Revizuirea documentaţiei Iaşi-Târgu Mureş, blocată
Dimensiune font:
Două din cele trei licitaţii programate pentru refacerea documentaţiei tehnice aferente autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş au fost suspendate din cauza unor contestaţii * licitaţia trebuia să aibă loc la mijlocul aceste luni * în schimb, astăzi, 2 iulie, se vor deschide ofertele la o licitaţie pentru o nouă şosea rapidă urmează a fi proiectată şi va porni din Siret, prin Paşcani spre Bacău, iar de aici spre Focşani sau Braşov
Licitaţiile pentru revizuirea documentaţiilor la două din cele trei tronsoane ale autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş au fost oprite. Decizia a fost anunţată de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România în urmă cu câteva săptămâni şi vizează selecţiile pentru revizuirea documentaţiilor la Târgu Neamţ- Iaşi- Ungheni şi la Târgu Neamţ- Ditrău. Cele două licitaţii au fost contestate de mai multe firme, iar una dintre acestea, Via Design SRL, a reuşit suspendarea procedurilor de achiziţie publică „până la soluţionarea fondului cauzei“. Astfel, ca urmare a două decizii ale Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC), „Autoritatea contractantă suspendă atribuirea contractului până la soluţionarea contestaţiei depuse de operatorul economic SC Via Design SRL“. O a treia licitaţie, pentru tronsonul Târgu Mureş- Ditrău, a fost, de asemenea contestată, deşi s-au modificat pasaje din documentaţia de atribuire, procedura nu a fost oprită. Deschiderea ofertelor pentru această licitaţie este programată pentru 17 iulie.
Pe 30 mai 2014, au fost lansate trei licitaţii cu bugete considerabile pentru refacerea documentaţiilor la Autostrada Iaşi-Târgu Mureş, împărţită în trei tronsoane. Astfel, pentru „Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Târgu Neamţ (Paşcani)-Iaşi-Ungheni“ s-au estimat costuri între 26,1 şi 30,9 milioane de lei, fără TVA. Contractul de „Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Ditrău- Târgu Neamţ“ este estimat la 43,6 milioane de lei, fără TVA. Pentru contractul „Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Târgu Mureş- Ditrău“ bugetul este estimat între 33,2 şi 39,3 milioane de lei. Practic, pentru revizuirea întregii documentaţii la Autostrada Iaşi- Târgu Mureş, împărţită în trei tronsoane, se pun la bătaie bugete care în total pot depăşi 113 milioane de lei, asta în condiţiile în care CNADNR a mai cheltuit alte milioane de euro cu studii de fezabilitate pentru aceeaşi rută. În urmă cu câţiva ani au fost realizate studiile pentru tronsoanele Târgu-Mureş- Ditrău - 91.6 km - SC SEARCH Corporation SRL; Ditrău - Târgu Neamţ - 118.1 km - SC IPTANA SA; Tronson Târgu Neamţ -Ungheni - 100.6 km - SC INOCSA.
În urma acestor documentaţii au reieşit costuri de execuţie considerate exorbitante. Practic, s-au estimat cheltuieli de aproximativ 30 de milioane de euro pentru fiecare kilometru de drum din cei peste 300 incluşi în proiect.
Bacăul, nod rutier al Moldovei
Astăzi ar trebui deschise oferte pentru studii de fezabilitate la autostrăzile Siret- Paşcani (100 km), Paşcani- Bacău (95 km), Bacău-Braşov (170 km), Bacău- Focșani (120 km). Cele mai scumpe documentaţii sunt cele pentru tronsoanele de la Bacău spre Braşov şi spre Focşani. Studiile de fezabilitate pentru Bacău-Braşov au valori estimate între 44,5 şi 53,1 milioane de lei, fără TVA, iar Bacău-Focşani între 29,6 şi 34,9 milioane de lei, fără TVA. Pentru studiile la Bacău-Paşcani sunt estimate costuri între 24,1 şi 28,5 milioane de lei, fără TVA, iar pentru Paşcani-Siret între 24,5 şi 29,1 milioane de lei, fără TVA. Practic, valorile totale pentru studiile de fezabilitate la tronsoanele care tranzitează Moldova pot depăşi 32 de milioane de euro, iar Bacăul va deveni nod rutier pentru acest tronson.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau