1 top bun

Dimensiune font:

TOP- Firmele care au făcut performanţă în Iaşi

| 13-09-2017 16:47

Peste 2.600 de societăţi au fost incluse în noul clasament al Camerei de Comerţ şi Industrie Iaşi cu date economice aferente anului trecut * patru companii figurează, la nivelul judeţului, la capitolul „întreprinderi foarte mari“, cifra de afaceri fiind de 2,5 miliarde de lei * toate companiile performante derulează trei sferturi din afacerile judeţului şi în ele muncesc peste jumătate din angajaţii ieşeni

Doar 19% din companiile cu sediul social în judeţul Iaşi au fost incluse în cel mai recent clasament al Camerei de Comerţ şi Industrie Iaşi. Astfel, din cele 18.400 de firme care au depus bilanţul pe 2016, peste 2.660 au îndeplinit criteriile impuse de forul economic al judeţului. „Ne bucurăm să constatăm că anul acesta, faţă de anul trecut, sunt cu 7% mai multe firme care au îndeplinit exigenţele de clasare, care împreună au totalizat o cifră de afaceri şi un număr de salariaţi, de asemenea, în creştere cu 6%, respectiv 4%“, a declarat Paul Butnariu, preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie Iaşi. Concret, cifra de afaceri a celor 2.664 de firme a ajuns la 15,6 miliarde de lei, cu un total de 57.738 de salariaţi.

Faţă de clasamentul de anul trecut au fost identificate şapte domenii de activitate, cu unul mai mult decât cel cu datele aferente lui 2015. Astfel, din domeniul IT&C şi Cercetare-Dezvoltare au intrat în top 160 de firme cu afaceri de 837 milioane de lei şi peste 4.750 de salariaţi. În domeniul Industriei s-a raportat cea mai mare cifră de afaceri de peste 5,3 miliarde de lei şi cei mai mulţi salariaţi, peste 17.870, în cele 430 de societăţi. În Agricultură, Silvicultură şi Pescuit au fost cele mai puţine firme din clasament, respectiv 112. Afacerile derulate de acestea au ajuns la 807 milioane de lei, având un număr de 2.557 angajaţi. Firmele din Construcţii prezente în top, 188, au avut cifră de afaceri totală de 1,1 miliarde de lei, în ele fiind în jur de 4.200 salariaţi. Domeniul cu cele mai multe societăţi, Servicii, respectiv 817 firme, au avut afaceri de 2,3 miliarde de lei şi peste 17.250 de salariaţi. Totodată, 816 companii din domeniul Comerţului sunt incluse în acest clasament având o cifră de afaceri de 4,6 miliarde de lei lei şi peste 8.120 de salariaţi. Cel mai nou domeniu, Turism şi Restaurante, este prezent în topul Camerei de Comerţ şi Industrie cu 141 firme, care au raportat o cifră de afaceri totală de 414 milioane de lei şi aproape 3.000 de salariaţi.

Cele mai puternice firme

În ceea ce priveşte „campionii“ la afacerile derulate în 2016, de departe, cea mai mare companie este Delphi Diesel Systems România SRL. Americanii au raportat o cifră de afaceri de peste 1,9 miliarde de lei, compania fiind şi al doilea cel mai mare angajator, cu peste 1.719 salariaţi. Compania Antibiotice SA este a doua cea mai puternică firmă cu sediul social în Iaşi. A avut în 2016 o cifră de afaceri de aproape 335 milioane de lei, fiind şi al treilea cel mai mare angajator ieşean, cu 1.449 salariaţi. Imediat după producătorul de medicamente se află societatea Arcelormittal Tubular Products Iaşi SA, care a avut afaceri peste 314 milioane de lei. Pe locul al patrulea se află Conex Distribution SA, cu o cifră de afaceri de peste 211,5 milioane de lei, iar Media Rom Grup SRL a derulat afaceri de peste 209,5 milioane de lei, în 2016. La mijlocul clasamentului se află Build Corp SRL (169 milioane de lei) şi Industrializarea Cărnii Kosarom SA (166 milioane de lei). Pe locul opt se află Iulius Management Center SRL (144,3 milioane de lei), companie urmată de ApaVital SA (140,8 milioane de lei) şi Cotnari SA ( 139 milioane de lei). Interesant este că, faţă de anul trecut, companiile de construcţii Iasicon şi Conest nu mai apar printre cele mai mari din judeţ.

Cei mai mari angajatori

În topul celor mai mari angajatori care au firme cu sediul social în Iaşi, pe primul loc se află Xerox Business Services România SRL, cu peste 1.876 de salariaţi, urmată de Delphi şi Antibiotice. Pe locul al patrulea apare compania de servicii publice ApaVital, deţinută de Consiliul Judeţean Iaşi, cu 1.211 salariaţi. Peste 900 de angajaţi sunt la Gip Est SRL şi SCC Services România SRL. Aproape 800 de angajaţi au fost raportaţi la Iulius Management Center SRL. Societatea Te-Rox Prod, deţinută de Doina Cepalis, a avut 763 angajaţi. Pe ultimele două locuri de află societăţi publice, din subordinea Consiliului Local, respectiv Salubris SA (708 angajaţi) şi Servicii Publice Iaşi (589 salariaţi). „Vorbim de un clasament relevant şi obiectiv, prin complexitatea lui, pentru că urmăreşte o serie de indicatori financiari care, analizaţi împreună, reflectă mai bine starea fiecărei firme”, a completat Sorin Gheorghiu, director în cadrul Camerei de Comerţ şi Industrie Iaşi. Cei cinci indicatori luaţi în calcul la întocmirea clasamentului au fost cifra de afaceri netă, profitul din exploatare, rata profitului din exploatare, eficienţa utilizării resurselor umane şi eficienţa utilizării capitalului angajat.

 

Din analiza datelor financiare a 18.400 firme cu sediul în judeţul Iaşi care au depus bilanţ pentru anul 2016, a reieşit că 14.340 firme au avut o cifră de afaceri diferită de zero (firme active), dintre care 5.479 firme au îndeplinit criteriile de admitere în clasament, iar 2.664 firme s-au clasat pe locurile 1-10 ale Topului.

 

 

 

 

ULTIMA ORA

 

ALFA & OMEGA INSOLV IPURL, lichidator judiciar al debitoarei SC GANESHA DREAM S.R.L. – societate în faliment, dosar nr. 4176/99/2017 aflat pe rolul Tribunalului Iași – Faliment, în temeiul dispozițiilor Legii nr. 85/2014, vinde prin licitație publică competitivă cu strigare următoarele bunuri: 1. Bun imobil – proprietate agro - industrială, (tip “ferm[ creștere suine”) situată în extravilanul Com. Ibănești, punctul Condrea, T119, P3068/7; 3068/8, jud. Vaslui, format din teren extravilan în sup. de 8.432 mp, Construcția C1 în sup. de 98 mp, Construcția C2 în sup. de 720 mp și Construcția C3 în sup. de 720 mp, dotate cu echipamente interior grajd creștere suine și panouri fotovoltaice – Preț de pornire 100% din valoarea de piață stabilită prin raportul de evaluare - 379.562 Euro (exclusiv TVA). 2. Bunuri mobile conform Raport de evaluare - Preț de pornire 100% din valoarea de piață stabilită prin raportul de evaluare, astfel: Nr. crt. – Denumirea bunurilor – Buc – Valoare de piață lei – fără TVA 1 – Tractor DEUTZ-FAHR model AGROTON L720 DCR, fabricație 2012, nr. de identificare ZKDJ5904W0LD10250, serie motor 10999830 – 1 – 306.153 2 – Vidanja TESTORE model C160, fabricație 2015 – 1 – 78.300 3 – Semănătoare de plante prașitoare MA/AG PRECISA REALE D 6R, fabricație 2014, nr. de identificare 2141001 – 1 – 54.527 Licitațiile vor avea loc în data de 08,15,22 și 29.06.2018, ora 12.00, la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr.4, bl. Penes Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr. 13, Jud.Iași, Complex de Birouri ”NH BUSINESS”, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă care va conţine: - cerere de participare la licitaţie; - dovada achitării taxei de participare de 2.000 lei; - dovada achitării caietului de sarcini de 1.000 lei fără TVA – pentru bunul imobil; - dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, sumă care se va achita în contul colector deschis pe numele debitoarei la Piraeus Bank; - actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxa de participare și contravaloarea caietului de sarcini se vor achita în contul lichidatorului judiciar decshis la Piraeus Bank Iaşi. În cazul în care creditorul garantat Piraeus Bank România SA îşi exprimă intenția de a adjudeca în contul creanţei bunul imobil, acesta va putea participa la licitaţiile organizate fără alte cheltuieli (taxă de participare la licitație, caiet de sarcini, cauţiunea de 10% etc.) şi fără a fi necesar a prezenta documentele de participare. Creditorul garantat poate adjudeca în contul creanţei bunul asupra căruia poartă garanţia sa la un preţ care se încadrează în strategia de valorificare aprobată de către creditori. Ofertele se vor depune la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Penes Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr. 13, Jud. Iași, cel târziu cu 1 zi lucrătoare înainte de ziua licitaţiei, până la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului în termenul stabilit de 30 zile calendaristice de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, sub sancţiunea decăderii, se va adresa lichidatorului judiciar şi va face dovada până în ziua licitaţei. Informaţii suplimentare la biroul lichidatorului judiciar sau tel: 0744520508, 0744994490; fax: 0332/814773, e-mail: alfa.omega.insolv@gmail.com.
ANUNŢ Privind organizarea, la data de 11.07.2018 ora 11, a selecţiei de oferte în vederea desemnării unor evaluatori în vederea efectuării rapoartelor de evaluare a bunurilor imobile şi mobile ale debitoarei Subscrisa CASA DE INSOLVENŢĂ A&B SPRL, în calitate de lichidator judiciar al SC OPEN SERVICE SA IAŞI, anunţă organizarea, la data de 11.07.2018 ora 11 a selectie de oferte în vederea desemnării a 2 evaluatori (unul pentru evaluarea bunurilor imobile şi unul pentru evaluarea bunurilor mobile ale debitoarei) care să efectueze rapoartele de evaluare a bunurilor imobile şi mobile ale debitoarei. Bunurile imobile constau în teren şi cladiri situate în Iaşi, Calea Chişinăului nr. 45 iar bunurile mobile constau în utilaje, autoturisme şi stoc de marfă (piese auto). Ofertele vor fi depuse în plic la sediul lichidatorului judiciar în Iaşi, str. A. Panu nr. 13-15 mezanin sau trimise prin fax la nr. 0232/211090 cel mai târziu până la data de 10.07.2018 ora 16. În ofertă se va menţiona onorariul solicitat de evaluator şi perioada de execuţie a lucrării. Desemnerea ofertei câştigătoare va avea loc la data de 11.07.2018 ora 11 la sediul lichidatorului. Criteriile de desemnare a ofertelor câştigătoare atât pentru evaluarea bunurilor imobile cât şi pentru evaluarea bunurilor mobile sunt: onorariul cel mai mic solicitat de evaluator – 20 de puncte maxim şi perioada ce mai scurtă de execuţie a lucrărilor – 10 puncte maxim. Lichidator Judiciar, Casa de Insolvenţă A&B SPRL.
ANUNȚ SELECȚIE FIRMĂ SPECIALIZATĂ ÎN SERVICIUL ARHIVISTIC Subscrisa EuroBusiness LRJ S.P.R.L., cu sediul în Iași, str. Zorilor nr. 11, jud. Iași, înregistrată în Registrul Societăţilor Profesionale de Practicieni în Insolvenţă sub nr. RFO II 0022/2006, Cod de Identificare Fiscală 16605670, în calitate de lichidator judiciar al debitoarei S.C. GARDIAN PRIVAT SECURITY S.R.L, cu sediul social în: Iași, Calea Chișinăului nr. 33, bl. Constr. C1, ap. birouri, jud. Iași, înmatriculată la Oficiul Registrului Comerţului Iaşi sub nr. J22/108/2006, Cod de Identificare Fiscală 18291905, astfel desemnat prin Sentinţa Civilă nr. 62 din data de 30.01.2018 pronunţată de Tribunalul Iaşi, secţia II Civilă-Faliment, în dosarul nr. 4062/99/2014 (format vechi: 285/2014) primește oferte, pe suport de hârtie, în plic sigilat la sediul lichidatorului judiciar, până la data de 20.08.2018, orele 13.00, pentru angajarea unei firme specializate în serviciul arhivistic pentru prelucrarea arhivistică (servicii de organizare a fondului arhivistic) și de păstrare și conservare (depozitare) a fondului arhivistic. Deschiderea ofertelor se va face la data de 20.08.2018, orele 14.00. Plata se va face după valorificarea bunurilor din patrimoniul debitoarei. Oferta trebuie să conțină următoarele elemente obligatorii: structura prețului pentru fiecare serviciu, prețul pentru perioada de depozitare legală, precum și pentru un metru liniar de documente, modalități și termene de plată. Oferta va fi însoțită de copiile certificatelor de conformitate, a actului constitutiv al persoanei juridice, a certificatelor de inregistrare la Registrul Comertului, a autorizației de funcționare pentru serviciile arhivistice menționate, inclusiv de păstrare și conservare a documentelor de arhivă cu valoare practică, eliberată de Arhivele Naționale, precum și de proiectul contractului în care să se regăsească și clauzele privind transferul acestor documente, conform Ordinului MAI nr. 137/27.09.2013 și a art. 18 indice 4, din Legea nr. 138/2013. Documentele de arhivă cuprind documente contabile, acte de personal etc. ale societăţii falite S.C. GARDIAN PRIVAT SECURITY S.R.L, cu sediul social în Iași, Calea Chișinăului, nr. 33, bl. Constr. C1, ap. birouri, jud. Iași – în cantitate de aproximativ 8 m.l. Criteriul aplicat pentru stabilirea ofertei câștigătoare este prețul cel mai mic oferit. Ofertele ce urmează a fi primite vor fi supuse atenţiei Comitetului Creditorilor debitoarei GARDIAN PRIVAT SECURITY S.R.L. - in faliment. Desemnarea ofertantului câştigător al selecţiei de oferte va fi făcută în conformitate cu decizia Comitetului Creditorilor. Relații suplimentare la tel./fax 0232/220777, mail: office.is@lrj.ro, www.lrj.ro.
 LOCURI DE MUNCĂ STRĂINĂTATE - 20 august 2018         
20/08/2018 11:38

                                      Dacă reprezinţi o agenţie de recrutare, poţi obţine mai multe info ...

CARAVANA DE INFORMARE Camera de Comerţ si Industrie a judeţului Neamţ,
20/08/2018 04:05

  Proiect co-finanţat din Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020 Axa prioritară 3: Locuri de muncă pentru toţi Obiectiv specific 3.8: Creşterea numărului de angajaţi care beneficiază de n ...

5 lei kilogramul de carne de porc!
20/08/2018 00:00

* de cateva zile, abatoarele romaneşti, profitand de epidemia de pestă porcină africană din ţară, oferă crescătorilor, la achiziţie, doar 5 lei pe kilogramul de carne de porc, in viu! * fermierii roman ...

 

Loto 6/49, numerele câștigătoare de duminică, 19 august, 2018
19/08/2018 18:56

 LOTO, LOTO 6/49. Numerele castigătoare de duminică, 19 august, 2018 Loto 6/49 31   15   24   18   33   35  Joker 45  30  7  31&n ...

  M-am săturat de mizerabilii de la portal.onrc.ro!
19/08/2018 17:42

Cauţi o informaţie despre o firmă pe portal.onrc.ro? Şi ce dacă plăteşti pentru asta?! Ţi-ai ales momentul greşit! Acest site nu funcţionează in weekend. Nu funcţionează in weekend-ul acesta şi, ...

Vârsta de pensionare se reduce! Ce categorii de salariați vor beneficia
19/08/2018 00:47

 Mai multi romani se pot pensiona mai devreme. Totul este prevăzut in noua Lege a pensiilor. Astfel, cei care muncesc in conditii de muncă grele vor primi la fiecare doi ani munciti, o reducere de u ...

Bombă în noua Lege a pensiilor! Cei care au aceste boli nu vor mai primi pensie de invaliditate
18/08/2018 14:13

 Conform noilor prevederi din proiectul Legii pensiilor, persoanele care suferă de SIDA, cancer si schizofrenie nu vor mai primi pensie de invaliditate. De asemenea, pensia de invaliditate va fi eliminat ...

Achizitie Servicii de business coaching (Servicii de perfectionare personala - cod CPV 80570000-0) si Monitorizare IMM-uri
18/08/2018 11:05

Proiect co-finanţat din Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020 Axa prioritară 3: Locuri de muncă pentru toţi Obiectiv specific 3.8: Creşterea numărului de angajaţi care beneficiază de noi ins ...