Autostrada globală - drumul care va înconjura planeta

default

Dimensiune font:

| 19-03-2013 09:50

 Oare cum ar fi să putem merge cu maşina - şi numai cu maşina - într-o călătorie în jurul lumii? Cum ar să trecem de pe un continent pe altul în maşinuţa noastră, înconjurând globul? Ar trebui să existe o şosea circumplanetară care să alcătuiască traseul călătoriei noastre, o autostradă globală care să treacă nu numai peste marile mase de uscat, ci şi peste sau pe sub braţele de mare ce despart insulele între ele sau de continentele din care s-au desprins. Pare ceva aşa de surprinzător, încât e greu de crezut că s-ar gândi cineva la asta altfel decât ca la o fantezie. Şi totuşi, unii se gândesc la o autostradă planetară ca la un proiect real.

Nouă, românilor, care avem cu autostrăzile o relaţie mai curând... ciudată, ideea unei autostrăzi globale ne pare, probabil, mai tulburătoare decât oricui. Dar, dacă privim dincolo de universul nostru domestic, cu autostrăzi neterminate, la preţuri exorbitante, vom afla că un proiect al unei autostrăzi trans-globale este, totuşi, privit ca fezabil, nu utopic - un proiect tehnologic extrem de dificil, desigur, dar nu irealizabil.



Bucăţi mari din ceea ce ar putea fi o autostradă globală există deja: pe unele continente se întind reţele de autostrăzi, mai bune ori mai rele, de la o coastă la cealaltă. Acum, teoretic, n-ar mai rămâne decât să fie conectate între ele şi iată! am avea un parcurs rutier care ne-ar permite să înconjurăm planeta, la volanul maşinii.

Evident, partea cu conectarea e foarte complicată, de vreme ce presupune construirea de tuneluri pe sub strâmtori sau poduri peste acestea - proiecte foarte dificile tehnic. Dificultăţile tehnice atrag după ele dificultăţi financiare; se adaugă şi aspecte de natură politică, deoarece asemenea lucrări presupun de obicei cooperarea între ţări. În multe cazuri, voci prudente sugerează să se renunţe la asemenea construcţii grandioase, comsiderate pe cât de costisitoare, pe atât de inutile, şi să rămânem la bunul şi vechiul sistem de transport naval, care şi-a dovedit utilitatatea atâta amar de vreme, sau la avion, care e rapid (deşi costisitor şi extrem de poluant).

În cazul în care s-ar face "pe dedesubt" - tuneluri pe sub mare -, aceste pasaje de legătură nici n-ar putea fi, în general, şosele, deoarece nimeni n-a găsit încă o rezolvare a  problemei gazelor de eşapament care s-ar acumula într-un astfel de tunel dacă maşinile obişnuite din ziua de azi ar circula prin el pe distanţe de câteva zeci de kilometri. Aşa că soluţia ar fi de tipul celei aplicate în cazul tunelului care leagă Anglia de Franţa: acesta e un tunel feroviar, prin care maşinile trec "pasiv", încărcate în vagoane de tren. Deci autostrada globală, dacă s-ar construi în acest moment,  ar fi, de fapt, o combinaţie de şosele cu mici porţiuni de căi ferate. *Altfel s-ar pune problema, desigur, dacă toată lumea ar circula cu maşini electrice, care nu emit gaze de eşapament, dar asta e o viziune încă şi mai îndepărtată decât cea a unei autostrăzi globale.)



În faţa amplorii acestor proiecte şi a enormei lor dificultăţi, oricine are dreptul să pună întrebarea fundamentală: dar chiar avem nevoie de au asemenea megaproiect? E o întrebare pe care chiar o pun mulţi, iar răspunsul poate fi destul de complex.

Se poate ca aceste sisteme să fie ceva mai rapide decât feriboturile, spre exemplu, iar realizarea unor tuneluri ar mai avea avantajul de a oferi căi pentru instalarea unor sisteme de conducte pentru gaz, petrol, etc.

 Dar, din alte puncte de vedere, s-ar putea să nu avem aşa mare nevoie de ele, deoarece, în unele cazuri, construirea şi exploatarea acestor pasaje n-ar fi mai avantajoasă financiar decât sistemele actuale. Se cunoaşte, de exemplu, faptul că tunelul Anglia-Franţa nu este profitabil din punct de vedere economic; după câţiva ani de exploatare, a devenit clar că, material, nu a adus beneficiile sperate. Studii realizate în anii 2000 au ajuns la concluzia că, în ceea ce priveşte Marea Britanie, aceasta n-a avut de câştigat de pe urma tunelului şi că economia britanică ar fi mers mai bine dacă tunelul n-ar fi fost construit.

Apoi, dezvoltarea transportului naval şi avântul formidabil al transportului aerian au mai redus cererea pentru un sistem global de autostrăzi, iar problemele birocratice legate de trecerea frontierelor ar constitui un impediment deloc neglijabil.

Aşadar, câtă nevoie avem cu adevărat, din punct de vedere practic, de o asemenea autostradă, e greu de spus: se pare că e vorba mai degrabă de o nevoie de ordin spiritual, de un ideal uman. Încă din secolul al XIX-lea, epoca marii expansiuni a transportului feroviar, care a produs schimbări uriaşe în alcătuirea lumii, existau vizionari care visau, îndrăzneţ, la o cale ferată trans-globală, un sistem colosal de drumuri de fier care ar înconjura planeta. Visul autostrăzii globale de acum înseamnă actualizarea acestui ideal, adaptarea lui la timpurile de azi, când vedeta transportului pe uscat a devenit automobilul.



Dar, de vreme ce ideea există şi se dezvoltă, să o discutăm; să luăm lucrurile pe rând, să vedem care sunt componentele majore ale unei autostrăzi  care ne-ar purta de jur-împrejurul Pământului.

 

Între cele două Americi

America de Nord are sistemele sale de autostrăzi ce se întind pe direcţia est-vest, de la Atlantic la Pacific. Mai mult decât atât, cele două Americi ar avea, împreună, un sistem aproape complet de autostrăzi ce merg de la nord la sud, Pan-American Highway, sau autostrada Panamericană, o reţea de şosele cu lungimea de aproximativ 47.958 km, cel mai lung sistem de autostrăzi intereconectate din lume. Şi totuşi, dacă am spus aproape complet, înseamnă că îi lipseşte undeva o bucăţică pentru a fi complet. Şi anume, lipseşte o porţiune de cca. 160 km lungime şi 50 km lăţime, situată în America centrală, pe teritoriul statului Panama şi al Columbiei: regiunea numită Darién, o bucată de natură dominată de pădure tropicală şi mlaştini prin care nu există autostrăzi şi care se întinde, în istmul Panama, de la un ocean la altul. Din cauza acestei porţiuni, în care nu există infrastructură, nu se poate trece din America de Nord în cea de Sud prin mijloace motorizate obişnuite.

 Există unele presiuni pentru a construi o şosea prin Darién, dar, până acum, Panama şi Columbia nu au făcut-o. În afară de faptul că a construi prin acest ţinut de junglă şi mlaştini ar fi foarte costisitor, a străpunge izolarea acestei zone naturale prin construirea unei autostrăzi ar avea multe consecinţe economice, sociale şi ambientale nefaste. Populaţiile locale se tem că un drum circulat ar ameninţa culturile lor tradiţionale; activiştii de mediu susţin că realizarea unei autostrăzi ar avea efecte grave asupra biodiversităţii, iar existenţa zonei Darién are şi efecte benefice: de pildă, regiunea acţionează ca un obstacol în calea răspândirii, în America de Nord şi Centrală, a unor boli ale animalelor ce decimează vitele în America de Sud. Acest factor a contat foarte mult atunci când a fost vorba să fie zădărnicite planurile unor companii care doreau să se implice în construirea unei porţiuni de autostradă în această regiune. Aşadar, deocamdată, Darién rămâne cum este, importanţa ei ca ca o oază de natură tropicală şi ca o barieră de protecţie între cele două continente depăşind foloasele pe care le-ar aduce legarea celor două Americi printr-un sistem continuu de autostrăzi.

 

Afrotunelul - legătura dintre Europa şi Africa

 Este deja în studiu proiectul realizării unui tunel pe sub Strâmtoarea Gibraltar, între Spania şi Maroc, ţări care au încheiat un protocol de colaborare în acest sens. Cât de repede va fi gata, rămâne de văzut, deoarece dificultăţile foarte mari, legate de natura solului în care ar trebui săpat tunelul, fac din el o lucrare extrem de costisitoare. (
Aici puteţi citi pe larg despre acest proiect.)

 

Strâmtoarea Bering

 Există propuneri - şi chiar proiecte - de a lega Eurasia şi America de Nord printr-un pod peste Strâmtoarea Bering ori un tunel pe sub aceasta; Podul Internaţional al Păcii sau Tunelul Amer-Asiatic al Păcii sunt două dintre denumirile propuse pentru o asemenea realizare. Un proiect recent luat în considerare ar urma să lege Peninsula Sewart, din Alaska, de Peninsula Ciukotka din Rusia. În ultimii ani, ideea tunelului a câştigat teren faţă de cea a podului, deoarece, în condiţiile climatice dure din această zonă nordică, înălţarea, întreţinerea şi exploatarea unui pod - care ar putea fi acoperit de gheaţă mai multe luni pe an - ar pune probleme dificile. În schimb, printr-un tunel, s-ar putea circula mai comod, la adăpost.



Proiectul pasajului pe sub Strâmtoarea Bering presupune construirea a trei tuneluri, unul în prelungirea celuilalt, trecând prin două mici insule din strâmtoare. Deoarece adâncimea apei pe traseul tunelului este de numai 50 m, acesta ar putea fi săpat cu utilaje obişnuite, fără a pune probleme deosebite de ordin tehnic. Problemele sunt mai degrabă de natură economică şi politică.

  Printre altele, pentru ca acest tunel să fie de folos cuiva, el trebuie să fie accesibil la ambele capete, ceea ce presupune construirea unor autostrăzi până la el, prin Alaska, respectiv partea asiatică a Rusiei, pe mari distanţe (1.100 km în Alaska, peste 2000 km în Rusia), deşi clima este foarte aspră, iar densitatea foarte mică a populaţiei nu prea justifică întreprinderea unor asemenea lucrări. Rusia pare totuşi că ţine mult la acest plan, de vreme, ce, în 2011, guvernul rus a aprobat construirea căii ferate Siberia-Alaska şi a tunelului pe sub Strâmtoarea Bering - un proiect în valoare de 65 de miliarde USD.

 

Legarea Japoniei de continentul asiatic

Una dintre soluţii presupune construirea unui sistem de 5 tuneluri, care s-ar întinde din oraşul japonez Fukuoka până în portul Pusan din Coreea de Sud, trecând prin patru insule.
O alternativă ar fi legarea insulei japoneze Hokkaido de insula Sahalin (care aparţine Rusiei) printr-un tunel de 42 km, iar printr-un alt tunel (7 km), a insulei Sahalin de continent, în partea asiatică a Rusiei. Miza este interesantă, deoarece zona din jurul Sahalinului este o regiune petroliferă importantă, iar construirea tunelului ar prilejui şi instalarea, pe acelaşi traseu, a unei conducte de petrol, ceea ce ar face construcţia mai profitabilă din punct de vedere economic.

 

Australia, Papua Noua Guinee, Indonezia

În această regiune a lumii, fragmentarea uscatului - presărat în ocean sub forma a mii de insule şi insuliţe - face dificilă realizarea unor legături; chiar între masele mari de uscat, nu se simte întodeauna nevoia unor conexiuni destinate transportului rutier. De exemplu, realizarea unui tunel sau pod care să traverseze Strâmtoarea Torres, legând Australia de Papua Noua Guinee, nu este considerată viabilă din punct de vedere economic, deoarece distanţa este mare (140 km), iar cererea, în schimb, este mică.

Mai necesară ar fi conectarea între ele a unor părţi din Indonezia, ţară ce ocupă un arhipelag alcătuit din peste 17.000 de insule. Insula Java, foarte populată, ar beneficia mult, se crede, de pe urma legării ei de continent, printr-un sistem cu două componente: o primă porţiune ce ar traversa Strâmtoarea Sunda, legând Java cu marea insulă Sumatra, iar de aici, peste (sau pe sub) Strâmtoarea Malacca, o altă bucată de drum, spre Malaezia şi/sau Singapore.

Proiectul întâmpină însă unele dificultăţi financiare, iar o problemă suplimentară o constituie faptul că această regiune este una cu risc seismic foarte mare.
 

Marea Roşie

Există propuneri de a construi poduri peste această întindere de apă, fie în dreptul Strâmtorii Bab-el-Mandeb (prin care se trece din Marea Roşie în Oceanul Indian), între Djibouti şi Yemen, fie peste Golful Aqaba, legând Egiptul de Arabia Saudită şi trecând prin mica insulă Tiran.

Este evident că, în unele regiuni ale lumii, există necesităţi economice şi sociale reale de a construi tuneluri ori poduri de legătură între insule şi continente, iar acestea, teoretic, ar putea fi parte a unui sistem rutier global. În alte locuri, dorinţa de a le construi nu pare să se sprijine pe necesităţi practice reale. Poate că existenţa şoselei circumplanetare ar însemna nu îndeplinirea unei necesităţi reale de ordin economic şi social, ci materializarea unui complex vis al omului - lumea întreagă unită, posibilitatea de a avea la îndemână vasta întindere a planetei, de a umbla liber de colo-colo, fără a fi limitat de configuraţia geografică actuală a Pământului, pe care nu noi am stabilit-o şi pe care am vrea să o transformăm după dorinţa noastră, astfel încât niciun ocean să nu ne mai stea în cale.

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<<Click pe locatie pentru detalii>>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

01:23

CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!

„EuroBusiness LRJ” S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei ”FANYON”S.R.L., conform Hotărârii nr. 120/02.04.2018, pronunțată în dosarul nr. 2172/113/2017, de către Tribunalul Brăila, organizează în zilele de 20.08.2020, 10.09.2020, 24.09.2020, 08.10.2020, 22.10.2020, respectiv 05.11.2020, ora 14:00, la sediul ales al lichidatorului judiciar din Bucuresti, Bd. Magheru, nr. 31, et. 1, cam. 25, Sector, licitații în vederea valorificarii următoarelor bunuri imobil și mobile, proprietatea debitoarei: BUN IMOBIL, PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA). Proprietate imobiliară, teren, căsuțe de vacanță și anexe, situată în Sat Dragosloveni, Com. Soveja, Jud. Vrancea, înscrisă în CF nr. 50048 a Com. Soveja, compusă din: Teren intravilan în suprafață de 2.438,00 mp, amplasat în Sat Dragosloveni, Com. Soveja, Jud.Vrancea, CF nr. 50048 a Com. Soveja, nr. cad.50048, Construcția C1-magazie, nr. cad.50048-C1Sc=67,00 mp, Construcția C2-anexă, nr. cad.50048-C2, Sc=170,00 mp, Construcția C3-magazie, nr. cad50048-C3, Sc=12,00 mp, Construcția C4-grup sanitar, nr. cad.50048-C4, Sc=17,00 mp, Construcția C5-bucatarie, nr. cad.50048-C5, Sc=24,00 mp, Construcția C6-umbrar lemn, nr. cad.50048-C6, Sc=9,00 mp, Construcția C7-umbrar lemn, nr. cad.50048-C7, Sc=9,00 mp, Construcția C8-casă de vacanță, nr. cad.50048-C8, Sc=15,00 mp, Construcția C9-casă de vacanță, nr. cad.50048-C9, Sc=14,00 mp, Construcția C10-club, nr. cad.50048-C10, Sc=64,00 mp, Construcția C11-casă de vacanță, nr. cad.50048-C11, Sc=15,00 mp, Construcția C12-casă de vacanță, nr. cad.50048-C13, Sc=15,00 mp, Construcția C13-casă de vacanță, nr. cad.50048-C13, Sc=65,00 mp, Construcția C14-casă de vacanță, nr. cad.50048-C14, Sc=15,00 mp, Construcția C15-casă de vacanță, nr. cad.50048-C15, Sc=15,00 mp, Construcția C16-casă de vacanță, nr. cad.50048-C16, Sc=65,00 mp, Construcția C17-casă de vacanță, nr. cad.50048-C17, Sc=15,00 mp, Construcția C18-casă de vacanță, nr. cad.50048-C18, Sc=15,00 mp, Construcția C19-casă de vacanță, nr. cad.50048-C19, Sc=65,00 mp, Construcția C20-casă de vacanță, nr. cad.50048-C20, Sc=28,00 mp, Construcția C21-magazie, nr. cad.50048-C21, Sc=145,00 mp, Construcția C22-casă de vacanță, nr. cad.50048-C22, Sc=51,00 mp, Construcția C23-casă de vacanță, nr. cad.50048-C23, Sc=35,00 mp și Construcția C24 - wc, nr. cad.50048-C24, Sc=17,00 mp. 65.110,50 BUNURI MOBILE PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA) CARUCIOR + CUVA 7,27, MASINA GLAZURAT CIOCOLATA 3.236,26, Masina cernut faina 46,49, CARUCIOARE CU NIVELE pt cuptor 211,55, CUPTOR POLINI MOD.80100 211,55, CUPTOR POLINI MOD.8080190 211,55, CUPTOR ROTATIV ROTO 6080SR.200SC 2.531,01, CUPTOR WERNER REA 1280, 211,55, CUPTOR WERNER REA 1280, 211,55, MASINA ROTATIVA ROTOFORM, 4.489,66, Moara ptr. Preg. Probelor, 767,59, Balanta analitica, 412,62, Echip. Ptr. Determ. Aciditatii, 570,56, Etuva, 215,59, Balanta tehnica 176,30, Sist. Automat ptr. Determ. Azot 2.761,19, Sist. Autom. Ptr. Determ. Gras 2.563,97, Distilator apa 550,82, Aparat perf. Pt.Deter. Cant. De z 1.605,07, Incinta termostatare probe 471,85, Sistem aut. Amb. Prod. Gr.IP600 21.265,94, Aparat de realiz. Mixuri pt. Ret 3.026,27, Malaxor spiral cuva rabatabil 4.821,88, Linie pentru obtinere covrigi 57.418,17, Camera racire semifabricat 3.446,86, Cuptor rotativ, 7.048,60 Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptoar rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Masina de glazurat si uscat turta dulce 8.830,77, DEDURIZATOR FD-25, 418,00, LINIE PENTRU OBTINEREA CROCHETE 105.250,22, LINIE PENTRU OBTINERE COVRIGI 74.381,28, MALAXOR 7.023,99, Oala fierbere 233,69, DULAP FRIGORIFIC 381,22, AGENT FRIGORIFIC 77,01, ECHIPAMENT MIXER PLANETAR 8.207,35, MASINA PADO PT FURSEC SI TURTA 12.311,02, Masina taiat foi nap -Doina 263,51, Masina taiat nuga 441,19, Cuptor rotativ 2.078,25, CUPTOR FOI 12.232,98. Toate condiţiile de participare la licitaţie şi condiţiile de adjudecare se regăsesc în caietele de sarcini care pot fi procurate on-line de la lichidatorul judiciar, contravaloarea acestora fiind de 2.380,00 RON, TVA inclus, pentru bunuri mobile și 2.380,00 RON, TVA pentru bunul imobil/caiet de vanzare, dovada achiziţiei acestora fiind obligatorie pentru participarea la licitaţie, plata acestora efectuându-se în contul lichidatorului judiciar, nr.:RO93BUCU1031215949892 RON, deschis la Alpha Bank Iaşi. Persoanele care doresc să se înscrie la licitaţie au obligaţia de a depune garanţia de participare la licitaţie de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, plata acesteia efectuându-se în lei, la cursul BNR din data plății în contul de lichidare al ”FANYON”S.R.L., nr.: RO76BUCU1032235342465 RON, deschis în lei la Alpha Bank S.A. Înscrierile la licitație se pot face până în preziua licitaţiei (zilele de miercuri), ora 14:00, scrisoarea de participare la licitaţie, împreună cu toate documentele menţionate în caietele de sarcini, urmând a fi trimise on-line pe adresele de e-mail : vanzari@lrj.ro și stefania.nitu@insolvency.ro. Vizitarea şi prezentarea activelor se poate face doar în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul lichidatorului judiciar, la locul în care acestea se află. Lichidatorul judiciar va permite accesul ofertanţilor care vor achiziţiona caietul de sarcini, doar în prezenţa unui reprezentant al acestuia şi la solicitarea scrisă prealabilă însoţită de o programare în acest sens. Reprezentanţii lichidatorului judiciar vor furniza toate informaţiile suplimentare disponibile către cei care au achiziţionat caietul de sarcini. Vizualizarea activului imobil, respectiv a bunurilor mobile, este o condiție obligatorie pentru participarea la licitații. Informaţii suplimentare se pot obţine de pe site-ul lichidatorului judiciar.: www.lrj.ro, telefon: 0733.683.702, e-mail: vanzari@lrj.ro, telefon: 0737.242.544, e-mail: stefania.nitu@insolvency.ro, telefon: 0747.012.820, e-mail: paula.stoian@fanyon.ro.
„EuroBusiness LRJ ”S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei ”FANYON”S.R.L., conform Hotărârii nr. 120/02.04.2018, pronunțată în dosarul nr. 2172/113/2017, de către Tribunalul Brăila, organizează în zilele de 20.08.2020 și 10.09.2020, ora 14:00, la sediul ales al lichidatorului judiciar din Bucuresti, Bd. Magheru, nr. 31 ,et. 1, cam. 25, Sector 1, licitații în vederea valorificarii următorului bun imobil, proprietatea debitoarei: BUN IMOBIL, PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA) ,,Fabrica de dulciuri FATA MOȘULUI”, proprietate compusă din teren și construcții cu destinație nerezidențială, împreună cu bunurile mobile integrate, mijloacele fixe, obiectele de inventar și activele necorporale, situată în Sat Baldovinești, Com. Vădeni, Jud. Brăila, CF nr. 70378 a Com. Vădeni, astfel: 962.727,20. 1. Teren și construcții cu destinație nerezidențială 727.711,20. a. Teren intravilan, în suprafață de 4.507,00 mp, amplasat în Sat Baldovinești, Com.Vădeni, Jud. Brăila, nr. cad.70378, CF nr. 70378 a Com. Vădeni 30.720,00. b. Construcția C1, cu destinație secție producție, nr. cad.70378-C1, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=278,30 mp, cu regim de înălțime P+1E 42.613,60. c. Construcția C2, cu destinație secție producție, nr. cad.70378-C2, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=278,45 mp, cu regim de înălțime P+1E 42.644,00. d. Construcția C3, cu destinație depozit ambalaje, nr. cad.70378-C3, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=501,10 mp, cu regim de înălțime P 17.497,60. e. Construcția C4, cu destinație pavilion administrativ, nr. cad.70378-C4, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=149,75 mp, cu regim de înălțime P+1E 39.305,60. f. Construcția C5, cu destinație depozit produse finite, cu nr. cad.70378-C5, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=130,75 mp, cu regim de înălțime P 5.312,80. g. Construcția C6, cu destinație anexă depozitare, nr. cad.70378-C6, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=294,00 mp, cu regim de înălțime P 5.279,20. h. Construcția C7, cu destinație de spații de producție și depozitare, nr. cad.70378-C7, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=449,00 mp, cu regim de înălțime P+1E 74.085,60. i. Construcția C11, cu destinație hală producție, nr. cad.70378-C11, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=530,00 mp și Sc desfășurată=2.120,00 mp, cu regim de înălțime D+P+1E+M 359.211,20. j.Construcția C12, cu destinație anexă tehnologică, nr. cad.70378-C12, CF nr. 70378, Com. Vădeni, cu Sc la sol=155,00 mp și Sc desfășurată=620,00 mp, cu regim de înălțime D+P+1E+M 111.041,60 2. Bunuri mobile integrate (lista completă poate fi vizualizată pe site-ul lichidatorului judiciar www.lrj.ro) 102.312,00. 3. Bunuri mobile constând în mijloace fixe și obiecte de inventar (lista completă poate fi vizualizată pe site-ul lichidatorului judiciar www.lrj.ro) 98.304,00. 4.Active necorporale: mărci, desene și modele 34.400,00. Activul imobil, ”Fabrica de dulciuri FATA MOȘULUI” se vinde doar în bloc, ca activ funcțional. Prețurile nu includ TVA. Urmează a fi făcută aplicabilitatea dispozițiilor art. 292, (alin.2), lit. F, din Codul Fiscal, în măsura aplicabilității. Toate condiţiile de participare la licitaţie şi condiţiile de adjudecare se regăsesc în caietul de sarcini care poate fi procurat on-line de la lichidatorul judiciar, contravaloarea acestuia fiind de 2.380,00 RON, TVA inclus, dovada achiziţiei acestuia fiind obligatorie pentru participarea la licitaţie, plata acestuia efectuându-se în contul lichidatorului judiciar, nr.:RO93BUCU1031215949892RON, deschis la Alpha Bank Iaşi. Persoanele care doresc să se înscrie la licitaţie au obligaţia de a depune garanţia de participare la licitaţie de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, plata acesteia efectuându-se în lei, la cursul BNR din data plății în contul de lichidare al ”FANYON”S.R.L., nr.:RO76BUCU1032235342465RON, deschis în lei la Alpha Bank S.A. Înscrierile la licitație se pot face până în preziua licitaţiei, ora 14:00, scrisoarea de participare la licitaţie, împreună cu toate documentele menţionate în caietul de sarcini, urmând a fi trimise on-line pe adresele de e-mail: vanzari@lrj.ro și stefania.nitu@insolvency.ro.Vizitarea şi prezentarea activului se poate face doar în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul lichidatorului judiciar, la locul în care acestea se află. Lichidatorul judiciar va permite accesul ofertanţilor care vor achiziţiona caietul de sarcini, doar în prezenţa unui reprezentant al acestuia şi la solicitarea scrisă prealabilă însoţită de o programare în acest sens. Reprezentanţii lichidatorului judiciar vor furniza toate informaţiile suplimentare disponibile către cei care au achiziţionat caietul de sarcini.Vizualizarea activului imobil este o condiție obligatorie pentru participarea la licitații. Informaţii suplimentare se pot obţine de pe site-ul lichidatorului judiciar: www.lrj.ro, telefon: 0733.683.702,e mail: vanzari@lrj.ro, telefon: 0737.242.544, mail: stefania.nitu@insolvency.ro, telefon: 0747.012.820, mail: paula.stoian@fanyon.ro.
 Invazie de drogați la Paris
22/09/2020 14:01

  Consumul de droguri ia amploare in capitala Frantei. Numărul de consumatori creste, politia intensifică raziile, iar locuitorii sunt din ce in ce mai revoltati. cartierul din nordul Parisului, in apro ...

FOTO Imaginea de peste 4 milioane de like-uri cu care Jennifer Aniston și-a speriat fanii - De nerecunoscut
22/09/2020 10:56

 Va implini 52 de ani la inceputul anului viitor, dar continuă să fie una dintre cele mai frumoase actrite de la Hollywood. Jennifer Aniston si-a speriat unii dintre fani cu o postare pe Instagram. ...

 Aproape 30 de polițiști germani, suspendați din cauza lui Hitler
16/09/2020 16:20

    Oficiali din landul german Renandia de Nord-Westfalia (RNW) au anuntat astăzi suspendarea din functie a 29 de politisti care si-au trimis fotografii cu Adolf Hitler si imagini editate cu r ...

 31 de ani și 4 luni de închisoare pentru criminalul din Făget
16/09/2020 14:29

  Ionel Boldea, bărbatul care a ucis doi soţi care făceau jogging in parcul din oraşul Făget, a fost condamnat la 31 de ani si 4 luni de inchisoare de Tribunalul Timis. El a atacat si alte persoane, ...

  „Mamele furioase”, mișcarea femeilor revoltate că duc tot greul pandemiei
16/09/2020 14:15

    În Statele Unite, circulă de cateva luni sintagma de „mame furioase”, pentru a descrie mame nemultumite care cer imperativ schimbarea. Desi nu putem incă vorbi de o „m ...

    Balerină de la Balșoi, ucisă și dizolvată în acid sulfuric
16/09/2020 14:08

  O balerină de la Teatrul Balsoi, dispărută acum sase ani, a fost tăiată in bucăti si dizolvată in acid sulfuric, au stabilit criminalistii. Fostul ei iubit este acum anchetat de Politie. Pol ...

   Șoferul Uberului care a ucis o femeie din Arizona, pus sub acuzație
16/09/2020 11:57

  Şoferul de siguranţă aflat la volanul unui vehicul autonom al Uber Technologies aflat in teste, care lovit şi ucis o femeie in Tempe din statul american Arizona, in 2018, a fost acuzat de omucidere ...

Profesoară din Marea Britanie, condamnată pentru că a făcut sex cu un elev
16/09/2020 11:49

  O profesoară a fost condamnată după ce i-ar fi trimis poze nud unuia dintre elevii săi şi ar fi intreţinut relaţii sexuale cu acesta. Femeia in varstă de 35 de ani este acuzată că si-a făcu ...

Scandal sexual între o profesoară și un elev
15/09/2020 20:48

O profesoară de 35 de ani, măritată, este implicată intr-un scandal de natură sexuală cu un elev. O profesoară in varstă de 35 de ani, măritată, din Aylesbury, Marea Britanie, se face vinovată pen ...

CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei