Discuţii maraton la Iaşi pentru un program guvernamental întârziat

default

Dimensiune font:

| 29-05-2017 10:58

La o lună de la data la care trebuia să fie lansat, în marile oraşe încă se mai organizează sesiuni de informare cu privire la Start-up Nation România * din cauza numărului mare de înscrieri, astăzi, la Camera de Comerţ şi Industrie Iaşi sunt programate două rânduri de întâlniri de la 10.00 şi de la 13.00

Unul dintre cele mai aşteptate programe de finanţare pentru mediul de afaceri, Start-up Nation România, care trebuia să pornească de la 1 mai 2017, încă necesită numeroase clarificări. În acest context, astăzi, la Camera de Comerţ şi Industrie Iaşi sunt organizate două întâlniri pentru informarea potenţialilor beneficiari. Acestera sunt programate de la orele 10.00 şi 13.00 şi sunt organizate de Oficiul Teritorial pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie Iaşi (OTIMMC Iaşi), în colaborare cu Camerei de Comerţ şi Industrie Iaşi şi cu sprijinul direct al BCR.

„Întrucât numărul de confirmări a fost ridicat, peste 150 de persoane, pentru a asigura posibilitatea unei discuţii cu adevărat interactive între viitorii antreprenori şi experţii Oficiului Teritorial pentru IMM şi Cooperaţie am decis organizarea a doua sesiuni de informare consecutive, în aceeasi zi (alocând participanţii pe două serii). O sesiune va începe de la ora 10.00, iar cealaltă sesiune de la ora 13.00. Informaţia prezentată de echipa OTIMMC va fi identica“, au anunţat oficialii Camerei de Comerţ şi Industrie.

Pracric, reprezentanţii OTIMMC vor prezenta varianta actualizată a normelor de implementare a programului şi vor răspunde la întrebările puse de viitorii antreprenori, pentru a aduce cât mai multe clarificări în privinţa depunerii şi implementării cu succes a proiectelor. „Este un dialog mai mult decât binevenit cu reprezentanţii OTIMMC Iaşi, cu care noi, de altfel, avem plăcerea să colaborăm constant. La capătul unei atât de ample campanii de consultare publică la nivel naţional, derulată de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, vom vedea ce sugestii a fost reţinute şi ce îmbunătăţiri au fost aduse variantei iniţiale. şi, mai ales, experţii OTIMMC Iaşi vor clarifica eventualele aspecte interpretabile. Recomandăm viitorilor beneficiari ai programului să participe la această discuţie, pentru ca apoi să elaboreze sau să ajusteze corespunzător cererea de finanţare”, a declarat Sorin Gheorghiu, director în cadrul Camerei de Comerţ şi Industrie Iaşi.

Program amânat

Iniţial, lansarea programului era programată pentru luna mai, ca mai apoi Harry Ilan Laufer, secretar de stat în Ministerul pentru Mediu de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, să anunţe „final de mai, început de iunie“, fapt ce nu va putea fi respectat având în vedere că discuţiile de la Camera de Comerţ vor avea loc pe 29 mai. Tergiversările au fost criticate de Florin Jianu, membru al Consiliului Naţional al Intreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR) şi fost ministru în cabinetul condus de Sorin Grindeanu. „Prea mult se vorbeşte de programul Start-Up Nation, dar prea puţin se face. În repetate rânduri, în spaţiul public a fost promovată lansarea efectivă a programului, prin perioada de depunere a aplicaţiilor, în prima parte a lunii mai 2017. Acum aflăm însă că programul se va lansa luna viitoare. Primul ministru ar trebui să ia atitudine şi să intervină”, a afirmat Jianu.

Somaţie de tot râsul de la Fiscul ieşean

OUG 10/2017 pentru stimularea înfiinţării de noi întreprinderi mici şi mijlocii – programul „România Start-Up Nation” a fost înregistrat pe 30 ianuarie 2017 la Senat pentru dezbatere, fiind adoptat în data de 20 martie. La momentul respectiv, programul a fost definit astfel încât se puteau acorda ajutoare de minimis în sumă maximă de 200.000 lei pentru un beneficiar, reprezentând 100% din valoarea cheltuielilor eligibile, unui număr maxim anual de 10.000 de beneficiari.

Bugetul total al proiectului este de 1,7 miliarde de lei, iar granturile oferite sunt de 100.000 de lei pentru antreprenorii care creează un loc de muncă şi maximum 200.000 de lei pentru cei care înfiinţează şi menţin 3 ani două locuri de muncă. „Pentru a putea aplica trebuie să îndeplineşti trei condiţii. Prima este ca să ai o firmă înfiinţată după 30 ianuarie 2017, să creezi 1 sau 2 locuri de muncă, după ce eşti declarat eligibil, şi să menţii locul de muncă pentru o perioadă de 3 ani. Sumele oferite de stat sunt nerambursabile, iar contribuţia beneficiarului este zero“, a punctat Laufer atunci când a prezentat proiectul la Iaşi.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

04:53

BANCUL ZILEI

05:08

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei