Valentin Ionescu: Strategia ASF privind educația financiară, pilon în dezvoltarea piețelor financiare nebancare

Valentin Ionescu

Dimensiune font:

| 18-12-2019 10:12

Directorul Direcției de Strategie și Stabilitate Financiară în cadrul ASF, domnul Valentin Ionescu, a declarat:

 

"Strategia ASF de educație financiară se bazează în principal pe 4 direcții principale (după grupul țintă și obiectivele urmărite, respectiv: pre-universitar, universitar, adulți și formatori). În anul 2015, a fost aprobată Strategia ASF de educație financiară pentru perioada 2015-2018, iar în anul 2019 s-a aprobat Strategia ASF de educație financiară 2019-2023. Ambele strategii fac referire la programe proprii de educație financiară adresată tuturor categoriilor tipologice de grupuri țintă (copii, adolescenți, adulți, formatori) și au în vedere contextul și recomandările internaționale.

 

Programele adresate mediului (învățământului) pre-universitar sunt cele mai dezvoltate și cu cea mai mare sferă de cuprindere geografică (la nivel național) dintre toate programele ASF de educație financiară. O serie largă de acțiuni logistice și eforturi administrative considerabile sunt implicate în dezvoltarea și administrarea acestora.

Să vorbim despre piața financiară ne-bancară este programul ASF de educație financiară, destinat învățământului pre-universitar, demarat în 2015 din dorința de a contribui la atingerea celui mai important obiectiv al ASF referitor la protecția consumatorilor, tinerii fiind viitorii consumatori de produse și servicii financiare ne-bancare. Analiza formularelor de feedback contabilizate pentru anul școlar precedent (2018-2019) a arătat un feedback foarte bun din partea elevilor 96% dintre aceștia considerându-l foarte bun sau bun ( 70% dintre aceștia au considerat programul foarte bun iar 26% îl considerau bun).

Pe parcursul desfășurării programului, ocazional, s-au adăugat diferite alte activități, la solicitarea unităților de învățământ sau a părinților (comitetelor de părinți), respectiv la propunerea unor parteneri instituționali sau pentru susținerea activităților GMW (Global Money Week) și WIW (World Investors Week), precum: Clopoțelul sună la BVB!, Fii deștept!, Ne jucăm și învățăm!, Oamenii mici și Țara Curcubeului, Săptămâna porților deschise. Autobuzul educației, Tabăra Urbană, acțiunea Prima zi de Școală, organizarea de sesiuni de debate pe teme financiare, acestea fiind doar o parte dintre acestea.

Continuarea programului, stabilită prin Strategia ASF de educație financiară pentru 2019-2023, a fost întâmpinată de entitățile reglementate cu un răspuns pozitiv, observându-se o creștere de peste 260% (față de anul școlar anterior) a numărului lectorilor voluntari cu care s-a demarat noul an școlar 2019-2020.

 

Programul TTT (train-the-trainer) este unul de pregătire pentru lectorii voluntari care participă la susținerea programului Să vorbim despre piața financiară nebancară adresat elevilor din gimnaziu și liceu. Cu sprijinul lectorilor voluntari, acest program a devenit unul extins la nivel național. În perioada 2016-2019, un număr total de peste 620 de lectori voluntari și-au exprimat dorința de a participa la acest program.

În plus, față de lectorii voluntari ai entităților reglementate, profesorii catedrei de Finanțe de la Universitatea de Vest din Timișoara au devenit în anul 2017, voluntar, lectori în acest program. În anul 2019, similar, s-a înregistrat o solicitare a unui grup de profesori de la Universitatea Vasile Alecsandri din Bacău.

Creșterea numărului de lectori voluntari la începutul anului școlar 2019-2020 a fost una spectaculoasă și surprinzătoare, arătând aprecierea entităților față de eforturile ASF în domeniul educației financiare.

 

Programul Fii deștept în trafic! - adresat copiilor - derivă din obligațiile ASF prevăzute de art. 126 din OUG nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, cu modificările și completările ulterioare, în care se prevede ca fiind obligatorie desfășurarea de programe de prevenție rutieră. Programul s-a realizat în septembrie-octombrie 2017 (prima ediție) și o doua ediție s-a desfășurat în septembrie-octombrie 2019. ASF a realizat o broșură educațională, cu conținut dedicat copiilor pentru a-i educa referitor la regulile aferente siguranței rutiere (în calitate de pieton, participant la trafic cu role sau biciclete).

 

Programul adresat profesorilor din învățământul pre-universitar (Start 2 Teach) a avut ca obiectiv principal transferul de informații specifice educației financiare ne-bancare către această categorie tipologică de grup țintă din 2 perspective (în calitate de consumator și în calitate de formator). Programul este unul de scurtă durată de tipul train-the-trainer pentru profesorii din învățământul pre-universitar.

Intensificarea activității în acest program a avut loc începând cu anul 2018 deoarece s-a constatat necesitatea transferului de noțiuni specifice educației financiare ne-bancare din prisma viitoarei discipline Educație economico-financiară pentru clasa a 8-a (ce va începe să existe ca materie obligatorie în anul școlar 2020-2021).

 

Programul adresat mediului universitar (Laboratorul Academic) reprezintă un program prin care în perioada 2015-2019 un număr de 17 centre universitare din întreaga țară au devenit partenere ale ASF în programele de educație financiară. Parteneriatul constă în desfășurarea de activități comune, pe de o parte cele destinate studenților, pe de altă parte cele realizate în comun, destinate altor categorii de public țintă. Se poate observa un trend crescător al numărului de studenți care au participat în acest program.

 

 

În ceea ce privește programele adresate adulților, în perioada 2015-2019 au fost realizate acțiuni și programe dedicate adulților, de diferite categorii tipologice, în funcție de obiectivele urmărite: educație financiară, informare, conștientizare.

Astfel, în cadrul acestui program se disting mai multe tipuri de interacțiune, precum: Caravana PADColecția de Ghiduri a ASF, acțiuni de informare și conștientizare stradale sau în cadrul târgurilor, Conferințe, seminarii și cursuri, etc..

În cadrul celor trei ediții ale Caravanei PAD ce au avut loc până în prezent, demersurilor ASF li  s-au alăturat primăriile și consiliile județene care au sprijinit această campanie și care au angrenat în acest proces administratori de blocuri, proprietari de locuințe, reprezentanți IGSU, poliția locală, reprezentanți ai cultelor religioase, reprezentanți ai asociațiilor de proprietari, personal propriu dar și reprezentanți ai primăriilor sau consiliilor locale învecinate. Întâlnirile publice organizate pe parcursul evenimentelor au conținut prezentarea asigurării obligatorii de locuințe versus riscurile la care se expun cetățenii în cazul în care nu este încheiată o astfel de asigurare, respectiv prezentarea obligațiilor care decurg din lege și modalitatea de utilizare a PAD în scopul protecției asiguraților.

Un  eveniment unic în România și care a fost realizat în cadrul acestui program îl reprezintă organizarea anuală a Galei EduFin (până în prezent fiind organizate 3 ediții), stabilindu-se din acest eveniment un punct de reper pentru ASF și pentru piețele financiare.

 

Programele de educație financiară derulate de către ASF au primit un feedback pozitiv atât la nivel național cât și la nivel internațional. Începând cu anul 2015 ASF a organizat activități de educație financiară pentru celebrarea Global Money Week (GMW), mișcare internațională de susținere a educației financiare pentru copii și tineri inițiată de Child & Youth Finance International (CYFI.) În fiecare an, numărul de evenimente și acțiuni organizate de ASF sub egida GMW, respectiv de participanți la acestea, a crescut.

Față de participarea ASF la evenimentele GMW, este de reținut faptul că România a câștigat marele premiu pentru proiectele de educație financiară derulate la nivel național în anul 2016 de Autoritatea de Supraveghere Financiară, Ministerul Educației Naționale și Banca Națională a României. Premiul a fost acordat de către Child & Youth Finance International, una dintre cele mai mari organizații de educație financiară la nivel internațional. Obținerea premiului pe țară de către ASF a venit ca urmare a activităților întreprinse în cadrul evenimentelor organizate cu prilejul GMW. Distincția a fost oferită în cadrul Global Inclusion Awards 2017, în mai 2017, sub înaltul patronaj al Președinției Germane a G20. România a fost desemnată câștigătoare la categoria CYFI Country Award, în cadrul căreia au fost acordate cinci premii, câte unul pentru fiecare regiune din lume".

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:36

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Gura Vaii, cu sediul social in comuna Gura Vaii, satul Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau, cod postal 607220, telefon 0371/407.500, fax 0372/002.112, e-mail: primariaguravaii@yahoo.com, cod fiscal 4278108. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: - teren in suprafata de 316 mp, situat in intravilanul comunei Gura Vaii, satului Rotunda, nr. Cadastral 62185, CF 62185, apartinand domeniului privat al Comunei Gura Vaii, conform H.C.L. Comunei Gura Vaii nr. 09/22.01.2024, caietului de sarcini si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartimentul Achizitii Publice sau se poate consulta pe site-ul: www.uatcomuna guravaii.ro, sectiunea -Anunturi. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: de la Compartimentul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau in contul de trezorerie RO17 TREZ 0625 006X XX00 0079, deschis la Trezoreria Onesti, cod fiscal: 4278108. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 27.03.2024, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 04.04.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 05.04.2024, ora 09.00, Comuna Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Onesti, cu sediul in municipiul Onesti, Str. Tineretului nr. 1, judetul Bacau, telefon 0234/311.913, fax 0234/326.170, e-mail: jud-onesti-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.03.2024.
ANUNȚ DE LICITAȚIE. Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro, organizează în data de 29.03.2024, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 16.000,00 mp, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, zona Dedeman. 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 16.000 mp, situat în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: gratuit 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 20.03.2024, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 29.03.2024, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 29.03.2024, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro PRIMAR, Florin-Liviu DULGHERU
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei