Lia Bugnar și Marius Manole, despre teatru și „Theaterstock” 2015

default

Dimensiune font:

| 19-08-2015 12:00

„Masculin-Feminin”, „Şapte dintr-o lovitură”, „Noi 4”, „O poveste deşănţată”, „Aici nu se simte & Oase pentru Otto” şi „Două liniuţe” au fost spectacolele independente purtând amprenta Lia Bugnar, jucate în cadrul Festivalului Internaţional de Artele Spectacolului „Theaterstock” Bacău 2015.
Cunoscută ca actriţă, dramaturg, regizor, coordonator de trupă independentă, despre Lia Bugnar se spune că este peste tot în Bucureşti, că spectacolele ei au un succes nebun la public. Pare că râde şi joacă, râde şi scrie, râde şi regizează, râde şi ne invită la teatru. Nu numai teatrul pe care îl aduce pe scenă este o poveste, şi invitaţiile ei la teatru sunt poveşti, pentru care publicul o iubeşte, în aşteptarea momentului în care o va aplauda. Cele şase reprezentaţii prezente în programul primei ediţii „Theaterstock” (1 – 16 august 2015) au demonstrat şi afinitatea publicului băcăuan pentru poveştile spuse de Lia Bugnar, care „a făcut trupă” cu actori fabuloşi - „Teatrul nu e o clădire”. Marius Manole, Medeea Marinescu, Ilinca Manolache, Maria Obretin, Andrei Runcanu, Anghel Damian, Cătălin Babliuc, Nicoleta Lefter au jucat cu săli pline-ochi. Independenţii au demonstrat că au o şansă, iar cei care visează la statutul de artist au primit, ataşat biletului plătit la intrare, puţină speranţă. Că se poate, dacă ai o poveste de spus!
Guest star a fost, desigur, Marius Manole, ieşeanul care a ajuns la performanţa de a împărţi scena Naţionalului bucureştean cu cei mai mari actori români, „băiatul ăla care merge la schi cu Radu Beligan”, vorba Liei Bugnar, într-o replică din „Noi 4”.

 

„Vreau să intru într-o realitate care nu-i a mea şi cu care totuşi mă voi identifica. Adică să-i cred pe cei de pe scenă şi, cât de cât, să mă modifice pe interior. Să mă întristeze cu o tristeţe care nu este neapărat a mea, ci a cuiva în care eu îmi recunosc adevăruri, dar nu-s chiar ale mele şi să mă facă să nu mai văd toate lucrurile numai prin realitatea mea, să mă fericească cu o fericire care nu-i a mea”… – Lia Bugnar

Lia Bugnar: „E clar că Theaterstock a zguduit oraşul din temelii!”

- Ce aşteptări are publicul de la teatru? S-ar spune că aveţi reţeta spectacolului de succes… Lia Bugnar este apreciată deopotrivă de actori şi public.
- Nu am reţeta, este o loterie şi dacă s-a întâmplat să iasă a fost mai întâi norocul începătorului, apoi, habar nu am… Nu vreau să se focusese Dumnezeu pe mine! Lasă, merg aşa, pe burtă! Dar, apropo de ceea ce cred eu că vrea publicul de la teatru, nu că aş fi descoperit reţeta, ci pentru că aşa îmi închipui eu că funcţionează lucrurile, fac un pronostic pentru că şi eu sunt un spectator, ştiu ce vreau eu de la teatru şi cum nu mă simt deosebită, cred că şi alţi oameni sunt exact la fel. Vreau să mă duc acolo şi să intru într-o realitate care nu-i a mea şi cu care totuşi mă voi identifica. Adică să-i cred pe cei de pe scenă şi cât de cât să mă modifice pe interior. Să mă întristeze cu o tristeţe care nu este neapărat a mea, ci a cuiva în care eu îmi recunosc adevăruri, dar nu-s chiar ale mele şi să mă facă să nu mai văd toate lucrurile numai prin realitatea mea, să mă fericească cu o fericire care nu-i a mea. Asta ne îmbogăţeşte, ne antrenează. E ca fitness-ul: când îţi pui muşchii la treabă, ei funcţionează mai bine. La teatru, faci un pic de gimnastică, dar cu sufletul, apoi vei fi un om mai deschis, mai generos, un observator mai bun.

- Îi putem spune acestei gimnastici… poveste?
- Eu îi spun fără ezitare poveste! Îmi place să-i spun poveste şi nu mi-e ruşine să spun că eu la teatru spun poveşti. Ştiu că e o dispută pe tema asta, eu sunt dintre cei care consideră cuvântul poveste greu de atins şi foarte frumos.

- Poveştile sunt muritoare sau nemuritoare?
- Eu cred că ele sunt muritoare, pentru că sunt spuse de noi, care suntem muritori. Chiar dacă sunt unii colegi mai talentaţi ca noi, cum ar fi Shakespeare, Sofocle, care au scris poveşti ce durează mai de demult, miile de ani în reţeta universului sunt doar clipe. Deci, poveştile sunt muritoare.

- Ce parte acoperă, hrăneşte povestea în sufletul omului, în clipa asta din reţeta universului… Cum vă explicaţi că oamenii sunt mereu în căutarea poveştilor, deşi multe în jur se schimbă, rămâne nevoia de poveste?
- Depinde ce poveste este! Oamenii au nevoie să se mai desprindă un pic de realitatea lor, şi atunci când sunt fericiţi, nu neapărat când sunt tracasaţi! Ai nevoie să te primeneşti! Funcţionează teatrul de o grămadă de vreme, eu nu cred că omul s-a schimbat foarte tare. Ni s-au mai stricat gusturile… Mozart scria şi venea poporul şi-şi lua scăunele mai ieftine şi asculta muzică, pentru că alea erau manelele de pe vremea aia… Oamenii nu s-au schimbat foarte tare, gusturile poate s-au mai denaturat, poate nici talentul nu mai e... Să ne gândim, şi Mozart şi Shakespeare totuşi, au trăit îngrozitor de demult şi totuşi nu prea reuşim să facem ceva mai bun ca ei. Nu prea progresăm la asta, ce să facem!?

- Ce vă imaginaţi în 1995, când aţi absolvit Institutul de Artă Teatrală şi Cinematografică din Bucureşti, că veţi deveni?
- Sincer, îmi imaginam că n-am să fac teatru. Eram destul de inhibată şi îmi închipuiam că o să mă las cu prima ocazie. Nu s-a ivit ocazia aia, am mai dus-o aşa şi la un moment dat m-am apucat de scris şi aici s-a întâmplat deblocajul. Dar n-am fost niciodată prea optimistă, n-am fost un copil care am crezut în Moş Crăciun. Şi acum, când îmi iese ceva şi lumea aplaudă, mi se pare o confuzie pe undeva. Jur!

- Dar Lia Bugnar ce ar spune că a devenit… Lia Bugnar?
- Am devenit un om îmbibat de teatru. Nu prea sunt nici actriţa actriţelor, nici scriitoarea scriitoarelor, nici regizorul regizorilor, dar sunt un focar de teatru. Putem discuta la infinit dacă e ceva de capul a ceea ce scriu, dacă va rămâne, dacă nu va rămâne, dacă e kitsch, că unii spun că e, alţii spun că e fenomenal, eu nu pactizez cu niciuna dintre păreri, mi se par extremiste ambele, ce ştiu sigur e că dau o pâine de mâncat unor oameni talentaţi şi pe mine asta mă motivează suficient să continui. Faptul că le dau de lucru mă legitimează în proprii ochi. Am în trupă 15 - 20 actori care îşi plătesc chiriile jucând cu mine, lângă mine.

- Unde se situează în acest moment independenţii?
- Teatrul independent a ajuns în etapa în care dacă faci ceva ce interesează publicul, poţi să trăieşti din ceea ce faci acolo. Cel puţin la Bucureşti asta se întâmplă. De ce delimitez Bucureştiul? Pentru că Bucureştiul e un loc cu mulţi spectatori. Au început tot mai mulţi să vină, sâmbătă seara, să ne vadă. Zic hai mai bine acolo, că mie îmi place, am fost, am auzit că-i frumos şi au început să vină, iar noi putem trăi din asta. Asta e etapa. În rest, artistic sau altfel, n-aş putea să spun, nu pot să-mi judec colegii, nu pot să mă judec nici pe mine, pentru că locuiesc în interior, deci sunt subiectivă, dar suntem în etapa după faptă, şi răsplată, ceea ce e bine. E bine cât poate să fie bine în România. Aici nu huzuresc nici profesorii, nici medicii, adică de ce am huzuri noi, artiştii, doar că spunem nişte poveşti şi încercăm să ne convingem că sunt adevărate?! În serile bune mai şi râdem, mai şi plângem, nu cred că trebuie să fim răsplătiţi cu greutatea noastră în aur. Ne e bine în peisaj şi prin comparaţie cu alţi oameni. Totuşi, ne câştigăm banii jucându-ne! Cred că e un privilegiu. Nu sunt un artist care să mă vaiet.

- Cum este pentru actori să joace în toiul verii, în vacanţa dintre stagiuni?
- Noi jucăm de obicei. Suntem din teatrul independent şi nu avem vară. E foarte plăcut să ai săli pline şi entuziaste. Aplauzele de aseară, care au fost foarte generoase, nu le-am luat personal. Am senzaţia că oamenii sunt atât de fericiţi de ceea ce se întâmplă în oraş, încât ne aplaudă şi dacă suntem proşti. Dar sunt foarte mulţi, sunt foarte atenţi, sunt bucuroşi… asta îţi doreşti ca actor.

- În ce măsură vă ghidaţi după reacţia publicului?
- Nu-mi scriu piesele în funcţie de reacţiile publicului. Nu le scriu, că nu ştiu. Dacă aş şti să scriu în funcţie de aşteptările publicului, aş fi un om bogat, şi nu aici, la Hollywood! Dacă aş descoperi reţeta aici, aş calcula şi pentru americani!

- Cum aţi descrie Festivalul Internaţional de Artele Spectacolului „Theaterstock” Bacău?
- Atmosfera e ireală, cumva, pentru că presupun că şi Bacăul, ca multe alte oraşe în special în timpul vacanţei e un oraş cvasimort. În felul acesta sunt cam toate din ţară, nu că ar avea Bacăul un destin special în acest sens. Ce se întâmplă acum, aici, este special, e o efervescenţă pe străzi, o nebunie, e clar că festivalul a zguduit oraşul din temelii! Toată lumea are un aer estival…E un loc în care poţi întâlni colegi pe care nu i-ai văzut de mult, poţi vedea spectacole pe care nu le-ai prins altădată… „Theaterstock” e o vitrină bună!

 

 

Marius Manole: „Viitorul teatrului este teatrul independent”

„Iubesc în continuare teatrul independent, chiar dacă presupune nişte eforturi, să vii cu haine de acasă, să faci tu luminile, muzica, decorul”... – Marius Manole

- Cum aţi primit invitaţia de a juca în cadrul Festivalului de la Bacău?
- Ştiam de vreo jumătate de an că Anca Sigartău e director aici şi mă aşteptam să se întâmple nişte schimbări. Am fost acum patru-cinci luni, la Gala Star, cu „Însemnările unui nebun”. Mi-a plăcut foarte tare aici, mi-au plăcut şi publicul, şi atmosfera. Când am plecat, Anca mi-a zis că ar vrea să venim cu toate spectacolele noastre de la Godot, pentru că vrea să facă aici un eveniment foarte mare mare, peste vară... Bine, am zis da, da, dar n-am crezut-o!...

- De ce părea neverosimil?
- Părea surrealist pentru că, haideţi s-o spunem pe-aia dreaptă!, în Bacău, în afară de Gala STAR n-am mai văzut un eveniment mare, iar acesta e mai mare decât se întâmplă în Bucureşti. Capitala nu are acum un festival atât de mare, de amploarea, de calitatea şi de conţinutul acestui festival! Ne face plăcere să fim aici, ne-am împrietenit cu oameni din Bacău, sunt spectatori tineri, care ne-au scris pe Facebook, vin la spectacolele noastre, unii ne-au spus că dau admitere la facultatea de teatru, ceea ce ne bucură. Sălile sunt pline, ceea ce înseamnă că băcăuanii aveau nevoie de acest festival.

- Dar ce înseamnă o sală plină pentru un actor?
- Nu poate să mă întristeze şi clar nu pune presiune pe mine. Eu nu pun presiune pe mine, nu cred că mi-ar ieşi ceva ce aş face sub presiune. De multe ori publicul vine pentru că vede un nume pe care îl cunoaşte, alteori că e biletul ieftin, alteori cine ştie de ce!? Sala se umple din diverse motive, nu ţine neapărat de calitatea spectacolului. Adică nu putem să ne amăgim chiar în halul ăsta, să zicem mamă-mamă ce spectacol bun am făcut noi! Acum, lumea probabil vine şi pentru că e festival, publicul ştie că se joacă în fiecare seară.

- Pentru public, un festival în plină vară completează, poate, concediul, vacanţa. Cum este pentru un artist să joace în august?
- E OK şi pentru noi, pentru că e o perioadă mai liberă, ştiam programul din timp. E o bucurie să joci peste vară şi e mai uşor de făcut un turneu acum, pentru că noi nu lucrăm la teatre, altfel lucrurile ar fi fost complicate. Zilele viitoare vom începe repetiţiile la Teatrul Naţional Bucureşti.

- Cum se împacă statul de independent cu acela de angajat al unui Teatru Naţional?
- Foarte bine, pentru că după părerea mea, actorul de instituţie are nevoie de o zonă de libertate. Într-o instituţie, plafonarea vine mult mai uşor decât dacă reuşeşti să joci în alte spaţii, să cunoşti altfel de public. Uneori publicul de la Godot, de exemplu, nu e acelaşi ca la Teatrul Naţional. Colegii de la Naţional nu sunt aceiaşi ca la Godot, şi e foarte bine aşa. Iubesc în continuare teatrul independent, chiar dacă presupune nişte eforturi, să vii cu haine de acasă, să faci tu luminile, muzica, decorul...

- La Theaterstock s-a pus accent pe independenţi. A reuşit festivalul să fie o platformă de întâlnire pentru freelanceri?
- Da, e foarte complicat astăzi pentru actorii care nu au un angajament, pentru că nu au un salariu, un venit fix, iar actorii independenţi se zbat destul de mult să găsească spaţii în care să joace. Câte spaţii independente sunt în Bacău? Câte spaţii sunt în Iaşi, în afară de Teatru FiX? Mă bucur că Anca (Sigartău – n.red.) a pus accent pe zona aceasta a independenţilor, pentru că viitorul teatrului este teatrul independent.

- Asta spune Marius Manole, actor angajat al unui teatru de stat, al Teatrului Naţional Bucureşti!?
- Da, categoric! Instituţiile, uşor-uşor, nu vor mai avea bani, teatrul de stat nu va mai mulţumi pe nimeni, pentru că unele producţii sunt deja destul de îndoielnice şi lumea vrea să vadă un refresh, s-a săturat de teatrul anilor '89 - '90...

- Publicul vrea să fie surprins.
- Exact! Vrea să fie surprins, pentru că timpurile sunt altele... Teatrul independent oferă alternativa. Nu spun că trebuie să dispară teatrele de stat, din contra, m-aş bucura să fie câte un teatru în fiecare oraş al ţării! Problema este să iei banii de la stat, dar să faci ceva cu ei!

- În ce spectacole veţi juca în stagiunea 2015/ 2016?
- Lucrez la câteva spectacole pentru stagiunea următoare. Unul este cel regizat de Radu Afrim, „Între noi e totul bine”, care va avea premiera pe 19 – 20 septembrie, o tragicomedie. Apoi, la Teatrul Act, voi juca într-un spectacol cu Marcel Iureş, Vlad Zamfirescu, Medeea Marinescu, în regia lui Cătălin Ştefănescu, pe un text de Cătălin Ştefănescu, iar la Godot, în regia lui Vlad Zamfirescu, cu Lia Bugnar şi Şerban Pavlu. Şi mai lucrez la un spectacol care se cheamă „Câinele”, scris de Mona Radu, cu Maia Morgenstern, Mircea Rusu, în regia Liei Bugnar.
Gina POPA

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:36

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Gura Vaii, cu sediul social in comuna Gura Vaii, satul Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau, cod postal 607220, telefon 0371/407.500, fax 0372/002.112, e-mail: primariaguravaii@yahoo.com, cod fiscal 4278108. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: - teren in suprafata de 316 mp, situat in intravilanul comunei Gura Vaii, satului Rotunda, nr. Cadastral 62185, CF 62185, apartinand domeniului privat al Comunei Gura Vaii, conform H.C.L. Comunei Gura Vaii nr. 09/22.01.2024, caietului de sarcini si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartimentul Achizitii Publice sau se poate consulta pe site-ul: www.uatcomuna guravaii.ro, sectiunea -Anunturi. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: de la Compartimentul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau in contul de trezorerie RO17 TREZ 0625 006X XX00 0079, deschis la Trezoreria Onesti, cod fiscal: 4278108. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 27.03.2024, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 04.04.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 05.04.2024, ora 09.00, Comuna Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Onesti, cu sediul in municipiul Onesti, Str. Tineretului nr. 1, judetul Bacau, telefon 0234/311.913, fax 0234/326.170, e-mail: jud-onesti-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.03.2024.
ANUNȚ DE LICITAȚIE. Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro, organizează în data de 29.03.2024, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 16.000,00 mp, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, zona Dedeman. 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 16.000 mp, situat în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: gratuit 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 20.03.2024, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 29.03.2024, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 29.03.2024, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro PRIMAR, Florin-Liviu DULGHERU
Stan si Bran  VIDEO
10/11/2019 10:56
Averea lui Mihai Constantinescu. Ce lasă în urmă marele artist
30/10/2019 18:52

  Averea lui Mihai Constantinescu. Ce lasă in urmă marele artist - Facebook Mihai Constantinescu s-a stins din viaţă la 73 de ani şi a lăsat in urmă nu doar lacrimi şi regrete, ci şi o ...

30 de adevăruri despre Ludwig van Beethoven, genialul compozitor surd
10/09/2019 11:21

 Ludwig van Beethoven a fost unul dintre cei mai influenti compozitori de muzică clasică. Acest muzician german exceptional si-a adus contributia in epoca de tranzitie dintre perioada clasică ...

Toponimia sadoveniană
31/08/2019 17:17

În „Monografia sadoveniană toponimico-literară”, Constantin Parascan inregistrează şi analizează toate numele de locuri din inteaga operă a lui Mihail Sadoveanu, insumand 12.000 de pagin ...

De ce si cum  a murit Dem Rădulescu, un actor care nu a mai putut fi înlocuit în teatru și film
30/08/2019 11:35

 S-a născut la Rimnicul Valcea in 1931, iar porecla Bibanul i se trage de la tatăl său, un mare pescar si proprietar de pescărie. Cand avea 22 de ani in oras a sosit cu trenul o trupă de actori de la ...

VIDEO Detalii ȘOCANTE de la autopsia lui Michael Jackson au fost dezvăluite după 10 ani de la moartea starului: Ce au descoperit medicii
26/08/2019 22:20

 Prea multe operaţii estetice, dependenţă de somnifere şi alte medicamente, abuzuri sexuale şi un lung şir de acuzaţii care au culminat cu lansarea pe HBO a terifiantului documentar ''Leaving Neverl ...

Mr  BEAN
22/08/2019 11:27

 

VIDEO-   Laurel and Hardy. COMEDIE
08/08/2019 10:35
VIDEO-Neversea a fost în direct.
04/07/2019 22:28

Pentru a viziona da clic 

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei