Undă verde pentru ajutoare de stat în Moldova

default

Dimensiune font:

| 07-10-2016 12:30

Ministerul Finanţelor Publice a decis către ce firme vor merge sumele destinate înfiinţării de noi locuri de muncă * în Regiunea de Nord-Est s-au făcut solicitări pentru 211 joburi, dar doar o parte vor deveni realitate * cele mai multe slujbe vor fi create la Deloitte Tehnolgie SRL, Haco Design SRL şi Bitdefender SRL, care ceruse bani pentru angajaţii din birourile de la Iaşi

 

Din cele 22 de cereri înaintate către Ministerul Finanţelor Publice, 14 au primit aprobarea pentru finanţare. Astfel, companiile cu sedii în întreaga ţară vor înfiinţa 1.875 de noi locuri de muncă, dintre care 631 pentru persoane defavorizate. Cele mai multe joburi vor fi înfiinţate de Deloitte Tehnolgie SRL, respectiv 650 de locuri de muncă, valoarea ajutorului fiind de 7,7 milioane de lei. Pentru 397 de locuri de muncă, compania Haco Design SRL va beneficia de un sprijin de 8,1 milioane de lei. Pe locul trei se află compania Bitdefender SRL, care va înfiinţa 116 joburi. Ajutorul de stat solicitat, de 4,5 milioane de lei, vizează mai multe investiţii în judeţele Iaşi, Cluj, Sibiu, Alba şi Mureş.

Pentru 27 de locuri noi de muncă în Suceava şi Iaşi, societatea OSF Global Services SRL primeşte un sprijin financiar de un milion de lei. Firma are ca domeniu de activitate, „editarea produselor software“, iar anul trecut a încheiat cu o cifră de afaceri de 33,7 milioane de lei, la o medie de 333 angajaţi.

Agenţiile de turism, din Moldova, care au licenţele retrase LISTĂ

Totodată, societatea Faurecia România SRL va beneficia de un ajutor de 3,2 milioane de lei pentru a înfiinţa 120 de locuri de muncă. Şi cele 10 joburi propuse de Expert-Contab SRL din Suceava au fost aprobate şi vor fi sprijinite de la bugetul de stat cu 237.153 lei. Pe lista cu cele 14 firme ce vor fi ajutate să înfiinţeze noi locuri de muncă se mai află Steelfort Construct SRL (72), Sig Combibloc Services SRL (49), Comet SSC SRL (46), Blue Point Telecom SRL (39), Aego Business Consulting (30), Ardeal SRL (10) şi T-Safe SRL (100). În total, cele 14 firme vor beneficia de un sprijin guvernamental de 44,6 milioane de lei.

Cine a fost respins

Oficialii Ministerului Finanţelor Publice au decis ca 8 companii să nu beneficieze de ajutor de la bugetul de stat. Pe lista celor respinşi se află şi Caremil SRL, care a solicitat 2,8 milioane de lei pentru 92 de noi locuri de muncă în judeţele Iaşi şi Neamţ. Firma are ca domeniu de activitate „fabricarea articolelor de îmbrăcăminte“, iar în 2015 a avut o cifră de afaceri de peste 31 de milioane de lei, cu o medie de 344 de salariaţi. Totodată, pe lista celor respinşi se mai numără Tricotton Junior SRL, Ad Net Market SRL, Mecaplast România Car Components, KPMG Delvery Center SRL, Linde Gaz România şi MPS Solutions SRL.

Cea mai mare solicitare a venit din partea Eco Salubiserv SRL din Ilfov, dar cererea a fost respinsă. Ajutorul ar fi fost de 44,6 milioane de lei pentru 1.350 de noi joburi.

 

Firmele ieşene care fac performanţă la nivel naţional

Sprijinul financiar este dat în baza hotărârii de Guvern nr.332/2014 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru sprijinirea investiţiilor care promovează dezvoltarea regională prin crearea de locuri de muncă, cu modificările şi completările ulterioare.

Cheltuielile eligibile sunt costurile salariale, cuprinzând salariul brut până la limita salariului mediu brut pe economie şi contribuţiile obligatorii ale angajatorului aferente, înregistrate pe o perioadă de 2 ani consecutivi, ca urmare a creării a minimum 10 noi locuri de muncă, dintre care 3 pentru lucrători defavorizaţi“, au explicat reprezentanţii Ministerului Finanţelor Publice.

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

04:53

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei