default

Dimensiune font:

Peugeot 508 - o maşină de lux la un preţ mediu

| 05-10-2012 16:08

Peugeot a avut o sarcină destul de complicată atunci când s-a hotărât că a venit vremea pentru un urmaş al lui 407. Puneţi-vă câteva secunde în pielea inginerilor şi designerilor mărcii franceze: avem un segment atât de plin încât dacă arunci un ac de sus e imposibil să nu zgârii caroseria vreunuia dintre modelele care aglomerează un spaţiu iubit de europeni, avem un model care a avut succes la vremea sa şi trebuie să ducem mai departe ideea de bază, avem un design îmbătrânit care trebuie schimbat cu ceva care să nu mai atingă liniile vechi, dar să aducă aminte că vorbim de Peugeot şi avem un frate de concern destul de reuşit. 

Colac peste pupăză, noul model avea rolul de a înlocui atât vechiul 407, cât şi mai vechiul 607, o limuzină franceză rămasă neschimbată din vremurile în care 206 reprezenta vârful designului în segmentul mic. Ei bine, ecuaţia de mai sus - una cu foarte multe necunoscute - a fost rezolvată de designerii Peugeot anul trecut, odată cu lansarea conceptului 5 by Peugeot. Inginerii au dus mai departe ideea şi au creat noul 508, un model care atrage atenţia şi care merge pe ideea confortului suprem, ignorând cu o aroganţă demnă de Hexagon vecinii de segment care se bat cu pumnii în piept că sunt sportivi.

Peugeot 508 - 1.6 TCP 156CP Allure Motor / Transmisie

Importatorul Peugeot în România, la fel ca orice alt reprezentant oficial al vreunei mărci prezente în acest segment, mizează în principal pe versiunile diesel ale lui 508, pe motiv că motorina este "zeama" iubită de români în această zonă a pieţei. Şi au dreptate, pentru că statisticile confirmă acest lucru. Realitatea din teren ne-a pus însă faţă în faţă cu un motor interesant care consumă benzină şi care, graţie unei turbine şi unei cutii manuale, a reuşit să ne impresioneze mai mult decât a făcut-o propulsorul 2.0 HDi, testat în sesiunea de lansare a modelului în România. Vorbim de unitatea THP de 1.6 litri şi 156 de cai putere, un motor pe benzină care nu este nou în gama Peugeot, dar care merită ceva mai multă atenţie dacă vă veţi hotărî să vă orientaţi spre un model de acest tip. Practic, împreună cu unitatea de 1.6 litri turbo reuşiţi să treceţi peste caznele unor şosele în urcare cu ajutorul celor 156 de cai disponibili sus, la 6000 de rotaţii pe minut, aproape de zona roşie a turometrului. Probabil că aceasta este şi parte din plăcerea de a conduce acest motor pe benzină în defavoarea unui diesel clasic de 2.0 litri care îţi "taie" nevoile atunci când ai mai multă nevoie de ele. La comportamentul plăcut al motorului turbo dezvoltat de PSA în colaborare cu vecinii germani din Munchen contribuie şi cuplul de 240 Nm disponibil încă de la 1400 rpm, garantul faptului că nu simţi întârzierea turbinei şi că vei avea parte de impuls dinamic indiferent de turaţia la care te afli atunci când apeşi acceleraţia. Un mic minus pentru timoneria cutiei, care ar fi putut să fie ceva mai exactă şi care a dat câteva rateuri în sarcină maximă pe Valea Oltului.

Consum

Motorul testat pe Peugeot 508 dispune de cea mai mică cilindree din segment în zona 145-160 de cai putere. Vorbim de un motor de sub 1.6 litri (1598 de centimetri cubi), iar acest lucru se vede în comparaţia directă cu TSI-urile de 1.8 litri ale nemţilor şi cehilor, cu unităţile de 2.0 litri ale japonezilor de la Subaru sau ale celor de la Ford şi cu 1.8-ul Valvematic al celor de la Toyota. Pe hârtie, acestă diferenţă se observă cel mai bine la capitolul consum, acolo unde 508 1.6 THP reuşeşte un consum mediu mixt de 6.7 litri/100 km, o valoare excelentă, depăşită în segment doar de Toyota Avensis. De altfel, noul model Peugeot profită de faptul că dispune de o masă proprie cu 100 de kilograme mai mică decât cea a "fratelui" apropiat C5, acelaşi motor pe modelul Citroen afişând un consum cu 0.2 litri/100 km mai ridicat. Dacă ignorăm calculul hârtiei, observăm că modelul Peugeot scoate un consum de 8.5 litri/100 km în regim extraurban şi într-un ritm susţinut de rulare, acesta putând să coboare însă până în jur de 7.3-7.5 dacă pedala de acceleraţie este mângâiată ceva mai tandru.

Sursa:   www.romanialibera.ro

 

 

 

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

Ce au învățat doctorii după șase luni de coronavirus și care sunt marile necunoscute
28/06/2020 09:58

În cele sase luni de cand acest coronavirus absolut nou a inceput să se răspandească in lume, doctorii si spitalele au invătat multe despre cum trebuie tratati pacientii cu Covid-19, transmite Reuters ...

19 țări din toată lumea în care nu există râuri
26/06/2020 17:34

Am crede că există rauri in fiecare colt de lume, dar iată că sunt state care nu sunt străbătute de nicio apă curgătoare. Ai putea mentiona trei tări in care nu există rauri inainte de a citi acest ar ...

Istoria ochelarilor, invenția revoluționară din Evul Mediu
22/06/2020 20:51

Un om de stiintă arab, Ibn al-Haytham, cunoscut in Europa sub numele de Alhacen, a creat baza teoretică a acestei inventii in secolul al XI-lea, prin studiile sale asupra corneei umane si efectelor razelor de ...

De ce
08/06/2020 10:59

 Timp de mai multe luni, in anul 1110, Luna a devenit invizibila oamenilor. De curand, cercetatorii Universitatii din Geneva au publicat un studiu in revista Nature pentru a explica fenomenul, relateaza&nb ...

Atentie! Sistemele de incalzire, ventilare si aer conditionat pot contribui la raspandirea coronavirusului: Ce sfaturi dau specialistii
28/05/2020 20:57

 Sistemele HVAC (incalzire, ventilare si aer conditionat) pot contribui atat la raspandirea virusului SARS-CoV-2 cat si la reducerea ratei de transmitere, asa ca specialistii ne fac atenti la cateva lucrur ...

Istoria săpunului: Cum a început omenirea să se scuture de mizerie
23/05/2020 11:36

 Cum se face că un obiect „atat de curat si de pur” are un trecut atat de tulbure? Nimeni nu stie cu sigurantă cand a fost inventat, dar se pare că săpunul există incă de la inceputurile ...

Telefonul cu peste 20 de zile de autonomie există și e marca Nokia
13/05/2020 22:29

În 2020, iti aduci aminte cu jind de perioada in care un telefon putea să stea departe de priză pe parcursul a sapte, zece zile. Desi existau si atunci terminale care trebuiau incărcate in fiecare zi s ...

Descoperire! PERICOLUL din aparatul de aer condiționat. Legătura cu COVID-19!
02/05/2020 10:11

Centrul pentru Controlul si Prevenirea Bolilor din SUA trage un semnal de alarmă si publică un studiu despre legătura dintre aparatele de aer conditionat si COVID-19.   Cercetările arată un exemplu ...

Oțelul de Damasc și armele formidabile de care se temeau cruciații
29/04/2020 17:33

 Atunci cand cruciatii au ajuns in Orientul Mijlociu, in secolul al XI, au descoperit săbii care tăiau atat de bine, incat „putea despica părul lăsat să cadă pe tăis”, avand o rezistent ...

VIDEO Pentagonul dezvăluie trei înregistrări cu întâlniri ale avioanelor armatei SUA cu OZN-uri
28/04/2020 09:11

 Pentagonul a făcut publice trei inregistrări video ce arată intalnirile dintre avioane ale Marinei americane cu ceea ce par obiecte zburătoare neidentificate, scrie Guardian. Clipurie, despr ...


CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!


CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!