Podul de la Cernavodă

default

Dimensiune font:

| 10-08-2013 18:56

Cum ţinutul Dobrogei a fost stăpânit cândva de către otomani, multă vreme numele localităţii Cernavodă a fost unul de origine turcească: Bogaz-Kioi, care a înlocuit numele latin Mighali Thermae. Denumirea sub care este astăzi cunoscut - Cernavodă, ar veni de la legendarul domnitor muntean, Negru Vodă, care a reconstruit oraşul, formându-se toponimul cerna - care în slavonă înseamnă negru, şi vodă - Cernavodă.
Îndemnaţi de austrieci, turcii au prospectat zona Cernavodă – Constanţa, în perspectiva construirii unui canal pentru a scurta drumul de la Constantinopol la Viena, evitând Dunărea. Cu toate că, după cronicile vremii, existau dificultăţi în ceea ce privea terenul, a fost construit un drum, Cernavodă – Constanţa, fiind cel mai scurt între Dunăre şi Marea Neagră.
După anii 1840, canalul a început să fie foarte utilizat, în special de vapoarele care făceau ruta Viena – Istanbul. După construirea căii ferate, 1858 – 1960, importanţa localităţii creşte enorm, iar legătura dintre Cernavodă şi Constanţa nu se mai făcea cu diligenţa pe drumuri rele, ci acum, prin intermediului căii ferate, cu trenuri.
Dezvoltarea oraşului Cernavodă a fost întreruptă de războiul dintre anii 1877 – 1878, fiind ocupat de către trupele ţarului Rusiei.
În 1879, după ce Dobrogea a intrat în componenţa României, guvernul liberal de la Bucureşti a decis construirea liniei de cale ferată Bucureşti – Feteşti. Trei ani mai târziu, guvernul a intrat în proprietatea liniei ferate Cernavodă – Constanţa, astfel că era necesar un pod care să permită joncţiunea, peste Dunăre, a celor două linii şi, totodată, accesul mai rapid al mărfurilor şi călătorilor către porturile dobrogene.
În 1887, Ministerul Român al Lucrărilor Publice a aprobat proiectul podului Feteşti – Cernavodă, prezentat de inginerul Anghel Saligny. După trei ani a început construcţia podului, care poate fi văzut şi astăzi la Cernavodă şi care impresionează prin arhitectura sa.
La 9 octombrie 1890, începe construcţia podului de la Cernavodă. Cinci ani mai târziu, are loc ceremonia de inaugurare a podului peste Dunăre, denumit Carol I, la care a participat însuşi regele.
Podul, redenumit ulterior, fiindu-i dat numele inginerului său, Anghel Saligny, a fost amplasat pe cei mai înalţi piloni construiţi vreodată în România: 27 de metri adâncime, ca fundaţie, şi 36 de metri înălţime de la nivelul solului.
Lucrările s-au încheiat la 14 septembrie 1895, când a fost bătut ultimul nit. Trebuie menţionat că s-au realizat în paralel două poduri de cale ferată, având acelaşi arhitect: cel de peste Dunăre şi cel care traversează braţul Borcea.
La capătul podului, s-a ridicat un impresionant monument din bronz, reprezentând doi dorobanţi, în memoria eroilor căzuţi în Războiul de Independenţă. Numit Dorobanţii, monumentul a fost ridicat de către Léon Pilet. Pe lateralele pilonilor erau ataşate şi efigiile maiestăţilor sale Carol şi Elisabeta şi stema României, operă a aceluiaşi sculptor francez, care din păcate, o dată cu venirea comunismului, au fost detaşate şi pierdute.
Prin deschiderea de 190 de metri între piloni, un viaduct cu 15 deschideri de 60 metri, şi prin distanţa acoperită, Podul de la Cernavodă era cel mai mare al Europei la acea vreme, fiind timp de aproape 100 de ani, cel mai solicitat pod de cale ferată simplă de pe continent.
Vă invităm să admiraţi Podul de la Cernavodă, declarat monument istoric, care prin aspectul său armonios, se numără şi în zilele noastre printre cele mai frumoase poduri din întreaga lume.

Ascultaţi istoricul obiectivelor turistice din România, apelând serviciul HERO.dot, serviciu de audioghid istoric prin telefon la numărul unic 0332 780 780 urmat de codul obiectivului ales: 5046

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

10:43

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
Manastirea Bucium – Iasi
25/06/2021 19:04

Manastirea Bucium din Iasi este o manastire de calugari crestin-ortodocsi, cu hramul Duminica Tuturor Sfintilor Atonului. Lacasul a fost construit in anul 1863, ca metoh al schitului romanesc Prodromul de la ...

Pentru cei carora le place iarna
21/12/2018 12:00

Stockholm, Suedia Pamantul Vikingilor, in anotimpul iernii are un aer magic. Poti face o plimbare romantica cu barca impreuna cu prietenul tau pentru a viz ...

Rezervaţia de zimbri „Neagra”
22/05/2018 14:39

 Satul Bucşani din comuna omonimă, judeţul Damboviţa, adăposteşte una dintre cele mai frumoase Rezervaţii de zimbri din ţară, dar şi din Europa. Prima atestare documentară a satului datează din ...

Muzeul de Artă Piatra-Neamţ
18/01/2016 16:00

Piatra Neamţ , reşedinţa de judeţ, este unul dintre principalele puncte de pornire intr-o excursie prin acest ţinut moldovan. Ajunşi aici, veţi vedea că oraşul are o aşezare pitorească in zona de ...

Complexul Green Village – Sfantu Gheorghe
05/01/2016 15:38

Localizat in Sfantu Gheorghe, locul unde Dunarea intalneste Marea Neagra, Complexul Green Village inseamna deopotriva o vacanta pe litoral si o evadare in inima Deltei. Descriere Complexul Green Village &nda ...

Vila Luminiş - Muzeul „George Enescu” Sinaia
26/11/2015 12:13

 Vila Luminiş a constituit loc de inspiraţie pentru George Enescu, dar şi loc de relaxare după concerte. Clădirea este realizată intr-un mod autentic romanesc, regăsind in faţada acesteia stilul cu ...

Salina de la Slănic - Prahova
26/11/2015 07:59

 Localitatea Slănic din judeţul Prahova este celebră datorită zăcămantului de sare care se află in această zonă. În 1685, Mihai Cantacuzino şi-a dat seama că aici există un mare zăcăman ...

Turismul in Delta are alternative: Birdwatching, foto safari, mormintele de pirati
17/11/2015 14:00

Marea problema a Deltei o constituie suprataxarea serviciilor turistice care se resimte apoi in pretul pe care il platesc turistii pentru un sejur in aceasta zona. Este nevoie de un plan de dezvoltare a D ...

Palatul Poştei, Galaţi
09/11/2015 05:00

În anul 1399, la Giurgiu, este atestată de către Mircea cel Bătran intr-un Hristov, existenţa serviciilor poştale pe teritoriul Romaniei. Prin acest document, localităţile din ţară erau obligate ...

Pasajul Scărilor
06/11/2015 13:49

Atestat documentar pentru prima dată in 1191, Sibiul este un oraş modern, occidental, dar care mai păstrează urme ale infloritorului burg medieval de altădată ori clădiri cu elemente arhitecturale specif ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei