izvoare2
izvoare

Dimensiune font:

Reţea mafiotă de căpuşat banul public EXCLUSIV

| 21-06-2017 06:00

Staţiunea Slănic Moldova a avut de suferit după Revoluţie * timp de aproximativ două decenii, firma care a deţinut cele mai multe vile, hoteluri şi restaurante a fost Perla Moldovei SA * printre acţionarii firmei s-au perindat mai multe persoane de-a lungul timpului * societatea a fost dată în judecată de Unitatea Administrativ-Teritorială a oraşului Slănic Moldova * UAT a solicitat falimentul firmei pentru datorii la taxe şi impozite

De mai bine de un sfert de secol, România a pretins că s-a „dezbrăcat“ de „mantaua grea” a comunismului şi a intrat în era capitalismului. Numai că, precum şi în comunism, fiecare a înţeles conceptul de „capitalism” după bunu-i plac.

În tot acest timp, oamenii simpli au considerat că, pentru a reuşi în viaţă, e de ajuns să fii muncitor, serios şi cinstit. Din păcate, astfel de idealuri şi-au dat obştescul sfârşit demult pe plaiurile mioritice, asta dacă ele au existat vreodată cu adevărat!

Evenimentul Regional al Moldovei” vă prezintă un studiu de caz, despre o societate care a trecut de la stat, la privat, pentru ca, într-un final, să ajungă la instanţele de judecată, într-un dosar de faliment.

Cum a pornit totul

La începutul anului 1991, adică la scurt timp de la Revoluţie, la Slănic Moldova a fost înfiinţată societatea comercială Perla Moldovei, care avea ca obiecte de activitate „prestările de servicii” şi „programe turistice”. Potrivit Oficiului Registrului Comerţului (ORC), cei care conduceau firma atunci erau Gheorghe Boacă Săulescu – director – şi Ion Stângaciu – director adjunct.

Pe 11 martie 1991 are loc prima majorare de capital a firmei, de la 83 de milioane de lei vechi, la 2,2 miliarde de lei vechi, cererea fiind înaintată de Tatiana Vraciu (61 de ani), preşedinte şi administrator al societăţii. În următorii ani, reprezentanţii firmei au solicitat autorităţilor adăugarea de noi obiecte de activitate.

Pe 14 octombrie 1992, statul transmite 70% dintre acţiunile la SC Perla Moldovei SA către Fondul Proprietăţii de Stat (FPS), conform prevederilor din Legea nr. 15/1990. De asemenea, restul, de 30% dintre acţiuni, merge către Agenţia Naţională de Privatizare (ANP). Pe 4 iulie 1994, Tatiana Vraciu şi Gheorghe Boacă Săulescu devin manageri şi preiau atribuţiile Consiliului de Administraţie (C.A.) al firmei.

Certificate emise de Ministerul Turismului

Pe 19 octombrie are loc o nouă majorare de capital, de la 2,4 miliarde, la 18,3 miliarde de lei vechi, însă pe 24 mai 1995, din SC Perla Moldovei SA se desprinde SC Măgura SA Tîrgu Ocna, astfel având loc o reducere de capital, de la 18,3 miliarde, la 14,3 miliarde de lei vechi.

Dar lucrurile nu au rămas aşa, deoarece, pe 2 august 1995, are loc o nouă majorare de capital, până la 16,7 miliarde de lei vechi. Acest lucru s-a întâmplat odată cu obţinerea, de la Ministerul Turismului, a mai multor certificate de atestare a dreptului de proprietate asupra mai multor bunuri imobile din staţiunea Slănic Moldova. Astfel, în perioada aprilie – iulie 1995, Ministerul Turismului, prin ministrul Dan Matei, emite 46 de certificate de acest gen în favoarea SC Perla Moldovei SA, pentru mai multe vile, restaurante, hoteluri şi izvoare. Atunci a fost obţinută şi clădirea cazinoului, un imobil de 5.228,16 mp.

În cursul aceluiaşi an, Ministerul Turismului a emis mai multe certificate de atestare a dreptului de proprietate a unor bunuri imobile în Slănic Moldova, beneficiară fiind chiar societatea Perla Moldovei. Printre acele bunuri se regăsesc şi izvoarele din staţiune, respectiv Izvorul „300 de scări”, Izvorul Sonda 2, şi zona izvoarelor 1, 3, 5, 6, 7, 8, 10, 14 şi 15, precum şi Izvorului 2 şi a „Izvorului”.

De menţionat este faptul că, pe 30 octombrie 1997, cinci persoane se regăsesc în C.A. al firmei, Tatiana Vraciu fiind preşedinte şi director general al societăţii. Pe 2 septembrie 1997, FPS cesionează către Societatea de Investiţii Financiare (SIF) Transilvania 201.574 de acţiuni a câte 25.000 de lei la SC Perla Moldovei SA. Astfel, SIF Transilvania deţinea 40,75% din capitalul social al firmei, în timp ce SC SIL Prodinvest SRL avea 39,96% dintre acţiuni, iar alţi şase acţionari, printre care şi SC Perla Moldovei Internaţional SRL, deţineau 0,55%. În aceeaşi perioadă a fost numit în fruntea C.A. Otilian Neagoe, acesta având drept sarcini cumpărarea de la SC Sfera SRL Bacău cinci vile şi Expres Central, de la SC Perla Moldovei Internaţional SRL – trei vile, dar şi o vilă şi Complexul „Cerdac”, de la Anamir SRL Comăneşti.

Schimbări în acţionariat

Pe 27 mai 1999, FPS a dispus vânzarea de la SC Perla Moldovei SA 39,96% dintre acţiuni, către SC SIL Prodinvest SRL Tîrgu Ocna, firmă reprezentată de Vasile Ciobanu, contra sumei de 7,141 miliarde de lei vechi. În noiembrie 2000 se schimbă din nou administratorii, retrăgându-se trei asociaţi. Între timp, Otilian Neagoe, directorul general, este mandatat să ia un împrumut de 2 miliarde de lei vechi, cu gajare de active, dar şi de a vinde terenul centralei termice de la Vila „Pufu”. Mai mult, în C.A. ajunge Ion Vrânceanu, din partea SC Vradicor Financiar Group SA Bacău. Pe 19 februarie 2001 este ales un alt preşdinte al firmei, în persoana lui Ionel Creţu.

De menţionat este faptul că privatizarea societăţii avusese loc pe 27 mai 199, iar, în Adunarea Generală a Acţionarilor (AGA) din 18 ianuarie 2001, Tatiana Vraciu devine secretar AGA şi al C.A. Tot din 2001, firma solicită adăugarea a sute de obiecte de activitate.

Pe 27 martie 2002 este întocmit un act adiţional la statutul firmei, atunci acţionariatul arătând astfel: SC Vradicor Financiar Group SA – 51,511%, SC SIL Prodinvest SRL – 39,957%, iar alţi acţionari – 8,532%.

Credit pentru o firmă, garantat cu bunurile alteia

Reprezentanţii SIF Moldova au contestat la Tribunalul Bacău o decizie a AGA de pe 25 octombrie 2000, privind garantarea unui împrumut luat de SC Vradicor Financiar Group SA cu activele societăţii Perla Moldovei SA.

Împotriva hotărârii a votat SIF Transilvania, care avea 40,75% dintre acţiuni, iar, fără votul Vradicor Financiar Group SA, nu s-ar fi putut întocmi majoritatea pentru adoptarea hotărârii. Ar fi trebuit ca Vradicor să se abţină de la vot, deoarece avea un interes direct”, au spus reprezentanţii SIF Transilvania. Instanţa a admis contestaţia şi a dispus anularea acelei hotărâri.

Vilă vândută către Corneliu Iacobov

Pe 5 mai 2003, din firmă se retrag patru administratori, rămânând ca administrator unic Ionel Creţu. Înainte de aceasta, în martie 2003, firma şi-a înfiinşat patru noi punct de lucru, respectiv la Hotel „Dobru”, la Vila „Adela”, la sediul administrativ de pe strada Nicolae Bălcescu şi la Complexul „Cazino”.

De remarcat este faptul că, înainte de aceasta, pe 4 ianuarie 2002, SC Perla Moldovei Internaţional SRL, prin administratorul Andrei Șerban, se asociază în participaţiune cu SC Perla Moldovei SA, prin preşedintele Ionel Creţu. Prima firmă „a pus la bătaie” Vila „Adela”, cu 15 camere, care urma să fie folosită timp de cinci ani de către cea de-a doua societate, iar profitul urma să fie împărţit în mod egal între cele două companii.

La finele lunii noiembrie 1999, SC Perla Moldovei Internaţional solicitase înscrierea dreptului de proprietate asupra Vilei „Liliana” (364 mp), pe care o obţinuse printr-un contract de vânzare-cumpărare încheiat pe 18 noiembrie 1999. Conform datelor ORC, la data respectivă, SC Perla Moldovei SA a vândut Vila „Liliana” către SC Perla Moldovei Internaţional SRL, reprezentată de cei doi asociaţi, Andrei Șerban şi, surpriză!, Corneliu Iacobov!

Vila fusese dobândită în 1995 de SC Perla Moldovei SA, prin decizia Ministerului Turismului, ea fiind preluată de la fostul IBC Slănic Moldova. Preţul achitat de firma lui Iacobov pentru această vilă a fost de 258 de milioane de lei vechi, plus TVA.

Apare „pe fir” RAFO Imperial Oil

Pe 20 noiembrie 2003, din firmă se retrag asociaţii SIL Prodinvest SRL şi Vradicor Financiar Group SA. Asta după ce a venit ca asociată compania RAFO Imperial Oil, cu un aport de 8,652 miliarde de lei vechi, reprezentând 51,511%, dar şi SC Socomind SA Tîrgu Ocna, cu un aport de 6,711 miliarde de lei vechi, adică 39,957%, precum şi Servgrup SA Slănic Moldova, cu 0,548%.

În fapt, a fost vorba despre fuziuni prin absorbţie între Vradicor Financiar Group şi RAFO Imperial Oil, prima fiind radiată, dar şi între SIL Prodinvest SRL şi Socomind SA, prima fiind, de asemenea, radiată, precum şi între Perla Moldovei Internaţional SRL, cu Servgrup SA.

La acea vreme, Servgrup SA avea ca principal obiect de activitate transportul rutier de mărfuri, Socomind SA – comerţul cu amănuntul al cerealelor, în vreme ce RAFO Imperial Oil – comerţul cu ridicata al combustibililor şi al produselor derivate.

Ramificaţii nebănuite

Pe 20 noiembrie 1996, capitalul social al M Invest SA este majorat, de la 300 de milioane de lei vechi, la 1,2 miliarde de lei, noul asociat fiind Rafinăria Dărmăneşti. La acea dată, FPP II Moldova avea 40.000 de acţiuni în cadrul firmei, Carom SA Oneşti, RAFO SA Oneşti şi Rafinăria Dărmăneşti – câte 20.000 de acţiuni, iar Chimcomplex SA Borzeşti – 10.000.

Pe data de 17 martie 2000, M Invest devine Reno Imperial Oil SA. Pe 30 mai 2002, societatea Reno Imperial Oil SA se transformă, la cererea administratorului Adrian Galofteanu, în SC RAFO Imperial Oil SA.

Aceleaşi nume, din nou „în scenă”

Pe data de 18 decembrie 2003, Tatiana Vraciu, care fusese de la început în cadrul SC Perla Moldovei SA, solicită revocarea din funcţie a lui Ionel Creţu şi numirea ei ca administrator.

Mai apoi, pe 10 februarie 2004, aceeaşi Vaciu menţionează la ORC retragerea asociatului RAFO Imperial Oil SA şi preluarea firmei de către Perla Turism SRL, cu 346.109 acţiuni, reprezentând 51,511% din capital. Asta după ce, pe 9 februarie 2004, RAFO Imperial Oil se divizase, rezultând Perla Turism SRL, reprezentată de acelaşi Andrei Șerban.

În plus, pe 4 mai 2004, Tatiana Vraciu (Bighiu) solicită modificarea obiectului de activitate principal al SC Perla Moldovei SA în „hoteluri”. De remarcat mai este faptul că, în şedinţa din 19 octombrie 2004, Adunarea Generală Extraordinară a Acţionarilor (AGEA) firmei a decis schimbarea companiei din societate deţinută public, în una de tip închis. În consecinţă, firma este delistată de pe piaţa RASDAQ.

Vânzări de miliarde

Pe 7 iunie 2005, AGEA firmei decide o majorare de capital social la SC Hotel Perla Moldovei SRL cu 130 de miliarde de lei vechi, prin aport în natură cu Hotelul „Perla”, plus terenul aferent şi piscina acestuia.

Pe de altă parte, Adunarea Generală Ordinară a Acţionarilor (AGOA) firmei decide prelungirea mandatului Tatianei Vraciu şi, în plus, aprobă vânzarea Hotelului Perla şi a terenului aferent contra sumei de 130 de miliarde de lei vechi, dar şi vânzarea Pensiunii „Nemira” (cu terenul aferent) pentru 3,079 miliarde de lei vechi, însă şi a terenului aferent Vilei „Privighetoarea”, cu 324 de milioane de lei vechi.

Surpriză în cadrul unui proces!

În cursul anului 2005, firma Tehnomold Construct SA Oneşti cere deschiderea procedurii judiciare şi a falimentului SC Perla Moldovei SA, la Tribunalul Bacău. Firma din Oneşti susţine în instanţă că a prestat lucrări şi că Perla Moldovei SA îi era datoare cu suma de 3,472 miliarde de lei vechi.

Motivul neachitării pretinsului debit constă în faptul că debitul nu a existat, facturile fiind emise în baza unor situaţii de lucrări care, în realitate, nu ar fi fost executate. Noi nu suntem în insolvenţă, achitând în ultimele trei luni peste 600.000 de lei noi”, au precizat în instanţă reprezentanţii SC Perla Moldovei SA.

De cealaltă parte, reclamanţii au susţinut că, de fapt, firma din Slănic Moldova şi-a însuşit acele datorii. „Debitoarea şi-a însuşit lucrările prin semnarea situaţiilor de lucrări. Mai mult, debitoarea nu a făcut vreo dovadă că a refuzat la plată facturile emise de noi”, au spus cei de la Tehnomold Construct SA Oneşti. Judecătorul sindic din cadrul Tribunalului Bacău a admis acţiunea, a ridicat dreptul de administrare al debitoarei şi a dispus desemnarea unui administrator judiciar. Numai că SC Perla Moldovei SA a formulat recurs, iar Curtea de Apel a admis recursul pe 18 iulie 2006.

Un alt dosar

Pe 20 iulie 2006, Tatiana Vraciu este revocată din funcţie de către acţionari, în locul acesteia fiind numită Diana Ghibilic. Însă, pe 19 decembrie 2006, AGEA a SC Perla Moldovei SA a decis schimbarea Dianei Ghibilic cu Florin Nicolae Gavrilă, al cărui mandat a fost prelungit cu patru ani pe 11 noiembrie 2010.

În cursul anului 2014, UAT Slănic Moldova a cerut la Tribunalul Bacău intrarea în faliment a SC Perla Moldovei SA pentru o creanţă de 116.346 de lei, reprezentând impozit pe clădiri, pe teren şi taxă de apărare civilă, plus accesorii.

Iniţial, Tribunalul a decis intrarea în insolvenţă, pentru ca, pe 26 februarie 2015, instanţa să admită cererea UAT Slănic Moldova, dispunând intrarea în faliment a SC Perla Moldovei SA. Dan CONSTANTINESCU

 

4.317.269 DE LEI

Acestea ar fi fost datoriile totale ale societăţii comerciale Perla Moldovei SA pe data de 31 octombrie 2016, conform actelor depuse la instanţă

* * *

 

Împotriva hotărârii a votat SIF Transilvania, care avea 40,75% dintre acţiuni, iar, fără votul Vradicor Financiar Group SA, nu s-ar fi putut întocmi majoritatea pentru adoptarea hotărârii. Ar fi trebuit ca Vradicor să se abţină de la vot, deoarece avea un interes direct” - SIF Transilvania, în cadrul unui litigiu privind Perla Moldovei SA

 

În numerele viitoare ale ziarului vom continua dezvăluirile legate de clanurile care au dus la faliment una dintre cele mai frumoase staţiuni turistice din România!

loading...
Loading...

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

 

ULTIMA ORA

 

PUBLICAŢIE DE VANZARE SC Avrasop SRL, cu sediul social în mun. Iaşi, bd. Independenţei, nr. 4-6, ap.cam 8, înregistrată la ORC Iaşi sub nr. J22/284/2005, CUI 17192970, prin lichidator judiciar Rodafis IPURL cu sediul în mun. Iaşi, str. Străpungere Silvestru, nr. 48 A, anunţă vânzarea prin licitaţie publică cu strigare a bunurile mobile: Plug cu brazde PP3 – 701 lei; Grapa cu discuri – 1696 lei; Tăvălugi - 841 lei; Cisternă 3,6 to –1682 lei (prţturi fără TVA). Preţurile de pornire reprezintă 35% din preţurile de evaluare. Valorificarea activelor prin licitaţie publică deschisă cu strigare va avea loc la data de 23.01.2018, ora 10, la sediul lichidatorului judiciar. Pentru bunurile neadjudecate, licitaţia se va repeta în ziua de 30.01.2018, aceeaşi locaţie şi oră, aceleaşi preţuri de pornire. Condiţiile de participare la licitaţie sunt conţinute în Caietul de sarcini. Caietul de sarcini, în valoare de 50 lei, se achiziţionează de la sediul lichidatorului, unde se depune şi documentaţia de participare la licitaţie, în original, până în preziua licitaţiei, orele 13.00. Garanţia de participare este de 30% din suma reprezentând preţul de pornire şi va putea fi plătită în contul nr. RO80BUCU1032235332633RON deschis la Alpha Bank Iaşi pe numele debitorului. Prezentul anunţ constituie şi notificare către creditori, debitor şi orice persoană fizică sau juridică interesată în cauză. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare au obligaţia, sub rezerva sancţiuni decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data licitaţiei. Informaţii suplimentare la tel/fax 0232/273948, e-mail: rodafis@gmail.com
PUBLICAȚIE DE VÂNZARE S.C. INTERFARM BOTOSANI S.R.L. Iasi prin lichidator judiciar ACORD SPRL, Dosar nr. 2950/89/2014 Tribunalul Vaslui/Judecător Sindic ANUNŢĂ Organizarea şedinţei de licitație publică de vânzare, cu strigare, la data de 08.12.2017, ora 12.0, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iasi, str. Decebal 22A, bl.Z8, sc.A, et.1, ap.8, jud. Iaşi, pentru patrimoniul debitoarei S.C. INTERFARM BOTOSANI S.R.L. - in faliment, in bancruptcy, en faillite, CUI 2585521, cu numar de inregistrare la Registrul Comerţului J37/251/2011, cu sediul in municipiul Vaslui, Str. Ing. Badea Romeo, nr.1A, Parter, jud. Vaslui constând în: a. Construcţie situată în Botosani, Str. Viilor, Nr.77, Ap.1, jud. Botosani întabulată în Cartea Funciara nr.50058-C1-U13 la preţul de strigare la şedinţa de licitaţie publică de 339.829 lei, valoare fără TVA. b. Constructie situată în Municipiul Botosani, Str. Vârnav, Nr.17, Parter, jud. Botosani întabulată în Cartea Funciara nr. 50058-C1-U15 si Extindere si Terasa, Municipiul Botosani, Str. Vârnav, Nr.22, Parter, jud. Botosani întabulată în Cartea Funciara nr. 5558 la preţul de strigare la şedinţa de licitaţie publică de 332.904 lei, valoare fără TVA. c. Construcţie situată în Botosani, Piata Centrala, Platoul A, Obiectiv U18, jud. Botosani întabulată în Cartea Funciara nr.4819/N la preţul de strigare la şedinţa de licitaţie publică de 516.793 lei, valoare fără TVA. d. Construcţie situată în Botosani, Str. Prieteniei, Nr.4, Bloc V4, Sc. C, Et.II, Ap.13, jud. Botosani întabulată în Cartea Funciara nr50386-C1-U20 la preţul de strigare la şedinţa de licitaţie publică de 67.151 lei, valoare fără TVA. e. Proprietate imobiliara constând în Teren intravilan in suprafaţă de 3.048 mp si construcţii situat în mun. Botoşani, Str. Dobosari, Nr.21 la preţul de strigare la şedinţa de licitaţie publică de 1.374.357 lei, valoare fără TVA. In caz de neadjudecare, urmatoarele şedinţe de licitații publice de vânzare, cu strigare, se vor desfăşura în fiecare zi de vineri la ora 1200, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iasi, str. Decebal 22A, bl.Z8, sc.A, et.1, ap.8, jud. Iaşi. Condițiile de participare la şedinţa de licitație publică de vânzare cu strigare și condițiile de adjudecatare se regăsesc în caietul de sarcini care poate fi procurat de la sediul lichidatorului judiciar, contravaloarea acestuia fiind de 1.000 lei pentru fiecare proprietate imobiliară pentru care se participă la licitaţie. Bunurile imobile anterior menţionate formează obiectul Dosarului nr.1219/193/2016 înregistrat pe rolul Judecatoriei Botosani având ca obiect Actiune in revendicare. Poate participa la şedinţa de licitatie publică de vânzare cu strigare orice persoana care isi manifesta, intentia de cumparare si care pana in preziua şedinţei de licitatie ora 1200, depune o cautiune reprezentand 10% din prețul de pornire al şedinţei de licitație pentru bunul imobil pentru care participa si face dovada achizitionarii caietului de sarcini. Înscrierile se pot face si cu scrisoare de participare la şedinţa de licitație, precum si cu toate documentele menționate în caietul de sarcini, până în preziua şedinţei de licitație, ora 1200. Nedepunerea tuturor documentelor la sediul lichidatorului judiciar în termenul menționat anterior conduce la pierderea dreptului de a participa la licitație. Toate persoanele interesate în achiziționarea bunurilor imobile care fac obiectul şedinţei de licitație publică de vânzare cu strigare sunt invitate să se înscrie la licitație. Orice persoana care emite pretentii asupra bunurilor imobile care fac obiectul şedinţei de licitație publică de vânzare cu strigare, este rugata sa-si manifeste pozitia cu 5 zile inainte de data şedinţei de licitație publică de vânzare cu strigare, aducand la cunostinta lichidatorului judiciar orice pretentie. Informatii suplimentare se pot obtine de la lichidatorul judiciar la telefon 0742207571. Lichidator judiciar ACORD S.P.R.L. Asociat coordonator Nitescu Dan Nistor
Comorile neştiute ale Iaşului
08/11/2017 12:15

 De la Iaşi la Moşna nu faci mai mult de o oră cu maşina, pe un drum asfaltat. Se vede că sunt oameni gospodari in zonă, după casele ingrijite. Cele bătraneşti se strecoară timid de după pomii i ...

Corupţia, flagelul care zguduie universităţile ieşene!
01/11/2017 04:30

În ultimul deceniu, invăţămantul superior ieşean pare a fi intrat in „zodia infracţionalităţii”. Astfel, nu a fost instituţie de profil care să nu fi fost cutreierată de oamenii legi ...

Cinematografele ieşene, transformate în săli de spectacole şi cafenele culturale
25/10/2017 05:45

Cozi intermidabile, public de toate varstele... Pe puştani ii vedeai incă de la ora 8.00, in timp ce maturii preferau spectacolele de la 19.00. Sălile erau neincăpătoare pentru că, in acele vremuri, l ...

Cine a luat primii bani europeni în Regiunea de Nord-Est
24/10/2017 13:15

Cele mai recente date publicate de Agenţia pentru Dezvoltare Regională Nord-Est arată că doar 59 de proiecte au primit toate avizele necesare şi sunt in implementare prin Programul Operaţional Regional 20 ...

Judeţele Moldovei, campioane la defrişări ilegale
11/10/2017 05:15

Pădurile Moldovei dispar sub privirile neputincioase ale autorităţilor, iar sute de tăieri ilegale sunt inregistrate prin aplicaţiile dedicate ori cele descoperite de organele abilitate. Potrivit ultimului ...

„Repetenţii” Sănătăţii ieşene
04/10/2017 12:49

În timp ce unii pacienţi stau pe liste de aşteptare in alte oraşe ori se roagă să scape cu bine sau să fie locuri in alte judeţe unde să fie primiţi, la Iaşi unele proiecte care ar schimba total ...

Moartea circulă cu viteză pe străzile din județ!
13/09/2017 06:00

Viteza constituie principala cauză generatoare de accidente rutiere grave in judeţul Iaşi, potrivit statisticilor Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ). Acesta este şi motivul pentru care oamenii legi ...

Iadul copiilor abuzaţi de propriile rude
30/08/2017 05:45

Copiii au o serie de drepturi, cum ar fi cel la educaţie, iar părinţii care refuză să-i lase să meargă la şcoală pot ajunge la puşcărie. Astfel, potrivit legislaţiei, minorii nu pot fi supuşi la mu ...

Cum a ajuns inima Bucovinei pe primul loc la spaţii moderne de retail
23/08/2017 06:01

În municipiul Suceava, zonele industriale Burdujeni şi Şcheia mai păstrează doar in mică măsură vechile activităţi productive. Lucian Gheorghiu, director al Camerei de Comerţ şi Industrie Sucea ...

Cum a ajuns Vasluiul polul sărăciei
16/08/2017 11:30

Este greu de crezut că in urmă cu 27 de ani industria municipiului Vaslui, reşedinţa unuia dintre cele mai sărace judeţe din ţară, dădea peste 20.000 de locuri de muncă, jumătate din populaţia local ...