monica hanceanu

Dimensiune font:

„Automedicaţia este un fenomen îngrijorător”

| 25-09-2014 05:00

În perioada 24 - 27 septembrie 2014, la Iaşi are loc cel de-al XV-lea Congres Naţional de Farmacie din România (CNFR), eveniment la care cotidianul „Evenimentul Regional al Moldovei” este partener. Despre acest eveniment important pentru lumea medicală şi farmaceutică, doamna prof. dr. Monica Hăncianu, preşedintele comitetului de organizare al Congresului, a avut amabilitatea să ne răspundă la câteva întrebări 

- Doamna profesor, organizaţi Congresul Naţional de Farmacie din România, un eveniment cu greutate pentru medicina românească. Cum va fi ediţia din acest an?
- Evenimentul se desfăşoară o dată la patru ani, aşa este tradiţia congresului. În acest interval, cercetarea în domeniul medicamentelor, necesităţile pacienţilor, evoluţia pieţei medicamentelor, înregistrează o serie de evoluţii, ceea ce face ca acest congres să reprezinte o zonă de foarte mare interes pentru toţi specialiştii din domeniul medicamentului. Organizarea la Iaşi a Congresului Naţional de Farmacie revine după aproximativ 16 ani şi este deosebit de onorant. Farmaciştii sunt profesionişti care ţin foarte mult la organizare şi din acest motiv sper ca acest eveniment să răspundă la aceste aşteptări. Congresul este organizat de Societatea de Ştiinţe Farmaceutice din România, Universitatea de Medicină şi Farmacie „Gr. T. Popa”, cu sprijinul Federaţiei Europene pentru Ştiinţe Farmaceutice şi sub egida Colegiului Farmaciştilor din România, Agenţiei Naţionale a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale, Ministerului Educaţiei Naţionale, Ministerului Sănătăţii şi Academiei de Ştiinţe Medicale.

La eveniment sunt aşteptaţi peste 1.600 de participanţi

- Se vorbeşte despre cea mai mare reuniune ştiinţifică dedicată comunităţii farmaceutice din România. Câţi participanţi estimaţi că vor fi la congres?
-
Congresul Naţional de Farmacie este cea mai mare reuniune ştiinţifică dedicată comunităţii farmaceutice din România, la eveniment fiind aşteptaţi peste 1.600 de participanţi, specialişti în domeniul medicamentului, farmacişti de circuit deschis şi de spital. La ediţia din acest an participă toate facultăţile de farmacie din ţară, prin cadrele didactice înscrise la eveniment. De asemenea, vom avea alături de noi farmacişti, chimişti, biochimişti care lucrează în domeniul medicamentului. Participă peste 30 de firme de medicamente, producători de medicamente româneşti, dar şi din străinătate, producători de suplimente alimentare de dispozitive medicale, tot ceea ce interesează starea de sănătate a pacienţilor.

Congresul CNFR 2014 urmăreşte evidenţierea eforturilor de realizare a noi medicamente, noi forme farmaceutice şi noi soluţii terapeutice

- Care sunt temele abordate la congresul din acest an?
- Congresul are ca temă principală „Viziune şi inovaţie în practica farmaceutică - Orizont 2020”. Congresul CNFR 2014 urmăreşte evidenţierea eforturilor de realizare a noi medicamente, a noi forme farmaceutice, a noi soluţii terapeutice, pentru a putea fi cât mai eficiente şi sustenabile într-o societate în continuă evoluţie, în care fiecare persoană doreşte să-şi păstreze un standard cât mai ridicat al sănătăţii. Participanţii vor mai dezbate subiecte care urmăresc cercetarea, evoluţia şi viaţa medicamentului, de la obţinere până la utilizare. Tot în cadrul evenimentului, avem şi patru simpozioane satelit: al X-lea „Simpozion de Biofarmacie şi Farmacocinetică, primul „Simpozion al Farmaciştilor de Spital”, „Politici europene în domeniul medicamentului” (ediţia a II-a), Profesia de farmacist (ediţia a II-a). Sperăm ca aceste simpozioane să răspundă nevoilor de informare ale farmaciştilor şi specialiştilor în domeniul medicamentelor.
- Care sunt numele de marcă aşteptate la congres?
- Suntem onoraţi de participarea prof.dr. Meindert Danhof, preşedintele Federaţiei Europene pentru Ştiinţe Farmaceutice, alături de alţi speakeri importanţi din universităţi de renume la nivel european. Din ţară, avem onoarea să-l aveam alături pe prof. dr. Constantin Mircioiu, preşedintele Congresului Naţional de Farmacie, prof. dr. Dumitru Lupuliasa, preşedintele Colegiului Naţional al Farmaciştilor, prof. dr. Vasile Astărăstoae, preşedintele Colegiului Medicilor din România, dr. Marius Savu, preşedintele Agenţiei Naţionale a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale, Alin Iulian Ţucmeanu - Secretar de Stat în Ministerul Sănătăţii, şi domnul Ioan Nani, directorul Companiei Antibiotice Iaşi.
- Vor ajunge la Iaşi nume grele din domeniul farmaciei, dar şi din producţia medicamentului. Ce aşteptări aveţi de la acest eveniment?
- Congresul este cel mai înalt forum în care specialiştii din domeniul farmaciei comunitare, farmaciei de spital, din domeniul cercetării, dezvoltării şi producţiei medicamentului, din domeniul universitar, pot prezenta experienţele particulare şi pot identifica soluţii comune pentru rezolvarea provocărilor actuale şi viitoare din domeniul farmaceutic. Considerăm că acest eveniment reprezintă oportunitatea ideală pentru informare, comunicare şi iniţiere de proiecte de colaborare, care să deschidă noi orizonturi în practica farmaceutică. Pe de altă parte, acest forum ştiinţific urmăreşte să le ofere farmaciştilor informaţii legate de cele mai noi substanţe farmaceutice care se utilizează şi cele mai noi forme farmaceutice recomandate pacienţilor sub formă de substanţe bioactive.
- Care sunt nevoile farmaciştilor, ţinând cont că sistemul sanitar românesc a trecut în ultimii ani prin numeroase reforme?
- Farmaciştii sunt parte integrantă a sistemului de sănătate, iar toată evoluţia sistemului naţional de sănătate afectează în egală măsură pe toţi participanţii din acest sistem. Farmacistul este o parte importantă a sistemului, iar lanţul medic - pacient - farmacist trebuie să fie complet, altfel, nu ar funcţiona. Toată această evoluţie a sistemului sanitar a modelat şi profesia de farmacist, asemenea celorlalte profesii din sănătatea românească. Aceste schimbări au venit ca o provocare pentru profesia de farmacist, care trebuie să se adapteze nevoilor actuale, centrate pe pacient.
- Automedicaţia este un fenomen îngrijorător în România. Cât de importante sunt campaniile de informare a pacienţilor pe această temă?
- În cadrul congresului vom dezbate şi interacţiunile dintre medicamente, pentru că, aşa cum ştim, automedicaţia este un fenomen extrem de întâlnit. De aceea, pe toate prospectele se spune: dacă aveţi neplăceri, discutaţi cu medicul sau farmacistul dumneavoastră. Farmacistul trebuie să fie extrem de bine pregătit pentru a face faţă întrebărilor pacienţilor din toată sfera de utilizare a medicamentelor. Farmaciştii sunt obligaţi să ofere consiliere pacientului, să răspundă la nevoile lui, să-l sfătuim în concordanţă cu tratamentul pe care îl urmează, cu patologia, vârsta şi necesităţile sale. Din păcate, nu toţi pacienţii au răbdare să asculte sfaturile farmaciştilor, însă întotdeauna uşa lor este deschisă pentru un sfat profesionist. Automedicaţia este un fenomen îngrijorător şi sunt necesare desfăşurarea de campanii constante de informare a pacienţilor pe această temă. Utilizarea în exces a antibioticelor face ca bateriile să se obişnuiască şi să-şi găsească resursele pentru a se proteja. Toate aceste substanţe trebuie folosite cu discernământ.
A consemnat Cristina MIHĂILĂ
***
Cine este Monica Hăncianu
1991 - absolventă a Facultăţii de Farmacie din cadrul Universităţii de Medicină şi Farmacie „Gr. T. Popa” Iaşi
2000 - Doctor în Ştiinţe Medicale, Domeniul Farmacie – Farmacognozie, Universitatea de Medicină şi Farmacie „Gr. T. Popa” Iaşi;
2008 – prezent – Decan al Facultăţii de Farmacie din cadrul Universităţii de Medicină şi Farmacie „Gr.T. Popa”
2009 - Profesor universitar – Disciplinele Farmacognozie-Fitoterapie, Biologie vegetală şi animală modul II, Universitatea de Medicină şi Farmacie „Gr. T. Popa” Iaşi
2009 – prezent - Conducător de doctorat, Domeniul Farmacie, şi coordonator Rezidenţiat Farmacie clinică - Centrul Universitar Iaşi
2010-2013 - Expert pe termen lung în proiectul POSDRU/88/1.5/S/58965, Burse doctorale pentru creşterea competitivităţii în domeniul medical şi farmaceutic
2010-2013 - Expert pe termen scurt în proiectul POSDRU/86/1.2/S/ 62594, Management educaţional şi învăţământ de calitate în societatea informaţională (MEDICALIS)
2007-2013 - Expert pe termen scurt în proiectul POSDRU nr.2/1.2./S/2, Dezvoltarea unui sistem operaţional al calificărilor din învăţământul superior din România (DOCIS)
2013-prezent - Coordonator naţional Atestat de studii complementare „Fitoterapie şi fitofarmacologie practică” 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

 

ULTIMA ORA

 

 

 

ALFA & OMEGA INSOLV IPURL, lichidator judiciar al debitoarei SC GANESHA DREAM S.R.L. – societate în faliment, dosar nr. 4176/99/2017 aflat pe rolul Tribunalului Iași – Faliment, în temeiul dispozițiilor Legii nr. 85/2014, vinde prin licitație publică competitivă cu strigare următoarele bunuri: 1. Bun imobil – proprietate agro - industrială, (tip “ferm[ creștere suine”) situată în extravilanul Com. Ibănești, punctul Condrea, T119, P3068/7; 3068/8, jud. Vaslui, format din teren extravilan în sup. de 8.432 mp, Construcția C1 în sup. de 98 mp, Construcția C2 în sup. de 720 mp și Construcția C3 în sup. de 720 mp, dotate cu echipamente interior grajd creștere suine și panouri fotovoltaice – Preț de pornire 100% din valoarea de piață stabilită prin raportul de evaluare - 379.562 Euro (exclusiv TVA). 2. Bunuri mobile conform Raport de evaluare - Preț de pornire 100% din valoarea de piață stabilită prin raportul de evaluare, astfel: Nr. crt. – Denumirea bunurilor – Buc – Valoare de piață lei – fără TVA 1 – Tractor DEUTZ-FAHR model AGROTON L720 DCR, fabricație 2012, nr. de identificare ZKDJ5904W0LD10250, serie motor 10999830 – 1 – 306.153 2 – Vidanja TESTORE model C160, fabricație 2015 – 1 – 78.300 3 – Semănătoare de plante prașitoare MA/AG PRECISA REALE D 6R, fabricație 2014, nr. de identificare 2141001 – 1 – 54.527 Licitațiile vor avea loc în data de 08,15,22 și 29.06.2018, ora 12.00, la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr.4, bl. Penes Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr. 13, Jud.Iași, Complex de Birouri ”NH BUSINESS”, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă care va conţine: - cerere de participare la licitaţie; - dovada achitării taxei de participare de 2.000 lei; - dovada achitării caietului de sarcini de 1.000 lei fără TVA – pentru bunul imobil; - dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, sumă care se va achita în contul colector deschis pe numele debitoarei la Piraeus Bank; - actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxa de participare și contravaloarea caietului de sarcini se vor achita în contul lichidatorului judiciar decshis la Piraeus Bank Iaşi. În cazul în care creditorul garantat Piraeus Bank România SA îşi exprimă intenția de a adjudeca în contul creanţei bunul imobil, acesta va putea participa la licitaţiile organizate fără alte cheltuieli (taxă de participare la licitație, caiet de sarcini, cauţiunea de 10% etc.) şi fără a fi necesar a prezenta documentele de participare. Creditorul garantat poate adjudeca în contul creanţei bunul asupra căruia poartă garanţia sa la un preţ care se încadrează în strategia de valorificare aprobată de către creditori. Ofertele se vor depune la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Penes Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr. 13, Jud. Iași, cel târziu cu 1 zi lucrătoare înainte de ziua licitaţiei, până la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului în termenul stabilit de 30 zile calendaristice de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, sub sancţiunea decăderii, se va adresa lichidatorului judiciar şi va face dovada până în ziua licitaţei. Informaţii suplimentare la biroul lichidatorului judiciar sau tel: 0744520508, 0744994490; fax: 0332/814773, e-mail: alfa.omega.insolv@gmail.com.
ANUNŢ Privind organizarea, la data de 11.07.2018 ora 11, a selecţiei de oferte în vederea desemnării unor evaluatori în vederea efectuării rapoartelor de evaluare a bunurilor imobile şi mobile ale debitoarei Subscrisa CASA DE INSOLVENŢĂ A&B SPRL, în calitate de lichidator judiciar al SC OPEN SERVICE SA IAŞI, anunţă organizarea, la data de 11.07.2018 ora 11 a selectie de oferte în vederea desemnării a 2 evaluatori (unul pentru evaluarea bunurilor imobile şi unul pentru evaluarea bunurilor mobile ale debitoarei) care să efectueze rapoartele de evaluare a bunurilor imobile şi mobile ale debitoarei. Bunurile imobile constau în teren şi cladiri situate în Iaşi, Calea Chişinăului nr. 45 iar bunurile mobile constau în utilaje, autoturisme şi stoc de marfă (piese auto). Ofertele vor fi depuse în plic la sediul lichidatorului judiciar în Iaşi, str. A. Panu nr. 13-15 mezanin sau trimise prin fax la nr. 0232/211090 cel mai târziu până la data de 10.07.2018 ora 16. În ofertă se va menţiona onorariul solicitat de evaluator şi perioada de execuţie a lucrării. Desemnerea ofertei câştigătoare va avea loc la data de 11.07.2018 ora 11 la sediul lichidatorului. Criteriile de desemnare a ofertelor câştigătoare atât pentru evaluarea bunurilor imobile cât şi pentru evaluarea bunurilor mobile sunt: onorariul cel mai mic solicitat de evaluator – 20 de puncte maxim şi perioada ce mai scurtă de execuţie a lucrărilor – 10 puncte maxim. Lichidator Judiciar, Casa de Insolvenţă A&B SPRL.
ANUNȚ SELECȚIE FIRMĂ SPECIALIZATĂ ÎN SERVICIUL ARHIVISTIC Subscrisa EuroBusiness LRJ S.P.R.L., cu sediul în Iași, str. Zorilor nr. 11, jud. Iași, înregistrată în Registrul Societăţilor Profesionale de Practicieni în Insolvenţă sub nr. RFO II 0022/2006, Cod de Identificare Fiscală 16605670, în calitate de lichidator judiciar al debitoarei S.C. GARDIAN PRIVAT SECURITY S.R.L, cu sediul social în: Iași, Calea Chișinăului nr. 33, bl. Constr. C1, ap. birouri, jud. Iași, înmatriculată la Oficiul Registrului Comerţului Iaşi sub nr. J22/108/2006, Cod de Identificare Fiscală 18291905, astfel desemnat prin Sentinţa Civilă nr. 62 din data de 30.01.2018 pronunţată de Tribunalul Iaşi, secţia II Civilă-Faliment, în dosarul nr. 4062/99/2014 (format vechi: 285/2014) primește oferte, pe suport de hârtie, în plic sigilat la sediul lichidatorului judiciar, până la data de 20.08.2018, orele 13.00, pentru angajarea unei firme specializate în serviciul arhivistic pentru prelucrarea arhivistică (servicii de organizare a fondului arhivistic) și de păstrare și conservare (depozitare) a fondului arhivistic. Deschiderea ofertelor se va face la data de 20.08.2018, orele 14.00. Plata se va face după valorificarea bunurilor din patrimoniul debitoarei. Oferta trebuie să conțină următoarele elemente obligatorii: structura prețului pentru fiecare serviciu, prețul pentru perioada de depozitare legală, precum și pentru un metru liniar de documente, modalități și termene de plată. Oferta va fi însoțită de copiile certificatelor de conformitate, a actului constitutiv al persoanei juridice, a certificatelor de inregistrare la Registrul Comertului, a autorizației de funcționare pentru serviciile arhivistice menționate, inclusiv de păstrare și conservare a documentelor de arhivă cu valoare practică, eliberată de Arhivele Naționale, precum și de proiectul contractului în care să se regăsească și clauzele privind transferul acestor documente, conform Ordinului MAI nr. 137/27.09.2013 și a art. 18 indice 4, din Legea nr. 138/2013. Documentele de arhivă cuprind documente contabile, acte de personal etc. ale societăţii falite S.C. GARDIAN PRIVAT SECURITY S.R.L, cu sediul social în Iași, Calea Chișinăului, nr. 33, bl. Constr. C1, ap. birouri, jud. Iași – în cantitate de aproximativ 8 m.l. Criteriul aplicat pentru stabilirea ofertei câștigătoare este prețul cel mai mic oferit. Ofertele ce urmează a fi primite vor fi supuse atenţiei Comitetului Creditorilor debitoarei GARDIAN PRIVAT SECURITY S.R.L. - in faliment. Desemnarea ofertantului câştigător al selecţiei de oferte va fi făcută în conformitate cu decizia Comitetului Creditorilor. Relații suplimentare la tel./fax 0232/220777, mail: office.is@lrj.ro, www.lrj.ro.
„Noi, românii, suferim de sindromul drobului de sare”
18/08/2018 00:00

Potrivit unei analize realizate de REGnet, companie specializată in infiinţări şi modificări de SRL şi PFA, suspendarea activităţii economice a afacerilor din Romania, la inceputul anului 2018, se află ...

Românii privesc știrile politice ţinându-se de nas
15/08/2018 00:00

* dialog cu Alexandru Muraru, cercetător in Ştiinţe Politice, profesor asociat la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” şi prim-vicepreşedinte PNL Iaşi   - Domnule Muraru, ati spus la un ...

VIDEO -Mihai Chirica  „Nu a fost uşor să repunem Iaşul pe harta României şi a Europei”
03/08/2018 17:11

Mihai Chirica s-a născut la data de 1 septembrie 1971, in municipiul Iaşi. A urmat cursurile Colegiului Naţional din Iaşi, specializarea „Matematică – Fizică”, apoi Universitatea „ ...

„Este mult mai pasionant să scrii despre Ceauşescu, decât despre Brătianu sau Maniu”
18/07/2018 00:00

* dialog cu prof. univ. dr. Ovidiu-Ştefan Buruiană, de la catedra de Istorie contemporană a Facultăţii de Istorie din cadrul Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” Iaşi - Domnule Buruiană, in ...

 

„Vreau să aduc un miliard de euro în judeţul Iaşi”  VIDEO Presedintele Consiliului Judetean Iasi, Maricel Popa
26/05/2018 10:00

  Preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi, Maricel Popa, a intrat in politică cu dorinţa de a aduce o schimbare radicală in zona rurală a Iaşului, de a moderniza lucrurile inţepenite de foarte mul ...

MIHAI CHIRICA-Iaşul se dezvoltă, nu stă să mă aştepte nici pe mine, nici pe domnul Popa!
14/05/2018 09:24

  Primarul municipiului Iaşi a venit in redacţia cotidianului Evenimentul Regional al Moldovei pentru a vorbi despre recentele sale dispute cu PSD, generatoare de criză politică in interiorul Consiliu ...

„Avem un sistem educaţional secularizat, sincretic, pe alocuri aberant”
05/05/2018 16:15

- Doamna profesor, tocmai aţi participat la Conferinţa Internaţională de Educaţie a Adulţilor. Ce spun specialiştii in domeniu despre starea actuală a actului educaţional şi nu mă refer doar la zona ...

  Curtea Domnească de la Piatra, o istorie de 527 de ani
01/05/2018 06:36

  Pietrenii şi turiştii cunosc zona Curţii Domneşti ca fiind cea mai importantă din oraş, atat din punct de vedere turistic, cat şi administrativ, dacă ne gandim că in zonă sunt multe muzee, dar ...

 „Centenarul? Ceremonii obosite, de un primitivism cultural...”
02/04/2018 11:07

  - Prezentă, săptămana trecută, in cadrul sesiunii solemne aParlamentului, care aniversa o sută de ani de la unirea Basarabiei cu Romania, principesa Margareta a afirmat că, pentru ea, reprezin ...

„Departamentului Centenar i-a lipsit stabilitatea”
31/03/2018 06:18

  Doctor in istorie cu o teză ce priveşte politica internaţională din Balcani la inceput de secol XX, cadru universitar asociat al Universităţii „Vasile Alecsandri” din Bacău şi lector ...