putând să coboare însă până în jur de 7.3-7.5 dacă pedala de acceleraţie este mângâiată ceva mai tandru.
Sursa: www.romanialibera.ro
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau