Antreprenorii Moldovei şi criza din piaţa muncii

default

Dimensiune font:

| 01-07-2016 11:15

Mai mulţi patroni din estul ţării s-au aflat ieri la o dezbatere cu ministrul Muncii, Dragoş Pîslaru, în cadrul Iaşi Business Days * mediul antreprenorial a ridicat numeroase probleme legate de lipsa de personal, de exodul salariaţilor şi de fiscalitatea excesivă

Tema pieţei muncii a fost cap de afiş pentru cea de-a doua zi a Iaşi Business Days. În timp ce managerii şi consultanţii de top au prezentat soluţii disruptive pentru şomaj, ministrul Muncii, Dragoş Pîslaru, a ascultat problemele pe care le întâmpină antreprenorii din zona de est a ţării. „Am dat anunţ peste tot. Caut 80 de oameni pentru domeniul construcţiilor şi nu am primit CV-uri. De trei luni am anunţuri de angajare peste tot şi nu vin oameni. Am de construit mai multe hale şi am ajuns să intru cu ei pe şantier şi să muncesc cot la cot cu angajaţii mei din cauza lipsei de personal“, a spus patronul unei firme de construcţii din Galaţi.

Aceleaşi probleme le întâmpină şi un antreprenor de la Paşcani, din industria textilă. „De la 350 de salariaţi am ajuns la o sută şi ceva. Am dat anunţuri, am investit, împreună cu alţi proprietari de fabrici de textile din Paşcani, în liceul din localitate, dar fără niciun rezultat. La două-trei luni ne pleacă un om în străinătate şi un altul iese la pensie. Dacă o mai ţine aşa, în 2-3 ani ieşim de pe piaţă“, a spus Constantin Popa, care a reclamat ministrului decizia de a creşte valoarea salariului minim pe economie. „Salariul ar trebui acordat în funcţie de productivitatea angajatului“, a mai adăugat antreprenorul păşcănean.

Ponturi pentru dezvoltarea economică a Moldovei


În aceeaşi dezbatere, ministrul Muncii a punctat problemele majore ale pieţei. „Este o problemă majoră pe piaţa muncii: cererea nu se întâlneşte cu oferta. Este o problemă de cantitate- dată de natalitatea scăzută şi mortalitatea ridicată, una de calitatea personalului din piaţă, deoarece sistemul de educaţie nu livrează în funcţie de nevoile pieţei, iar volatilitatea este una ridicată, iar o a treia problemă este legată de localizare. Piaţa forţei de muncă nu este una omogenă“, a detaliat Dragoş Pîslaru.


Proiect pentru o primă de mobilitate
Acesta a precizat că se lucrează la un pachet de măsuri printre care şi acordarea unei prime de mobilitate pentru şomerii care se vor angaja la o distanţă mai mare de 50 de kilometri de casă. Printre facilităţi ar fi o primă de instalare de 3.500 de lei, asigurarea chiriei pentru un an, cursuri sau sprijin financiar pentru soţul sau soţia celui angajat şi burse sociale pentru copii.

Două firme din Moldova sunt interzise la licitaţiile publice EXCLUSIV


Totodată, se vor aborda mai multe direcţii de acţiune precum activarea forţei de muncă din zonele defavorizate, din comunităţile cu grad ridicat de marginalizare, măsuri pentru repatrierea lucrătorilor români din străinătate, atragerea de forţă de muncă din ţările balcanice, iar o măsură extremă ar fi facilitarea relocărilor investitorilor spre zonele defavorizate.


Şomajul a fost adus în discuţie şi la prima conferinţă a zilei de ieri- „Disrupting Unemployment“. Unul dintre speakeri a fost şi Sebastian Văduva, un antreprenor româno-american, întors în ţară de 11 ani.

„Din păcate, de 25 de ani am mizat pe forţă de muncă ieftină. Problema este că nu înţelegem esenţa programului de învăţământ. Mai mulţi bani pentru acest domeniu nu se vor da şi cred că aici societatea civilă poate face ceva. Poate ar trebui gândit un program de sponsorizări pentru profesori, de genul: «Adoptă un profesor!». Poate e nevoie de un program de mentorat. Ca oameni de afaceri avem multe nemulţumiri faţă de ce iese de pe băncile şcolii, dar câţi dintre noi avem un profesor pe care îl mentorăm? O altă soluţie ar fi să mergem noi în comunităţi prin programe ca Teach for Romania. Nu cred că soluţia este să ne tot plângem că nu există bani, că avem corporaţii zgârcite, ci să facem noi ceva, fiecare după puteri“, a spus antreprenorul.

Prodecanul Facultăţii de Informatică, Lenuţa Alboaie: „Trebuie să învăţăm să fim cetăţeni «smart»“

Pe de altă parte, Mihaela Stroe, expert în inteligenţă nonverbală la ActaNonverbal, a atras atenţia supra schimbărilor de paradigmă în ceea ce priveşte abilităţile pe care piaţa muncii le va cere în următorii cinci ani. „Sunt două abilităţi pe care vă rog să vi le dezvoltaţi- creativitatea şi inteligenţa emoţională“, a punctat doctorul în sociologie.

Cine lucrează în Ministerul Viitorului?


La Business Days Iaşi 2016 au luat parte peste 1.000 de antreprenori şi manageri din regiune şi din întreaga ţară, dar şi din Chişinău, Ucraina, Ungaria şi Austria.

LOCURI DE MUNCĂ ÎN STRĂINĂTATE

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:08

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei