Firmă din grupul UMB, în faliment

default

Dimensiune font:

| 17-03-2014 10:15

Societatea UMB SA Bacău, cu obiect principal de activitate „turnarea fontei“, a intrat în insolvenţă în 2010, iar în 2011 a fost aprobat un plan de reorganizare * doi creditori garantaţi au contestat modalitatea de aprobare a planului, obţinând câştig de cauză în ianuarie 2014 * în tabelul definitiv al creditorilor, au fost admise cereri de creanţă de peste 29 milioane lei

Analizând contestaţiile depuse de Direcţia Generală a Finanţelor Publice Bacău şi de către BRD - Groupe Societe Generale, Tribunalul Bacău a dispus, în data de 31 ianuarie 2014, intrarea în faliment în procedură generală a societăţii UMB SA Bacău, ca urmare a desfiinţării hotărârii Adunării Creditorilor în ceea ce priveşte constatarea de către administratorul judiciar a aprobării planului de reorganizare. Astfel, instanţa a stabilit data de 17 martie 2014 drept termen limită pentru înregistrarea creanţelor născute după data deschiderii procedurii de insolvenţă a UMB SA. Tabelul suplimentar al creanţelor va fi publicat până la data de 16 aprilie 2014, eventualele contestaţii la acesta vor fi depuse până la 5 mai 2014, iar tabelul definitiv consolidat va fi afişat la 16 mai 2014.


Planul de reorganizare, desfiinţat de instanţă

Societatea UMB SA Bacău a intrat în insolvenţă în septembrie 2010. În tabelul definitiv al creditorilor, comunicat în iunie 2011, firma figura cu creanţe totale recunoscute de 29.395.497,30 lei. Creditorii garantaţi erau BRD (3.362.669,05 lei), Direcţia Finanţelor Bacău (1.768.386,00 lei) şi SC UMB ROBINETE INDUSTRIALE SA (14.439.896,35 lei). Aceasta din urmă figura şi în categoria creditorilor chirografari, cu suma de 2.949.655,94 lei. De asemenea, în calitate se creditori chirografari se mai găseau şi UMB REPARAŢII SA (477.237,60 lei şi 4.542.988,58 lei) şi UMB Comercial SA (824.620,85 lei), companii care fac parte din grupul UMB.


După o serie întreagă de procese, constând atât în cereri de suspendare a procedurii, cât şi în diverse contestaţii ale creditorilor, în data de 24 august 2011 a fost aprobat un plan de reorganizare a activităţii debitorului. Acest plan a fost contestat de către creditorii garantaţi BRD şi Direcţia de Finanţe Bacău, care au susţinut, printre altele, că documentul a fost aprobat luându-se în calcul voturile creditorilor care direct sau indirect controlează, sunt controlaţi sau se află sub control comun cu debitorul, în speţă fiind vorba de creditorii „UMB Reparaţii“ SA, „UMB Comercial“ SA şi „UMB Robinete Industriale“ SA. La data şedinţei Adunării Creditorilor privind votarea planului de reorganizare, administratorii statutari ai debitoarei SC UMB SA, respectiv SC „Bavaria Invest“ SRL şi Cristina Oprişan, se aflau în structurile de administrare la „UMB Comercial“ SA, „UMB Robinete Industriale“ SA şi „UMB Reparaţii“ SA, creditori chirografari care, în virtutea legii erau obligaţi la abţinerea de la vot.

De asemenea, contestatarii au susţinut că planul de reorganizare nu este viabil, deoarece aşa cum sunt prezentate în acesta perspectivele de redresare a debitoarei în raport cu specificul activităţii sale, nu se poate atinge scopul iniţial al planului, acela de acoperire a datoriilor debitoarei. Analizând aceste obiecţii, precum şi alte elemente pe care s-au bazat contestatarii, instanţa a dispus în ianuarie 2014 desfiinţarea hotărârii prin care administratorul judiciar considera aprobat planul de reorganizare. În această situaţie, s-a dispus deschiderea procedurii generale de faliment a firmei UMB SA Bacău, cu termenele indicate mai sus.


Firmă îngropată în datorii

Societatea UMB SA a fost înfiinţată în anul 2004, având ca obiect principal de activitate „turnarea fontei“. În perioada 2006-2008, firma a raportat pierderi substanţiale, iar în 2009 a avut o cifră de afaceri de 3.841.342 lei şi un profit net de 260.303 lei, precum şi datorii totale de 26.056.425 lei. În 2010 societatea a intrat în insolvenţă, iar în 2011 şi 2012 a raportat cifre de afaceri de 52.612 lei, respectiv 58.173 lei, pierderile ajungând în 2012 la 1.189.494 lei, în condiţiile în care în tabelul definitiv al creanţelor figurau datorii de peste 29,3 milioane lei. www.antitepari.ro

UMBA SA este controlată de BAVARIA INVEST SA Bacău, companie care mai figurează ca acţionar la alte trei firme: UMB REPARATII SA, UMB ROBINETE INDUSTRIALE SA şi OMV GLOBAL SA. Pentru ultimele două societăţi, la Registrul Comerţului sunt menţiuni privind existenţa unor acte de urmărire penală, iar OMV GLOBAL SA se află în procedură de insolvenţă. De asemenea, BAVARIA INVEST SA a mai avut calitatea de acţionar la UTAH INVEST SA, firmă radiată în 2010, în urma închiderii procedurii de faliment.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:08

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei