Blue Air a intrat în faliment
Dimensiune font:
Din documentele contabile ale firmei Blue Air rezultă că sunt 3.227 de creditori, peste 1.200 dintre aceştia fiind din afara României. Printr-o „inginerie financiară“ orchestrată de Casa de Insolvenţă Transilvania (CITR), activitatea companiei low-cost a fost transferată pe o altă firmă
Chiar dacă nu aţi avut (ne)şansa de a folosi serviciile Blue Air, cu siguranţă că aţi auzit de această companie low-cost, deţinută de puşcăriaşul Nelu Iordache. Până în urmă cu câteva luni, firma care a asigurat zborurile avioanelor cu sigla Blue Air s-a numit BLUE AIR TRANSPORT AERIAN SA Giurgiu (J52/650/2010; CUI 16091846).
Pentru a „prosti proştii“, firma respectivă şi-a schimbat numele în BATA SKY IMOBILIARE SA. Şi recent şi-a cerut falimentul. Nu insolvenţa, ci direct falimentul! Consfinţit prin „încheierea civilă din data de 04.12.2013, pronunţată de judecătorul sindic în dosarul nr. 2696/122/2013, aflat pe rolul Tribunalului Giugiu Secţia Civilă“.
Conform notificării publicate de administratorul judiciar, termenul limită de înscriere la masa credală este 31 ianuarie 2014. Dacă luăm în seamă sursa menţionată, sunt cel puţin 3.227 de creditori ai societăţii BLUE AIR TRANSPORT AERIAN SA Giurgiu, devenită peste noapte BATA SKY IMOBILIARE SA. Interesant este faptul că din aceşti 3.227 de creditori, peste 1.200 sunt firme/entităţi din afara României. Desigur, mulţi dintre aceşti creditori nu se vor înscrie la masa credală, nu numai pentru că nu au şanse să-şi recupereze banii, ci pentru că schimbarea numelui a urmărit şi acest aspect, pe lângă cel cel de „protejare“ a brandului „Blue Air“. De parcă „Blue Air“ ar inspira încredere cuiva!
Activitatea de transport aerian a fost mutată pe o altă firmă
Dacă sunteţi în postura de clienţi "Blue Air", adică aţi cumpărat nişte bilete de avion de la această companie pentru călătorii viitoare, nu e musai să vă faceţi griji..., dar e bine să aveţi nişte bani de rezervă! Mai exact, activitatea de transport aerian a fost mutată pe o altă firmă. Prin largul concurs al celui mai „şmecher“ administrator judiciar din România - Casa de Insolvenţă Transilvania (CITR). Unii consideră că s-a făcut o golănie, prin transferarea activităţii Blue Air pe o altă firmă - „Blue Air-Airline Management Solutions SRL“, dar rămâne să decidă instituţiile abilitate dacă şmecheria a fost sau nu legală, în condiţiile în care Romstrade, acţionarul majoritar de la BLUE AIR TRANSPORT AERIAN SA Giurgiu, este în insolvenţă.
Teoretic, cei care au cumpărat bilete Blue Air, ar trebui să nu aibă probleme. Practic... s-ar putea să apară surprize, fiind greu de crezut că cei peste o mie de creditori externi vor înghiţi „găluşca“ servită de CITR. Interesant este faptul că şi noua „Blue Air“ pare a se fi gândit la viitor şi la eventualele demersuri ale creditorilor, site-ul companiei menţionând că transportator aerian este „Blue Air-Airline Management Solutions“ SRL, iar comerciant - SC Maxi Travel SPRL, firmă cu sediul în Belgia. Altfel spus, banii aferenţi biletelor vândute sunt „mânăriţi“ de o alta firmă decât Blue Air. (antitepari.ro)
Lucrările de modernizare la Aeroportul Internaţional „George Enescu“ din Bacău au fost încredinţate de Consiliul Judeţean prin contract, în 2009, firmei Blue Aero SRL. Firma era obligată să deruleze investiţii de 45, 35 de milioane de euro. Pentru că lucrările nu s-au realizat decât în proporţie de 13%, oficialii judeţeni au anunţat rezilierea contractului. Astfel, în decembrie 2013, regia a cerut oficial, în instanţă, rezilierea contractului de concesionare cu Blue Aero SRL, firma deţinută de operatorul aerian low-cost Blue Air. Potrivit acţiunii depuse la Tribunalul Bacău, regia solicita rezilierea contractului începând cu data de 4 septembrie, motivând un prejudicia de 41 milioane de euro ce reprezenta „lucrări nerealizate”.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau