Universe at War: Earth Assault Review

default

Dimensiune font:

| 23-10-2012 15:58

Universe at War: Earth Assault Review

în funcţie de situaţia de pe câmpul de luptă.
       Cu toate că se desfăşoară în viitorul apropiat, povestea din Universe at War este un pic diferită faţă de cea din alte titluri asemănătoare. Da, Pământul este invadat din nou de o rasă extraterestă ostilă, numită Ierarhia, această specie fiind echivalentul galactic al unui roi de lăcuste, şi bineînţeles că umanitatea aproape că este îngenuncheată, cu toate că oamenii de ştiinţă atenţionaseră guvernele lumii cu ceva timp înainte de iminentul dezastru. De data aceasta însă nu va trebui să conducem spre victorie rămăşiţele rasei umane, deoarece la scurt timp după atacul Ierarhiei apar şi forţele Novus, o specie de androizi a cărei unic scop este lupta împotriva Ierarhiei, pentru a răzbuna anihilarea creatorilor săi. Ca şi cum asta nu ar fi fost de ajuns, luptele permanente de pe suprafaţa Terrei alertează ultimii supravieţuitori ai unei rase antice şi extrem de puternice, Masari, care se refugiaseră pe Pământ după ce au fost trădaţi de Ierarhie, aceştia ajungând la concluzia că singura soluţie pentru încheierea conflictului este eradicarea oricărei forţe inamice.

       Din fericire pentru Petroglyph, puţine strategii real-time se pot mândri cu facţiuni complet diferite ca look şi stil de joc, iar Universe at War se poate număra fără probleme printre ele, deoarece fiecare forţă beligerantă va necesita tactici şi strategii diferite pentru a obţine victoria.
       Având în spate experienţa a mii de planete cucerite şi devastate, Ierarhia preferă atacurile frontale şi în forţă, termenul de subtilitate nefiind prezent în vocabularul ei. Primul aspect interesant în privinţa Ierarhiei îl reprezintă faptul că în afară de punctul iniţial de aterizare, bazele sunt mobile, ele luând forma unor păşitori imenşi. Pe lângă cele trei tipuri principale de păşitori (Assembly, Habitat şi Science), Ierarhia foloseşte atât farfurii zburătoare cât şi unităţi de infanterie foarte puternice (care uneori pot fi însoţite de tancuri), având de asemenea posibilitatea să transforme civilii în mutanţi.
       Păşitorii sunt una dintre cele mai terifiante prezenţe de pe câmpul de luptă, fiecare tip având propriile upgrade-uri şi arme pe care le poate folosi (doar modelul Science poate folosi una dintre cele două super-arme ale Ierarhiei de exemplu). Pentru a doborî o asemenea monstruozitate, adversarii vor trebui mai întâi să distrugă armura care protejează sloturile de upgrade (dacă aceasta există), sloturile în sine, pentru ca în final să poată ajunge la reactor. Şi datorită masivităţii lor şi a numărului de upgrade-uri pe care le poate folosi, doborârea unui păşitor reprezintă o adevărată provocare, mai ales dacă jucaţi şi împotriva unui adversar experimentat.
       Un alt aspect interesant este acela că dronele care adună resurse sunt la fel de mobile, în sensul că nu trebuie să se reîntoarcă la o rafinărie. Din acest motiv, strangularea economică este destul de dificil de realizat dacă luptaţi împotriva Ierarhiei, fiind nevoie să căutaţi în permanenţă dronele, deoarece ele nu vor sta foarte mult timp în aceeaşi zonă.

 De cealaltă parte a baricadei, Novus reprezintă opusul Ierarhiei, unităţile sale fiind mult mai fragile, însă extrem de rapide şi uşor de produs. Principalul as din mânecă al acestor androizi este abilitatea de a se dezasambla în naniţi pentru a “curge” prin reţele de transport speciale, mobilitatea şi atacurile “loveşte şi fugi” jucând un rol esenţial în elaborarea strategiilor pentru această rasă. Faptul că unităţile sunt foarte fragile înseamnă că un jucător Novus va trebui să aibă şi un micromanagement foarte bun, deoarece în timpul luptelor nefolosirea la momentul oportun a unei unităţi sau abilităţi speciale poate fi extrem de costisitoare.
       Pentru a balansa fragilitatea unităţilor, releele Novus (baza reţelelor de transport menţionate anterior) sunt camuflate permanent, fiind nevoie de unităţi speciale pentru a le detecta. De asemenea, unităţile care adună resurse pot folosi la rândul lor releele, ceea ce înseamnă că un jucător Novus nu are nevoie în mod special de o bază secundară construită lângă o zonă bogată în resurse pentru a o exploata. De asemenea, cu toate că individual nu sunt foarte rezistente, în grupuri mari unităţile Novus sunt extrem de periculoase, un detaşament numeros de roboţi Ohm fiind capabil să doboare chiar şi un păşitor al Ierarhiei, folosind abilitatea Swarm.
       Spre deosebire de Ierarhie şi Masari, facţiunea Novus poate folosi şi bonusuri temporare (patches). Există 12 bonusuri, nefiind însă posibil să folosiţi decât maxim două în acelaşi timp (prin construirea unui Science Center). Un alt obstacol îl reprezintă faptul că nu puteţi folosi acelaşi bonus la nesfârşit, fiind nevoie să le activaţi tot timpul prin rotaţie, ceea ce face necesară planificarea atentă a utilizării lor. Unele bonusuri sunt foarte puternice dacă sunt folosite în tandem – Viral Cascade + Viral Reboot de exemplu – în timp ce altele pot reprezenta o soluţie de moment – Coolant Boost, Overclocking sau Emergency Flow.

       Astfel am ajuns să vorbim şi despre Masari, o rasă a cărei tehnologie este cu mult superioară Novus sau Ierarhiei. Din punct de vedere al gameplay-ului, Masari poate fi considerată facţiunea standard pentru o strategie real-time, unii jucători clasificând-o drept o rasă de “ţestoase”, deoarece dezvoltarea ei este ceva mai lentă decât a celorlalte facţiuni, unităţile de început nefiind extrem de puternice.
       Dar odată ce s-au dezvoltat, unităţile şi tehnologiile Masari sunt printre cele mai periculoase din joc. Iar principalul punct de atracţie îl reprezintă sistemul de energie Light / Dark, numai unul dintre aceste două moduri putând fi folosit la un moment dat. În Light Mode unităţile Masari au o vizibilitate şi rază de atac mult mai mare decât în mod normal, atacurile primesc bonusuri de "lumină", dar viteza de deplasare este redusă. În Dark Mode sunt mărite rata de foc şi viteza de deplasare, unităţile şi clădirile primesc echivalentul unor scuturi (Dark Matter Armor), atacurile au un efect de “slow”, dar nu mai pot fi folosite unităţi aeriene iar vizibilitatea este redusă.
       Astfel, un jucător Masari va trebui să cântărească atent avantajele şi dezavantajele fiecărui mod vs. inamicii de pe câmpul de luptă, unităţile pe care le are la dispoziţie şi tehnologiile pe care le-a cercetat.

   Însă pe cât de interesante sunt cele trei rase din joc, pe atât de slabe sunt campaniile single-player. E adevărat că o campanie single într-o strategie real-time are mai mult rolul unui tutorial extins, fiind foarte rare cazurile în care vrei să duci la capăt misiunile pentru poveste sau personaje, dar în cazul lui Universe at War, contactul cu partea single-player va fi demoralizant. Pe lângă faptul că misiunile sunt scriptate la sânge, iar bug-urile pot preveni activarea anumitor trigger-uri, tehnologiile pe care le puteţi cerceta sunt limitate, neavând cu adevărat posibilitatea de a vă personaliza armatele ca în meciurile multiplayer.
       Acesta este de altfel unul dintre cele mai periculoase neajunsuri ale jocului, deoarece un novice va începe aproape întotdeauna cu campania single-player, şi odată ce se loveşte de problemele expuse mai sus, există o şansă foarte mare să abandoneze direct jocul, fără a testa modurile skirmish şi multiplayer sau măcar să ajungă până la campania Masari, când este prezentat pentru prima dată şi meta-game-ul. De altfel, impresia generală pe care o lasă campaniile este aceea că au fost încropite pe ultima sută de metri, şi cu toate că anumite evenimente de pe parcursul poveştii nu vor fi surprinzătoare, timpul redus pe care jucătorii îl au ca să cunoască personajele, rasele şi tehnologiile le vor face să pară forţate.
       O altă problemă– deşi aici ţine şi de gusturi în ultimă instanţă – este camera. Sau mai bine zis, nivelul limitat de zoom-out disponibil, perspectiva fiind foarte apropiată de sol. Acest neajuns este balansat oarecum de limita maximă relativ scăzută de unităţi (90), dar vor fi multe momente în care veţi dori să aveţi o perspectivă de ansamblu mai bună asupra câmpului de luptă, mai ales când îşi vor face apariţia unul sau doi păşitori ai Ierarhiei, care ocupă literalmente tot ecranul.

       Din fericire, modul multiplayer este locul în care Universe at War îşi arată cu adevărat valoarea, dar chiar şi aici există probleme, “mulţumită” celor de la Microsoft şi al lor Games for Windows LIVE. Ca să puteţi juca online, trebuie să aveţi un cont Windows Live. Jocul vine de asemenea din oficiu cu un trial de o lună pentru abonamentul Gold de LIVE, după care, dacă nu doriţi să plusaţi din buzunar 7 euro / lună, veţi fi retrogradaţi la nivelul Silver, ceea ce înseamnă că nu veţi putea accesa modul Conquer The World, nu veţi participa la meciuri Ranked şi nici nu veţi mai putea obţine medalii, care oferă diverse bonusuri în meciurile skirmish sau multiplayer (fiecare rasă are medalii specifice, alături de alte cinci, care sunt comune pentru toate facţiunile). Singurele opţiuni online rămase vor fi Custom şi Quick Match. De ce trebuie să plătiţi pentru feature-uri care ar trebui să fie gratuite? Sunaţi la 0-800-FOAMEDEBANI şi un reprezentant Microsoft vă va răspunde amabil la toate nelămuririle.
       Rezultatul direct al legării modului Conquer The World de abonamentul LIVE Gold este acela că se găsesc foarte greu jucători pentru acest mod online, indiferent de ora la care veţi încerca să jucaţi. Lucrurile stau ceva mai bine (dar nu cu mult) pentru opţiunile de Quick şi Custom Match, dar dacă vreţi meciuri Ranked va trebui să aveţi ceva răbdare până veţi găsi un oponent. Există bineînţeles opţiunea de a juca în mod skirmish sau un scenariu Conquer the World împotriva AI-ului, dar în ciuda eforturilor sale admirabile (ştie să se retragă de exemplu dacă vede că pierde o luptă), AI-ul nu se poate compara în ultimă instanţă cu creativitatea unui jucător uman.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:08

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Atenție, români: O CLIPĂ de gelozie vă poate costa șapte ani de închisoare!
25/12/2019 11:09

Tot mai multi romani au descoperit in ultimul an că sunt spionati de partenerii de viată cu ajutorul unor programe informatice. Desi folosirea lor este ilegală, sute de astfel de aplicatii pot fi descărcate ...

Cine sunt moștenitorii lui Nicolae Ceaușescu și ce drum au ales în viață?
21/11/2019 08:26

    Nicolae si Elena Ceausescu au avut impreună trei copiii, Valentin, Zoia si Nicu. Dintre acestia, astăzi doar Valentin mai trăieste. Rudele fostului dictator au preferat de-a lungul ...

BOMBA ATOMICĂ în justiția română DETONATĂ de Comisia Europeană - Ce a stabilit privind deciziile CCR
12/11/2019 11:29

Comisia Europeană a răspuns intr-un prim caz in care instanta supremă a transmis Curtii de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) si in general arată că deciziile Curtii Constitutionale a Romaniei nu contravi ...

O femeie de 79 de ani a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit niste pisici din vecini
02/08/2019 11:24

 Nancy Segula, o americanca de 79 de ani din Garfield Heights, Ohio, a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit pisici, chiar daca fusese atentionata in mod repetat sa inceteze. Totul a inceput ...

Românii, JEFUIȚI pe autostradă cu metoda
08/07/2019 19:49

  Din cele povestite de bărbatul care era să cadă pradă hotilor, doi indivizi circula cu o dubă de Bulgaria si pandesc masini lăsate descuiate sau cu soferi care se odihnesc. Acestia deschid portier ...

Demonstraţie VIDEO. Cum poate fi FRAUDATĂ extragerea loto
22/04/2018 20:00

 Un roman a demonstrat insă că extragerile loto pot fi măsluite cu ajutorul energiei electrostatice. El şi-a confecţionat propria urnă, asemănătoare cu cea din care au loc extragerile la Loteria Ri ...

  Anunţuri de cazare false, pe OLX (MERCADOR) si Tocmai.ro. Au rămas fără bani şi fără cazare! NOI ÎNŞELĂTORII PE LITORAL:
13/12/2015 22:30

 Două familii, din Bucureşti şi Iaşi, au căzut in plasa unor astfel de escroci şi in loc să petreacă o săptămană de vis pe litoral, au rămas şi fără bani, şi fără cazare, scrie cugetliber ...

Lucrare de control! Ce mesaj a putut să-i lase o profesoară de matematică unei eleve care nu a găsit rezolvare la exercițiu
06/01/2015 19:27

 "Scoateti o foaie de hartie!", vă sună cunoscut, nu-i asa? Ei bine, această metodă destul de temătoare pentru elevi s-a păstrat din generatie in generatie. Doar că in prezent, imaginatia ...

La un pas de moarte în DIRECT după ce un aruncător de CUŢITE şi-a greşit ŢINTA VIDEO
06/01/2015 16:01

 În timpul unui spectacol transmis in direct in Lituania, spectatorii au privit inmărmuriţi cum asistentul unui maestru a fost de două ori pe punctul de a fi grav rănit sau chiar ucis. Două cuţ ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei