Ce trebuie să ştii pentru a înmatricula o maşină în România

default

Dimensiune font:

| 20-08-2014 11:05

 Achiziţionarea şi înmatricularea unei maşini second hand în ţara noastră este o aventură, iar motivul este birocraţia stufoasă.

Numărul românilor care achiziţionează maşini second hand este de trei ori mai mare decât al celor care cumpără o maşină nouă. În primul semestru din 2014, au fost înmatriculate 31.225 maşini noi şi 98.633 maşini vechi. Numărul reînmatriculărilor a fost de 104.581, conform datelor de la Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

Bucuria resimiţită la achiziţionarea unui automobil, fie el şi second hand, va fi estompată, pentru o perioadă, din cauza calvarului înmatriculării. Înainte de a cumpăra o maşină la mâna a doua trebuie să fiţi atenţi la anumite detalii. Nu cumpăraţi maşina doar pentru că arată bine la exterior. Luaţi autovehiculul, mergeţi la un service, şi inspectaţi-l din bară în bară. Dacă cumpăraţi o maşină la mâna a doua de la o personă care nu vă inspiră încredere puteți verifica dacă aceasta a suferit accidente grave accesând baza de date a CEDAM. Interogarea CEDAM permite identificarea după CNP/CUI și numărul de înmatriculare sau seria de caroserie și verificarea se aplică doar mașinilor care au avut o poliță valabilă pe teritoriul ţării. Dacă maşina trece testul mecanicilor de la service următorul pas este să încheiaţi un contract de vânzare-cumpărare. Veţi primi de la vânzător, actele maşini, cartea de identitate a vehicului, fişa de înmatriculare şi certificatul de atestare fiscală pe numele său. Apoi, începe adevăratul calvar. Tot procesul care urmează durează în ţări civilizate, precum Germania, 60 de minute, iar costurile se ridică undeva la 150 de euro.

Programarea la RAR, începutul aventurii



Primul pas din procedura de înmatriculare este vizita la Registrul Auto Român (RAR). Programarea se face telefonic la 021.9672 sau online pe site-ul rarom.ro. Pentru maşinile cumpărate din străinătate aici se eliberează şi cartea de identitate, iar pentru maşinile înmatriculate deja în România aici veţi primi certificatul de autenticitate, valabil 60 de zile. Pentru maşinile din afară, la RAR se face şi inspecţia tehnică periodică. Costurile variază, în funcţie de situaţie, între 120 lei şi 450 lei. Nu au nevoie de autentificarea RAR automobilele pentru care se termină contractul de leasing, iar utilizatorul acestui contract devine proprietar.

Timbrul de mediu, cel mai problematic

Al doilea pas este drumul la ANAF, unde se va calcula timbrul de mediu. Este inutil să vă faceţi calculul pe site-ul ANAF, deoarece la faţa locului vă veţi trezi cu o altă sumă de plată. De asemenea, în ceea ce priveşte actele necesare, este bine să le aveţi la voi pe absolut toate pentru că, în funcţie de funcţionar şi de agenţie, lucrurile stau total diferit. Spre exemplu, la sectorul 1 ai nevoie de copie după buletin, copie după cartea de identitate a vehiculului, copie după contractul de vânzare-cumpărare şi patru cereri, pe care nu le găseşti în sediul ANAF, ci la centrul de copiere de pe colţ, dar nimeni nu îţi spune acest lucru. După ce aţi stat la coadă zeci de minute, convins că aveţi toate actele în regulă, veţi afla că mai lipseşte ceva: timbrul fiscal de 2 lei, care poate fi cumpărat de la Poştă şi despre care nu se scrie pe nicăieri. După depunerea actelor, poate dura şi până la cinci zile până veţi reveni la acelaşi sediu ANAF pentru a plăti timbrul de mediu, dar nu puteţi merge la sediul DRPCIV, deoarece înmatricularea se va face după confirmarea ANAF a achitării acestei taxe. Confirmarea ANAF se transmite electronic în minimum 48 de ore.

Urmează o vizită la Direcţia de Taxe şi Impozite de unde aparţineţi, unde trebuie să declaraţi maşina, în vederea impozitării în termen de 30 de zile de la data dobândirii. Actele necesare sunt: declaraţie-tip, contractul de vânzare-cumpărare, cartea de identitate a autoturismului, fişa de înmatriculare, cartea de identitate, toate în original şi copie. Aici vi se va calcula impozitul şi veţi achita taxa de înmatriculare de 60 de lei.

Deci, la DRPCIV trebuie să vă prezentaţi la cel puţin două zile după ce aţi achitat timbrul de mediu cu următoarele acte: cerere, pe care o puteţi găsi pe site-ul Prefecturii sau la faţa locului, fişa de înmatriculare a vehiculului, cartea de identitate a vehicului, în original şi copie, contractul de vânzare-cumpărare original şi copie, dovada efectuării inspecţiei tehnice periodice, copie după asigurare de răspundere civilă, dovada achitării timbrului de mediu, dovada plăţii taxei de înmatriculare, dovada plăţii contravalorii certificatului de înmatriculare, certificatul de autenticitate al vehiculului. Tot aici, veţi achita şi contravaloarea plăcuţelor de înmatriculare. Procesul se încheie, astfel, după mai bine de o săptămână şi peste 1.500 de lei cheltuiţi. 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Gura Vaii, cu sediul social in comuna Gura Vaii, satul Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau, cod postal 607220, telefon 0371/407.500, fax 0372/002.112, e-mail: primariaguravaii@yahoo.com, cod fiscal 4278108. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: - teren in suprafata de 316 mp, situat in intravilanul comunei Gura Vaii, satului Rotunda, nr. Cadastral 62185, CF 62185, apartinand domeniului privat al Comunei Gura Vaii, conform H.C.L. Comunei Gura Vaii nr. 09/22.01.2024, caietului de sarcini si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartimentul Achizitii Publice sau se poate consulta pe site-ul: www.uatcomuna guravaii.ro, sectiunea -Anunturi. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: de la Compartimentul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau in contul de trezorerie RO17 TREZ 0625 006X XX00 0079, deschis la Trezoreria Onesti, cod fiscal: 4278108. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 27.03.2024, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 04.04.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 05.04.2024, ora 09.00, Comuna Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Onesti, cu sediul in municipiul Onesti, Str. Tineretului nr. 1, judetul Bacau, telefon 0234/311.913, fax 0234/326.170, e-mail: jud-onesti-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.03.2024.
ANUNȚ DE LICITAȚIE. Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro, organizează în data de 29.03.2024, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 16.000,00 mp, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, zona Dedeman. 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 16.000 mp, situat în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: gratuit 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 20.03.2024, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 29.03.2024, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 29.03.2024, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro PRIMAR, Florin-Liviu DULGHERU
Când se schimbă uleiul de motor și tot ce trebuie să știi despre procedură
19/12/2019 17:09

  Cand se schimbă?  În general, uleiul de motor se schimbă la fiecare 10.000 – 15.000 de km parcursi, in functie de recomandările producătorului sau cel putin o dată pe an. Dacă sc ...

10 aeroporturi insulare superbe din lumea întreagă
28/11/2019 11:49

 Iată cateva dintre cele mai interesante aeroporturi insulare si pistele spectaculoase pe care ai putea să aterizezi in următoarea ta vacantă exotică. Bine ai venit in lumea aeroporturilor inconjurat ...

Impozitul auto, mai scump în 2020. Cum calculezi exact, în funcție de motor, câți bani vei plăti
19/11/2019 08:45

Impozitul auto va fi mai scump in anul 2020. Unii dintre soferi vor plăti mai mult, in functie de anumite categorii de motorizări. Cum calculezi cati bani vei achita? Impozitul auto, mai scump in 2020 Din ...

De ce avioanele de pasageri sunt albe?
18/11/2019 14:58

 Sigur ai observat faptul ca majoritatea aeronavelor de pasageri sunt vopsite in alb. Oare de ce?   E mai ieftin! Vopseaua adauga intre 273 – 544 kg la o aeronava, declara repre ...

Începând cu 2022, UE impune reguli noi. Sunt vizate toate mașinile
11/11/2019 10:10

Siguranta pe care o oferă masinile a devenit in ultimii ani un criteriu din ce in ce mai important pentru clientii de pe piata auto interesati să isi cumpere un nou automobil. Progresul tehnologiei este mai ...

Pentagonul anunță prețurile la avioanele militare F-35 pe următorii trei ani
29/10/2019 19:37

 Pentagonul a anuntat marti detaliile privind pretul convenit cu Lockheed Martin, care ar putea duce la scăderea costurilor pentru avioanele militare F-35 in următorii trei ani, ceea ce ar putea incuraja ...

VIDEO- ACCIDENTE AUTO
20/09/2019 10:48
Cod Rutier 2019: Poți fi oprit de polițiștii de la Rutieră fără motiv? Ce spune legea despre șoferi și drepturile lor
14/09/2019 09:14

  Cod Rutier 2019: Cum poti fi oprit de politia de Rutieră fără motiv? Ce spun drepturile soferului?   Veste bună pentru soferi! În sfarsit ceva care să fie si in ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei