dan zaharia bun

Dimensiune font:

Radiografia industriei de IT&C din Moldova

| 04-11-2015 15:00

Dan Zaharia, Senior Leasing Consultant la Extind Management, a făcut o radiografie a industriei IT&C de la Iaşi * acesta a subliniat, pentru ziarul Evenimentul Regional al Moldovei, diferenţele majore dintre Cluj-Napoca şi Iaşi, două dintre cele patru oraşe secundare ce reprezintă pilonii pieţei IT&C din România * specialistul a vorbit despre cât de greu se păstrează talentele în marile corporaţii şi despre aşteptările angajaţilor atunci când intră pe piaţa muncii într-un domeniu cu o cerere majoră de forţă de muncă * totodată, Dan Zaharia a creionat şi spaţiul ideal de muncă vorbind despre un nou trend în acest domeniu

Dan Zaharia, care deţine firma Extind Management, este unul dintre specialiştii care cunosc cel mai bine piaţa de IT&C şi Outsourcing din România. Acesta a acordat un interviu ziarului Evenimentul Regional al Moldovei în care a subliniat avantajele competitive ale Iaşului pe această piaţă.
 

Care este situaţia la zi a pieţei de IT din Iaşi, la nivel de spaţii de birouri şi la nivelul forţei de muncă?
În prezent, în Iaşi există în jur de 142.000 de metri pătraţi de spaţii de birouri. Aici nu sunt incluse spaţiile de la Moldova Center- 11.500 metri pătraţi, neocupate încă în totalitate, şi cele de United Business Center 5 şi 6, care însumează 24.000 de metri pătraţi, nefinalizate şi neînchiriate încă. În ceea ce priveşte numărul de IT-işti estimăm undeva la 8.000 de persoane, la începutul acestui an,  dar aceste date vor fi reanalizate cât de curând. În mod normal, avem anual în jur de 1.100 de absolvenţi de la patru facultăţi relevante: Informatica şi Informatica de Gestiune de la FEAA, de la Universitatea «Al. I. Cuza», iar de la Universitatea Tehnică - Automatizări Calculatoare şi Electronică şi Telecomunicaţii. Nevoia pieţei ar fi de peste 2.000 de persoane. Mai e loc de creştere. De asemenea, ar mai putea fi atraşi în industrie vorbitorii de limbi străine şi de care e nevoie în zona de outsourcing. Aici vorbim de limbi ca franceză, spaniolă, portugheză, olandeză sau germană. Engleza este o limbă pe care toată lumea trebuie să o ştie.

Cele mai puternice firme din judeţ

„Cel mai mare angajator pe partea de outsourcing în Iaşi este Xerox, care a depăşit 1.500 de oameni. Fapt ce face din centrul lor cel mai mare din Europa de Est“- Dan Zaharia

Mai sunt în Moldova oraşe care pot fi luate în calcul de firmele din IT?

Ar mai fi Bacău, Suceava şi Galaţi, acestea sunt oraşe cu potenţial. Aceste perspective sunt legate de mediul universitar, care este mai puternic sau mai incipient. La Bacău avem deja Xerox şi SCC, care are acolo aproape 400 de oameni, şi mai este Issco, iar la Suceava este deja Assist Software, o firmă românească puternică, şi s-au mai dus cei de la Mind. Această migrare spre oraşele de tip terţiar este perfect normală. În această industrie, principalul pol este Capitala, oraşele secundare sunt patru: Timişoara, Cluj, Iaşi şi Braşov, iar restul sunt oraşe terţiare. Tendinţa este ca serviciile cu valoare adăugată mică să se ducă spre oraşe terţiare şi cu un grad redus de specializare, din cauză că e mai ieftin să fii acolo.

Motoarele cercetării-dezvoltării în Iaşi EXCLUSIV


Cum se prezintă Iaşul în comparaţie cu piaţa din Cluj?

La Cluj este o forţă mai mare în industrie. Au undeva la 10.000- 12.000 de specialişti în industria IT&C şi sunt undeva la 180.000- 200.000 de metri pătraţi de spaţii de birouri. Au fost livrate foarte multe spaţii de birouri în ultimul an. Pipeline-ul lor este de 1.700 de absolvenţi anual. Avantajul Iaşului ar fi că avem un număr mai mare de absolvenţi de facultăţi tehnice. Totodată, şi datorită UMF, avem cel mai mare număr de studenţi străini din România. Mai avem şi doi indicatori care nu sunt pozitivi pentru noi, dar benefici pentru industrie- rata şomajului mai mare decât media pe ţară şi salariul mediu mai mic faţă de media naţională. Asta face Iaşul mai atractiv, pe termen scurt.


La nivelul industriei de IT&C există diferenţe de salarizare între oraşele secundare?
Da, există diferenţe şi de până la 25% între Capitală şi Iaşi, iar între Cluj şi Iaşi există o diferenţă de aproape 10%.

Dezbateri despre inovaţie şi pasiune în afaceri FOTO/VIDEO


Există vreo diferenţă între absolventul de la Iaşi de cel din Cluj?

Iaşul are avantajul că are singura facultate de Informatică pură din România. Este o Facultate destul de activă în relaţia cu angajatorul. Sunt mai mult de 10 evenimente pe care facultatea le organizează cu industria, ceea ce nu există în celelalte centre, cel puţin nu la acest nivel. Angajatul în IT nu are alte specificităţi între oraşe, există diferenţe între ţări în acest domeniu. Angajatul din România este unul cultivat, cu una - două limbi străine cunoscute, nivel de engleză foarte ridicat, cu dorinţă de cunoaştere şi valori culturale apropiate faţă de vestul Europei, de aceea suntem destinaţia preferată pentru nearshoring, adică externalizarea serviciilor pe acelaşi continent.


Se spune despre industria IT&C că nu are şomeri, care sunt totuşi punctele nevralgice ale acestei pieţe?
Cred că un punct vulnerabil ar fi graba unor studenţi de a se angaja în industrie şi a nu finaliza cursurile, fapt ce produce prejudicii pentru ambele părţi. Pentru el, deoarece nu are acces la baza de cunoştinţe tehnice necesare, iar pentru companie, pentru că nu poate folosi acel incentive de impozit pe venit zero pentru absolvenţii de studii superioare. Dar cele mai multe companii fac eforturi pentru a sprijini angajaţii să-şi finalizeze studiile: orar redus, zile libere pentru pregătirea examenelor, bonus pentru finalizarea studiilor.

„Trebuie să ajungem la o generaţie de antreprenori şi de oameni de vânzări în IT care să ştie să vândă produsele mai departe. Să ştie să lanseze un produs pe piaţa internaţională“- Dan Zaharia, Extind Management


Din ce an se angajează un student în IT?
Majoritatea începe să lucreze cam din anul al doilea. Dar există şi elevi de liceu care deja sunt în internship şi care sunt mai buni decât mulţi studenţi. Deja accentul companiilor nu mai este spre captarea atenţiei celor de clasa a XII-a, e mult prea târziu pentru orientarea profesională. De anul acesta, au început să targheteze clasa a X-a - a XI- a şi, probabil, se vor duce până la clasa a IX-a pentru a prezenta avantajele angajării într-o industrie cu zero şomaj. S-a observat că un sfert din absolvenţii de la Liceul de Informatică dau la UMF şi intră. Au profesori buni pe chimie şi biologie şi intră la Medicină, iar companiile încearcă să le explice că e nevoie de profil umanist chiar şi în IT. Domeniul IT&C va atinge toate sectoarele de la Chimie, Fizică până la Economie. Iaşul e un pol pentru servicii financiare externalizate, dar marea miză va fi îmbinarea cu Medicina.


Ce vor angajatorii de la programatori, iar pe de altă parte ce solicită IT-iştii de la cei pentru care muncesc?
Punctul cel mai nevralgic în colaborarea asta este loialitatea. Pe lângă asta, angajatorii cer profesionalism şi abilitate de a lucra în echipă, pentru că a apus era IT-istului singuratic. Toată lumea lucrează în echipă. De cealaltă parte, când ajungem la ce vor angajaţii, probabil unul din răspunsuri este: acţiuni în companie. Astfel, acel om e mult mai loial, mult mai implicat în munca sa şi are mai mare grijă de companie. Evident, că firmele din IT oferă cursuri, training-uri, bonusuri, pentru că vor să aibă oameni pregătiţi, dar pe care nu vor să-i piardă. Bugetele lor sunt direcţionate către brand employer, atât către angajaţii lor, cât şi către cei din afară, pentru a-i atrage.

Varujan Pambuccian: „Tinerii trebuie să-şi dezvolte propriile afaceri“ FOTO

„S-ar putea ca de la un punct încolo pentru cineva care a lucrat într-o companie foarte mare să fie mai atractiv să lucreze într-un start-up, chiar dacă nu câştigă banii pe care îi lua în corporaţie. De multe ori în industria asta ajungi într-o zonă repetitivă, de rutină. La Cluj e mult mai pregnantă zona asta de antreprenoriat şi migrare dinspre corporatist senior spre start-up“- Dan Zaharia, Extind Management

Ajungem la spaţiul de birou modern. Cum aţi creiona spaţiu ideal de muncă pentru un angajat?

Dacă vorbim de spaţiul fizic ar trebui să fie un spaţiu luminos, cu o zonă de relaxare, cu o zonă de snacks & drinks la îndemână. Cu o conectivitate ridicată în orice punct al biroului şi posibilitatea duală de interacţiune cu membrii echipei şi de izolare. Nu mai funcţionează open space-ul. Dacă intri într-un birou open space ai să vezi că toţi sunt cu căşti pe urechi. Ei sunt în aceste spaţii ca să comunice, dar devin mult mai izolaţi, deşi au, poate proiecte care necesită consultare şi comunicare.
Dacă vorbim de biroul ideal, probabil vor fi mult mai multe companii care vor face hot desking-uri, birouri flexibile. De genul, am 60 de angajaţi şi 40 de birouri. Este o eficientizare la maximum a spaţiului de lucru. Sunt companii în care inclusiv directorii nu au propriile birouri. Un om ca să fie creativ şi productiv nu trebuie să fie în birou cu program fix. E o opţiune de mijloc între biroul de acasă, când intră copilul în cameră şi te întreabă tot felul de lucruri, şi un birou de corporatist, unde eşti monitorizat în orice moment. Cred că biroul flexibil va face diferenţa.


Există avantaje în a avea oameni care lucrează de acasă?

Da. Se reduce presiunea pe transportul public din acel oraş, se reduce timpul de deplasare, dar nu cred în folosirea acestei modalităţi de lucru în mod constant. Cei care lucrează 100% remote ajung la un moment de demotivare şi de detaşare faţă de companie.


„Valul de outsourcing din IT nu este similar cu lohnul din textile. Oamenii vor externaliza tot mai multe servicii atât timp cât va fi diferenţă de calitate şi de preţ. Noi trebuie să ieşim din zona de outsourcing entry level şi să mergem spre produse/ servicii cu valoare adăugată mare, spre high level outsourcing şi spre partea de cercetare. Aici e bătălia! Aici vor apărea următorii antreprenori în IT, pe zona de soft aplicat“- Dan Zaharia, Extind Management


Ce aduce nou ediţia din 26 noiembrie a Power L@unch?

O vom avea ca speaker pe Ilinca Păun, managing director la Colliers International. Încercăm să vedem nişte corelaţii între generaţia Y, industria de IT&C,care e principalul angajator, birourile verzi şi educaţia continuă de care e nevoie în aceste timpuri. E o temă generoasă pe care o vom aprofunda în cele două întâlniri, prima, cea informală, cu liderii de opinie din industriei şi mediul universitar, şi apoi la întâlnirea cu studenţii.

Dan Zaharia este şi Site Manager al Şcolii Informale de IT lansată la Iaşi în 2015, ce oferă cursuri de Quality Assurance şi Java Development.

Foto: Facebook Dan Zaharia

ULTIMA ORA

 

 

ANUNȚ SELECȚIE FIRMĂ SPECIALIZATĂ ÎN SERVICIUL ARHIVISTIC Subscrisa EuroBusiness LRJ S.P.R.L., cu sediul în Iași, str. Zorilor nr. 11, jud. Iași, înregistrată în Registrul Societăţilor Profesionale de Practicieni în Insolvenţă sub nr. RFO II 0022/2006, Cod de Identificare Fiscală 16605670, în calitate de lichidator judiciar al debitoarei S.C. GARDIAN PRIVAT SECURITY S.R.L, cu sediul social în: Iași, Calea Chișinăului nr. 33, bl. Constr. C1, ap. birouri, jud. Iași, înmatriculată la Oficiul Registrului Comerţului Iaşi sub nr. J22/108/2006, Cod de Identificare Fiscală 18291905, astfel desemnat prin Sentinţa Civilă nr. 62 din data de 30.01.2018 pronunţată de Tribunalul Iaşi, secţia II Civilă-Faliment, în dosarul nr. 4062/99/2014 (format vechi: 285/2014) primește oferte, pe suport de hârtie, în plic sigilat la sediul lichidatorului judiciar, până la data de 20.08.2018, orele 13.00, pentru angajarea unei firme specializate în serviciul arhivistic pentru prelucrarea arhivistică (servicii de organizare a fondului arhivistic) și de păstrare și conservare (depozitare) a fondului arhivistic. Deschiderea ofertelor se va face la data de 20.08.2018, orele 14.00. Plata se va face după valorificarea bunurilor din patrimoniul debitoarei. Oferta trebuie să conțină următoarele elemente obligatorii: structura prețului pentru fiecare serviciu, prețul pentru perioada de depozitare legală, precum și pentru un metru liniar de documente, modalități și termene de plată. Oferta va fi însoțită de copiile certificatelor de conformitate, a actului constitutiv al persoanei juridice, a certificatelor de inregistrare la Registrul Comertului, a autorizației de funcționare pentru serviciile arhivistice menționate, inclusiv de păstrare și conservare a documentelor de arhivă cu valoare practică, eliberată de Arhivele Naționale, precum și de proiectul contractului în care să se regăsească și clauzele privind transferul acestor documente, conform Ordinului MAI nr. 137/27.09.2013 și a art. 18 indice 4, din Legea nr. 138/2013. Documentele de arhivă cuprind documente contabile, acte de personal etc. ale societăţii falite S.C. GARDIAN PRIVAT SECURITY S.R.L, cu sediul social în Iași, Calea Chișinăului, nr. 33, bl. Constr. C1, ap. birouri, jud. Iași – în cantitate de aproximativ 8 m.l. Criteriul aplicat pentru stabilirea ofertei câștigătoare este prețul cel mai mic oferit. Ofertele ce urmează a fi primite vor fi supuse atenţiei Comitetului Creditorilor debitoarei GARDIAN PRIVAT SECURITY S.R.L. - in faliment. Desemnarea ofertantului câştigător al selecţiei de oferte va fi făcută în conformitate cu decizia Comitetului Creditorilor. Relații suplimentare la tel./fax 0232/220777, mail: office.is@lrj.ro, www.lrj.ro.
ANUNŢ DE VÂNZARE Subscrisa, S.C. MASTER WOOD S.R.L. cu sediul în loc. Comănești, str. Combinatului, nr. 9, jud. Bacău, C.U.I. 12014190, nr. de înreg. O.R.C. J4/493/1999, prin lichidator judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., anunţă, în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2006 şi ale hotărârilor Adunării Creditorilor din data de 09.02.2018, scoaterea la vânzare prin licitaţie publică la data de 08.10.2018, ora 14.00, a activelor: Nr. crt. – Denumire activ – Valoarea de evaluare (lei fără T.V.A.) – Valoare de pornire licitație (70% din val. evaluare) (lei fără T.V.A.) 1 – Fabrică cherestea funcţională (2001) Sc. 4.388,60 mp, cu echipament prelucrare lemn şi mijloace transport, amplasată pe teren intravilan st. 30.379,81 mp în oraș Comănești, str. Combinatului, nr. 9, jud. Bacău (zona periferică, vis-a-vis de serele Comăneşti şi de cartierul Vernesti). Fabrica este compusă din: Cladire administrativa, P cu Sc. 141mp; hala gater P cu Sc. 595mp; ateliere P+1E partial si Sc. 376mp; depozit cherestea P si Sc. 660mp; soproane de uscare si aburire P si Sc. 2.155,60mp, capacitate de 100mc/celula (marca Baschild); locuinta P+1E, sc. 90mp; hala banzic P si Sc. 252mp; sera cu centrala termica cu Sc. 119mp. Fabrica este dotata cu echipament prelucrare lemn (functional) si mijloace de transport, dispune de utilitati (energie electrica, apa) si este pretabila pentru activitati industriale specifice prelucrarii lemnului. Proprietatea are deschidere frontala la str.Combinatului (cca. 100m). (CF nr. 60399, nr. cad. 763) si dispune de plaforma betonată (11.010,90 mp) – 2.633.005,60 Lei – 1.843.103,92 Lei 22 – Fabrică cherestea Sc. 2.933,81mp cu Echipamente si Utilaje pentru fabricare lemn situate pe teren intravilan st. 85.488,635 mp în sat Agăș, com. Agăș, jud. Bacău (zona ocupata de constructii rezidentiale si terenuri virane). Fabrica este compusa din: hala productie cu Sc. 2.296,89 mp avand in dotare echipamente (platforme uscatoare 6 buc; uscator; camera uscare; instalatie aer comprimat; instalatie exhaustare; post trafo; pupitru comanda uscator; actionare electrica; instalatie electrica hg); magazie Sc. 152,56 mp; 2 soproane cu Sc 393 Fabrica este dotata cu stocuri mărfuri și materii prime, echipamente și utilaje pentru prelucrarea lemnului și a metalelor, dispune de utilitati (energie electrica, apa, canalizare) si este pretabila pentru activitati industriale specifice prelucrarii lemnului. Proprietatea are deschidere frontala la DN 12A (cca. 500m) si drum satesc pe doua laturi. (CF nr. 60112/, cu nr.cad. 39). – 1.965.769,40 Lei –1.376.038,58 Lei * Prin Ordonanța nr. 138/P/2016 din 26.04.2018 emisa de către Parchetul de pe lângă Tribunalul Bacău s-a instituit sechestru asigurator asupra bunurilor imobile aflate în patrimoniul societății debitoare. Poate participa la licitatie orice persoana fizica sau juridica care depune pana la data de 05.10.2018, ora 16.00, la sediul lichidatorului judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L. din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iaşi, documentele prevazute in Regulamentul de vanzare si caietul de sarcini. Relaţii suplimentare se pot obţine la telefoanele: 0751084083; 0757545545; 0232/243864.
ALFA & OMEGA INSOLV IPURL, lichidator judiciar al debitoarei SC MELITA INVEST S.R.L. – societate în faliment, dosar nr. 8189/99/2014 aflat pe rolul Tribunalului Iași – Secția II Civilă – Faliment, în temeiul dispozițiilor Legii nr. 85/2014, vinde prin licitație publică competitivă cu strigare următoarele bunuri: 1. Bunuri mobile conform Raportului de evaluare al bunurilor mobile localizate în Mun. Iași, Calea Chișinăului nr. 29, Jud. Iași - Preț de pornire 80% din valoarea de piață stabilită prin raportul de evaluare, compuse din : Nr. crt. – Denumirea bunurilor – Buc – Valoare de piață - 80% (Euro) fără TVA – Autovehicul IVECO EURO CARGO N2 – 1 – 2264 – Autoturism Opel Astra-F-CC – 1 – 383 – Autoturism Opel Vectra-F-CC – 1 – 511 – Compresor aer – 1 – 197 – Arzător – 1 – 164 – Mobilier – 1 – 424 – Masă circular – 1 – 1770 – Circular Holzcarft – 1 – 325 – Mașină Combi Bernando – 1 – 416 – Abric Bernando – 1 – 262 – Stivuitor Electric Linde – 1 – 895 – Mașină de rindeluit Combi – 1 – 1351 – Presă furnir – 1 – 433 – Compresor AB 300.800 TC – 1 – 382 – Ștampilă – 1 – 10 – Ștampilă – 1 – 12 – Telefon Samsung Galaxy mini – 1 – 23 – Telefon Samsung S5610 – 1 – 10 – Telefon Samsung S5611 – 1 – 10 – UPC V-MARK 1200 VA – 1 – 35 – Calculator PC – 1 – 83 – Imprimantă HP Multifuncțională – 1 – 16 – Capsator lemn – 1 – 2 – Pistol pulverizator HDV-PJ – 1 – 28 – Ventilator aer – 2 – 195 – Adaptor wireless edimax – 2 – 4 – Capsator – 1 – 19 – Salopetă cu pieptar – 1 – 7 – Geacă – 1 – 8 – Element filtrare – 1 – 2 – Filtru G1/2 – 1 – 13 – Mașină de gaurit – 1 – 12 – Stabilizator tensiune – 1 – 20 – Pistol de vopsit cu cupa sus – 1 – 8 – Hardware – 1 – 20 – Șlefuitor – 1 – 7 – Tastatură + mouse wireless – 1 – 9 – Saltea ortopedica 070*130 Bolero – 1 – 10 – Saltea ortopedica 140*190 Bolero – 1 – 27 – Saltea ortopedica 160*190 Bolero – 1 – 28 – Saltea petortopedica 100*190 Bolero – 1 – 27 – Măsuță fantezie Lotus – 7 – 20 – Măsuță Piano – 3 – 21 – Măsuță Piano – 9 – 23 – Set măsuță Bonsai – 8 – 28 – Set măsuță Calla – 22 – 26 – Set măsuță Iris – 19 – 20 – Set masuta Lotus – 10 – 24 Licitațiile vor avea loc în data de 05, 19.10.2018, și 02, 16.11.2018, ora 12.00, la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr.4, bl. Penes Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr. 13, Jud.Iași, Complex de Birouri NH BUSINESS, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă care va conţine: - cerere de participare la licitaţie; - dovada achitării taxei de participare la licitație - 500 lei; - dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, sumă care se va achita în contul colector nr. RO75WBAN00991V033052RO01 deschis pe numele debitorului SC MELITA INVEST SRL la Intesa Sanpaolo Bank – Sucursala Iași; - actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxa de participare se va achita în contul: RO33PIRB2400738563001000, deschis pe numele lichidatorului judiciar la Piraeus Bank Iaşi. Ofertele se vor depune la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr.4, bl. Penes Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr. 13, jud.Iași, Complex de Birouri ”NH BUSINESS”, cel târziu cu 1 zi lucrătoare înainte de ziua licitaţiei, până la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului în termenul stabilit de 30 zile calendaristice de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, sub sancţiunea decăderii, se va adresa lichidatorului judiciar şi va face dovada până în preziua licitaţei, ora 16.00. Informaţii suplimentare pot fi oferite la biroul lichidatorului judiciar, tel: 0744520508, 0744994490; fax: 0332/814773, e-mail: alfa.omega.insolv@gmail.com.
„Se compromit doar cei pentru care politica este un simplu mijloc de a se realiza”
25/09/2018 00:00

Procesul de primenire a oamenilor politici este un fenomen firesc, rostul tineretului in politică fiind astăzi, dacă nu mai mare ca in trecut, cel puţin tot atat de mare cat a existat dorinţa de a face din ...

VIDEO - Mihai Chirica: „Fără fonduri europene, Iaşul ar fi fost un oraş anost”
23/09/2018 09:10

  Primarul municipiului Iaşi, Mihai Chirica, prezintă ieşenilor viziunea sa legată de fondurile europene, de viitorul oraşului pe care il administrează   *Trebuia să fim cel puţin cu jumă ...

„Noi, românii, suferim de sindromul drobului de sare”
18/08/2018 00:00

Potrivit unei analize realizate de REGnet, companie specializată in infiinţări şi modificări de SRL şi PFA, suspendarea activităţii economice a afacerilor din Romania, la inceputul anului 2018, se află ...

Românii privesc știrile politice ţinându-se de nas
15/08/2018 00:00

* dialog cu Alexandru Muraru, cercetător in Ştiinţe Politice, profesor asociat la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” şi prim-vicepreşedinte PNL Iaşi   - Domnule Muraru, ati spus la un ...

 

VIDEO -Mihai Chirica  „Nu a fost uşor să repunem Iaşul pe harta României şi a Europei”
03/08/2018 17:11

Mihai Chirica s-a născut la data de 1 septembrie 1971, in municipiul Iaşi. A urmat cursurile Colegiului Naţional din Iaşi, specializarea „Matematică – Fizică”, apoi Universitatea „ ...

„Este mult mai pasionant să scrii despre Ceauşescu, decât despre Brătianu sau Maniu”
18/07/2018 00:00

* dialog cu prof. univ. dr. Ovidiu-Ştefan Buruiană, de la catedra de Istorie contemporană a Facultăţii de Istorie din cadrul Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” Iaşi - Domnule Buruiană, in ...

„Vreau să aduc un miliard de euro în judeţul Iaşi”  VIDEO Presedintele Consiliului Judetean Iasi, Maricel Popa
26/05/2018 10:00

  Preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi, Maricel Popa, a intrat in politică cu dorinţa de a aduce o schimbare radicală in zona rurală a Iaşului, de a moderniza lucrurile inţepenite de foarte mul ...

MIHAI CHIRICA-Iaşul se dezvoltă, nu stă să mă aştepte nici pe mine, nici pe domnul Popa!
14/05/2018 09:24

  Primarul municipiului Iaşi a venit in redacţia cotidianului Evenimentul Regional al Moldovei pentru a vorbi despre recentele sale dispute cu PSD, generatoare de criză politică in interiorul Consiliu ...

„Avem un sistem educaţional secularizat, sincretic, pe alocuri aberant”
05/05/2018 16:15

- Doamna profesor, tocmai aţi participat la Conferinţa Internaţională de Educaţie a Adulţilor. Ce spun specialiştii in domeniu despre starea actuală a actului educaţional şi nu mă refer doar la zona ...

  Curtea Domnească de la Piatra, o istorie de 527 de ani
01/05/2018 06:36

  Pietrenii şi turiştii cunosc zona Curţii Domneşti ca fiind cea mai importantă din oraş, atat din punct de vedere turistic, cat şi administrativ, dacă ne gandim că in zonă sunt multe muzee, dar ...