default

Dimensiune font:

Tot ce trebuie să ştii la înmatricularea unei maşini second hand aduse din străinătate

| 12-08-2014 13:08

 Nu puţine sunt cazurile în care cetăţeni de bună credinţă au rămas şi fără bani şi fără maşini după ce au vrut să îşi cumpere o maşină din străinătate, întrucât maşina era furată, avea seriioe modificate sau alte probleme. Pentru a nu păţi aşa ceva, cei care vor să facă o astfel de tranzacţie trebuie să fie atent la mai multe aspecte, începând cu actele maşini, până la verificarea seriilor automobilului.

 Încheierea tranzacţiei cu succes a cumpărării unei maşini second hand, adusă din străinătate, începe cu verificarea actelor. Poliţia recomandă acelora care nu ştiu clar cum arată astfel de documente să apeleze la o persoană specializată. Dacă vânzătorul nu pune la dispoziţia cumpărătorului actele maşinii este recomandat să se renunţe la tranzacţie. 

Verifică seriile maşinii

În cazul în care documentele sunt în regulă, trebuie să se treacă la verificarea şasiului maşinii. Dacă acesta prezintă modificări, maşina are sigur probleme şi ar fi indicat din nou să se renunţe  la cumpărarea acelui automobil. Pentru a descoperi dacă maşina are probleme mecanice, aceasta ar trebui testată, avându-se în vedere cela mai uzuale manevre. Un mecanic ar fi folositor în cazul în care cumpărătorul nu se pricepe la detaliile tehnice. O altă idee ar fi să se apeleze la un service autorizat.

Dacă maşina este în regulă şi merită cumpărată, începe calvarul actelor şi statului la cozi. Iată care sunt etapele care trebuie urmate înainte de a ajunge cu maşina la serviciul de înmatriculări.

Trebuie încheiate formalităţile vamale de import definiv sau temporar pentru autovehiculele achiziţionate dintr-un stat nemembru UE.  Apoi trebuie să se treacă, obligatoriu, de următoarele etape, potrivit site-ului Prefecturii Bucureşti:

- Obţinerea cărţii de identitate a vehiculului de la Registrul Auto Roman(RAR) sau de la societatea comercială de unde s-a achiziţionat vehiculul.

- Obţinerea certificatului de autenticitate şi a inspecţiei tehnice periodice(ITP), în cazul unui vehicul care a mai fost înmatriculat în România sau în străinătate de la Registrul Auto Roman(RAR).

- Completarea tipizatelor (fişa de înmatriculare şi cererea de înmatriculare). Acestea se obţin prin descărcare directă de pe site-ul nostru de la secţiunea tipizate şi pot fi completate olograf.

- Obţinerea vizei de la organul fiscal competent al autorităţii administraţiei publice locale(DITL) de la locul de domiciliu. Fişa de înmatriculare se poate descărca de pe site-ul Prefecturii.

-Achitarea taxei de înmatriculare de 60 lei în cazul vehiculelor cu masa mai mică sau egală cu 3.500 kg sau de 145 lei în cazul vehiculelor cu masa mai mare de 3.500 kg. Această taxă se poate achita la CEC pentru sectoarele 3 şi 4, la direcţiile de impozite şi taxe locale pentru sectoarele 1, 5 şi 6 sau la Poşta Română pentru sectorul 2.

-Obţinerea deciziei de calcul a timbrului de mediu pentru autovehicule, stabilit potrivit legii, de la organul fiscal competent din subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

- Achitarea timbrului de mediu conform deciziei de calcul, la unităţile Trezoreriei Statului din cadrul organului fiscal la care contribuabilii sunt înregistraţi ca plătitori de impozite şi taxe sau îşi au domiciliul fiscal.

-Încheierea asigurării obligatorie de răspundere civilă pentru prejudicii produse prin accidente de circulaţie (RCA). Se incheie pe o perioadă de minimum şase luni la orice societate de asigurări.

- Copierea documentelor originale acolo unde este cazul.

- Apoi se depune dosarul de înmatriculare sau transcriere la ghişeele serviciilro de înmatriculare.

Documente necesare pentru înmatricularea unei maşini second hand din străinătate

Dosarul pentru înmatricularea maşinilor care au fost cumpărare din statele Uniunii Europene şi care au mai fost înmatriculate ar trebui să cuprindă:

-Cererea solicitantului: Cerere înmatriculare pentru persoană fizică sau juridică, după caz

-Fişa de înmatriculare vizată la organul fiscal teritorial competent; Fişa de înmatriculare poate fi descărcat de pe site-ul Prefecturii Bucureşti.

-Cartea de identitate a vehiculului original şi copie;

-Documentul care atestă dreptul de proprietate original şi copie;

- Actul de identitate al solicitantului original şi copie;

- Dovada efectuării inspecţiei tehnice periodice, în termen de valabiliate;

- Copia asigurării RCA în termen de valabilitate;

- Documentele de înmatriculare eliberate de autorităţile străine, în original, precum şi plăcuţele cu numărul de înmatriculare;

- Dovada plăţii taxei de înmatriculare stabilită

- Dovada plăţii contravalorii certificatului de înmatriculare de 37 lei;

- Decizia de calcul a taxei de poluare pentru autovehicule, emisă de Administraţia Financiară teritorială;

- Dovada achitării timbrului de mediu pentru autovehicule, stabilit potrivit legii (original şi două copii) şi decizia de calcul eliberată de organul fiscal competent din subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală

- Dovada plăţii contravalorii plăcuţelor cu numărul de înmatriculare, în valoare de 40 lei pentru număr la rând respectiv 85 lei pentru număr preferenţial, sume achitate la ghişeul de depunere documente;

- Certificatul de autenticitate eliberat de Registrul Auto Român;

- În cazul persoanelor juridice vor fi depuse documentele care să ateste dobândirea personalităţii juridice, denumirea şi sediul, în copie, precum si împuternicirea reprezentatului legal al acestora,

-  Procură specială autentificată de notarul public, în cazul în care documentele se depun de o altă persoană decât titularul.

 
 
 
 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

ANUNT LICITAȚIE ÎNCHIRIERE PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ONEȘTI reorganizează licitație publică deschisă cu oferta în plic închis. 1) Informații privind locatorul: MUNICIPIUL ONEȘTI, reprezentat legal prin PRIMAR –Ing. Nicole Gnatiuc, cu sediul în B-dul Oituz, nr. 17, municipiul Onești, județul Bacău, Cod poștal 601032, Telefon: 0234/324.243, Fax: 0234/313.911, e-Mail: primarie@onesti.ro, www.onesti.ro având cont de virament nr. RO29TREZ06221A300530XXXX, deschis la Trezoreria Onești; 2) Informații privind obiectul închirierii: Informații privind obiectul închirierii conform HCL nr. 200/14.11.2019, anexa nr. 1: Nr. Crt.; Adresă amplasament; Suprafaţă mp; Preţ lei/mp/lună; Durata; Destinaţia. 1. B-dul Oituz nr. 12, 4,00 mp, 10,00 lei, 10, Amplasare totem; 2. Calea Bacăului (parte dreaptă a DN Oneşti -Bacău), 4,90 mp, 2,50 lei, 10, Amplasare panou publicitar; 3. Calea Bacăului (partea stângă a DN Oneşti -Bacău), 4,90 mp, 2,50 lei, 10, Amplasare panou publicitar; 3) Informații suplimentare si Documentația de atribuire pot fi obținute: -în format tipărit la Serviciul Patrimoniu și Pază din cadrul Primăriei Municipiului Onești, etaj VII, cam. 703, în urma achitării contravalorii de 20 lei/exemplar (în numerar la casierie sau în contul RO33TREZ0612118025XXXXX –CUI 4353250 beneficiar Municipiul Oneşti) -data limită pentru solicitarea clarificărilor: 17.02.2020, ora 16.00; 4) Informații privind ofertele: -Data limită de depunere a ofertelor: 25 februarie 2020, ora 12.00. -Ofertele se vor depune într-un număr de 1 (unu) exemplare la adresa: B-dul Oituz nr.17, municipiul Onești, județul Bacău, Cod poștal 601032; -Data licitaţiei: 26 februarie 2020, ora 12.00; 5) Locul desfăşurării şedinţei de licitaţie: la parterul Primăriei Municipiului Oneşti, la sala mică de şedinţe; 6) Denumirea, adresa, numărul de telefon, telefax și/sau adresa de e-mail a instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Bacău; Adresa: Bacău, Str. Ştefan cel Mare nr. 4 cod 600356, tel: 0234514419, fax 023452521; email: tr-bacau-reg2@just.ro; 7) Data transmiterii anunţului de licitaţie către instituţiile abilitate, în vederea publicării: 04.02.2020..
S.C. Remat S.A., cu sediul în mun. Iaşi, str. Aurel Vlaicu, nr. 88, jud. Iaşi, O.R.C. J22/286/1991, C.U.I. RO1977144, prin lichidator judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., potrivit Hotărârii nr. 1230/12.07.2016, pronunţată de Tribunalul Iaşi, Secția a II-a Civilă-Faliment, în dosarul nr. 9134/99/2014, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în data de 14.02.2020, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, a următoarelor active: Nr. activ Descrierea comercială a activelor - Valoare de evaluare (lei, fără T.V.A.) - Valoare de pornire (lei, fără T.V.A.). Activ 7 Teren intravilan construit în mun. Dej, str. Bistriţei, nr. 44, pe sensul către Cuzdrioara, jud. Cluj (zona industrială, la ieşire spre Bistriţa Năsăud, înainte de S.C. Someşul S.A.), St teren-7.149 m.p., curţi-construcţii, St construită-1.659,16 m.p., regim de înălţime: P+1parţial, împrejmuit, betonat (100%), învecinat cu S.C. Somtrans S.A., S.C. Samus Mex S.A., S.C. Com-Beton S.A., deschidere la stradă aprox. 53 m.l.; Identif. imobil: nr. cds. 837/2/1 în C.F. nr. 18837/N a localităţii Dej (nr. cds. nou 53437 al C.F. 53437/mun. Dej); - 2.732.400,00 lei; - 683.100,00 lei. Activ 16 PROPRIETATE IMOBILIARĂ, compusă din teren în suprafață totală de 3.914 m.p. și construcții în suprafață totală de 1.117 m.p., situată în oraş Mărăşeşti, str. Doinei, nr. 2, jud. Vrancea, la 6km de nodul rutier Tișița. Este alcătuită din: - Imobil situat în oraşul Mărăşeşti, str. Doinei, nr. 2, T25, P1735, jud. Vrancea, Imobilul a fost dobândit prin Contractul de vânzare-cumpărare autentificat sub nr. 1111/22.03.2001 de B.N.P. Tanase Rodica. - Împrejmuire depozit Mărăşeşti (degradat, nr. inv. 2088), platformă betonată 1.040 m.p. (degradat, nr. inv. 2092); Proprietatea are deschidere frontală la str. Doinei și este pretabilă pentru activități industriale având în vedere și caracterul zonei în care este amplasat imobilul. - 437.600,00 lei; - 80.000,00 lei. Activ 46 Construcție metalică demontată în mun. Iași, Șos. Iași – Tomești, nr. 6, jud. Iași. - 46.000,00 lei; - 7.000,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 13.02.2020, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, jud. Iaşi. Bunurile se vând libere de sarcini. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare, precum şi condiţiile de participare (inclusiv condiţia prezentării dovezii de depunere a garanţiei de participare în valoare de 10% din valoarea de pornire a licitaţiei), sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iaşi, în fiecare zi de luni până vineri, orele 09.00 – 16.00, până pe data de 13.02.2020, ora 13.00, în baza unei cereri prealabile (24 de ore). Relaţii suplimentare se pot obţine la e-mail vanzari@insolventa.ro, fax: 0232/212231, tel. 0232/243864, 0755132473..
Subscrisul Cabinet Individual de Insolvenţă Opriş Irina, în calitate de lichidator judiciar al debitorului S.C. SALIX FARM IMPEX S.R.L, conform Încheiere nr. 137 din data de 16.10.2018, emisă de Secţia a II a Civilă a Tribunalului Iaşi-Faliment, anunţă, scoaterea la vânzare, prin licitaţie publică cu strigare, în data de 09.03.2020, orele 14.00, a imobilului situat în localitatea Popeşti, parter, ap.1, judeţul Iaşi, la 9.037,50 euro fără TVA, reprezentand 75% din valoarea de piaţă stabilită prin Raportul de evaluare. Licitaţia se va desfăşura la sediul lichidatorului judiciar din Iaşi, str. Pictor Octav Băncilă, nr.1, jud. Iaşi în conformitate cu regulamentul de vânzare, ce va fi afişat la loc vizibil, cu cel puţin 5 zile înaintea ţinerii şedinţei de licitaţie. Preţul de la care începe licitaţia este echivalentul în Ron la cursul BNR din ziua licitaţiei a 75% din valoarea stabilită prin Raportul de evaluare a imobilului, la care se adaugă TVA. În cazul în care la licitaţia din data de 09.03.2020 nu se va reuşi valorificarea imobilului, se vor organiza noi licitaţii, în aceleaşi condiţii, pe 16.03.2020, respectiv 23.03.2020 orele 14,00. Toţi cei care posedă un drept real asupra imobilului scos la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, de a face lichitatorului dovada acestuia, până în preziua licitaţiei. Imobilul se va vinde liber de orice sarcini conform art. 91 alin. 1 din Legea 85/2014. Poate participa la licitatie orice persoană fizică sau juridică care depune cu cel puţin o zi înaintea ţinerii şedinţei de licitaţie, până la ora 12.00, la sediul lichidatorului documentele prevăzute în caietul de sarcini, care se poate procura de la sediul lichidatorului judiciar, în fiecare zi de luni până vineri, între orele 08.00-16.00. Garanţiei de participare este în procent de 20% din preţul de pornire la licitaţiei. Informaţii suplimentare se pot obţine la telefon 0751103771.
Tribunalul Iaşi, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 4383/99/2017 (210/2017), în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, precum și a Codului de procedură civilă, anunță scoaterea la vânzare prin licitație publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „Ago – Parus” S.R.L. Iaşi, cu sediul în municipiul Iaşi, str. Sf. Lazăr nr. 4, bl. Peneş Curcanu, tronson 5, biroul 9, în NH Bussiness Company, la sediul Cabinetului de Avocat Daniela Arhire, etj. 1, județul Iași, după cum urmează: Nr. crt. - DENUMIRE ACTIV – Componenţa – Valoare -lei- 1. Bunuri mobile - Aparate de joc electronice slot machine - 22.605,00. Preţul de pornire al licitației pentru bunurile scoase la vânzare este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform regulamentului de vânzare și hotărârea Adunării creditorilor din data de 10.03.2019. Vânzarea prin licitație publică va avea loc la data de 16.04.2020, ora 10.00 și se vor organiza 6 ședinţe la un interval de 7 zile, respectiv la data de 23.04.2020, 30.04.2020, 07.05.2020, 14.05.2020 și 21.05.2020, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data și ora licitației, ofertanții vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din prețul de pornire al bunului licitat, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al bunului licitat și a caietului de sarcini, respectiv 100 lei, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitație, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitație, duce la pierderea garanţiei de participare la licitație, cât și a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligația să anunțe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefoanele 0335/566035 şi 0727/850575..
CFR Călători anulează o serie de trenuri în zona Suceava, altele au traseul scurtat
31/03/2020 20:37

 Ca urmare a instituirii carantinei in zona Suceava, CFR Călători anuntă anularea a aproximativ 20 de trenuri, in timp ce trenurile de lung parcurs au traseul scurtat. Zilnic circulă spre Suceava, din ...

Pot sa-mi transport cu masina sotia/sotul la/de la serviciu? Raspunsul Politiei Romane
31/03/2020 08:52

 Politia Romana explica in ce situatii este permis transportul partenerului spre si de la serviciu cu masina personala. Precizarile vin in conditiile in care mai multi cetateni au adresat intrebari in a ...

Cum arata
30/03/2020 16:50

 Mai multi pacienti aflati in stare grava dupa ce au fost infectati cu noul coronavirus au fost transportati din Italia in Germania cu un veritabil "avion-spital", la bordul caruia se afla echipa ...

Rabla 2020: Ce masini poti sa-ti cumperi - Iata ofertele producatorilor auto
28/03/2020 08:06

 Programul Rabla a demarat in luna martie, iar anul acesta are alocat un buget-record de 405 milioane de lei. Estimarile oficialilor arata ca vor fi in jur de 60.000 de beneficiari. "Valoarea prime ...

Vânzările de mașini electrificate, un nou record în Germania: creștere de 141% în februarie, la peste 16.500 de unități
16/03/2020 18:45

Germania a inregistrat un nou record al vanzărilor de masini electrificate, cu o crestere de 141% in luna februarie, după ce clientii au cumpărat peste 16.500 de unităti. Electricele si hibrizii plug-in au ...

Toți șoferii din România trebuie să știe asta! Ce se întâmplă acum cu amenzile
14/03/2020 16:22

Conducătorii auto trebuie să ia asta la cunostintă! Ce se va intamplă de acum cu amenzile si ce se modifică, din cauza situatiei actuale din lume? Soferii trebuie să stie asta! Ce se intamplă cu amenzil ...

Cod Rutier 2020. Semnul nou la care toți șoferii trebuie să fie foarte atenți în trafic
12/03/2020 19:05

Nouă schimbare in Codul Rutier! Unii soferi pot scăpa de amenzi usturătoare in trafic, dar trebuie să fie atenti si la noile reglementări in ceea ce privesc semnele de circulatie. Ce se modifică pentru co ...

Cadillac a anulat lansarea SUV-ului electric Lyriq. Compania a blamat noile restricții impuse de coronavirus
10/03/2020 11:28

Producătorul american de autoturisme Cadillac a anulat debutul modelului Lyriq, primul SUV electric construit pe noua platformă a companiei mamă, General Motors. Producătorul american de autoturisme Cadill ...

Toate masinile Dacia Logan II produse in perioada 2012-2019 si Sandero II 2012-2019 sunt in pericol de incendiu
09/03/2020 16:30

Conform ultimelor date oficiale Dacia se pare ca are probleme serioase cu toate modelele vandute in perioada 2012-2019. Toate masinile Dacia Logan II produse in perioada 2012-2019 si Sandero II 2012-2019 sun ...