download (3)

Dimensiune font:

Vești pentru iubitorii de necuvântătoare: se înființează Biroul Juridic pentru Protecția Animalelor și Mediului

| 16-01-2020 23:12

 În ultima perioadă, au fost făcute publice o serie de cazuri de violență asupra animalelor. Nenumărate cazuri de cruzime și abuz față de câini și nu numai au stârnit revolta opiniei publice. În ultimii ani, s-au făcut și la noi, încet, pași pentru protejarea animalelor, cu pârghii legislative, nu doar prin voluntariat, informează Glsa.ro

 În curând, cazurile de violență și neglijență asupra animalelor, obligațiile propietarilor de necuvântătoare ori poluarea voluntară cu deșeuri a mediului vor putea fi raportate unei unități care se va axa numai pe acest domeniu. Va fi acordată asistență juridică gratuită, pentru diverse cazuri.

Anunțul înființării unui astfel de birou a fost făcut și la Arad, unde își desfășoară activitatea câteva ONG-uri pentru protecția animalelor, dar unde și multe persoane își dedică din bunăvoință, timpul și banii, pentru a salva și îngriji patrupede.

Așadar, Asociația Registrul Electronic al Animalelor Domestice și de Companie (READC), împreună cu diferite ONG-uri și activiști ai protecției animalelor, mediului și drepturilor civice au înființat Biroul Juridic Român pentru Protecția Animalelor și Mediului.

Acest birou va acorda asistență juridică ONG-urilor de protecție a animalelor, activiștilor și proprietarilor de animale aflați în conflict cu autoritățile responsabile în acest domeniu.

„Toți cei care sunt prejudiciați în drepturile constituționale prin abuzuri din partea autoritățiilor competente și nu dispun de experiență juridică și resurse necesare, pot apela la Biroul Juridic Român pentru protecția animalelor și mediului în mod gratuit. Scopul Biroului este de a asigura tuturor cetățenilor, acces la colecția de legi care se aplică asupra lor și a animalelor de companie deținute de aceștia și care trebuie respectate de autorități“, au anunțat reprezentanți ai biroului.

Se urmărește pe această cale informarea corectă a cetățenilor, garantată în constituție, îndrumarea asociațiilor și totodată, conștientizarea autorităților responsabile, prin implicarea în acțiuni de sprijinire a sănătății și siguranței publice, a bunăstării animalelor, pentru a se înlătura astfel abuzurile din sistem.

Combaterea ecarisajului fictiv plătit de către contribuabili, monitorizarea proiectelor de combatere a bolilor transmisibile de la animal la om, promovarea obligațiilor propritearilor de animale sunt priorități ale biroului. „Așteptam această inițiativă de mult să se concretizeze, pentru a se stabili clar unde se pot adresa propritearii de animale, asociațiile, adăposturile, pentru diferite situații. S-au depus eforturi mari pentru salvarea animalelor, pentru acțiuni informative, pentru promovarea adopției. Vrem să se combată abuzul față de animale, iar cei care se fac vinovați de cruzime și ucidere să fie pedepsiți, conform legiiVrem ca autoritățile să nu se mai eschiveze când trebuie să respecte legea“, spune Tiberiu, un voluntar arădean dedicat salvării câinilor fără stăpân.

În România există deja câteva cazuri în care, cei care au fost găsiți vinovați de uciderea animalelor sau cruzime față de acestea au fost trași la răspundere. Un bărbat a primit pedeapsa cu închisoare în regim de detenție pentru uciderea unui câine, în timp ce, săptămâna trecută, un alt bărbat din Capitală a fost arestat tot pentru omorârea cu cruzime a unui patruped.

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

ANUNT LICITAȚIE ÎNCHIRIERE PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ONEȘTI reorganizează licitație publică deschisă cu oferta în plic închis. 1) Informații privind locatorul: MUNICIPIUL ONEȘTI, reprezentat legal prin PRIMAR –Ing. Nicole Gnatiuc, cu sediul în B-dul Oituz, nr. 17, municipiul Onești, județul Bacău, Cod poștal 601032, Telefon: 0234/324.243, Fax: 0234/313.911, e-Mail: primarie@onesti.ro, www.onesti.ro având cont de virament nr. RO29TREZ06221A300530XXXX, deschis la Trezoreria Onești; 2) Informații privind obiectul închirierii: Informații privind obiectul închirierii conform HCL nr. 200/14.11.2019, anexa nr. 1: Nr. Crt.; Adresă amplasament; Suprafaţă mp; Preţ lei/mp/lună; Durata; Destinaţia. 1. B-dul Oituz nr. 12, 4,00 mp, 10,00 lei, 10, Amplasare totem; 2. Calea Bacăului (parte dreaptă a DN Oneşti -Bacău), 4,90 mp, 2,50 lei, 10, Amplasare panou publicitar; 3. Calea Bacăului (partea stângă a DN Oneşti -Bacău), 4,90 mp, 2,50 lei, 10, Amplasare panou publicitar; 3) Informații suplimentare si Documentația de atribuire pot fi obținute: -în format tipărit la Serviciul Patrimoniu și Pază din cadrul Primăriei Municipiului Onești, etaj VII, cam. 703, în urma achitării contravalorii de 20 lei/exemplar (în numerar la casierie sau în contul RO33TREZ0612118025XXXXX –CUI 4353250 beneficiar Municipiul Oneşti) -data limită pentru solicitarea clarificărilor: 17.02.2020, ora 16.00; 4) Informații privind ofertele: -Data limită de depunere a ofertelor: 25 februarie 2020, ora 12.00. -Ofertele se vor depune într-un număr de 1 (unu) exemplare la adresa: B-dul Oituz nr.17, municipiul Onești, județul Bacău, Cod poștal 601032; -Data licitaţiei: 26 februarie 2020, ora 12.00; 5) Locul desfăşurării şedinţei de licitaţie: la parterul Primăriei Municipiului Oneşti, la sala mică de şedinţe; 6) Denumirea, adresa, numărul de telefon, telefax și/sau adresa de e-mail a instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Bacău; Adresa: Bacău, Str. Ştefan cel Mare nr. 4 cod 600356, tel: 0234514419, fax 023452521; email: tr-bacau-reg2@just.ro; 7) Data transmiterii anunţului de licitaţie către instituţiile abilitate, în vederea publicării: 04.02.2020..
S.C. Remat S.A., cu sediul în mun. Iaşi, str. Aurel Vlaicu, nr. 88, jud. Iaşi, O.R.C. J22/286/1991, C.U.I. RO1977144, prin lichidator judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., potrivit Hotărârii nr. 1230/12.07.2016, pronunţată de Tribunalul Iaşi, Secția a II-a Civilă-Faliment, în dosarul nr. 9134/99/2014, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în data de 14.02.2020, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, a următoarelor active: Nr. activ Descrierea comercială a activelor - Valoare de evaluare (lei, fără T.V.A.) - Valoare de pornire (lei, fără T.V.A.). Activ 7 Teren intravilan construit în mun. Dej, str. Bistriţei, nr. 44, pe sensul către Cuzdrioara, jud. Cluj (zona industrială, la ieşire spre Bistriţa Năsăud, înainte de S.C. Someşul S.A.), St teren-7.149 m.p., curţi-construcţii, St construită-1.659,16 m.p., regim de înălţime: P+1parţial, împrejmuit, betonat (100%), învecinat cu S.C. Somtrans S.A., S.C. Samus Mex S.A., S.C. Com-Beton S.A., deschidere la stradă aprox. 53 m.l.; Identif. imobil: nr. cds. 837/2/1 în C.F. nr. 18837/N a localităţii Dej (nr. cds. nou 53437 al C.F. 53437/mun. Dej); - 2.732.400,00 lei; - 683.100,00 lei. Activ 16 PROPRIETATE IMOBILIARĂ, compusă din teren în suprafață totală de 3.914 m.p. și construcții în suprafață totală de 1.117 m.p., situată în oraş Mărăşeşti, str. Doinei, nr. 2, jud. Vrancea, la 6km de nodul rutier Tișița. Este alcătuită din: - Imobil situat în oraşul Mărăşeşti, str. Doinei, nr. 2, T25, P1735, jud. Vrancea, Imobilul a fost dobândit prin Contractul de vânzare-cumpărare autentificat sub nr. 1111/22.03.2001 de B.N.P. Tanase Rodica. - Împrejmuire depozit Mărăşeşti (degradat, nr. inv. 2088), platformă betonată 1.040 m.p. (degradat, nr. inv. 2092); Proprietatea are deschidere frontală la str. Doinei și este pretabilă pentru activități industriale având în vedere și caracterul zonei în care este amplasat imobilul. - 437.600,00 lei; - 80.000,00 lei. Activ 46 Construcție metalică demontată în mun. Iași, Șos. Iași – Tomești, nr. 6, jud. Iași. - 46.000,00 lei; - 7.000,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 13.02.2020, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, jud. Iaşi. Bunurile se vând libere de sarcini. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare, precum şi condiţiile de participare (inclusiv condiţia prezentării dovezii de depunere a garanţiei de participare în valoare de 10% din valoarea de pornire a licitaţiei), sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iaşi, în fiecare zi de luni până vineri, orele 09.00 – 16.00, până pe data de 13.02.2020, ora 13.00, în baza unei cereri prealabile (24 de ore). Relaţii suplimentare se pot obţine la e-mail vanzari@insolventa.ro, fax: 0232/212231, tel. 0232/243864, 0755132473..
Subscrisul Cabinet Individual de Insolvenţă Opriş Irina, în calitate de lichidator judiciar al debitorului S.C. SALIX FARM IMPEX S.R.L, conform Încheiere nr. 137 din data de 16.10.2018, emisă de Secţia a II a Civilă a Tribunalului Iaşi-Faliment, anunţă, scoaterea la vânzare, prin licitaţie publică cu strigare, în data de 09.03.2020, orele 14.00, a imobilului situat în localitatea Popeşti, parter, ap.1, judeţul Iaşi, la 9.037,50 euro fără TVA, reprezentand 75% din valoarea de piaţă stabilită prin Raportul de evaluare. Licitaţia se va desfăşura la sediul lichidatorului judiciar din Iaşi, str. Pictor Octav Băncilă, nr.1, jud. Iaşi în conformitate cu regulamentul de vânzare, ce va fi afişat la loc vizibil, cu cel puţin 5 zile înaintea ţinerii şedinţei de licitaţie. Preţul de la care începe licitaţia este echivalentul în Ron la cursul BNR din ziua licitaţiei a 75% din valoarea stabilită prin Raportul de evaluare a imobilului, la care se adaugă TVA. În cazul în care la licitaţia din data de 09.03.2020 nu se va reuşi valorificarea imobilului, se vor organiza noi licitaţii, în aceleaşi condiţii, pe 16.03.2020, respectiv 23.03.2020 orele 14,00. Toţi cei care posedă un drept real asupra imobilului scos la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, de a face lichitatorului dovada acestuia, până în preziua licitaţiei. Imobilul se va vinde liber de orice sarcini conform art. 91 alin. 1 din Legea 85/2014. Poate participa la licitatie orice persoană fizică sau juridică care depune cu cel puţin o zi înaintea ţinerii şedinţei de licitaţie, până la ora 12.00, la sediul lichidatorului documentele prevăzute în caietul de sarcini, care se poate procura de la sediul lichidatorului judiciar, în fiecare zi de luni până vineri, între orele 08.00-16.00. Garanţiei de participare este în procent de 20% din preţul de pornire la licitaţiei. Informaţii suplimentare se pot obţine la telefon 0751103771.
Tribunalul Iaşi, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 4383/99/2017 (210/2017), în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, precum și a Codului de procedură civilă, anunță scoaterea la vânzare prin licitație publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „Ago – Parus” S.R.L. Iaşi, cu sediul în municipiul Iaşi, str. Sf. Lazăr nr. 4, bl. Peneş Curcanu, tronson 5, biroul 9, în NH Bussiness Company, la sediul Cabinetului de Avocat Daniela Arhire, etj. 1, județul Iași, după cum urmează: Nr. crt. - DENUMIRE ACTIV – Componenţa – Valoare -lei- 1. Bunuri mobile - Aparate de joc electronice slot machine - 22.605,00. Preţul de pornire al licitației pentru bunurile scoase la vânzare este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform regulamentului de vânzare și hotărârea Adunării creditorilor din data de 10.03.2019. Vânzarea prin licitație publică va avea loc la data de 16.04.2020, ora 10.00 și se vor organiza 6 ședinţe la un interval de 7 zile, respectiv la data de 23.04.2020, 30.04.2020, 07.05.2020, 14.05.2020 și 21.05.2020, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data și ora licitației, ofertanții vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din prețul de pornire al bunului licitat, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al bunului licitat și a caietului de sarcini, respectiv 100 lei, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitație, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitație, duce la pierderea garanţiei de participare la licitație, cât și a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligația să anunțe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefoanele 0335/566035 şi 0727/850575..
Din 6 aprilie se înteţesc controalele la intrările în oraş!
03/04/2020 00:00

Primarul Mihai Chirica a convocat in seara zilei de ieri, 2 aprilie, la Palatul Roznovanu, o nouă sedintă a Comitetului Local pentru Situatii de Urgentă al Municipiului Iasi destinată luării unor măsuri ...

Mii de covorașe dezinfectante montate în scările de bloc
03/04/2020 00:00

Primarul municipiului Iasi, Mihai Chirica, a afirmat că s-a inceput deja montarea a cateva mii de covorase imbibate cu dezinfectant in toate scările blocurilor din municipiul Iasi. „Sunt in ju ...

Fugari din centrul de carantină
03/04/2020 00:00

Reprezentanţii Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) Iaşi au informat, ieri, că două persoane, care s-au intors din Marea Britanie, respectiv Grecia, au fugit din centrul de carantină, sărind pe g ...

„Așteptările au fost mult mai mari decât ceea ce s-a întâmplat”
03/04/2020 00:00

Primarul Mihai Chirica si-a făcut public in această săptămană raportul de activitate pe anul 2019, an in care Iasul a fost promulgat drept Capitală Istorică a Romaniei şi a primit vizita Papei Francis ...

Într-o singură zi, 3.420 de ieşeni au intrat în şomaj tehnic!
02/04/2020 23:26

Suspendarea contractelor de muncă şi trecerea angajaţilor in şomaj tehnic a inceput imediat după decretarea stării de urgenţă. S-au scurs de atunci două săptămani, iar pană pe 30 martie, la nivelul ...

La Iaşi încă se mai fac angajări!
02/04/2020 23:24

Centralizatorul săptămanal trimis presei de către AJOFM Iaşi cu ofertele de pe piaţa muncii din judeţ şi la nivel european arată că, pentru intervalul 2-9 aprilie, se mai fac incă angajări. Ar fi 460 ...

Mai mulţi poliţişti de frontieră au ieşit pozitiv la testul COVID-19
02/04/2020 23:22

 Joi dimineaţă au apărut rezultatele primei testări a personalului de la Aeroport. Reprezentanţii Direcţiei de Sănătate Publică au fost extrem de discreţi, ei n-au arătat lista cu cei depistaţi ...

FOTO - Patru județe pun bani pentru a ridica, în șapte zile, un spital regional mobil la Lețcani!
02/04/2020 13:58

* pe langă Consiliul Judetean Iasi, si administratiile judetene din Neamt, Bacău si Botosani vor contribui la achizitionarea unitătii mobile * termenul de livrare pentru spitalul mobil este de 15-20 de zile ...

Un general preia conducerea Spitalului Judeţean Suceava!
02/04/2020 12:49

* după nici măcar o săptămană in funcţie, managerul interimar Florin Filip şi-a dat demisia miercuri seara, impreună cu directorul medical Doina Ganea Motan, iar directorul de ingrijiri medicale, Mihael ...

Indemnizaţia de şomaj, plătită în devans
02/04/2020 12:20

Printr-un comunica remis presei joi dimineaţă, Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Iaşi "aduce la cunoştinţa tuturor persoanelor interesate că programul de achitare a plăţii inde ...