Șpagă de mii de euro pentru permis auto: zeci de persoane trimise în judecată

ciocan  codul-penal

Dimensiune font:

| 30-04-2025 13:49

 Șeful Compartimentului Regim Permise de Conducere şi Examinări din cadrul Serviciului de Permise Suceava, un instructor auto, două persoane fizice fără calitate specială şi 75 de candidaţi la examenul pentru obţinerea permisului de conducere au fost trimişi în judecată pentru fraudarea examenului, în schimbul unor sume de bani, în cadrul celui de-al nouălea dosar care ajunge în instanţă în urma anchetelor deschise în acest caz la Suceava în ultimii cinci ani.

 

Sumele cerute pentru comunicarea răspunsurilor corecte la proba teoretică erau cuprinse între 200 de euro şi 5.500 de euro.

Procurori ai Serviciului teritorial Suceava al DNA au finalizat al nouălea dosar privind fapte de corupţie legate de eliberarea permiselor de conducere de către Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (S.P.C.R.P.C.Î.V.) Suceava, informează DNA.

În acest dosar au fost trimişi în judecată 79 de inculpaţi, iar 18 au solicitat încheierea unor acorduri de recunoaştere a vinovăţiei, între care un comisar de poliţie al Ministerului Afacerilor Interne (M.A.I.), intermediari şi candidaţi la examenul pentru obţinerea permisului de conducere care, în schimbul unor sume de bani, ar fi permis fraudarea probei teoretice a examenului de obţinere a permisului de conducător auto, în cursul anului 2020.

Acest dosar a fost disjuns având în vedere dimensiunea infracţională şi numărul mare de persoane implicate în întreaga procedură de examinare. În prezentul dosar, privind doar fraudarea probei teoretice, au fost trimişi în judecată, în stare de libertate, Radu Ionuţ Obreja, la data faptelor comisar şef de poliţie şi şef al Compartimentului Regim Permise de Conducere şi Examinări din cadrul S.P.C.R.P.C.I.V. Suceava, pentru luare de mită în formă continuată şi trafic de influenţă, P.S.L., persoană fizică fără calitate specială, pentru complicitate la luare de mită în formă continuată, R.I., instructor auto autorizat, pentru constituire a unui grup infracţional organizat şi complicitate la luare de mită în formă continuată, L.I.Ş., persoană fizică fără calitate specială, candidat la examenul teoretic pentru obţinerea permisului de conducere, pentru cumpărare de influenţă şi şaptezeci şi cinci de persoane fizice, candidaţi la examenul teoretic pentru obţinerea permisului de conducere, pentru dare de mită.

Anterior, în cauză, în perioada 2022 - 2025, au fost încheiate acorduri de recunoaştere a vinovăţiei cu optsprezece inculpaţi, candidaţi la examenul teoretic pentru obţinerea permisului de conducere, pentru infracţiuni de dare de mită şi cumpărare de influenţă.

Potrivit rechizitoriului procurorilor, începând cu luna ianuarie a anului 2020, în calitate de comisar şef şi coordonator al Compartimentului examinări permise de conducere, inculpatul Radu Obreja, împreună cu alţi poliţişti din cadrul aceluiaşi compartiment, ar fi constituit un grup infracţional organizat, din care ar fi făcut parte şi instructori auto şi administratori de şcoli de şoferi, precum şi persoane fără o calitate specială.

Demersul viza fraudarea, printr-o acţiune concertată, în schimbul unor sume de bani primite ca mită, examenele teoretice pentru obţinerea permisului de conducere.

Concret, în contextul menţionat mai sus, în perioada 17.07.2020 – 16.09.2020, Obreja, în calitate de lucrător la sala de examinare, ar fi pretins şi primit de la candidaţi/cursanţi prin intermediul unor lucrători de poliţie sau al altor persoane, diverse sume de bani, cuprinse între 800 de euro şi 1.800 de euro pentru a comunica candidaţilor răspunsurile corecte aferente examenului teoretic pentru obţinerea permisului de conducere sau pentru a permite candidatului să pătrundă în sala de examinare având asupra sa echipamente tehnice de comunicare ori înregistrare audio/video utilizate în vederea fraudării probei teoretice din cadrul examenului pentru obţinerea permisului de conducere. 

La data de 19 august 2020, Obreja ar fi primit mită, prin intermediul inculpatului P.S.L., de la doi candidaţi, suma totală de 2.400 de euro, pentru ca acesta, în calitate de lucrător la sala de examinare, să permită celor doi candidaţi menţionaţi anterior să pătrundă în sala de examinare având asupra lor echipamente tehnice de comunicare ori înregistrare audio/video utilizate în vederea fraudării probei teoretice din cadrul examenului pentru obţinerea permisului de conducere.

În perioada ianuarie 2020 – noiembrie 2020, inculpatul R.I., în calitate de instructor auto autorizat, ar fi aderat la grupul infracţional organizat condus de Obreja, ocazie cu care ar fi îndeplinit următoarele acţiuni: asigurarea accesului persoanelor interesate la grupul infracţional specializat în fraudarea probelor teoretice pentru obţinerea permisului de conducere şi al comiterii de infracţiuni de dare şi luare de mită (identificarea şi purtarea de discuţii cu candidaţii care urmau să susţină examenul pentru obţinerea permisului de conducere – proba teoretică, comunicarea cuantumului sumelor de bani ce urmau a fi remise cu titlul de mită către funcţionari, transmiterea către palierul superior a datelor de identificare ale eventualilor beneficiari); instruirea beneficiarilor, atât cu privire la atitudinea pe care trebuie să o adopte odată ajunşi la locul preluării lor de către ceilalţi membri ai grupării (în sensul de a nu comunica cu alte persoane, de a nu divulga chestiuni referitoare la activitatea infracţională), cât şi cu privire la maniera de fraudare a examenului; intermedierea remiterii sumelor de bani cu titlu de mită către liderul grupării, prin preluarea acestora de la candidat şi remiterea lor către comisarul şef Obreja Radu Ionuţ, direct sau prin intermediul numitului Perijoc Gheorghe Ionel. În perioada 7 - 18 septembrie 2020, la diferite intervale de timp, inculpatul R.I., cu ajutorul numitului Perijoc Gheorghe Ionel, ar fi intermediat remiterea unor sume de bani cuprinse între 800 de euro şi 2.200 de euro către inculpatul Obreja Radu Ionuţ, pentru ca acesta din urmă, în calitate de lucrător la sala de examinare, să le comunice celor şase candidaţi răspunsurile corecte aferente examenului teoretic pentru obţinerea permisului de conducere.

În cursul anului 2020, cei nouăzeci şi patru (94) de inculpaţi menţionaţi anterior, candidaţi la examenul teoretic pentru obţinerea permisului de conducere, beneficiind de ajutorul unor intermediari, i-ar fi remis lui Obreja, ca mită, sume cuprinse între 200 de euro şi 5.500 de euro, pentru ca acesta din urmă, în calitate de lucrător la sala de examinare, să le comunice candidaţilor respectivi răspunsurile corecte aferente examenului teoretic pentru obţinerea permisului de conducere categoria B.

În cauză s-au dispus măsuri asigurătorii asupra unor sume de bani ce aparţin inculpaţilor Obreja Radu Ionuţ şi P.S.L. în vederea confiscării speciale. În prezenţa avocaţilor, cei optsprezece inculpaţi care au încheiat acorduri de recunoaştere a vinovăţiei au declarat expres că recunosc comiterea faptelor reţinute în sarcina lor, acceptă încadrarea juridică pentru care a fost pusă în mişcare acţiunea penală şi sunt de acord cu felul şi cuantumul pedepselor aplicate, precum şi cu forma de executare a acestora, respectiv pedepse cuprinse între 2 ani şi 6 luni închisoare cu suspendarea executării pedepsei pe durata unui termen de supraveghere de 2 ani şi 6 luni şi un an şi 8 luni închisoare cu suspendarea executării pedepsei pe durata unui termen de supraveghere de 2 ani.

Dosarul de urmărire penală, precum şi acordurile de recunoaştere a vinovăţiei au fost trimise spre judecare Tribunalului Suceava, cu propunerea de a se menţine măsurile asiguratorii dispuse în cauză.

În cauză, procurorii au beneficiat de sprijin din partea ofiţerilor de poliţie din cadrul Direcţiei Generale Anticorupţie.

 

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Municipiul Vaslui, cu sediul in municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui, telefon 0235/310.999, fax 0235/315.946, e-mail: pmv@primariavaslui.ro, cod fiscal 3337532. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -4 terenuri apartinand domeniului public al Municipiului Vaslui, in vederea amplasarii de terase provizorii, situate in municipiul Vaslui, F.N., conform caietului de sarcini, H.C.L. Vaslui nr. 151/30.04.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019, identificate astfel: -T1 -suprafata de 75 mp, situat in imediata vecinatate a cladirii fostului Palat al Telefoanelor; -T2 -suprafata de 35 mp, situat pe platoul pietonal din zona Teatrului de Vara, in fata restaurantului Crama Domneasca; -T3 -suprafata de 64 mp, situat in partea dreapta fata de intrarea principala a Teatrului de Vara; -T4 -suprafata de 67 mp, situat in partea stanga fata de intrarea principala a Teatrului de Vara. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: de la sediul Municipiului Vaslui sau de pe site-ul institutiei: www.primaria vaslui.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Patrimoniu, etaj 2, cam. 210 din cadrul Municipiului Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 22.05.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 30.05.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Municipiul Vaslui, Registratura, municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depun intr-un singur exemplar, in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 02.06.2025, ora 10.00, la sediul administrativ al Pietei Centrale din municipiul Vaslui, Str. Nicolae Iorga nr. 2, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, municipiul Vaslui, Str.Stefan cel Mare nr.54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.05.2025.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Dimitrie Cantemir, cu sediul in sat Hurdugi, comuna Dimitrie Cantemir, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/485.389, e-mail: primaria.dtcm@yahoo.com, cod fiscal 3394295. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -suprafata totala de 20,00 ha, teren extravilan, pasune comunala, apartinand domeniului privat al Comunei Dimitrie Cantemir, situata in sat Hurdugi, comuna Dimitrie Cantemir, judetul Vaslui, conform H.C.L. Comuna Dimitrie Cantemir nr. 27/06.05.2025 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019, identificata astfel: -Lot 1 -sat Hurdugi, 10,00 ha, Tarla 69, Parcela 875; -Lot 2 -sat Hurdugi, 10,00 ha, Tarla 69, Parcela 873. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitarea scrisa, de la sediul Comunei Dimitrie Cantemir. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Comunei Dimitrie Cantemir, comuna Dimitrie Cantemir, sat Hurdugi, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 20 Lei/exemplar, care se achita in numerar la casieria institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 21.05.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 29.05.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Dimitrie Cantemir, comuna Dimitrie Cantemir, sat Hurdugi, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.05.2025, ora 14.00, la sediul Comunei Dimitrie Cantemir, comuna Dimitrie Cantemir, sat Hurdugi, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 07.05.2025.
CNAIR: A fost avizat Studiul de Fezabilitate pentru ultimul sector al A7 cuprins între Suceava şi Siret
15/05/2025 19:54

 Directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a anuntat joi, că studiul de fezabilitate pentru ultimul sector al A 7(Autostrada Moldovei) cuprins intre Suceava şi Siret, a fost avizat.    ...

Hrănirea porumbeilor te poate costa scump: măsura luată de un oraș din România
02/05/2025 20:22

 În municipiul Suceava, hrănirea porumbeilor in spatiul public a devenit strict interzisă. Aceasta este avertizarea transmisă de politistii locali, care ii indeamnă pe localnici să nu mai arunce ...

O mașină în care se aflau două persoane a „aterizat” în albia pârâului Sucevița
25/04/2025 14:47

 O masină in care se aflau două persoane, un bărbat si o femeie, sot si sotie, de 79, respectiv 78 de ani, a ajuns in albia raului Sucevita după ce a căzut de pe un pod de lemn care s-a surpat. Incide ...

 Incendiu puternic într-un bloc din Rădăuți. Zeci de persoane evacuate din clădire. O candelă, posibila cauză a focului
20/04/2025 11:42

 Un incendiu a izbucnit duminică, 20 aprilie, intr-un apartament dintr-un bloc din municipiul Rădăuţi. 25 de persoane s-au autoevacuat din clădire. UPDATE 8.37 ”Apartamentul, situat la etajul I ...

Autostrada Pașcani-Suceava primește undă verde: decizie-cheie anunțată acum de Grindeanu
11/04/2025 23:03

Sorin Grindeanu anuntă că intreaga Autostradă Pascani-Suceava are constructori desemnati. CNAIR a stabilit castigătorul pentru lotul 2 Roscani-Suceava. Autostrada Pascani-Suceava primeste undă verde: deci ...

Fraudă de peste 15 milioane lei cu mărfuri din China, descoperită de ANAF la o firmă din Suceava / Operatorul înregistra în contabilitate vânzarea la preţuri derizorii
08/04/2025 11:49

 ANAF a descoperit la o firmă din Suceava, care aduce produse din China, un prejudiciu de 15 milioane de lei. Societatea comercială a adus, in perioada 2019 -2024,79 de transporturi de produse din China ...

S-au ascuns în pădure cu un milion de euro în buzunar. Doi suceveni, prinși după un furt de proporții
30/03/2025 20:44

 Politistii din Suceava au reusit să prindă doi bărbati care au furat peste un milion de euro dintr-o locuintă din Milisăuti, după o urmărire ca in filme si o operatiune de căutare in pădure. Cei ...

28 noiembrie 1918 -  UNIREA BUCOVINEI cu ROMÂNIA
28/11/2024 11:05

Ziua de 28 noiembrie 1918 reprezintă un moment de importantă majoră pentru istoria Romaniei Mari: Unirea Bucovinei cu Regatul Romaniei, realipirea părţii de nord a vechii Moldove, ruptă din trupul ţăr ...

 Primele imagini de la botezul băiatului președintelui AUR, George Simion
06/07/2024 14:49

Pe data de 24 aprilie, George Simion si soţia lui, Ilinca, au devenit părinti. Un băiat superb, căruia i-au pus numele Radu, după numele bunicului liderului AUR. Semnificatia numelui Radu este una puternic ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei