dan zaharia bun

Dimensiune font:

Radiografia industriei de IT&C din Moldova

| 04-11-2015 15:00

Dan Zaharia, Senior Leasing Consultant la Extind Management, a făcut o radiografie a industriei IT&C de la Iaşi * acesta a subliniat, pentru ziarul Evenimentul Regional al Moldovei, diferenţele majore dintre Cluj-Napoca şi Iaşi, două dintre cele patru oraşe secundare ce reprezintă pilonii pieţei IT&C din România * specialistul a vorbit despre cât de greu se păstrează talentele în marile corporaţii şi despre aşteptările angajaţilor atunci când intră pe piaţa muncii într-un domeniu cu o cerere majoră de forţă de muncă * totodată, Dan Zaharia a creionat şi spaţiul ideal de muncă vorbind despre un nou trend în acest domeniu

Dan Zaharia, care deţine firma Extind Management, este unul dintre specialiştii care cunosc cel mai bine piaţa de IT&C şi Outsourcing din România. Acesta a acordat un interviu ziarului Evenimentul Regional al Moldovei în care a subliniat avantajele competitive ale Iaşului pe această piaţă.
 

Care este situaţia la zi a pieţei de IT din Iaşi, la nivel de spaţii de birouri şi la nivelul forţei de muncă?
În prezent, în Iaşi există în jur de 142.000 de metri pătraţi de spaţii de birouri. Aici nu sunt incluse spaţiile de la Moldova Center- 11.500 metri pătraţi, neocupate încă în totalitate, şi cele de United Business Center 5 şi 6, care însumează 24.000 de metri pătraţi, nefinalizate şi neînchiriate încă. În ceea ce priveşte numărul de IT-işti estimăm undeva la 8.000 de persoane, la începutul acestui an,  dar aceste date vor fi reanalizate cât de curând. În mod normal, avem anual în jur de 1.100 de absolvenţi de la patru facultăţi relevante: Informatica şi Informatica de Gestiune de la FEAA, de la Universitatea «Al. I. Cuza», iar de la Universitatea Tehnică - Automatizări Calculatoare şi Electronică şi Telecomunicaţii. Nevoia pieţei ar fi de peste 2.000 de persoane. Mai e loc de creştere. De asemenea, ar mai putea fi atraşi în industrie vorbitorii de limbi străine şi de care e nevoie în zona de outsourcing. Aici vorbim de limbi ca franceză, spaniolă, portugheză, olandeză sau germană. Engleza este o limbă pe care toată lumea trebuie să o ştie.

Cele mai puternice firme din judeţ

„Cel mai mare angajator pe partea de outsourcing în Iaşi este Xerox, care a depăşit 1.500 de oameni. Fapt ce face din centrul lor cel mai mare din Europa de Est“- Dan Zaharia

Mai sunt în Moldova oraşe care pot fi luate în calcul de firmele din IT?

Ar mai fi Bacău, Suceava şi Galaţi, acestea sunt oraşe cu potenţial. Aceste perspective sunt legate de mediul universitar, care este mai puternic sau mai incipient. La Bacău avem deja Xerox şi SCC, care are acolo aproape 400 de oameni, şi mai este Issco, iar la Suceava este deja Assist Software, o firmă românească puternică, şi s-au mai dus cei de la Mind. Această migrare spre oraşele de tip terţiar este perfect normală. În această industrie, principalul pol este Capitala, oraşele secundare sunt patru: Timişoara, Cluj, Iaşi şi Braşov, iar restul sunt oraşe terţiare. Tendinţa este ca serviciile cu valoare adăugată mică să se ducă spre oraşe terţiare şi cu un grad redus de specializare, din cauză că e mai ieftin să fii acolo.

Motoarele cercetării-dezvoltării în Iaşi EXCLUSIV


Cum se prezintă Iaşul în comparaţie cu piaţa din Cluj?

La Cluj este o forţă mai mare în industrie. Au undeva la 10.000- 12.000 de specialişti în industria IT&C şi sunt undeva la 180.000- 200.000 de metri pătraţi de spaţii de birouri. Au fost livrate foarte multe spaţii de birouri în ultimul an. Pipeline-ul lor este de 1.700 de absolvenţi anual. Avantajul Iaşului ar fi că avem un număr mai mare de absolvenţi de facultăţi tehnice. Totodată, şi datorită UMF, avem cel mai mare număr de studenţi străini din România. Mai avem şi doi indicatori care nu sunt pozitivi pentru noi, dar benefici pentru industrie- rata şomajului mai mare decât media pe ţară şi salariul mediu mai mic faţă de media naţională. Asta face Iaşul mai atractiv, pe termen scurt.


La nivelul industriei de IT&C există diferenţe de salarizare între oraşele secundare?
Da, există diferenţe şi de până la 25% între Capitală şi Iaşi, iar între Cluj şi Iaşi există o diferenţă de aproape 10%.

Dezbateri despre inovaţie şi pasiune în afaceri FOTO/VIDEO


Există vreo diferenţă între absolventul de la Iaşi de cel din Cluj?

Iaşul are avantajul că are singura facultate de Informatică pură din România. Este o Facultate destul de activă în relaţia cu angajatorul. Sunt mai mult de 10 evenimente pe care facultatea le organizează cu industria, ceea ce nu există în celelalte centre, cel puţin nu la acest nivel. Angajatul în IT nu are alte specificităţi între oraşe, există diferenţe între ţări în acest domeniu. Angajatul din România este unul cultivat, cu una - două limbi străine cunoscute, nivel de engleză foarte ridicat, cu dorinţă de cunoaştere şi valori culturale apropiate faţă de vestul Europei, de aceea suntem destinaţia preferată pentru nearshoring, adică externalizarea serviciilor pe acelaşi continent.


Se spune despre industria IT&C că nu are şomeri, care sunt totuşi punctele nevralgice ale acestei pieţe?
Cred că un punct vulnerabil ar fi graba unor studenţi de a se angaja în industrie şi a nu finaliza cursurile, fapt ce produce prejudicii pentru ambele părţi. Pentru el, deoarece nu are acces la baza de cunoştinţe tehnice necesare, iar pentru companie, pentru că nu poate folosi acel incentive de impozit pe venit zero pentru absolvenţii de studii superioare. Dar cele mai multe companii fac eforturi pentru a sprijini angajaţii să-şi finalizeze studiile: orar redus, zile libere pentru pregătirea examenelor, bonus pentru finalizarea studiilor.

„Trebuie să ajungem la o generaţie de antreprenori şi de oameni de vânzări în IT care să ştie să vândă produsele mai departe. Să ştie să lanseze un produs pe piaţa internaţională“- Dan Zaharia, Extind Management


Din ce an se angajează un student în IT?
Majoritatea începe să lucreze cam din anul al doilea. Dar există şi elevi de liceu care deja sunt în internship şi care sunt mai buni decât mulţi studenţi. Deja accentul companiilor nu mai este spre captarea atenţiei celor de clasa a XII-a, e mult prea târziu pentru orientarea profesională. De anul acesta, au început să targheteze clasa a X-a - a XI- a şi, probabil, se vor duce până la clasa a IX-a pentru a prezenta avantajele angajării într-o industrie cu zero şomaj. S-a observat că un sfert din absolvenţii de la Liceul de Informatică dau la UMF şi intră. Au profesori buni pe chimie şi biologie şi intră la Medicină, iar companiile încearcă să le explice că e nevoie de profil umanist chiar şi în IT. Domeniul IT&C va atinge toate sectoarele de la Chimie, Fizică până la Economie. Iaşul e un pol pentru servicii financiare externalizate, dar marea miză va fi îmbinarea cu Medicina.


Ce vor angajatorii de la programatori, iar pe de altă parte ce solicită IT-iştii de la cei pentru care muncesc?
Punctul cel mai nevralgic în colaborarea asta este loialitatea. Pe lângă asta, angajatorii cer profesionalism şi abilitate de a lucra în echipă, pentru că a apus era IT-istului singuratic. Toată lumea lucrează în echipă. De cealaltă parte, când ajungem la ce vor angajaţii, probabil unul din răspunsuri este: acţiuni în companie. Astfel, acel om e mult mai loial, mult mai implicat în munca sa şi are mai mare grijă de companie. Evident, că firmele din IT oferă cursuri, training-uri, bonusuri, pentru că vor să aibă oameni pregătiţi, dar pe care nu vor să-i piardă. Bugetele lor sunt direcţionate către brand employer, atât către angajaţii lor, cât şi către cei din afară, pentru a-i atrage.

Varujan Pambuccian: „Tinerii trebuie să-şi dezvolte propriile afaceri“ FOTO

„S-ar putea ca de la un punct încolo pentru cineva care a lucrat într-o companie foarte mare să fie mai atractiv să lucreze într-un start-up, chiar dacă nu câştigă banii pe care îi lua în corporaţie. De multe ori în industria asta ajungi într-o zonă repetitivă, de rutină. La Cluj e mult mai pregnantă zona asta de antreprenoriat şi migrare dinspre corporatist senior spre start-up“- Dan Zaharia, Extind Management

Ajungem la spaţiul de birou modern. Cum aţi creiona spaţiu ideal de muncă pentru un angajat?

Dacă vorbim de spaţiul fizic ar trebui să fie un spaţiu luminos, cu o zonă de relaxare, cu o zonă de snacks & drinks la îndemână. Cu o conectivitate ridicată în orice punct al biroului şi posibilitatea duală de interacţiune cu membrii echipei şi de izolare. Nu mai funcţionează open space-ul. Dacă intri într-un birou open space ai să vezi că toţi sunt cu căşti pe urechi. Ei sunt în aceste spaţii ca să comunice, dar devin mult mai izolaţi, deşi au, poate proiecte care necesită consultare şi comunicare.
Dacă vorbim de biroul ideal, probabil vor fi mult mai multe companii care vor face hot desking-uri, birouri flexibile. De genul, am 60 de angajaţi şi 40 de birouri. Este o eficientizare la maximum a spaţiului de lucru. Sunt companii în care inclusiv directorii nu au propriile birouri. Un om ca să fie creativ şi productiv nu trebuie să fie în birou cu program fix. E o opţiune de mijloc între biroul de acasă, când intră copilul în cameră şi te întreabă tot felul de lucruri, şi un birou de corporatist, unde eşti monitorizat în orice moment. Cred că biroul flexibil va face diferenţa.


Există avantaje în a avea oameni care lucrează de acasă?

Da. Se reduce presiunea pe transportul public din acel oraş, se reduce timpul de deplasare, dar nu cred în folosirea acestei modalităţi de lucru în mod constant. Cei care lucrează 100% remote ajung la un moment de demotivare şi de detaşare faţă de companie.


„Valul de outsourcing din IT nu este similar cu lohnul din textile. Oamenii vor externaliza tot mai multe servicii atât timp cât va fi diferenţă de calitate şi de preţ. Noi trebuie să ieşim din zona de outsourcing entry level şi să mergem spre produse/ servicii cu valoare adăugată mare, spre high level outsourcing şi spre partea de cercetare. Aici e bătălia! Aici vor apărea următorii antreprenori în IT, pe zona de soft aplicat“- Dan Zaharia, Extind Management


Ce aduce nou ediţia din 26 noiembrie a Power L@unch?

O vom avea ca speaker pe Ilinca Păun, managing director la Colliers International. Încercăm să vedem nişte corelaţii între generaţia Y, industria de IT&C,care e principalul angajator, birourile verzi şi educaţia continuă de care e nevoie în aceste timpuri. E o temă generoasă pe care o vom aprofunda în cele două întâlniri, prima, cea informală, cu liderii de opinie din industriei şi mediul universitar, şi apoi la întâlnirea cu studenţii.

Dan Zaharia este şi Site Manager al Şcolii Informale de IT lansată la Iaşi în 2015, ce oferă cursuri de Quality Assurance şi Java Development.

Foto: Facebook Dan Zaharia

 

ULTIMA ORA

 

ALFA & OMEGA INSOLV IPURL, lichidator judiciar al debitoarei SC GANESHA DREAM S.R.L. – societate în faliment, dosar nr. 4176/99/2017 aflat pe rolul Tribunalului Iași – Faliment, în temeiul dispozițiilor Legii nr. 85/2014, vinde prin licitație publică competitivă cu strigare următoarele bunuri: 1. Bun imobil – proprietate agro - industrială, (tip “ferm[ creștere suine”) situată în extravilanul Com. Ibănești, punctul Condrea, T119, P3068/7; 3068/8, jud. Vaslui, format din teren extravilan în sup. de 8.432 mp, Construcția C1 în sup. de 98 mp, Construcția C2 în sup. de 720 mp și Construcția C3 în sup. de 720 mp, dotate cu echipamente interior grajd creștere suine și panouri fotovoltaice – Preț de pornire 100% din valoarea de piață stabilită prin raportul de evaluare - 379.562 Euro (exclusiv TVA). 2. Bunuri mobile conform Raport de evaluare - Preț de pornire 100% din valoarea de piață stabilită prin raportul de evaluare, astfel: Nr. crt. – Denumirea bunurilor – Buc – Valoare de piață lei – fără TVA 1 – Tractor DEUTZ-FAHR model AGROTON L720 DCR, fabricație 2012, nr. de identificare ZKDJ5904W0LD10250, serie motor 10999830 – 1 – 306.153 2 – Vidanja TESTORE model C160, fabricație 2015 – 1 – 78.300 3 – Semănătoare de plante prașitoare MA/AG PRECISA REALE D 6R, fabricație 2014, nr. de identificare 2141001 – 1 – 54.527 Licitațiile vor avea loc în data de 08,15,22 și 29.06.2018, ora 12.00, la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr.4, bl. Penes Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr. 13, Jud.Iași, Complex de Birouri ”NH BUSINESS”, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă care va conţine: - cerere de participare la licitaţie; - dovada achitării taxei de participare de 2.000 lei; - dovada achitării caietului de sarcini de 1.000 lei fără TVA – pentru bunul imobil; - dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, sumă care se va achita în contul colector deschis pe numele debitoarei la Piraeus Bank; - actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxa de participare și contravaloarea caietului de sarcini se vor achita în contul lichidatorului judiciar decshis la Piraeus Bank Iaşi. În cazul în care creditorul garantat Piraeus Bank România SA îşi exprimă intenția de a adjudeca în contul creanţei bunul imobil, acesta va putea participa la licitaţiile organizate fără alte cheltuieli (taxă de participare la licitație, caiet de sarcini, cauţiunea de 10% etc.) şi fără a fi necesar a prezenta documentele de participare. Creditorul garantat poate adjudeca în contul creanţei bunul asupra căruia poartă garanţia sa la un preţ care se încadrează în strategia de valorificare aprobată de către creditori. Ofertele se vor depune la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Penes Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr. 13, Jud. Iași, cel târziu cu 1 zi lucrătoare înainte de ziua licitaţiei, până la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului în termenul stabilit de 30 zile calendaristice de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, sub sancţiunea decăderii, se va adresa lichidatorului judiciar şi va face dovada până în ziua licitaţei. Informaţii suplimentare la biroul lichidatorului judiciar sau tel: 0744520508, 0744994490; fax: 0332/814773, e-mail: alfa.omega.insolv@gmail.com.
PUBLICAŢIE DE VÂNZARE LD Expert Grup IPURL, lichidatorul judiciar al SC Kat Company SRL, Iaşi, str Eternitate, nr. 84, bl. Z2-1, sc. C, et. 4, ap. 4, jud. Iaşi, în temeiul Legii 85/2006, vinde prin licitaţie publică, următoarele bunuri: Imobile situate în sat Agapia, com. Agapia, jud Neamţ, în bloc: 1. Teren arabil cu suprafaţă S = 1.892 mp, situat în extravilanul comunei Agapia, punct Molizi, jud. Neamţ, înscris în cartea funciară nr. 451/N a localitătii Agapia cu nr. cadastral 524; 2. Teren arabil cu suprafaţa S = 3.275 mp, situat în extravilanul comunei Agapia, punct Molizi, jud. Neamţ, înscris în cartea funciară nr. 448/N a localitătii Agapia cu nr. cadastral 501; 3. Imobil situat în intravilanul satului Agapia, jud Neamţ, compus din: - teren categorie folosinţă “curţi-construcţii” în S = 1.199 mp, parcela 1CC - construcţia cu destinaţia de pensiune turistică S+P+1E+M cu Sconstruită = 347,28 mp şi Suprafaţă construită desfăşurată = 1.389,12 mp - teren categoria de folosinţă “arabil” în suprafaţă de 1.482 mp, parcela 2A Preţ - 2.307.960 lei . Imobile situate în sat Dancu, com Holboca, jud Iaşi, în bloc: 1. Teren intravilan în suprafaţă de 3.400 mp, CF 60579, nr. cad. 802/1 pe care sunt amplasate construcţiile C1, C2, C3 şi C4, alcătuit din: - parcela 1(417) de categorie de folosinţă „curţi – construcţii” în suprafaţă de 628 mp, pe care sunt amplasate construcţiile C1, C2 şi C3; - parcela 2/1(418/1) de categorie de folosinţă „arabil” în suprafaţă de 2.314 mp., pe care se află construcţia C4; - parcela 3(416) de categorie de folosinţă „vie” în suprafaţă de 458 mp; 2. Construcţia C1 – spaţiu comercial D+P+1E, cu Sc la sol = 81,83 mp, supprafaţă utilă 141,01 mp, CF 60579, nr. cad. 802/1-C1. 3. Rampă C2 cu suprafaţa construită la sol Sc = 19,84 mp, nr. cad. 802/1-C2; 4. Hală C3 - depozit, cu Sc la sol = 198,96 mp, Sutilă = 264,06 mp, CF 60579, nr. cad. 802/A-C3. 5. Casă C4 – locuinţă P+1E, cu suprafaţă construită la sol Sc = 81,40 mp, Sutilă 83,81 mp, CF 60579, nr. cad. 802/1-C4 Preţ - 822.924 lei. Licitaţiile vor avea loc pe 18.05.2018, 31.05.2018, 15.06.2018 orele 12.00, la biroul lichidatorului judiciar din Iaşi, str. Cronicar Mustea, nr. 17, parter, ap. 12, jud. Iaşi, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă ce va conţine: dovada achitării taxei de participare de 1.000 lei, dovada achitării caietului de sarcini de 1.000 lei, dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei; actele de identificare ale persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila.Taxele se vor achita în contul RO 87 BTRL 0240 1202 8795 78XX deschis pe numele debitoarei SC KAT COMPANY SRL la Banca Transilvania - sucursala Iaşi. Înscrierile se fac la biroul lichidatorului judiciar din Iaşi, str. Cronicar Mustea, nr. 17, parter, ap. 12, jud. Iaşim cu o zi ȋnainte de data desfăşurării licitaţiei, pânã la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului la termenul stabilit, 30 zile de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunului, care va fi scos din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra imobilelor scoase la vânzare se va adresa lichidatorului judiciar. Informaţii lichidator judiciar telefon 0232/235508.
EuroBusiness LRJ S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei FANYON S.R.L., conform Hotărârii nr. 120/02.04.2018, pronunțată în dosarul nr. 2172/113/2017, de către Tribunalul Brăila, organizează în zilele de 21.06.2018, 28.06.2018, 05.07.2018, 12.07.2018, ora 14:00, la sediul ales al lichidatorului judiciar din Bucureşti, Bd. Magheru, nr. 31, et. 1, cam. 25, Sector 1, licitații în vederea valorificării următoarelor bunuri imobile, proprietatea debitoarei: BUNURI IMOBILE - PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR fără TVA) Proprietate imobiliară, cu destinație industrială, situată în Mun. Brăila, Calea Galați nr. 146, Lot 2, Jud. Brăila, CF nr. 7045 a Mun. Brăila, compusă din: Teren intravilan, categoria curți–construcții, în suprafață de 96,00 mp, amplasat în Mun. Brăila, Calea Galați nr. 146, Lot 2, Jud. Brăila, nr. cad. 77045, CF nr. 77045 a Mun. Brăila și Construcția C1-grup social, nr. cad. 77045-C1, CF nr. 77045 a Mun. Brăila, Sc la sol=93,00 mp și Sc desf=279,00 mp, cu regim de înălțime S+P+1E; 43.379,10 Proprietate imobiliară, cu destinație industrială, situată în Mun. Brăila, Calea Galați nr. 148, Jud. Brăila, CF nr. 72123 a Mun. Brăila, compusă din: Teren intravilan, categoria curți–construcții, în suprafață de 290,00 mp (289,13 mp real măsurați), amplasat în Mun. Brăila, Calea Galați nr. 148, Jud. Brăila, nr. cad. 3234, CF nr. 72123 a Mun. Brăila și Construcția C5-hală industrială, nr. cad. 3234-C5, CF nr. 72123 a Mun. Brăila, Sc la sol=182,75 mp și Sc desf=548,25 mp, cu regim de înălțime S+P+1E; 70.473,60 Proprietate imobiliară, cu destinație industrială, situată în Mun. Brăila, Str. Costache Negruzzi nr. 63-65, Jud. Brăila, CF nr. 72141 a Mun. Brăila, compusă din: Teren intravilan, categoria curți–construcții, în suprafață de 580,00 mp, amplasat în Mun. Brăila, Str. Costache Negruzzi nr. 63-65, Jud. Brăila, nr. cad. 3362, CF nr. 72141 a Mun. Brăila, Construcția C1-spațiu producție și sediu, nr. cad. 3362-C1, CF nr. 72141 a Mun. Brăila, Sc la sol=367,89 mp și Sc desf=735,78 mp, cu regim de înălțime P+1E, Construcția C2-centrală electrică, nr. cad. 3362-C2, CF nr. 72141a Mun. Brăila, Sc la sol=13,99 mp, cu regim de înălțime P și Construcția C3-atelier, nr. cad. 3362-C3, CF nr. 72141 a Mun. Brăila, Sc la sol=36,67 mp, cu regim de înălțime P. 96.858, 00 Proprietate imobiliară, teren și construcții cu destinație nerezidențială, situată în Localitatea Eforie Sud, Str. Eternității nr. 1, Jud. Constanța, CF nr. 102530 a localității Eforie Sud, compusă din: Teren intravilan în suprafață de 950,00 mp din acte (972,00 mp măsurat), amplasat în Loc. Eforie Sud, Str. Eternității, nr. 1, Jud. Constanța, CF nr. 102530 a localității Eforie Sud, nr. cad. 102530, Construcția C1 (construcție fără acte) - locuință, nr. cad. 102530-C1, Sc=123,00 mp, Construcția C2 (construcție fără acte) - magazie, nr. cad. 102530-C2, Sc=8,00 mp, Construcția C3 (construcție fără acte) - spații cazare, nr. cad. 102530-C3, Sc=32,00 mp, Construcția C4-anexă gospodărească, nr. cad. 102530-C4, Sc=43,00 mp, Construcția C5-umbrar, nr. cad. 102530-C5, Sc=26,00 mp, Construcția C6-grup sanitar, nr. cad. 102530-C4, Sc=10,00 mp; Construcția C7-anexă gospodărească, nr. cad. 102530-C4, Sc=6,00 mp, Construcția C8-spații de cazare, nr. cad. 102530-C8, Sc=90,00 mp, Construcția C9-magazie, nr. cad. 102530-C9, Sc =5,00 mp, Construcția C10-spațiu comercial și locuință, nr. cad. 102530-C10, Sc=57,00 mp și Construcția C11 (construcție fără acte)-spații de cazare, nr. cad. 102530-C11, Sc=58,00 mp. 179.567, 10 Prețurile nu includ TVA, urmând a fi făcută aplicabilitatea dispozițiilor art. 292, (alin. 2), lit. F, din Noul Cod Fiscal, în măsura aplicabilității. Toate condiţiile de participare la licitaţie şi condiţiile de adjudecare se regăsesc în caietul de sarcini care poate fi procurat de la sediul lichidatorului judiciar din Iași, Str.Zorilor, nr.11 sau de la sediul ales din Bucuresti, Sector 1, Str. Gh. Magheru, nr. 31, etaj 1, cam. 25, contravaloarea acestuia fiind de 2.000,00 lei + TVA, dovada achiziţiei acestuia fiind obligatorie pentru participarea la licitaţie, plata acestora efectuându-se în contul lichidatorului judiciar, nr.: RO93BUCU1031215949892RON, deschis la Alpha Bank Iaşi. Persoanele care doresc să se înscrie la licitaţie au obligaţia de a depune garanţia de participare la licitaţie de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, plata acesteia efectuându-se în lei, la cursul BNR din data plății în contul de lichidare al FANYON S.R.L., nr.: RO47BRDE090SV51777410900, deschis la BRD–GSG. Înscrierile la licitație se pot face până în preziua licitaţiei (zilele de luni), ora 14:00, scrisoarea de participare la licitaţie, împreună cu toate documentele menţionate în caietul de sarcini, urmând a fi depuse la sediul ales al lichidatorului judiciar din Bucuresti, Sector 1, Str. Gh.Magheru, nr. 31, etaj 1, cam. 25. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar EuroBusiness LRJ S.P.R.L., din Mun. Iaşi, Str. Zorilor, nr. 11, Jud. Iaşi, persoană de contact Dl. Cezar Istrate, nr. telefon 0733683702, mail: vanzari@lrj.ro, la sediul ales al lichidatorului judiciar din București, Bd. Magheru nr. 31, et. 1, cam. 25, Sector 1, persoană de contact D-na Ștefania Nițu, nr. telefon 0737242544, mail: stefania.nitu@insolvency.ro, la sediul debitoarei din Loc. Baldovinești, Com. Vădeni, Jud. Brăila, nr. telefon 0747012820, mail: paula.stoian@fanyon.ro și pe site-ul lichidatorului judiciar www.lrj.ro.
„Vreau să aduc un miliard de euro în judeţul Iaşi”  VIDEO Presedintele Consiliului Judetean Iasi, Maricel Popa
26/05/2018 10:00

  Preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi, Maricel Popa, a intrat in politică cu dorinţa de a aduce o schimbare radicală in zona rurală a Iaşului, de a moderniza lucrurile inţepenite de foarte mul ...

MIHAI CHIRICA-Iaşul se dezvoltă, nu stă să mă aştepte nici pe mine, nici pe domnul Popa!
14/05/2018 09:24

  Primarul municipiului Iaşi a venit in redacţia cotidianului Evenimentul Regional al Moldovei pentru a vorbi despre recentele sale dispute cu PSD, generatoare de criză politică in interiorul Consiliu ...

„Avem un sistem educaţional secularizat, sincretic, pe alocuri aberant”
05/05/2018 16:15

- Doamna profesor, tocmai aţi participat la Conferinţa Internaţională de Educaţie a Adulţilor. Ce spun specialiştii in domeniu despre starea actuală a actului educaţional şi nu mă refer doar la zona ...

  Curtea Domnească de la Piatra, o istorie de 527 de ani
01/05/2018 06:36

  Pietrenii şi turiştii cunosc zona Curţii Domneşti ca fiind cea mai importantă din oraş, atat din punct de vedere turistic, cat şi administrativ, dacă ne gandim că in zonă sunt multe muzee, dar ...

 

 „Centenarul? Ceremonii obosite, de un primitivism cultural...”
02/04/2018 11:07

  - Prezentă, săptămana trecută, in cadrul sesiunii solemne aParlamentului, care aniversa o sută de ani de la unirea Basarabiei cu Romania, principesa Margareta a afirmat că, pentru ea, reprezin ...

„Departamentului Centenar i-a lipsit stabilitatea”
31/03/2018 06:18

  Doctor in istorie cu o teză ce priveşte politica internaţională din Balcani la inceput de secol XX, cadru universitar asociat al Universităţii „Vasile Alecsandri” din Bacău şi lector ...

 Mihai Chirica: „Nu poţi doar să ceri. Trebuie să şi oferi”
26/03/2018 05:45

  - Domnule Chirica, social-democraţii participă - şi este uimitor acest lucru, la unul dintre cele mai triste paradoxuri ale timpului nostru. În timp ce trăim in poate cea mai mare criză a ...

„Dacă se doreşte performanţă, trebuie să ni se creeze anumite condiţii”
24/03/2018 04:45

    Elisabeta Lipă, cea mai bună canotoare a secolului XX, aşa cum a fost declarată de Federaţia Internaţională de Canotaj in anul 2000, a realizat pentru cititorii cotidianului „Evenim ...

„În spatele unui personaj, poţi să oferi din tine unele trăiri de care ştii doar tu”
17/03/2018 05:33

  Nu ştiu cum o fi să canţi in duet pe scenă cu soprana Diana Bucur, ştiu doar cat de frumos umple sala de concerte şi cat de savuros poate fi un dialog cu ea. Ieşeanca pasionată de muzică nu est ...

  „Lucrurile au devenit simple când m-am jucat eu mai mult”
14/03/2018 05:05

    Iulia Cruţ este unul dintre cei mai tonici psihologie pe care ii cunosc. Imediat ce ţi-a aruncat o privire veselă ştii că toate ofurile cu care ai venit in cabinetul ei dispar ca prin minun ...