FATA   -b-Laura-Cosoi--b---Galerie-foto-

Dimensiune font:

Saloanele de infrumusetare se pregatesc sa redeschida, desi nu stiu ce reguli trebuie sa respecte: La cosmetica ce faci, ii faci cavou din plastic clientei?

| 07-05-2020 10:49

 Au mai ramas opt zile pana cand vom iesi din starea de urgenta in care ne aflam de aproape doua luni din cauza epidemiei de coronavirus.

Printre primele masuri de relaxare anuntate de autoritati se afla redeschiderea saloanelor de infrumusetare incepand cu 15 mai. Iar masura este asteptata atat de clienti, cat si de patronii acestor centre.

Pe de o parte, romanii asteapta cu nerabdare redeschiderea saloanelor dupa ce in toata aceasta perioada fiecare s-a descurcat cum a putut in ceea ce priveste tunsul, coafatul, vopsitul, manichiura etc. Astfel, multe persoane au sunat deja sa isi faca programari.

Pe de alta parte, patronii asteapta reluarea activitatii pentru ca afacerile lor au avut mult de suferit in aceasta perioada. Insa unii dintre ei nu sunt prea optimisti nici pentru perioada urmatoare. Si asta pentru ca, spun ei, vor avea mai putini clienti din cauza ca timpul de asteptare dintre programari va fi mai mare pentru evitarea aglomerarii in salon. De asemenea, masurile pe care vor trebui sa le ia vor fi costisitoare.

Pana in acest moment nu se stie cu exactitate care sunt regulile ce trebuie respectate de catre centrele de infrumusetare. Cu toate acestea, multe dintre ele au inceput deja sa se pregateasca si si-au achizitionat masti, manusi, viziere, dezinfectanti.

Reprezentantii saloanelor spun insa ca asteapta cat mai repede vesti de la autoritati, pentru a avea timp ca pana la deschidere sa se adapteze cu totul noilor reguli.

Normalitatea pe care am cunoscut-o nu mai are cum sa existe

Saloanele de infrumusetare, grav afectate in perioada starii de urgenta, au inceput deja sa faca programari pentru perioada de dupa 15 mai, a declarat pentru Ziare.com Monica Lupu, presedintele Asociatiei Cosmetologilor din Romania.

Potrivit acesteia, pana cand autoritatile vor anunta regulile ce trebuie respectate, patronii centrelor au cumparat manusi, masti si dezinfectanti.

"Sunt saloane care au inceput sa faca programari pentru simplul fapt ca, dupa cum se stie, de doua luni suntem inchisi. Este un pic de inteles ca in momentul in care s-a spus ca se vor redeschide saloanele clientele au inceput sa sune si saloanele au luat programarile, in contextul in care ne urla cheltuielile.

Din ce stiu si ce informatii au ajuns la noi, cumva se iau aceste programari cu distanta intre ele, se tine cont de acele sfaturi pe care le-am primit, chiar daca nu exista norme clare la acest moment, iar masurile pe care si le-au luat saloanele sunt cumva aceleasi pe care le aveau si pana acum, ma refer la cele de igiena, dezinfectanti, manusi etc., plus cele care au aparut, care sunt evidente. La modul ca este evident ca de acum vom lucra cu manusi pe toate procedurile, va fi evident ca de acum toti vom purta masti, va fi evident ca pentru anumite proceduri vom avea nevoie de viziere", ne-a declarat Monica Lupu.

Insa, spune presedintele Asociatiei Cosmetologilor din Romania, este nevoie ca autoritatile sa anunte aceste masuri cat mai repede, pentru ca exista in acest moment multe neclaritati. Monica Lupu a subliniat ca reprezentantii saloanelor de infrumusetare trebuie sa stie din timp cum sa se reorganizeze.

"Avem nevoie de raspunsuri din partea autoritatilor, pentru ca sunt o gramada de neclaritati la care toti antreprenorii din domeniu au nevoie de raspunsuri si de un ajutor real din partea institutiilor. Si in continuare, pe langa acele masuri, mai mullti reprezentanti ai domeniului de beauty au inaintat catre Ministerul Sanatatii niste intrebari, neclaritati, pentru care asteptam raspuns. Am inteles ca urmeaza sa ni se dea aceste raspunsuri care pentru noi sunt vitale.

Trebuie sa stim cum vom functiona de acum inainte si cum sa ne asezam business-ul, pentru ca este totul in aer la momentul acesta. Este nevoie de reorganizare. Ce este cert, asa cum au spus si presedintele si premierul, nu mai avem cum sa functionam ca inainte. Normalitatea pe care am cunoscut-o nu mai are cum sa existe. Si ea trebuie reorganizata. Daca nu suntem organizati si asezati, o sa creeze haos", a avertizat Monica Lupu.

In ceea ce priveste pierderile inregistrate de saloanele de infrumusetare in aceasta perioada, presedintele Asociatiei Cosmetologilor din Romania spune ca au fost de 100%.

"Atata timp cat suntem inchisi de doua luni, pierderile sunt de 100%. Noi in aceasta perioada nu am avut niciun venit, in schimb, am avut cheltuieli. Sunt proprietari care nu au acceptat sa nu li se plateasca chiria, au spus ca nu sunt institutii de stat, nu au cum sa suporte, astfel ca a trebuit platita chiria integral.

Au fost cheltuieli pe care am reusit sa le reducem, cum ar fi cheltuielile cu gunoiul, am suspendat factura. Sau la Internet, la fel, au fost suspendate facturile. Deci o parte din facturi au putut fi suspendate, altele amanate, altele deloc. Iar aici cei mai multi specialisti din domeniu se lupta cu chiriile, pentru ca proprietarii nu au acceptat suspendarea platii. Am fost afectati total", ne-a mai spus Monica Lupu.

"Panouri de plexiglas? La cosmetica ce faci, ii faci cavou din plastic clientei?"

Am incercat sa stam de vorba si cu cativa manageri de saloane cosmetice, pentru a afla daca au inceput sa se pregateasca pentru redeschidere si in ce mod. Acestia ne-au spus ca, in asteptarea unui anunt oficial din partea autoritatilor cu privire la regulile ce trebuiesc aplicate, au inceput sa faca pregatiri minimale.

"Da, am inceput pregatirile. S-au cumparat manusi, masti, reguli simple momentan, pana va exista un anunt oficial cu ce masuri trebuie luate. Nu am primit pana acum foarte multe telefoane, in principiu programarile care erau in martie si s-au anulat", a declarat pentru Ziare.com reprezentanta unui centru de infrumusetare din zona Piata Victoriei.

Printre regulile anuntate pana acum "pe surse" se numara si desfiintarea salilor de asteptare din centrele cosmetice. Asadar, unii patroni au spus ca s-au pregatit deja pentru aceasta masura, in cazul in care va fi confirmata oficial.

"Am inceput pregatirile cu unele masuri simple, in principiu asa cum consideram de cuviinta ca ar trebui sa fim echipati, ca si cum noi am fi clientii, si atunci ne gandim ce masuri s-ar preta cel mai bine in aceasta situatie. Am cumparat manusi, viziere, nu stim momentan daca se impun si acele paravane din plexiglas. Facem acum un minim de pregatiri necesare din punctul nostru de vedere si pe urma vom vedea ce spun autoritatile.

Clientii au tot sunat in toata aceasta perioada si acum sunt nerabdatori, iar noi trebuie sa le oferim conditii si sa redeschidem, pentru ca altfel se programeaza in alta parte. Nu va mai exista sala de asteptare. Se ia distanta mai mare intre programari, se desfiinteaza sala de asteptare", a declarat pentru Ziare.com si managera unui salon de infrumusetare situat pe Soseaua Colentina.

Insa faptul ca nu vor mai exista sali de asteptare, iar programarile vor fi facute la o distanta mai mare le va aduce saloanelor mai putini clienti.

"Am cumparat masti, viziere. Voi face si un punct unde fiecare client se va dezinfecta in momentul in care intra in salon. Am luat sapun profesional dezinfectant si solutie dezinfectanta, covoras cu dezinfectant. Ne-am gandit sa luam temperatura fiecarei cliente cand vine, dar ni s-a parut absurd. Va trebui sa conteze si bunul simt al fiecarei persoane. Daca o clienta simte ca are anumite simptome, nu ar trebui sa vina la salon.

Nu va mai fi sala de asteptare, daca cineva intarzie, isi pierde automat programarea, daca vine mai devreme, nu va avea voie sa intre, cine doreste informatii va trebui sa sune, nu va intra sa intrebe la receptie. Nu va mai fi ca pana acum, in momentul in care o clienta este vopsita si asteapta sa actioneze vopseaua, alta clienta este tunsa. Nu, acum va fi doar o singura clienta. Probabil, vom face doar cateva cliente pe zi", ne-a explicat si managera unui salon de pe Bd Chisinau din Sectorul 2.

Potrivit acesteia, afacerea ei va avea de suferit in continuare, pentru ca preturile produselor achizitionate, cum ar fi manusile sau dezinfectantii, au crescut foarte mult.

"Clar ca vom avea pierderi si in continuare. Mai ales ca toate materialele sunt mult mai scumpe. Preturile la dezinfectante sunt acum exagerate, la fel si la manusi, la masti. Iar inainte noi foloseam manusile doar pentru vopsit, acum va trebui sa le folosim la orice activitate. Este foarte greu. Daca ne vor pune sa cumparam si panouri din acelea de plexiglas...acelea sunt exagerat de scumpe", a precizat ea.

In plus, managera afirma ca nu prea intelege cum ar putea fi montate panourile de plexiglas in zona de cosmetica. Precizam insa ca si despre aceasta masura s-a discutat momentan doar pe surse.

Totodata, ea spune ca va fi foarte greu sa se lucreze cu manusi.

"Nu stiu cum vom reusi sa lucram cu manusi, pentru ca este dificil sa tunzi si sa coafezi cu manusi. La fel si la cosmetica, se lipeste ceara de manusi. Iar panourile de protectie, din plexiglas, poate pot fi puse la manichiura, dar la cosmetica ce faci? Ii faci cavou din plastic clientei?", a mai declarat managera salonului

 

 

 

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

Subscrisul Cabinet Individual de Insolvenţă Opriş Irina, în calitate de lichidator judiciar al debitorului S.C. SALIX FARM IMPEX S.R.L, conform Încheiere nr. 137 din data de 16.10.2018, emisă de Secţia a II a Civilă a Tribunalului Iaşi-Faliment, anunţă, scoaterea la vânzare, prin licitaţie publică cu strigare, în data de 09.03.2020, orele 14.00, a imobilului situat în localitatea Popeşti, parter, ap.1, judeţul Iaşi, la 9.037,50 euro fără TVA, reprezentand 75% din valoarea de piaţă stabilită prin Raportul de evaluare. Licitaţia se va desfăşura la sediul lichidatorului judiciar din Iaşi, str. Pictor Octav Băncilă, nr.1, jud. Iaşi în conformitate cu regulamentul de vânzare, ce va fi afişat la loc vizibil, cu cel puţin 5 zile înaintea ţinerii şedinţei de licitaţie. Preţul de la care începe licitaţia este echivalentul în Ron la cursul BNR din ziua licitaţiei a 75% din valoarea stabilită prin Raportul de evaluare a imobilului, la care se adaugă TVA. În cazul în care la licitaţia din data de 09.03.2020 nu se va reuşi valorificarea imobilului, se vor organiza noi licitaţii, în aceleaşi condiţii, pe 16.03.2020, respectiv 23.03.2020 orele 14,00. Toţi cei care posedă un drept real asupra imobilului scos la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, de a face lichitatorului dovada acestuia, până în preziua licitaţiei. Imobilul se va vinde liber de orice sarcini conform art. 91 alin. 1 din Legea 85/2014. Poate participa la licitatie orice persoană fizică sau juridică care depune cu cel puţin o zi înaintea ţinerii şedinţei de licitaţie, până la ora 12.00, la sediul lichidatorului documentele prevăzute în caietul de sarcini, care se poate procura de la sediul lichidatorului judiciar, în fiecare zi de luni până vineri, între orele 08.00-16.00. Garanţiei de participare este în procent de 20% din preţul de pornire la licitaţiei. Informaţii suplimentare se pot obţine la telefon 0751103771.
Tribunalul Iaşi, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 4383/99/2017 (210/2017), în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, precum și a Codului de procedură civilă, anunță scoaterea la vânzare prin licitație publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „Ago – Parus” S.R.L. Iaşi, cu sediul în municipiul Iaşi, str. Sf. Lazăr nr. 4, bl. Peneş Curcanu, tronson 5, biroul 9, în NH Bussiness Company, la sediul Cabinetului de Avocat Daniela Arhire, etj. 1, județul Iași, după cum urmează: Nr. crt. - DENUMIRE ACTIV – Componenţa – Valoare -lei- 1. Bunuri mobile - Aparate de joc electronice slot machine - 22.605,00. Preţul de pornire al licitației pentru bunurile scoase la vânzare este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform regulamentului de vânzare și hotărârea Adunării creditorilor din data de 10.03.2019. Vânzarea prin licitație publică va avea loc la data de 16.04.2020, ora 10.00 și se vor organiza 6 ședinţe la un interval de 7 zile, respectiv la data de 23.04.2020, 30.04.2020, 07.05.2020, 14.05.2020 și 21.05.2020, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data și ora licitației, ofertanții vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din prețul de pornire al bunului licitat, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al bunului licitat și a caietului de sarcini, respectiv 100 lei, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitație, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitație, duce la pierderea garanţiei de participare la licitație, cât și a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligația să anunțe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefoanele 0335/566035 şi 0727/850575..
Tribunalul Iași, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 8669/99/2017 (526/2017), în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, precum şi a Codului de procedură civilă, anunță scoaterea la vânzare prin licitație publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „Tutun și Ziare” S.R.L. Iași, cu sediul în municipiul Iași, str. Bălţii nr. 6, judeţul Iaşi, după cum urmează: Nr. crt. DENUMIRE ACTIV – Valoare -lei- 1. Chioşcuri ziare dezafectate - 10.906,00; 2. Utilitare dacia Logan - 10.230,00. Preţul de pornire al licitației pentru bunurile scoase la vânzare este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform regulamentului de vânzare și hotărârea Adunării creditorilor din data de 10.03.2020. Vânzarea prin licitație publică va avea loc la data de 13.04.2020, ora 10.00 și se vor organiza 6 ședinţe la un interval de 7 zile, respectiv la data de 27.04.2020, 04.05.2020, 11.05.2020, 18.05.2020 și 25.05.2020, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data și ora licitației, ofertanții vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din prețul de pornire al bunului licitat, a garanției de participare la licitație de 30% din prețul de pornire al bunului licitat și a caietului de sarcini, respectiv 100 lei, cât și documentele de înființare și împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitație, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitație, duce la pierderea garanției de participare la licitație, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toți cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligația să anunțe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informații suplimentare se pot obține la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, județul Vaslui sau la telefoanele 0335/566035, 0727/850575 și 0744/291653..
Plajă în vreme de covid. Două extreme: cum arată o plajă cu „țarcuri” în Franța si cum arată una „la liber” în Olanda
24/05/2020 20:27

  Foto Clement Mahoudeau/ AFP/ Profimedia Restricţiile de călătorie şi măsurile de izolare socială pe care guvernele din intreaga lume le-au impus in incercarea de a stopa răspandirea coronavirusu ...

VIDEO Noua normalitate? Un pub din Tokyo dezinfectează clienții cu un dispozitiv de pulverizare
21/05/2020 08:46

 În timp ce afacerile din intreaga lume adoptă noi practici ca urmare a pandemiei cauzate de noul coronavirus, un pub japonez a apelat la o abordare inedită cand vine vorba de siguranta clientilor, ...

Viața complicată a poligamilor din Kuweit, pe timp de pandemie
19/05/2020 22:50

 "Viata mea a devenit atat de complicată", se lamentează Abu Othman. Ca mii de alti poligami din Kuweit, acest bărbat de circa 40 de ani incearcă să-si impartă timpul intre cele două sotii ...

Profețiile lui Nostradamus pentru 2020: Războaie, demiterea lui Trump și sfârșitul lumii / Ce se va întâmpla în România
18/05/2020 14:56

Profetiile celebrului Nostradamus, care datează din secolul al 16-lea, au vorbit in detaliu - de exemplu - despre ascensiunea lui Adolf Hitler, amenintarea unui război global si sfarsitul lumii. Iată cateva ...

FOTO Un ceas Rolex din aur cu diamante purtat de Ion Iliescu, scos la licitație. Care este prețul de pornire
18/05/2020 08:21

 O colecţie de 121 de ceasuri de lux, produse intre 1950 – 2009, este scoasă la licitaţie in Romania. Cel mai scump ceas este un Richard Mille, supranumit si „ceasul vedetelor”, cu un ...

Câte kilograme are cel mai mare câine din lume la ora actuală?
17/05/2020 11:32

 Cel mai inalt caine din lume a fost Zeus (un Mare Danez sau Dog German), cu o inălţime de puţin peste un metru (1,117) Totuşi, cel mai inalt caine din lume care incă este in viaţă este Freddy, avan ...

La stilist dupa carantina VIDEO
15/05/2020 14:27