1 top bun

Dimensiune font:

TOP- Firmele care au făcut performanţă în Iaşi

| 13-09-2017 16:47

Peste 2.600 de societăţi au fost incluse în noul clasament al Camerei de Comerţ şi Industrie Iaşi cu date economice aferente anului trecut * patru companii figurează, la nivelul judeţului, la capitolul „întreprinderi foarte mari“, cifra de afaceri fiind de 2,5 miliarde de lei * toate companiile performante derulează trei sferturi din afacerile judeţului şi în ele muncesc peste jumătate din angajaţii ieşeni

Doar 19% din companiile cu sediul social în judeţul Iaşi au fost incluse în cel mai recent clasament al Camerei de Comerţ şi Industrie Iaşi. Astfel, din cele 18.400 de firme care au depus bilanţul pe 2016, peste 2.660 au îndeplinit criteriile impuse de forul economic al judeţului. „Ne bucurăm să constatăm că anul acesta, faţă de anul trecut, sunt cu 7% mai multe firme care au îndeplinit exigenţele de clasare, care împreună au totalizat o cifră de afaceri şi un număr de salariaţi, de asemenea, în creştere cu 6%, respectiv 4%“, a declarat Paul Butnariu, preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie Iaşi. Concret, cifra de afaceri a celor 2.664 de firme a ajuns la 15,6 miliarde de lei, cu un total de 57.738 de salariaţi.

Faţă de clasamentul de anul trecut au fost identificate şapte domenii de activitate, cu unul mai mult decât cel cu datele aferente lui 2015. Astfel, din domeniul IT&C şi Cercetare-Dezvoltare au intrat în top 160 de firme cu afaceri de 837 milioane de lei şi peste 4.750 de salariaţi. În domeniul Industriei s-a raportat cea mai mare cifră de afaceri de peste 5,3 miliarde de lei şi cei mai mulţi salariaţi, peste 17.870, în cele 430 de societăţi. În Agricultură, Silvicultură şi Pescuit au fost cele mai puţine firme din clasament, respectiv 112. Afacerile derulate de acestea au ajuns la 807 milioane de lei, având un număr de 2.557 angajaţi. Firmele din Construcţii prezente în top, 188, au avut cifră de afaceri totală de 1,1 miliarde de lei, în ele fiind în jur de 4.200 salariaţi. Domeniul cu cele mai multe societăţi, Servicii, respectiv 817 firme, au avut afaceri de 2,3 miliarde de lei şi peste 17.250 de salariaţi. Totodată, 816 companii din domeniul Comerţului sunt incluse în acest clasament având o cifră de afaceri de 4,6 miliarde de lei lei şi peste 8.120 de salariaţi. Cel mai nou domeniu, Turism şi Restaurante, este prezent în topul Camerei de Comerţ şi Industrie cu 141 firme, care au raportat o cifră de afaceri totală de 414 milioane de lei şi aproape 3.000 de salariaţi.

Cele mai puternice firme

În ceea ce priveşte „campionii“ la afacerile derulate în 2016, de departe, cea mai mare companie este Delphi Diesel Systems România SRL. Americanii au raportat o cifră de afaceri de peste 1,9 miliarde de lei, compania fiind şi al doilea cel mai mare angajator, cu peste 1.719 salariaţi. Compania Antibiotice SA este a doua cea mai puternică firmă cu sediul social în Iaşi. A avut în 2016 o cifră de afaceri de aproape 335 milioane de lei, fiind şi al treilea cel mai mare angajator ieşean, cu 1.449 salariaţi. Imediat după producătorul de medicamente se află societatea Arcelormittal Tubular Products Iaşi SA, care a avut afaceri peste 314 milioane de lei. Pe locul al patrulea se află Conex Distribution SA, cu o cifră de afaceri de peste 211,5 milioane de lei, iar Media Rom Grup SRL a derulat afaceri de peste 209,5 milioane de lei, în 2016. La mijlocul clasamentului se află Build Corp SRL (169 milioane de lei) şi Industrializarea Cărnii Kosarom SA (166 milioane de lei). Pe locul opt se află Iulius Management Center SRL (144,3 milioane de lei), companie urmată de ApaVital SA (140,8 milioane de lei) şi Cotnari SA ( 139 milioane de lei). Interesant este că, faţă de anul trecut, companiile de construcţii Iasicon şi Conest nu mai apar printre cele mai mari din judeţ.

Cei mai mari angajatori

În topul celor mai mari angajatori care au firme cu sediul social în Iaşi, pe primul loc se află Xerox Business Services România SRL, cu peste 1.876 de salariaţi, urmată de Delphi şi Antibiotice. Pe locul al patrulea apare compania de servicii publice ApaVital, deţinută de Consiliul Judeţean Iaşi, cu 1.211 salariaţi. Peste 900 de angajaţi sunt la Gip Est SRL şi SCC Services România SRL. Aproape 800 de angajaţi au fost raportaţi la Iulius Management Center SRL. Societatea Te-Rox Prod, deţinută de Doina Cepalis, a avut 763 angajaţi. Pe ultimele două locuri de află societăţi publice, din subordinea Consiliului Local, respectiv Salubris SA (708 angajaţi) şi Servicii Publice Iaşi (589 salariaţi). „Vorbim de un clasament relevant şi obiectiv, prin complexitatea lui, pentru că urmăreşte o serie de indicatori financiari care, analizaţi împreună, reflectă mai bine starea fiecărei firme”, a completat Sorin Gheorghiu, director în cadrul Camerei de Comerţ şi Industrie Iaşi. Cei cinci indicatori luaţi în calcul la întocmirea clasamentului au fost cifra de afaceri netă, profitul din exploatare, rata profitului din exploatare, eficienţa utilizării resurselor umane şi eficienţa utilizării capitalului angajat.

 

Din analiza datelor financiare a 18.400 firme cu sediul în judeţul Iaşi care au depus bilanţ pentru anul 2016, a reieşit că 14.340 firme au avut o cifră de afaceri diferită de zero (firme active), dintre care 5.479 firme au îndeplinit criteriile de admitere în clasament, iar 2.664 firme s-au clasat pe locurile 1-10 ale Topului.

 

 

 

 

 

ULTIMA ORA

 

 

 

PUBLICAŢIE DE VANZARE SC Avrasop SRL, cu sediul social în mun. Iaşi, bd. Independenţei, nr. 4-6, ap.cam 8, înregistrată la ORC Iaşi sub nr. J22/284/2005, CUI 17192970, prin lichidator judiciar Rodafis IPURL cu sediul în mun. Iaşi, str. Străpungere Silvestru, nr. 48 A, anunţă vânzarea prin licitaţie publică cu strigare a bunurile mobile: Plug cu brazde PP3 – 701 lei; Grapa cu discuri – 1696 lei; Tăvălugi - 841 lei; Cisternă 3,6 to –1682 lei (prţturi fără TVA). Preţurile de pornire reprezintă 35% din preţurile de evaluare. Valorificarea activelor prin licitaţie publică deschisă cu strigare va avea loc la data de 23.01.2018, ora 10, la sediul lichidatorului judiciar. Pentru bunurile neadjudecate, licitaţia se va repeta în ziua de 30.01.2018, aceeaşi locaţie şi oră, aceleaşi preţuri de pornire. Condiţiile de participare la licitaţie sunt conţinute în Caietul de sarcini. Caietul de sarcini, în valoare de 50 lei, se achiziţionează de la sediul lichidatorului, unde se depune şi documentaţia de participare la licitaţie, în original, până în preziua licitaţiei, orele 13.00. Garanţia de participare este de 30% din suma reprezentând preţul de pornire şi va putea fi plătită în contul nr. RO80BUCU1032235332633RON deschis la Alpha Bank Iaşi pe numele debitorului. Prezentul anunţ constituie şi notificare către creditori, debitor şi orice persoană fizică sau juridică interesată în cauză. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare au obligaţia, sub rezerva sancţiuni decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data licitaţiei. Informaţii suplimentare la tel/fax 0232/273948, e-mail: rodafis@gmail.com
ANUNŢ DE VÂNZARE S.C. Nefero-Com S.R.L. Iaşi, cu sediul social în mun. Iași, b-dul Chimiei, nr. 14, jud. Iași, CUI 14413970, nr. de înregistrare la O.R.C. J22/430/2003, prin lichidator judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L. cu sediul în mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, C.P. 700221, jud. Iaşi, numit potrivit Sentinței civile nr. 566/30.03.2016, pronunţată de Tribunalul Iași – Secţia II Civilă - Faliment, în dosarul nr. 3517/99/2015 (165/2015), anunţă, în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014 şi ale hotărârilor Adunării Creditorilor din data de 16.05.2017, scoaterea la vânzare prin licitaţie publică la data de 09 martie 2018, ora 14.00, a activelor S.C. Nefero-Com S.R.L. Iasi, astfel: Nr. crt. – Denumire și descriere active – Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*) – Valoare de pornire (lei, fără T.V.A.) Activ 1 – Teren intravilan, St. 9.045,39 mp și Clădiri industriale, St. construită 2.568,68 mp, amplasate în mun. Iași, zona industrială "Țuțora”, Sos. Iași - Tomești, km. 1 (zona periferică, fostă Calea Chișinăului, nr. 10), jud. Iași, dispune de utilități, proprietatea este învecinată la N - Sos. Iași-Tomești, E – Pieta SRL, S – CFR, are deschidere frontală la Sos. Iași-Tomești, proprietatea este pretabilă pentru activități industriale, compusă din: 1. Teren Intravilan, St. 158 mp (categoria de folosință altele) și C1 Clădire Depozit, St. construită 158,17 mp, St. utilă 102,99 mp, parter. (CF. 130740/Iasi, nr. cad. 3129/2); 2. Teren Intravilan, St. 14,24 mp (curți construcții) și C2 Clădire Birouri, St. construită 14,28 mp, St. utilă 9,90 mp, parter. (CF. 130757/Iași, nr. 3129/3) 3. Teren Intravilan, St. 8.873 mp (curți construcții) și C6 Clădire Hală Depozitare, St. construită 1.103,37 mp, St. utilă 1.054,12 mp; C7 Clădire Cabină Poartă, St. construită 8,52 mp, St. utilă 7,37 mp, (CF. nr. 130756/Iași, nr. Cad. (5408/1-3129/1-3129/4)/2) 4. Platformă Betonată pentru Depozitare, st. 7.761,05 mp (extratabulară). – 3.872.000,00 lei – 1.742.400,00 lei Activ 3 – Teren intravilan, St. 6.954 mp și Clădiri industriale, St. construită 1.505,71 mp, amplasate în mun. Suceava, Calea Unirii, nr. 31 A, jud. Suceava (Zona industrială “Valea Sucevei”, în spatele MES, vis-a-vis de Piața Angro), dispune de utilități, proprietatea este învecinată la NE – drum acces, SE – proprietate particulară, accesul se face pe Calea Unirii, pretabilă pentru activități industriale, compusă din: C1 – Hală Atelier St. utilă 1.428,71 mp, parter, 10 încăperi; C2 – Centrală Termică, St. utilă 77 mp; Platformă betonată, St. 5.449 mp. (CF. ned. nr. 5776/Suceava, nr. cad. 1629/2) – 2.158.000,00 lei – 971.100,00 lei Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 08.03.2018, ora 12.00, la sediul lichidatorului judiciar Management Reorganizare Lichidare Iași S.P.R.L. din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Licitaţia va avea loc la sediul lichidatorului judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L. din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iaşi, pe data de 09 martie 2018, ora 14:00, şi se va desfăşura în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014 privind procedura de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă şi ale hotărârilor adunării creditorilor din data de 16.05.2017. Accesul direct la activul oferit la vânzare se face cu programare şi este condiţionat de semnarea unui Protocol de vizitare a activului care cuprinde clauze de confidenţialitate. Pentru programare ofertanţii trebuie să-şi anunţe prin fax la 0232/212231 sau e-mail vanzari@insolventa.ro, intenţia de vizitare. Relaţii suplimentare se pot obţine: - Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L. la telefoanele: 0232/243864, 0757545545. Lichidator Judiciar, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L.
PUBLICAŢIE DE VÂNZARE Subscrisa EUROBUSINESS LRJ S.P.R.L., cu sediul în Mun. Iaşi, Str. Zorilor, nr. 11, Jud. Iaşi, în calitate de lichidator judiciar al debitoarei HERA LINE SERVICE S.R.L., desemnat de Tribunalului Iaşi – Sectia a-II-a Civilă-Faliment, în dosarul nr. 7064/99/2014 (nr. format vechi 474/2014), prin Sentința Civilă nr. 543/06.04.2017, în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvenţă, coroborat cu prevederile Codului de Procedură Civilă, în măsura compatibilităţii, organizează în ziua de 26.02.2018, ora 14:00, licitaţie publică competitivă cu strigare, pentru valorificarea următorului bun imobil, proprietatea debitoarei: Denumirea activului: – Preț de pornire a licitației (EUR, fără TVA) Teren extravilan, situat în com.Dumești, jud.Iași, în suprafață de 1.500, 00 mp, categoria teren arabil, identificat cu nr.cad. 61281, înscris în CF nr.61281/Com. Dumești – 6.800, 00 În cazul în care la licitația din 26.02.2018, nu se va reuşi valorificarea bunului, se vor organiza noi licitaţii, în aceleaşi condiţii, în data de 05.03.2018, 12.03.2018, respectiv 19.03.2018, ora 14:00, la sediul lichidatorului judiciar. Persoanele care pretind vreun drept asupra activului ce urmează a fi scos la vânzare, au obligaţia sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 25.02.2018, 04.03.2018, 11.03.2018, respectiv 18.03.2018, ora 12:00, la sediul lichidatorului judiciar. În conformitate cu prevederile art. 91, aln. 91, din Legea nr. 85/2014, bunurile înstrăinate de administratorul judiciar sau lichidator, în exerciţiul atribuţiilor sale, sunt dobândite libere de orice sarcini, precum ipoteci, garanţii reale mobiliare sau drepturi de retenţie, de orice fel, ori măsuri asiguratorii. Modalitatea de valorificare a activului este licitaţie publică, cu strigare, competitivă, conform hotărârii Adunării Creditorilor din data de 05.02.2018. Pasul de licitaţie stabilit este de 5% din preţul de pornire al licitaţiei, conform hotărârii Adunării Creditorilor din data de 05.02.2018. Înscrierea la licitaţie se face cel târziu cu o zi înainte de data fixată pentru începerea licitaţiei prin depunerea tuturor documentelor prevăzute în Regulamentul de organizare al licitaţiei. Garanţia de participare la licitaţie este în valoare de 10% din preţul de pornire a licitaţiei, sumă ce va fi depusă în contul de lichidare al debitoarei, nr.: RO26BUCU1032235341302RON, deschis la Alpha Bank, suc. Iași. În cazul câştigării licitaţiei garanţia se constituie avans, iar în caz contrar se va restitui licitantului. Dovada consemnării va fi ataşată ofertei de cumpărare, până la termenul stabilit pentru vânzarea la licitaţie publică. Detaliile privind documentaţia necesară în vederea participării la licitaţia publică şi modul de organizare a licitaţiei, precum şi descrierea bunului imobil supus procedurii de valorificare sunt expuse în Caietul de Sarcini care include Regulamentul de vânzare şi de organizare a licitaţiei şi care poate fi achiziţionat de la sediul lichidatorului judiciar. Potenţialii ofertanţi au obligaţia achiziţionării caietului de sarcini, aceasta fiind condiţie obligatorie privind participarea la licitaţie. Preţul caietului de sarcini este de 500 lei, fără TVA, plătibili în contul lichidatorului judiciar, nr: RO93BUCU1031215949892RON, deschis la Alpha Bank Iaşi, sau în numerar la sediul lichidatorului judiciar. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar, pe www.lrj.ro, la tel./fax: 0232/220777, mobil: 0733683702, mail: vanzari@lrj.ro.
 Un român în conducerea Comitetului InsurTech Task Force
21/02/2018 13:02

Călin Rangu, director al Direcţiei Supraveghere Intermediari şi Monitorizarea Regulilor de Conduită şi reprezentantul Autorităţii de Supraveghere Financiară in Comitetul InsurTech Task Force (ITF) din c ...

LOCURI DE MUNCĂ STRĂINĂTATE - 21. FEBRUARIE 2018
21/02/2018 11:35

     Dacă reprezinţi o agenţie de recrutare, poţi obţine mai multe informaţii despre publicarea anunţurilor contactand Departamentul de Publicitate al Ziarului EVENIMENTUL ...

 Euro își continuă parcursul ascendent
20/02/2018 20:08

Usoară crestere a aversiunii fată de risc, care se manifesta la nivel regional, evolutie indusă de revenirea pe „rosu” a marilor burse, a produs aprecierea principalelor valute. Cursul euro se i ...

 Euro urcă încet spre 4,66 lei
14/02/2018 19:37

Evolutia depreciativă a monedelor emergente, conturată la nivelul intregii regiuni, si-a pus amprenta asupra leului, care a continuat să se deprecieze fată de euro Cursul monedei unice a urcat de la 4,6572 ...

 PSD depreciază din nou leul
13/02/2018 18:43

Lupta la baionetă pe care a declanşat-o PSD, cu sprijinul ALDE şi UDMR, contra DNA, a neliniştit investitorii. Se adaugă revoluţiile fiscale populiste, care au adancit deficitele de cont curent şi comerc ...

LOCURI DE MUNCĂ STRĂINĂTATE - 09. FEBRUARIE 2018
09/02/2018 17:40

   Dacă reprezinţi o agenţie de recrutare, poţi obţine mai multe informaţii despre publicarea anunţurilor contactand Departamentul de Publicitate al Ziarului EVENIMENTUL REGIONA ...

 De ce să alegem ofertele turistice early booking
06/02/2018 07:45

Alegerea unei oferte early booking („rezervare din timp") asigură o serie de avantaje importante, care permit o vacantă mai ieftină in plin sezon. Desigur, există si oferta la ...

Cornel Coca Constatinescu: „2018 va fi anul maturizării pieţei asigurarilor
05/02/2018 17:00

Prezent astăzi la evenimentul dedicat asiguratorilor XPRIMM Time for Business - FORECAST 2018, cu tema: „Ce va insemna anul 2018 pentru piata de asigurări?”, Cornel Coca Constatinescu, vicepresedi ...

Aplicaţie online pentru identificarea clasei de bonus-malus
22/01/2018 15:59

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) pune la dispoziţia asiguraţilor un instrument online prin care se pot obţine informaţii despre incadrarea in clasa bonus-malus (B/M) a autovehiculului asigurat ...

LISTA 2018: Principalele taxe și impozite modificate pentru firme, PFA, persoane fizice
04/01/2018 21:20

 Guvernul si Parlamentul au operat in anul 2017 o serie de modificări de taxe si impozite pentru firme, care se aplică in anul 2018. Unele au fost adoptate de Guvern si modificate de Parlament pe ultima ...