Unreal 2: The Awakening Review

default

Dimensiune font:

| 24-10-2012 16:03

Unreal 2: The Awakening Review

Daca ar fi sa enumar trei nume care au influentat decisiv intreaga istorie a jocurilor FPS pentru PC si nu numai, as mentiona Quake, Unreal si Doom. Aceste trei titluri au conturat pentru totdeauna concepte deosebit de importante pe care orice producator de jocuri din timpurile noastre ar trebui sa le aiba in vedere atunci cand realizeaza un FPS: atmosfera, 3D, grafica si multiplayer. Desi, din punct de vedere cronologic, comparativ cu Quake si Doom, seria Unreal este cea mai tanara, ea este alcatuita din cele mai multe titluri. Mai 1998, noiembrie 1999, octombrie 2002 au fost datele de aparitie pentru Unreal, Unreal Tournament, respectiv Unreal Tournament 2003. Zilele acestea cercul s-a inchis (sa speram ca nu definitiv) prin lansarea lui Unreal: The Awakening, primul joc al seriei care nu are multiplayer.

Unreal 2: The Awakening Unreal 2: The Awakening

Da, ati citit bine. Desi au fost unele discutii privind oportunitatea introducerii modului multiplayer, Unreal: The Awakening este un joc exclusiv single-player. Si surprizele nu se opresc aici. La fel ca si Max Payne, Unreal: The Awakening poate fi terminat intr-o singura noapte, chiar daca urmaresti absolut toate dialogurile. Ati putea spune ca e cam putin pentru 49.99$, atat cat costa jocul. Partial adevarat. In schimbul acestei sume veti primi insa, alaturi de un joc cu o grafica exceptionala care impune noi standarde asa cum a facut de altfel si predecesorul sau, si ocazia de a face o noua incursiune in universul Unreal, de aceasta data din perspectiva lui John Dalton, un fost marin, acum membru Terran Colonial Authority (TCA). Inca din secventa de introducere ni se ofera o motivatie pentru inceperea primei misiuni: cea mai mare dorinta a lui Dalton este de a fi primit din nou in randul marinilor, astfel ca pana atunci acesta este obligat sa accepte ordinele comandantului Hawkins.
Pe parcurs, motivatiei initiale i se alatura si gasirea celor sapte artefacte care combinate alcatuiesc o arma de o putere inimaginabila – suna cunoscut, nu? In acest scop, va trebui sa indeplinesti cu succes un numar de 12 misiuni alcatuite dintr-unul sau mai multe nivele. Aceste misiuni sunt despartite intotdeauna de secvente intermediare realizate cu engine-ul jocului ce arata mai mereu zboruri ale navei cu care Dalton aterizeaza sau decoleaza pe cele 11 planete din joc. Cu acest prilej veti putea vedea, din punct de vedere grafic, poate cele mai frumoase locatii (zapada, jungla, desert, vulcani, mlastina) intalnite vreodata intr-un FPS. De mentionat ca, si aici, ca si in Duke Nukem sau Half-Life, veti avea ocazia sa va plimbati, spre final, intr-un mediu extraterestru, si anume planeta Drakk Hive.

Unreal 2: The Awakening Unreal 2: The Awakening

Aproape fiecare misiune are ca punct de plecare nava Atlantis unde vei afla ce ai de facut prin intermediul Aidei care te va tine la curent cu obiectivele fiecarei misiuni, chiar si atunci cand te afli pe suprafata unei planete. Echipajul il mai include pe Ne’Ban, un extraterestru de origine nobila a carui mare calitate este pilotajul si pe inginerul navei, Isaak, un fost alcoolic mereu cu tigara in gura. De-a lungul jocului, acesta din urma iti va da amanunte despre fiecare arma din joc: Dispersion Pistol, Assault Rifle, Grenade Launcher, Shock Lance, Shotgun, Rocket Launcher, Flamethrower, Magnum Pistol, Spider Gun, Sniper Rifle, Drakk Laser Rifle, Takkra. Ultimele 9 arme le veti gasi in timpul misiunilor, ele suferind modificari din partea lui Isaak care schimba si imbunatateste ambele moduri de foc. Cu primele trei veti putea face cunostinta inca din tutorial, cand le veti incerca puterea de foc asupra unor tinte sau intr-un mic deathmatch impotriva personajului care te initiaza in tainele jocului. Acest fapt mi-a adus aminte de remarca “Look, but don’t touch” si m-a facut sa oftez cu gandul la Unreal Tournament 2003. Singura arma care nu are Alt-Fire cea pe care o primesti spre final. Dintre toate, preferata mea este Assault Rifle, atat ca aspect, cat si ca moduri de tragere, cadenta si eficienta. Cu cele 5 tipuri de grenade – fragmentation (FRG), toxic (TOX), incendiary (INC), smoke (SMK), concussion (CON), electromagnetic pulse (EMP), Grenade Launcher este arma care te poate salva din cele mai multe situatii, iar shotgun-ul si Flamethrower-ul sunt deosebit de eficiente in lupta de aproape, in timp ce Sniper Rifle-ul iti da ocazia sa admiri mai amanuntit superbele peisaje sau detaliatele modele ale inamicilor.

Unreal 2: The Awakening Unreal 2: The Awakening

In Unreal 2 veti intalni diverse feluri de inamici, variind de la mercenari Izanagi Corporation, Liandri Corporation si pana la Arahnids si marinii TCA, insa prima data veti da peste Skaarj, cunoscuti celor care au jucat Unreal. Din cauza suspansului datorat atat zgomotelor din fundal, a muzicii antrenante (care este in acelasi format *.ogg cum, de altfel, ne-am obisnuit), cat si curiozitatii si emotiilor date de explorarea primului nivel, desi il vazusem inca de la distanta, primul Skaarj, prin urletul scos si saltul facut, m-a speriat asa de tare incat era sa cad efectiv de pe scaun. Si aceasta scena nu este singulara. Unele creaturi au prostul obicei de a te ataca rapid din spate sau de a aparea pe neasteptate din diverse coltisoare. Pe de alta parte, de multe ori vei observa ca cineva trage in tine si ca nu iti dai seama timp de cateva secunde cine si de unde te ataca datorita vastitatii nivelelor. Acesta nu este singurul motiv de ingrijorare: un adversar care te-a descoperit isi va alerta coechipierii si in scurt timp te vei trezi atacat de mai multi inamici. Cateodata cei umani sunt complet idioti strafand fara sa tina seama ca se prabusesc in hau. Cateoadata insa ei stiu sa se fereasca, exploatand avantajele terenului si stiu sa schimbe imediat pe o arma de apropiere in caz ii lasi sa vina spre tine sau avansezi spre ei. Dar, tinta lor nu este perfecta si valorile sanatatii (100) si ale armurii (300) scad destul de lent, astfel ca rareori vei apela la optiunea “load”. Pana la urma totul se rezuma la a strafa, a schimba pe arma cat mai potrivita situatiei respective si de a tinti cat mai bine. Si asta in ciuda faptului ca misiunile au diverse obiective: fie anihilarea totala a inamicilor, fie salvarea sau protejarea unui om de stiinta, fie apararea unei anumite locatii.

Unreal 2: The Awakening Unreal 2: The Awakening

Aici intervine iar, pe langa scena din tutorial mentionata mai sus, un surogat de multiplayer. Pentru a apara o anumita zona te poti folosi punand oriunde doresti campuri de forta, turete sau pozitionandu-ti coechipierii in anumite locatii determinate. Ca si in situatia cand ai de deschis usi sau folosesti diverse dispozitive intalnite in joc (detonatoare, surse de energie), tot ceea ce ai de facut este sa te apropii de un coechipier si apesi tasta “Use”. Astfel, ti se va deschide un meniu in care poti alege ca respectivul coechipier sa apere o anumita zona. Din pacate, nu poti seta variatii ale comportamentului colegilor tai (sa se retraga, sa fugareasca pana la moarte inamicul), insa ei vor rezista pe pozitii destul de mult timp daca luam in considerare numarul si puterea de foc a atacatorilor. Vor rezista nu atat datorita faptului ca tintesc cu precizie si se feresc cu rapiditate, ci, ca si in cazul personajului tau, din cauza ca damage-ul suferit este in general foarte mic. Este ciudat ca, desi poti comunica cu Aida prin intermediul radioului atunci cand te afli pe suprafata unei planete, ea aflandu-se in Atlantis pe orbita acesteia, trebuie sa te apropii fizic de fiecare coechipier pentru a-i da ordine. Este un aspect care mareste artificial dificultatea acestor tipuri de misiuni, daca iei in considerare ca trebuie aperi obiectivul respectiv o anumita perioada de timp. Atat mai vechiul Battlezone, cat si Battlefield 1942 sunt exemple excelente ale unei interfate prin care poti da numeroase ordine in doar cateva secunde.

Unreal 2: The Awakening Unreal 2: The Awakening

Acelasi mod de comunicare specific RPG-urilor si jocurilor adventure este folosit si cand interactionezi cu alte personaje. Desi ti se ofera mai multe optiuni de dialog, toate beneficiind de lip-sync, acest aspect nu diminueaza cu nimic linearitatea jocului. Indiferent ce cale urmezi, evenimentele au loc in aceeasi ordine, singura exceptie fiind tutorialul pe care poti alege sa il parcurgi sau nu. Desigur ca, pentru a nu iti scapa nimic din povestea jocului, vei dori sa treci prin toate caile de dialog, astfel ca aceasta optiune nu isi dovedeste deloc viabilitatea. Jocul ar fi putut fi intr-adevar nelinear, de exemplu, daca ar fi fost implementat un sistem RPG sau daca ai fi fost limitat, la fiecare misiune, in privinta tipurilor de arme pe care sa le folosesti, pentru a fi cu adevarat impulsionat sa mai parcurgi cel putin inca o data o misiune.
O alta cauza pentru care nu esti motivat sa parcurgi acest joc pana la capat este faptul ca niciodata nu poti lua o decizie de unul singur, nu poti schimba modul de desfasurare al unei misiuni. Cu toate ca unele contin in briefing obiective stealth, gen “vei ateriza aici, ai grija sa nu te observe nimeni”, toate se transforma, fara exceptie, in “ucide tot ce vezi pentru a ajunge in zona cutare”, si astfel s-a mai pierdut inca un mod de a te determina sa reiei o misiune. Exista situatii in care nu poti indeplini absolut toate obiectivele unei misiuni, insa, desi prima data am crezut ca am facut vreo greseala pe undeva, ca trebuie sa apelez la optiunea “save”, mi-am dat seama ca evenimentele respective erau scriptate. Totodata, locatiile in care trebuie sa ajungi au, de obicei, o singura intrare. In singurul caz in care erau doua, tot a trebuit sa trec pe langa ambele intrari deoarece mi se ordonase sa ucid toti inamicii. Interactiunea cu mediul este extrem de limitata. Recipientele incarcate cu substante inflamabile explodeaza atunci cand tragi in ele, poti ucide creaturile indigene, proiectilele lasa urme pe suprafetele solide, insa cam atat. Singurele geamuri care se sparg sunt cele dintr-o misiune de pe la mijlocul jocului. De asemenea, daca nu poti deschide o usa, atunci mai mult ca sigur ca vei trece pe acolo niciodata – toate acestea sunt motive care diminueaza pana aproape de zero rejucabilitatea.

Unreal 2: The Awakening Unreal 2: The Awakening

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:08

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Atenție, români: O CLIPĂ de gelozie vă poate costa șapte ani de închisoare!
25/12/2019 11:09

Tot mai multi romani au descoperit in ultimul an că sunt spionati de partenerii de viată cu ajutorul unor programe informatice. Desi folosirea lor este ilegală, sute de astfel de aplicatii pot fi descărcate ...

Cine sunt moștenitorii lui Nicolae Ceaușescu și ce drum au ales în viață?
21/11/2019 08:26

    Nicolae si Elena Ceausescu au avut impreună trei copiii, Valentin, Zoia si Nicu. Dintre acestia, astăzi doar Valentin mai trăieste. Rudele fostului dictator au preferat de-a lungul ...

BOMBA ATOMICĂ în justiția română DETONATĂ de Comisia Europeană - Ce a stabilit privind deciziile CCR
12/11/2019 11:29

Comisia Europeană a răspuns intr-un prim caz in care instanta supremă a transmis Curtii de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) si in general arată că deciziile Curtii Constitutionale a Romaniei nu contravi ...

O femeie de 79 de ani a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit niste pisici din vecini
02/08/2019 11:24

 Nancy Segula, o americanca de 79 de ani din Garfield Heights, Ohio, a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit pisici, chiar daca fusese atentionata in mod repetat sa inceteze. Totul a inceput ...

Românii, JEFUIȚI pe autostradă cu metoda
08/07/2019 19:49

  Din cele povestite de bărbatul care era să cadă pradă hotilor, doi indivizi circula cu o dubă de Bulgaria si pandesc masini lăsate descuiate sau cu soferi care se odihnesc. Acestia deschid portier ...

Demonstraţie VIDEO. Cum poate fi FRAUDATĂ extragerea loto
22/04/2018 20:00

 Un roman a demonstrat insă că extragerile loto pot fi măsluite cu ajutorul energiei electrostatice. El şi-a confecţionat propria urnă, asemănătoare cu cea din care au loc extragerile la Loteria Ri ...

  Anunţuri de cazare false, pe OLX (MERCADOR) si Tocmai.ro. Au rămas fără bani şi fără cazare! NOI ÎNŞELĂTORII PE LITORAL:
13/12/2015 22:30

 Două familii, din Bucureşti şi Iaşi, au căzut in plasa unor astfel de escroci şi in loc să petreacă o săptămană de vis pe litoral, au rămas şi fără bani, şi fără cazare, scrie cugetliber ...

Lucrare de control! Ce mesaj a putut să-i lase o profesoară de matematică unei eleve care nu a găsit rezolvare la exercițiu
06/01/2015 19:27

 "Scoateti o foaie de hartie!", vă sună cunoscut, nu-i asa? Ei bine, această metodă destul de temătoare pentru elevi s-a păstrat din generatie in generatie. Doar că in prezent, imaginatia ...

La un pas de moarte în DIRECT după ce un aruncător de CUŢITE şi-a greşit ŢINTA VIDEO
06/01/2015 16:01

 În timpul unui spectacol transmis in direct in Lituania, spectatorii au privit inmărmuriţi cum asistentul unui maestru a fost de două ori pe punctul de a fi grav rănit sau chiar ucis. Două cuţ ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei