1 top bun

Dimensiune font:

TOP- Firmele care au făcut performanţă în Iaşi

| 13-09-2017 16:47

Peste 2.600 de societăţi au fost incluse în noul clasament al Camerei de Comerţ şi Industrie Iaşi cu date economice aferente anului trecut * patru companii figurează, la nivelul judeţului, la capitolul „întreprinderi foarte mari“, cifra de afaceri fiind de 2,5 miliarde de lei * toate companiile performante derulează trei sferturi din afacerile judeţului şi în ele muncesc peste jumătate din angajaţii ieşeni

Doar 19% din companiile cu sediul social în judeţul Iaşi au fost incluse în cel mai recent clasament al Camerei de Comerţ şi Industrie Iaşi. Astfel, din cele 18.400 de firme care au depus bilanţul pe 2016, peste 2.660 au îndeplinit criteriile impuse de forul economic al judeţului. „Ne bucurăm să constatăm că anul acesta, faţă de anul trecut, sunt cu 7% mai multe firme care au îndeplinit exigenţele de clasare, care împreună au totalizat o cifră de afaceri şi un număr de salariaţi, de asemenea, în creştere cu 6%, respectiv 4%“, a declarat Paul Butnariu, preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie Iaşi. Concret, cifra de afaceri a celor 2.664 de firme a ajuns la 15,6 miliarde de lei, cu un total de 57.738 de salariaţi.

Faţă de clasamentul de anul trecut au fost identificate şapte domenii de activitate, cu unul mai mult decât cel cu datele aferente lui 2015. Astfel, din domeniul IT&C şi Cercetare-Dezvoltare au intrat în top 160 de firme cu afaceri de 837 milioane de lei şi peste 4.750 de salariaţi. În domeniul Industriei s-a raportat cea mai mare cifră de afaceri de peste 5,3 miliarde de lei şi cei mai mulţi salariaţi, peste 17.870, în cele 430 de societăţi. În Agricultură, Silvicultură şi Pescuit au fost cele mai puţine firme din clasament, respectiv 112. Afacerile derulate de acestea au ajuns la 807 milioane de lei, având un număr de 2.557 angajaţi. Firmele din Construcţii prezente în top, 188, au avut cifră de afaceri totală de 1,1 miliarde de lei, în ele fiind în jur de 4.200 salariaţi. Domeniul cu cele mai multe societăţi, Servicii, respectiv 817 firme, au avut afaceri de 2,3 miliarde de lei şi peste 17.250 de salariaţi. Totodată, 816 companii din domeniul Comerţului sunt incluse în acest clasament având o cifră de afaceri de 4,6 miliarde de lei lei şi peste 8.120 de salariaţi. Cel mai nou domeniu, Turism şi Restaurante, este prezent în topul Camerei de Comerţ şi Industrie cu 141 firme, care au raportat o cifră de afaceri totală de 414 milioane de lei şi aproape 3.000 de salariaţi.

Cele mai puternice firme

În ceea ce priveşte „campionii“ la afacerile derulate în 2016, de departe, cea mai mare companie este Delphi Diesel Systems România SRL. Americanii au raportat o cifră de afaceri de peste 1,9 miliarde de lei, compania fiind şi al doilea cel mai mare angajator, cu peste 1.719 salariaţi. Compania Antibiotice SA este a doua cea mai puternică firmă cu sediul social în Iaşi. A avut în 2016 o cifră de afaceri de aproape 335 milioane de lei, fiind şi al treilea cel mai mare angajator ieşean, cu 1.449 salariaţi. Imediat după producătorul de medicamente se află societatea Arcelormittal Tubular Products Iaşi SA, care a avut afaceri peste 314 milioane de lei. Pe locul al patrulea se află Conex Distribution SA, cu o cifră de afaceri de peste 211,5 milioane de lei, iar Media Rom Grup SRL a derulat afaceri de peste 209,5 milioane de lei, în 2016. La mijlocul clasamentului se află Build Corp SRL (169 milioane de lei) şi Industrializarea Cărnii Kosarom SA (166 milioane de lei). Pe locul opt se află Iulius Management Center SRL (144,3 milioane de lei), companie urmată de ApaVital SA (140,8 milioane de lei) şi Cotnari SA ( 139 milioane de lei). Interesant este că, faţă de anul trecut, companiile de construcţii Iasicon şi Conest nu mai apar printre cele mai mari din judeţ.

Cei mai mari angajatori

În topul celor mai mari angajatori care au firme cu sediul social în Iaşi, pe primul loc se află Xerox Business Services România SRL, cu peste 1.876 de salariaţi, urmată de Delphi şi Antibiotice. Pe locul al patrulea apare compania de servicii publice ApaVital, deţinută de Consiliul Judeţean Iaşi, cu 1.211 salariaţi. Peste 900 de angajaţi sunt la Gip Est SRL şi SCC Services România SRL. Aproape 800 de angajaţi au fost raportaţi la Iulius Management Center SRL. Societatea Te-Rox Prod, deţinută de Doina Cepalis, a avut 763 angajaţi. Pe ultimele două locuri de află societăţi publice, din subordinea Consiliului Local, respectiv Salubris SA (708 angajaţi) şi Servicii Publice Iaşi (589 salariaţi). „Vorbim de un clasament relevant şi obiectiv, prin complexitatea lui, pentru că urmăreşte o serie de indicatori financiari care, analizaţi împreună, reflectă mai bine starea fiecărei firme”, a completat Sorin Gheorghiu, director în cadrul Camerei de Comerţ şi Industrie Iaşi. Cei cinci indicatori luaţi în calcul la întocmirea clasamentului au fost cifra de afaceri netă, profitul din exploatare, rata profitului din exploatare, eficienţa utilizării resurselor umane şi eficienţa utilizării capitalului angajat.

 

Din analiza datelor financiare a 18.400 firme cu sediul în judeţul Iaşi care au depus bilanţ pentru anul 2016, a reieşit că 14.340 firme au avut o cifră de afaceri diferită de zero (firme active), dintre care 5.479 firme au îndeplinit criteriile de admitere în clasament, iar 2.664 firme s-au clasat pe locurile 1-10 ale Topului.

 

 

 

loading...
Loading...

 

ULTIMA ORA

 

PUBLICAŢIE DE VANZARE SC Avrasop SRL, cu sediul social în mun. Iaşi, bd. Independenţei, nr. 4-6, ap.cam 8, înregistrată la ORC Iaşi sub nr. J22/284/2005, CUI 17192970, prin lichidator judiciar Rodafis IPURL cu sediul în mun. Iaşi, str. Străpungere Silvestru, nr. 48 A, anunţă vânzarea prin licitaţie publică cu strigare a bunurile mobile: Plug cu brazde PP3 – 701 lei; Grapa cu discuri – 1696 lei; Tăvălugi - 841 lei; Cisternă 3,6 to –1682 lei (prţturi fără TVA). Preţurile de pornire reprezintă 35% din preţurile de evaluare. Valorificarea activelor prin licitaţie publică deschisă cu strigare va avea loc la data de 23.01.2018, ora 10, la sediul lichidatorului judiciar. Pentru bunurile neadjudecate, licitaţia se va repeta în ziua de 30.01.2018, aceeaşi locaţie şi oră, aceleaşi preţuri de pornire. Condiţiile de participare la licitaţie sunt conţinute în Caietul de sarcini. Caietul de sarcini, în valoare de 50 lei, se achiziţionează de la sediul lichidatorului, unde se depune şi documentaţia de participare la licitaţie, în original, până în preziua licitaţiei, orele 13.00. Garanţia de participare este de 30% din suma reprezentând preţul de pornire şi va putea fi plătită în contul nr. RO80BUCU1032235332633RON deschis la Alpha Bank Iaşi pe numele debitorului. Prezentul anunţ constituie şi notificare către creditori, debitor şi orice persoană fizică sau juridică interesată în cauză. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare au obligaţia, sub rezerva sancţiuni decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data licitaţiei. Informaţii suplimentare la tel/fax 0232/273948, e-mail: rodafis@gmail.com
PUBLICAȚIE DE VÂNZARE S.C. INTERFARM BOTOSANI S.R.L. Iasi prin lichidator judiciar ACORD SPRL, Dosar nr. 2950/89/2014 Tribunalul Vaslui/Judecător Sindic ANUNŢĂ Organizarea şedinţei de licitație publică de vânzare, cu strigare, la data de 08.12.2017, ora 12.0, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iasi, str. Decebal 22A, bl.Z8, sc.A, et.1, ap.8, jud. Iaşi, pentru patrimoniul debitoarei S.C. INTERFARM BOTOSANI S.R.L. - in faliment, in bancruptcy, en faillite, CUI 2585521, cu numar de inregistrare la Registrul Comerţului J37/251/2011, cu sediul in municipiul Vaslui, Str. Ing. Badea Romeo, nr.1A, Parter, jud. Vaslui constând în: a. Construcţie situată în Botosani, Str. Viilor, Nr.77, Ap.1, jud. Botosani întabulată în Cartea Funciara nr.50058-C1-U13 la preţul de strigare la şedinţa de licitaţie publică de 339.829 lei, valoare fără TVA. b. Constructie situată în Municipiul Botosani, Str. Vârnav, Nr.17, Parter, jud. Botosani întabulată în Cartea Funciara nr. 50058-C1-U15 si Extindere si Terasa, Municipiul Botosani, Str. Vârnav, Nr.22, Parter, jud. Botosani întabulată în Cartea Funciara nr. 5558 la preţul de strigare la şedinţa de licitaţie publică de 332.904 lei, valoare fără TVA. c. Construcţie situată în Botosani, Piata Centrala, Platoul A, Obiectiv U18, jud. Botosani întabulată în Cartea Funciara nr.4819/N la preţul de strigare la şedinţa de licitaţie publică de 516.793 lei, valoare fără TVA. d. Construcţie situată în Botosani, Str. Prieteniei, Nr.4, Bloc V4, Sc. C, Et.II, Ap.13, jud. Botosani întabulată în Cartea Funciara nr50386-C1-U20 la preţul de strigare la şedinţa de licitaţie publică de 67.151 lei, valoare fără TVA. e. Proprietate imobiliara constând în Teren intravilan in suprafaţă de 3.048 mp si construcţii situat în mun. Botoşani, Str. Dobosari, Nr.21 la preţul de strigare la şedinţa de licitaţie publică de 1.374.357 lei, valoare fără TVA. In caz de neadjudecare, urmatoarele şedinţe de licitații publice de vânzare, cu strigare, se vor desfăşura în fiecare zi de vineri la ora 1200, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iasi, str. Decebal 22A, bl.Z8, sc.A, et.1, ap.8, jud. Iaşi. Condițiile de participare la şedinţa de licitație publică de vânzare cu strigare și condițiile de adjudecatare se regăsesc în caietul de sarcini care poate fi procurat de la sediul lichidatorului judiciar, contravaloarea acestuia fiind de 1.000 lei pentru fiecare proprietate imobiliară pentru care se participă la licitaţie. Bunurile imobile anterior menţionate formează obiectul Dosarului nr.1219/193/2016 înregistrat pe rolul Judecatoriei Botosani având ca obiect Actiune in revendicare. Poate participa la şedinţa de licitatie publică de vânzare cu strigare orice persoana care isi manifesta, intentia de cumparare si care pana in preziua şedinţei de licitatie ora 1200, depune o cautiune reprezentand 10% din prețul de pornire al şedinţei de licitație pentru bunul imobil pentru care participa si face dovada achizitionarii caietului de sarcini. Înscrierile se pot face si cu scrisoare de participare la şedinţa de licitație, precum si cu toate documentele menționate în caietul de sarcini, până în preziua şedinţei de licitație, ora 1200. Nedepunerea tuturor documentelor la sediul lichidatorului judiciar în termenul menționat anterior conduce la pierderea dreptului de a participa la licitație. Toate persoanele interesate în achiziționarea bunurilor imobile care fac obiectul şedinţei de licitație publică de vânzare cu strigare sunt invitate să se înscrie la licitație. Orice persoana care emite pretentii asupra bunurilor imobile care fac obiectul şedinţei de licitație publică de vânzare cu strigare, este rugata sa-si manifeste pozitia cu 5 zile inainte de data şedinţei de licitație publică de vânzare cu strigare, aducand la cunostinta lichidatorului judiciar orice pretentie. Informatii suplimentare se pot obtine de la lichidatorul judiciar la telefon 0742207571. Lichidator judiciar ACORD S.P.R.L. Asociat coordonator Nitescu Dan Nistor
Plata defalcata a TVA in 2018. Ce a mai ramas din vechiul sistem
23/01/2018 10:19

 De la 1 martie 2018, vor intra in sistemul de plata defalcata a TVA primii contribuabili obligati - conform noilor reguli publicate la sfarsitul anului trecut (prin Legea de aprobare a Ordonantei nr. 23/2 ...

Proiectul de OUG prin care se amana depunerea Declaratiei 600 a fost publicat de Ministerul Finantelor
23/01/2018 07:52

 Proiectul ordonantei de urgenta prin care se amana termenul de depunere a formularului 600 pana la 1 martie 2018 a fost publicat, luni seara, pe site-ul Ministerului Finantelor, condus de Ionut Misa (foto ...

Firma Tel Drum si-a cerut insolventa
22/01/2018 21:39

 Firma Tel Drum SA isi cere insolventa in instanta, printr-un dosar depus pe 17 ianuarie la Tribunalul Teleorman, conform datelor ce apar pe portalul instantelor de judecata. Conform portal. ...

S-a deschis cel mai mare supermarket fără case de marcat(VIDEO)
22/01/2018 16:59

Cei care ajung in acest magazin trebuie să scaneze telefonul, apoi pot face cumpărăturile. După aceea, clienţii pot ieşi pur şi simplu din supermarket fără plătească. Nu mai există cozi şi nici ca ...

Aplicaţie online pentru identificarea clasei de bonus-malus
22/01/2018 15:59

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) pune la dispoziţia asiguraţilor un instrument online prin care se pot obţine informaţii despre incadrarea in clasa bonus-malus (B/M) a autovehiculului asigurat ...

Declaratia 600 se amana pana in martie. Ce modificari ar urma sa anunte PSD (Surse)
22/01/2018 15:34

 Ministerul Finantelor Ionut Misa a discutat luni cu liderul PSD Liviu Dragneamai multe eventuale modificari in ce priveste depunerea Declaratiei 600, masura ce vizeaza 210.000 de roman ...

Euro continua sa creasca si atinge un nou maxim. Cel mai slab leu din istorie
22/01/2018 13:30

 Moneda nationala continua picajul si ajunge la un nou minim istoric fara de euro, din cauza tensiunilor politice, dar si a contextului regional. Banca Nationala a Romaniei anunta ca un euro a ajun ...

LOCURI DE MUNCĂ STRĂINĂTATE - 22 IANUARIE
22/01/2018 09:49

   Dacă reprezinţi o agenţie de recrutare, poţi obţine mai multe informaţii despre publicarea anunţurilor contactand Departamentul de Publicitate al Ziarului EVENIMENTUL REGIONAL ...

LISTA 2018: Principalele taxe și impozite modificate pentru firme, PFA, persoane fizice
04/01/2018 21:20

 Guvernul si Parlamentul au operat in anul 2017 o serie de modificări de taxe si impozite pentru firme, care se aplică in anul 2018. Unele au fost adoptate de Guvern si modificate de Parlament pe ultima ...

SUPER OFERTA PENSIUNE  DE VANZARE-INCHIRIERE
02/01/2018 20:03

  Ap 2/3 camere cu dotări şi finisaje de top, rate direct la dezvoltator incepand cu 25000 euro.