1 faliment bun

Dimensiune font:

Firmă din grupul UMB, în faliment

| 17-03-2014 10:15

Societatea UMB SA Bacău, cu obiect principal de activitate „turnarea fontei“, a intrat în insolvenţă în 2010, iar în 2011 a fost aprobat un plan de reorganizare * doi creditori garantaţi au contestat modalitatea de aprobare a planului, obţinând câştig de cauză în ianuarie 2014 * în tabelul definitiv al creditorilor, au fost admise cereri de creanţă de peste 29 milioane lei

Analizând contestaţiile depuse de Direcţia Generală a Finanţelor Publice Bacău şi de către BRD - Groupe Societe Generale, Tribunalul Bacău a dispus, în data de 31 ianuarie 2014, intrarea în faliment în procedură generală a societăţii UMB SA Bacău, ca urmare a desfiinţării hotărârii Adunării Creditorilor în ceea ce priveşte constatarea de către administratorul judiciar a aprobării planului de reorganizare. Astfel, instanţa a stabilit data de 17 martie 2014 drept termen limită pentru înregistrarea creanţelor născute după data deschiderii procedurii de insolvenţă a UMB SA. Tabelul suplimentar al creanţelor va fi publicat până la data de 16 aprilie 2014, eventualele contestaţii la acesta vor fi depuse până la 5 mai 2014, iar tabelul definitiv consolidat va fi afişat la 16 mai 2014.


Planul de reorganizare, desfiinţat de instanţă

Societatea UMB SA Bacău a intrat în insolvenţă în septembrie 2010. În tabelul definitiv al creditorilor, comunicat în iunie 2011, firma figura cu creanţe totale recunoscute de 29.395.497,30 lei. Creditorii garantaţi erau BRD (3.362.669,05 lei), Direcţia Finanţelor Bacău (1.768.386,00 lei) şi SC UMB ROBINETE INDUSTRIALE SA (14.439.896,35 lei). Aceasta din urmă figura şi în categoria creditorilor chirografari, cu suma de 2.949.655,94 lei. De asemenea, în calitate se creditori chirografari se mai găseau şi UMB REPARAŢII SA (477.237,60 lei şi 4.542.988,58 lei) şi UMB Comercial SA (824.620,85 lei), companii care fac parte din grupul UMB.


După o serie întreagă de procese, constând atât în cereri de suspendare a procedurii, cât şi în diverse contestaţii ale creditorilor, în data de 24 august 2011 a fost aprobat un plan de reorganizare a activităţii debitorului. Acest plan a fost contestat de către creditorii garantaţi BRD şi Direcţia de Finanţe Bacău, care au susţinut, printre altele, că documentul a fost aprobat luându-se în calcul voturile creditorilor care direct sau indirect controlează, sunt controlaţi sau se află sub control comun cu debitorul, în speţă fiind vorba de creditorii „UMB Reparaţii“ SA, „UMB Comercial“ SA şi „UMB Robinete Industriale“ SA. La data şedinţei Adunării Creditorilor privind votarea planului de reorganizare, administratorii statutari ai debitoarei SC UMB SA, respectiv SC „Bavaria Invest“ SRL şi Cristina Oprişan, se aflau în structurile de administrare la „UMB Comercial“ SA, „UMB Robinete Industriale“ SA şi „UMB Reparaţii“ SA, creditori chirografari care, în virtutea legii erau obligaţi la abţinerea de la vot.

De asemenea, contestatarii au susţinut că planul de reorganizare nu este viabil, deoarece aşa cum sunt prezentate în acesta perspectivele de redresare a debitoarei în raport cu specificul activităţii sale, nu se poate atinge scopul iniţial al planului, acela de acoperire a datoriilor debitoarei. Analizând aceste obiecţii, precum şi alte elemente pe care s-au bazat contestatarii, instanţa a dispus în ianuarie 2014 desfiinţarea hotărârii prin care administratorul judiciar considera aprobat planul de reorganizare. În această situaţie, s-a dispus deschiderea procedurii generale de faliment a firmei UMB SA Bacău, cu termenele indicate mai sus.


Firmă îngropată în datorii

Societatea UMB SA a fost înfiinţată în anul 2004, având ca obiect principal de activitate „turnarea fontei“. În perioada 2006-2008, firma a raportat pierderi substanţiale, iar în 2009 a avut o cifră de afaceri de 3.841.342 lei şi un profit net de 260.303 lei, precum şi datorii totale de 26.056.425 lei. În 2010 societatea a intrat în insolvenţă, iar în 2011 şi 2012 a raportat cifre de afaceri de 52.612 lei, respectiv 58.173 lei, pierderile ajungând în 2012 la 1.189.494 lei, în condiţiile în care în tabelul definitiv al creanţelor figurau datorii de peste 29,3 milioane lei. www.antitepari.ro

UMBA SA este controlată de BAVARIA INVEST SA Bacău, companie care mai figurează ca acţionar la alte trei firme: UMB REPARATII SA, UMB ROBINETE INDUSTRIALE SA şi OMV GLOBAL SA. Pentru ultimele două societăţi, la Registrul Comerţului sunt menţiuni privind existenţa unor acte de urmărire penală, iar OMV GLOBAL SA se află în procedură de insolvenţă. De asemenea, BAVARIA INVEST SA a mai avut calitatea de acţionar la UTAH INVEST SA, firmă radiată în 2010, în urma închiderii procedurii de faliment.

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

 

ULTIMA ORA

 

ALFA & OMEGA INSOLV IPURL, lichidator judiciar al debitoarei SC GANESHA DREAM S.R.L. – societate în faliment, dosar nr. 4176/99/2017 aflat pe rolul Tribunalului Iași – Faliment, în temeiul dispozițiilor Legii nr. 85/2014, vinde prin licitație publică competitivă cu strigare următoarele bunuri: 1. Bun imobil – proprietate agro - industrială, (tip “ferm[ creștere suine”) situată în extravilanul Com. Ibănești, punctul Condrea, T119, P3068/7; 3068/8, jud. Vaslui, format din teren extravilan în sup. de 8.432 mp, Construcția C1 în sup. de 98 mp, Construcția C2 în sup. de 720 mp și Construcția C3 în sup. de 720 mp, dotate cu echipamente interior grajd creștere suine și panouri fotovoltaice – Preț de pornire 100% din valoarea de piață stabilită prin raportul de evaluare - 379.562 Euro (exclusiv TVA). 2. Bunuri mobile conform Raport de evaluare - Preț de pornire 100% din valoarea de piață stabilită prin raportul de evaluare, astfel: Nr. crt. – Denumirea bunurilor – Buc – Valoare de piață lei – fără TVA 1 – Tractor DEUTZ-FAHR model AGROTON L720 DCR, fabricație 2012, nr. de identificare ZKDJ5904W0LD10250, serie motor 10999830 – 1 – 306.153 2 – Vidanja TESTORE model C160, fabricație 2015 – 1 – 78.300 3 – Semănătoare de plante prașitoare MA/AG PRECISA REALE D 6R, fabricație 2014, nr. de identificare 2141001 – 1 – 54.527 Licitațiile vor avea loc în data de 08,15,22 și 29.06.2018, ora 12.00, la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr.4, bl. Penes Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr. 13, Jud.Iași, Complex de Birouri ”NH BUSINESS”, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă care va conţine: - cerere de participare la licitaţie; - dovada achitării taxei de participare de 2.000 lei; - dovada achitării caietului de sarcini de 1.000 lei fără TVA – pentru bunul imobil; - dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, sumă care se va achita în contul colector deschis pe numele debitoarei la Piraeus Bank; - actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxa de participare și contravaloarea caietului de sarcini se vor achita în contul lichidatorului judiciar decshis la Piraeus Bank Iaşi. În cazul în care creditorul garantat Piraeus Bank România SA îşi exprimă intenția de a adjudeca în contul creanţei bunul imobil, acesta va putea participa la licitaţiile organizate fără alte cheltuieli (taxă de participare la licitație, caiet de sarcini, cauţiunea de 10% etc.) şi fără a fi necesar a prezenta documentele de participare. Creditorul garantat poate adjudeca în contul creanţei bunul asupra căruia poartă garanţia sa la un preţ care se încadrează în strategia de valorificare aprobată de către creditori. Ofertele se vor depune la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Penes Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr. 13, Jud. Iași, cel târziu cu 1 zi lucrătoare înainte de ziua licitaţiei, până la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului în termenul stabilit de 30 zile calendaristice de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, sub sancţiunea decăderii, se va adresa lichidatorului judiciar şi va face dovada până în ziua licitaţei. Informaţii suplimentare la biroul lichidatorului judiciar sau tel: 0744520508, 0744994490; fax: 0332/814773, e-mail: alfa.omega.insolv@gmail.com.
PUBLICAŢIE DE VÂNZARE LD Expert Grup IPURL, lichidatorul judiciar al SC Kat Company SRL, Iaşi, str Eternitate, nr. 84, bl. Z2-1, sc. C, et. 4, ap. 4, jud. Iaşi, în temeiul Legii 85/2006, vinde prin licitaţie publică, următoarele bunuri: Imobile situate în sat Agapia, com. Agapia, jud Neamţ, în bloc: 1. Teren arabil cu suprafaţă S = 1.892 mp, situat în extravilanul comunei Agapia, punct Molizi, jud. Neamţ, înscris în cartea funciară nr. 451/N a localitătii Agapia cu nr. cadastral 524; 2. Teren arabil cu suprafaţa S = 3.275 mp, situat în extravilanul comunei Agapia, punct Molizi, jud. Neamţ, înscris în cartea funciară nr. 448/N a localitătii Agapia cu nr. cadastral 501; 3. Imobil situat în intravilanul satului Agapia, jud Neamţ, compus din: - teren categorie folosinţă “curţi-construcţii” în S = 1.199 mp, parcela 1CC - construcţia cu destinaţia de pensiune turistică S+P+1E+M cu Sconstruită = 347,28 mp şi Suprafaţă construită desfăşurată = 1.389,12 mp - teren categoria de folosinţă “arabil” în suprafaţă de 1.482 mp, parcela 2A Preţ - 2.307.960 lei . Imobile situate în sat Dancu, com Holboca, jud Iaşi, în bloc: 1. Teren intravilan în suprafaţă de 3.400 mp, CF 60579, nr. cad. 802/1 pe care sunt amplasate construcţiile C1, C2, C3 şi C4, alcătuit din: - parcela 1(417) de categorie de folosinţă „curţi – construcţii” în suprafaţă de 628 mp, pe care sunt amplasate construcţiile C1, C2 şi C3; - parcela 2/1(418/1) de categorie de folosinţă „arabil” în suprafaţă de 2.314 mp., pe care se află construcţia C4; - parcela 3(416) de categorie de folosinţă „vie” în suprafaţă de 458 mp; 2. Construcţia C1 – spaţiu comercial D+P+1E, cu Sc la sol = 81,83 mp, supprafaţă utilă 141,01 mp, CF 60579, nr. cad. 802/1-C1. 3. Rampă C2 cu suprafaţa construită la sol Sc = 19,84 mp, nr. cad. 802/1-C2; 4. Hală C3 - depozit, cu Sc la sol = 198,96 mp, Sutilă = 264,06 mp, CF 60579, nr. cad. 802/A-C3. 5. Casă C4 – locuinţă P+1E, cu suprafaţă construită la sol Sc = 81,40 mp, Sutilă 83,81 mp, CF 60579, nr. cad. 802/1-C4 Preţ - 822.924 lei. Licitaţiile vor avea loc pe 18.05.2018, 31.05.2018, 15.06.2018 orele 12.00, la biroul lichidatorului judiciar din Iaşi, str. Cronicar Mustea, nr. 17, parter, ap. 12, jud. Iaşi, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă ce va conţine: dovada achitării taxei de participare de 1.000 lei, dovada achitării caietului de sarcini de 1.000 lei, dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei; actele de identificare ale persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila.Taxele se vor achita în contul RO 87 BTRL 0240 1202 8795 78XX deschis pe numele debitoarei SC KAT COMPANY SRL la Banca Transilvania - sucursala Iaşi. Înscrierile se fac la biroul lichidatorului judiciar din Iaşi, str. Cronicar Mustea, nr. 17, parter, ap. 12, jud. Iaşim cu o zi ȋnainte de data desfăşurării licitaţiei, pânã la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului la termenul stabilit, 30 zile de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunului, care va fi scos din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra imobilelor scoase la vânzare se va adresa lichidatorului judiciar. Informaţii lichidator judiciar telefon 0232/235508.
Vesti proaste pentru romanii cu credite in lei. ROBOR-ul a ajuns la 2,95%
21/06/2018 11:44

Vesti proaste pentru romanii cu credite in lei. ROBOR-ul a ajuns la 2,95%Foto: Arhiva Ziare.com Indicele ROBOR la 3 luni, in functie de care sunt calculate dobanzile la multe dintre creditele in lei, co ...

Ghid ANAF pentru casele de marcat cu jurnal electronic. Cum se ia numărul unic de identificare. Cum e la taxi
20/06/2018 20:32

  Sursa imagine   Flickr Firmele care vor fi obligate să folosească noile case de marcat cu jurnal electronic au acum la dispozitie un ghid realizat de Agentia Natională de Admini ...

Let`s Start Up
20/06/2018 20:00

 

LOCURI DE MUNCĂ STRĂINĂTATE -20 Iunie 2018
20/06/2018 10:15

                      Dacă reprezinţi o agenţie de recrutare, poţi obţine mai multe informaţii despre publicarea anunţurilor contactand D ...

„România nu mai are nevoie de mutaţii fiscale majore”
19/06/2018 00:00

* Camera de Comerţ şi Industrie Iaşi a organizat a cincea ediţie a Atelierelor de Know How - conferinţa cu tema „Noutăţi, tendinţe şi provocări pentru mediul de afaceri local” * „Rom ...

Peste 1.100 de firme ieşene au fost radiate în primele luni ale anului
18/06/2018 00:00

* la Iaşi, de la inceputul anului in curs şi pană la inceputul lunii mai, in evidenţele Oficiului Registrului Comerţului figurau 1.618 societăţi nou infiinţate, dintre care 1.038 societăţi cu răspund ...

Heisterkamp Transport România și-a deschis punct de lucru la Iași
17/06/2018 18:25

O importantă companie olandeză din domeniul transporturilor care activează de mai bine de 100 de ani pe piata internatională si de 3 ani in Romania, avand sediul central la Cluj-Napoca a inceput să isi dez ...

 MARVICON este o companie de expediții și transporturi,
17/06/2018 07:45

   MARVICON este o companie de expeditii si transporturi, care a fost infiintata in 2015, la Oradea, ca urmare a unei investitii de capital privat belgian. Este, de asemenea, parte a grupului BE- ...

ANAF a publicat LISTA NEAGRĂ a datornicilor: vezi dacă te regăsești între cei 11.000 de restanțieri
16/06/2018 09:22

 Ministrul de Finante, Eugen Teodorovici, a dat ordin celor de la ANAF să publice lista neagră a datornicilor din Romania, iar inspectorii s-au executat.   Peste 11.000 de persoane fizice, cu dato ...