Facebook este cea mai utilizată reţea de promovare în business
Dimensiune font:
Trei sferturi dintre companiile din România utilizează reţelele sociale pentru promovarea activităţii * printre cele mai utilizate platforme sunt Facebook, LinkedIn şi Twitter * în plan local se înregistrează o creştere de 8% pentru YouTube, faţă de procentul la nivel internaţional, de 55% * din păcate, companiilor le lipseşte o strategie de promovare şi o echipă specializată în acest sens
Facebook este platforma numărul 1 de comunicare în social media, relevă un studiu întocmit de EY România, dat publicităţii miercuri. Potrivit cercetării, 74% dintre respondenţi foloseau, în 2015, reţelele sociale pentru promovarea companiei, iar reprezentanţii acestora au declarat că plănuiesc să le utilizeze în continuare, procent în creştere, de la 58% în 2014.
Cele mai puternice firme din judeţ
În acelaşi timp, 13% dintre cei chestionaţi spun că nu utilizează social media pentru promovare, dar plănuiesc să apeleze la acest mijloc în perioada următoare (procent în scădere de la 28%, în 2014). Rezultatele studiului EY România arată, totodată, că platforma preferată în România, anul trecut, a rămas Facebook cu 92%, în coborâre cu doar un procent faţă de anul anterior. La nivel global, Facebook conduce clasamentul celor mai utilizate platforme, cu 93%.
Lipseşte strategia de promovare
De asemenea, în România o creştere semnificativă, de 14%, înregistrează şi LinkedIn, care la nivel global este pe locul 3, cu 71%, devansat de Twitter aflat pe locul 2 cu 79%. În plan local tot o creştere de 8% înregistrează YouTube, faţă de procentul la nivel internaţional, de 55%. În România, a doua cea mai mare rată de creştere o înregistrează Instagram de la 7% la 20% (36% la nivel global).
Din punctul de vedere al strategiei unei companii pentru social media, analiza EY România arată că 44% dintre respondenţi susţin că au astfel de iniţiative la nivelul echipei de marketing, iar 21% au această strategie integrată chiar la nivelul întregii companii. Numai 2% dintre cei chestionaţi au spus că au o strategie de promovare pe reţelele de socializare numai la nivelul echipei comerciale, în scădere de la 7%, în 2014. Pe de altă parte, procentul celor care recunosc că nu au încă o strategie cu privire la reţelele de socializare este în creştere de la 27%, în 2014, la 32% anul trecut.
Comunicarea prin social media ocupa, anul trecut, între o oră şi 5 ore din timpul săptămânal de lucru al majorităţii respondenţilor (58%), în creştere de la 54% în 2014, în timp ce pe segmentul cuprins între 6 şi 10 ore se menţine ponderea de 20%. La nivel mondial, o treime (33%) dintre companii comunică prin reţelele sociale în medie între o oră şi 5 ore pe săptămână, 25% între 6-10 ore/săptămânal, respectiv 12% între 11-20 de ore pe săptămână.
Frecvenţa de utilizare a reţelelor de socializare a scăzut semnificativ în ultimul an, în condiţiile în care numai 36% dintre respondenţi au declarat că utilizează social media zilnic, iar 28% o dată la 2-3 zile şi 23% săptămânal.
Conform raportului, 46% dintre departamentele de marketing sunt în topul departamentelor care se ocupă de reţelele de socializare şi, totuşi, 28% dintre cei chestionaţi spun că nu au un departament în cadrul firmei care se ocupă de comunicarea prin reţelele de socializare.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau